In die tijd hadden de Rode Duivels alleen aan 1 halve kans al genoeg om drie keer te scoren ...quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:19 schreef tong80 het volgende:
Er werd niet opgekeken naar de Belgen. Ze hadden en oud-elftal en wij zouden met van Baten en Gullit dat varkendje wel slachten. In de eerste wedstrijd was Nederland ook stukkenj beter, Kieft kreeg rood en Beenhakker dacht dat 1-0 dan wel ok zou zijn. In de tweede wedstrijd speelden we op een bevroren veld. 80 minuten lang was Nederland aan het aanvallen. Werd 2-0 en Beenhakker dacht toen de coach te moeten gaan uithangen en maakte van John van Loen een verdediger ipv te blijven aanvallen. België heeft in 180 minuten 10 minuten aangevallen net als op het WK was dat genoeg als counterploeg. Noem me naast Vandenbergh nog een aanvallende Bel;g en je wint een punt. Zelfs Ceulemans moest zich inhouden.
Inderdaad, 1/3de was buitenspelquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In die tijd hadden de Rode Duivels alleen aan 1 halve kans al genoeg om drie keer te scoren ...![]()
Zwijgen van buitenspel hé Tong. Die goal waarmee René Verheyen in de laatste minuut van de grote Belgische ploeg van Goethals het beste oranje-elftal ooit uitschakelde (voor het WK van '74) was géén buitenspel ...quote:
Dat Vandenstock Mulder en Rensenbrink de beste Anderlecht spelers noemde zegt ook, genoeg.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zwijgen van buitenspel hé Tong. Die goal waarmee René Verheyen in de laatste minuut van de grote Belgische ploeg van Goethals het beste oranje-elftal ooit uitschakelde (voor het WK van '74) was géén buitenspel ...
Maar dat compleet terzijde.![]()
Dat waren ze ookquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat Vandenstock Mulder en Rensenbrink de beste Anderlecht spelers noemde zegt ook, genoeg.
Goethals had er acheteraf vrede nmeequote:Op dinsdag 19 december 2006 22:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat waren ze ook![]()
En toch, in '74 had België geen match verloren en géén enkele tegengoal binnen gekregen in de kwalificatie, en toch ging Nederland en niet België naar het WK![]()
Eigenlijk niet, hij vond ze het mooiste voetbal ooit brengen toen, maar zweerde tot het einde van zijn carriere dat Belgie op dat wk nooit van de Duitsers had verloren.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Goethals had er acheteraf vrede nmee
quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, hij vond ze het mooiste voetbal ooit brengen toen, maar zweerde tot het einde van zijn carriere dat Belgie op dat wk nooit van de Duitsers had verloren.![]()
Jah, maar dan hadden we nu deze prachtige docu niet tezien gekregen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:53 schreef tong80 het volgende:
Ik ben er ook zeker van dat de wereld met Oranje op het WK-86 had kunnen genieten van van Basten Rijkard en Gullit.
hier overdrijf je toch. Nederland kreeg in de Kuip zelf amper kansen en scoorde eigenlijk 2x uit het niets. Daarna volgde 'ze gaan lopen, ze gaan lopen'quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:19 schreef tong80 het volgende:
Er werd niet opgekeken naar de Belgen. Ze hadden en oud-elftal en wij zouden met van Baten en Gullit dat varkendje wel slachten. In de eerste wedstrijd was Nederland ook stukkenj beter, Kieft kreeg rood en Beenhakker dacht dat 1-0 dan wel ok zou zijn. In de tweede wedstrijd speelden we op een bevroren veld. 80 minuten lang was Nederland aan het aanvallen. Werd 2-0 en Beenhakker dacht toen de coach te moeten gaan uithangen en maakte van John van Loen een verdediger ipv te blijven aanvallen. België heeft in 180 minuten 10 minuten aangevallen net als op het WK was dat genoeg als counterploeg. Noem me naast Vandenbergh nog een aanvallende Bel;g en je wint een punt. Zelfs Ceulemans moest zich inhouden.
Daarom is het een WK en geen EK.quote:Op woensdag 20 december 2006 11:52 schreef Soul79 het volgende:
Je kunt natuurlijk ook zeggen dat het idioot is dat Nederland niet maar Bulgarije, Noord-Ierland, Irak en Zuid-Korea wel op het WK te zien waren.
Dus geen Gullit en Van Basten maar wel Bum-Keoun Cha en Ahmed Radhi Amaiesh![]()
de kalkoen is/was toch vanavond ?quote:Op zondag 24 december 2006 22:12 schreef tong80 het volgende:
Morgen weer genieten. Dus snel de kalkoen naar binnen werken.
In België wel. Wij eten met de Kerst pluimveequote:Op zondag 24 december 2006 22:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
de kalkoen is/was toch vanavond ?![]()
![]()
Ok dan kun jij zeker kijkenquote:
Maar mijn video loopt al. Ik kijk later vanavond dus Joost commentaar komt ditmaal met vertragingquote:Op maandag 25 december 2006 20:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Deze week om 21h ipv 20h45 , nog een kwartiertje dus ...
Zo was het, Maradona was de 2de helft gewoon geniaal, maar aan de rust had het 2-0 moeten staan, ipv 0-0 , en dan had ik het nog wel eens willen zien ...quote:Op maandag 25 december 2006 21:40 schreef Blupp het volgende:
sjezus wat werd Belgie enorm genaaid zeg, 2x geen buitenspel, het had gewoon 2-0 voor Belgie moeten zijn!!!!!!??!!!!!!!!!
De interesse in Nederland voor dat WK was toen zo laag dat ze zelfs voor de helft van de matchen de Belgische commentaarstem overnamen op de NOS, dacht ik.quote:Op maandag 25 december 2006 21:53 schreef Blupp het volgende:
wist niet dat het zo'n impact had eigenlijk in Belgie, hier echt niks van gemerkt.
Nee hoor, jullie hoorden bij de andere helft van de wedstrijden Nederlands commentaarquote:Op maandag 25 december 2006 21:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De interesse in Nederland voor dat WK was toen zo laag dat ze zelfs voor de helft van de matchen de Belgische commentaarstem overnamen op de NOS, dacht ik.
Logan Baillyquote:Op maandag 25 december 2006 21:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Pfaff die voorzetten komt plukken tot bijna op het einde van zijn strafschopgebied. Waar zie je tegenwoordig in het topvoetbal eigenlijk nog zo'n keepers ...
erg hé. 2x een speler (zelfs meer dan één) helemaal alleen door richting goal ... Zo zie je maar dat grote teams en spelers op tornooien altijd bevoordeeld worden (ronde voordien de hand van god). Al had Belgie qua geluk niet te klagen op dat tornooi natuurlijk, maar toch.quote:Op maandag 25 december 2006 21:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En weeral ... Het had 2-0 moeten staan aan de rust. Maar ja, Maradona moest en zou naar de finale gaan ...
en op het WK 94 tegen de Duitsers en WK 02 tegen de Brazilianen nog eens keihard genaaid. Belgie is al serieus benadeeld op WK's ...quote:Op maandag 25 december 2006 21:42 schreef Blupp het volgende:
ik heb ook een Argentinie shirt haha, uit de wedstrijd Belgie-Argentinie van 1984 (vriendschappelijk) , maar dit terzijde,
wat zijn jullie genaaid zeg, wist ik niet meer..
ik heb ze en het is gewoon hetzelfde van wat je op tv ziet hoorquote:Op maandag 25 december 2006 21:53 schreef Quannum het volgende:
Een vriend van me gaat de dvd`s ook kopen, ben benieuwd welke extra`s er gaan opstaan.
haha, hilarisch. Toevallig niet in Leuven ?quote:Op maandag 25 december 2006 21:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar goed, die matchen waren dan ook bijna allemaal 's nachts enzo. Bij mij was het in volle studententijd en in de examens. Legendarische periode. 's nachts op café de matchen volgen en dan poepeloerezat naar het mondelinge examen gaan om daar te ontdekken dat de prof met zijn hoofd boven de vuilnisbak hangt te...
![]()
![]()
We hadden gewoon al drie keer wereldkampioen kunnen zijn.quote:Op maandag 25 december 2006 22:58 schreef BramKVO het volgende:
[..]
en op het WK 94 tegen de Duitsers en WK 02 tegen de Brazilianen nog eens keihard genaaid. Belgie is al serieus benadeeld op WK's ...
Nee in Gentquote:Op maandag 25 december 2006 23:01 schreef BramKVO het volgende:
[..]
haha, hilarisch. Toevallig niet in Leuven ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |