abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 10:21:08 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44321612
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:15 schreef Ryan3 het volgende:
Dezelfde inbreker werd na opmaken van proces verbaal heengezonden vanwege gezondheidsproblemen. .

Je moet natuurlijk ook gewoon in de ziektewet gaan i.p.v. doorgaan met je beroep terwijl je gezondheidsproblemen hebt

Ehm...dit is de realiteit helaas, niet om te lachen maar toch lachwekkend als je het leest.
pi_44321655
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:21 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk ook gewoon in de ziektewet gaan i.p.v. doorgaan met je beroep terwijl je gezondheidsproblemen hebt

Ehm...dit is de realiteit helaas, niet om te lachen maar toch lachwekkend als je het leest.
Hij was zijn inhaler kwijt geraakt, hoorde ik. .
I´m back.
  Admin maandag 11 december 2006 @ 10:35:38 #23
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_44321907
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:26 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Jammer dat dat beeld is ontstaan btw

Overigens blijf ik erbij dat Julien.C in een veel eerder stadium hulp had moeten krijgen vanwege zijn *psychoses*
Kom, kom, je weet dat de "hulpvraag"vanuit hemzelf moest komen..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_44322085
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:35 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kom, kom, je weet dat de "hulpvraag"vanuit hemzelf moest komen..
Toch denk ik dat zij (Loedertje dus) op zich een punt heeft als je dat afzet tegen wat nu (wrs) gebeurd is. Die gozer vertoonde wel vrij klassieke symptomen van dat er echt iets niet goed zat. Lees ook de commentaren van docenten en mede-studenten in OP. Ook het ernstige delict waarvoor hij straf kreeg, was niet zo maar kwajongenswerk. Had de rechter damals maar dwangverpleging opgelegd ipv vrijheidsstraf (of combinatie daarvan).
I´m back.
  Admin maandag 11 december 2006 @ 10:44:30 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_44322117
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch denk ik dat zij (Loedertje dus) op zich een punt heeft als je dat afzet tegen wat nu (wrs) gebeurd is. Die gozer vertoonde wel vrij klassieke symptomen van dat er echt iets niet goed zat. Lees ook de commentaren van docenten en mede-studenten in OP. Ook het ernstige delict waarvoor hij straf kreeg, was niet zo maar kwajongenswerk. Had de rechter damals maar dwangverpleging opgelegd ipv vrijheidsstraf (of combinatie daarvan).
Er lopen nog meer van dit soort tijdbommen vrij rond en er wordt niets mee gedaan, door niemand..
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_44322174
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:44 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er lopen nog meer van dit soort tijdbommen vrij rond en er wordt niets mee gedaan, door niemand..
Hoogstwrs is dat waar. Sommige psychopaten kunnen ook (min of meer) wel goed functioneren, maar degenen onder hen die al op vrij jonge leeftijd een ernstig vergrijp begaan, zouden toch op zijn minst intensieve begeleiding moeten krijgen.
I´m back.
  Admin maandag 11 december 2006 @ 10:52:57 #27
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_44322337
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoogstwrs is dat waar. Sommige psychopaten kunnen ook (min of meer) wel goed functioneren, maar degenen onder hen die al op vrij jonge leeftijd een ernstig vergrijp begaan, zouden toch op zijn minst intensieve begeleiding moeten krijgen.
Juist, en die is er niet...

pi_44322390
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee, okee, maar dat lijkt me een ander punt te zijn.
I´m back.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 11:04:06 #29
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44322645
Je hebt hier anders de Viersprong, Vrederust en nog veel meer.
Snap werkelijk niet dat hij daar geen indicatie voor heeft gekregen, je zou toch denken dat er, gezien zijn levenswijze/visie op zaken , er toch ergens iemand moet zijn geweest die de signalen die deze jongen al jaren afgaf moet hebben gezien?
pi_44348979
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Denk toch dat de rechter op 1 of andere manier niet overtuigd was. Als hij dwangverpleging opgelegd had gekregen, dan hadden ze hem heus wel een plaats in 1 of andere inrichting voor jonge delinquenten gegeven. En dwz zeggen niet in de Viersprong (volgens mij meer een inrichting voor depressieve, suïcidale en/of psychotische jongeren iig niet voor delinquenten) of Vrederust, dat meer een algemene inrichting is voor geestelijke gezondheidszorg. (De inrichtingen die Loedertje noemt en resp. in Halsteren en Bergen op Zoom zijn gevestigd).

Overigens hier in het dorp zijn de pas geïnstalleerde buurtplatforms bijeen gekomen gisteravond. Buurtplatforms zijn de ogen en oren van het gemeentebestuur in de kernen van deze gemeente. Burgemeester zegde toe zich blijvend te zullen inzetten voor nazorg. Opvallend, het werd ook op de radio genoemd, is dat het halfbroertje schijnt te zijn aangesproken op de (vermoedelijke) misdaad van zijn broer. Sommige ouders waren van mening dat het halfbroertje niet meer welkom was op de school. Buurtplatform heeft duidelijk gemaakt dat zij vindt dat ook dit halfbroertje en het gezin waaruit de dader afkomstig is, slachtoffers zijn van deze tragedie. Een juiste constatering naar mijn idee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 12-12-2006 09:49:17 ]
I´m back.
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 10:20:13 #31
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44349754
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Denk toch dat de rechter op 1 of andere manier niet overtuigd was. Als hij dwangverpleging opgelegd had gekregen, dan hadden ze hem heus wel een plaats in 1 of andere inrichting voor jonge delinquenten gegeven. En dwz zeggen niet in de Viersprong (volgens mij meer een inrichting voor depressieve, suïcidale en/of psychotische jongeren iig niet voor delinquenten) of Vrederust, dat meer een algemene inrichting is voor geestelijke gezondheidszorg. (De inrichtingen die Loedertje noemt en resp. in Halsteren en Bergen op Zoom zijn gevestigd).
Waarom zou de Vierpsrong niets zijn geweest toen Julien.C op de middelbare school zat
De leraren en klasgenoten omschreven juist zijn belevingen (zoals die graafmachine in Afrika) en andere waanbeelden, als men toen had ingegrepen had men veel eerder geweten wat de achterliggende oorzaken waren geweest en had men een poging kunnen doen hem te behandelen . Ik zeg niet dat je dit had kunnen voorkomen maar er was iig wel iets gebeurt.
quote:
Sommige ouders waren van mening dat het halfbroertje niet meer welkom was op de school. Buurtplatform heeft duidelijk gemaakt dat zij vindt dat ook dit halfbroertje en het gezin waaruit de dader afkomstig is, slachtoffers zijn van deze tragedie
Het lijkt mij idd een zware last om nu je hele leven *het broertje van..* te zijn...die straf lijkt voor de familieleden al erg genoeg...raar dat er dan volwassenen zijn die zo'n kind niet meer op school willen hebben...bah
quote:
Dinsdag 12 december 2006 - HOOGERHEIDE – De gemeente Woensdrecht bekijkt of zij persberichten rond de zaak Jesse Dingemans op haar website kan plaatsen. Op die manier kan zij tegemoetkomen aan de wens van inwoners om informatie uit de eerste hand te krijgen.

Dat heeft burgemeester Marcel Fränzel gisteravond beloofd aan de leden van het Dorpsplatform Hoogerheide. Die kwamen speciaal bijeen om te praten over de gewelddadige dood van de scholier in basisschool Klim-Op. Volgens het dorpsplatform is het mogelijk met de persberichten ‘rare verhalen de wereld uit te helpen’. Zo zouden er onder bewoners veel vragen zijn over Julien C., de man die aangehouden is als verdachte. Er zou angst bestaan om hem na woensdag tegen het lijf te lopen omdat dan over zijn verdere vasthouding wordt beslist. „Kunnen we hem dan tegen komen als er te weinig bewijs is?“, wilde een van de leden van het platform weten.

Fränzel zei daar in het belang van het onderzoek niet tot op detail op in te kunnen gaan. „Maar ik denk niet dat hij binnen nu en een aantal weken weer op straat staat. Hij is een serieuze verdachte en de ernst van deze zaak is zodanig dat ik daar geen aanleiding toe zie.“

Ook bekijkt de gemeente of het mogelijk is om informatie van de GGD via de gemeentesite door te sluizen. Die is er speciaal voor bedoeld om te zien of kinderen hulp nodig hebben bij het verwerken van een traumatische ervaring. De leden van het dorpsplatform hadden gisteren veel lof voor het optreden van de gemeente en de hulpverleners. Die psychosociale hulp op de Klim-Op gaat ook nog dagelijks door, vertelde Wim van Dalen van de GGD. „Soms is dat gericht op groepen, soms ook op individuen. Het gaat om normalisatie, hoe kil dat woord ook klinkt. Het is zaak om er elkaar vasthoudend mee te leren leven. Wij hadden bij de stille tocht en de herdenkingsdienst mensen achter de hand die opvang konden bieden als het iemand te veel zou worden. Daar heeft niemand gebruik van gemaakt. Mensen in het dorp steunen elkaar.“

Er ontstond discussie over de vraag of scholen gezien het gruwelijke incident hun deuren op slot moeten doen of hun open karakter juist moeten houden.

Bas Augustijn van het platform deed de suggestie dat senioren in de vergrijzende maatschappij wellicht een rol kunnen spelen op het gebied van het vergroten van de veiligheid.
pi_44350068
[/quote]
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waarom zou de Vierpsrong niets zijn geweest toen Julien.C op de middelbare school zat
De leraren en klasgenoten omschreven juist zijn belevingen (zoals die graafmachine in Afrika) en andere waanbeelden, als men toen had ingegrepen had men veel eerder geweten wat de achterliggende oorzaken waren geweest en had men een poging kunnen doen hem te behandelen . Ik zeg niet dat je dit had kunnen voorkomen maar er was iig wel iets gebeurt.
[..]
Het gaat erom dat een psychiater na zijn ernstige vergrijp concludeerde dat hij een narcistische persoonlijkheid had, slecht ontwikkeld geweten enz. enz. Als de rechter mee was gegaan in dit oordeel dan pas had hij dwangverpleging kunnen krijgen en in een instituut worden geplaatst zoals ik aanhaalde. Iemand die over graafmachines droomt om in RSA diamanten op te graven zonder een ernstig vergrijp begaan te hebben, hoef je wat mij betreft niet per se naar Viersprong of Vrederust te verwijzen of anderszins met dwang op te sluiten (Fok! zou wel heel stil worden ook). Het gaat om de combinatie.
quote:
Het lijkt mij idd een zware last om nu je hele leven *het broertje van..* te zijn...die straf ik voor de familieleden al erg genoeg...raar dat er dan volwassenen zijn die zo'n kind niet meer op school willen hebben...bah
[..]
Ja, was raar om te vernemen (Brabantse radio-omroep). Maar zoals ik al eerder zei de situatie is nog steeds erg gespannen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ryan3 op 12-12-2006 11:10:43 ]
I´m back.
pi_44350098
Overigens de deuren van school van ons zitten dicht.
I´m back.
pi_44350102
Alweer Damn.
I think I'm a banana tree
pi_44353457
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:35 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens de deuren van school van ons zitten dicht.
Verstandig.
pi_44354033
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Verstandig.
ja, als het in een grote stad is en men is bang voor diefstal; anders niet echt. Hier thuis is de achterdeur ook gewoon open.
pi_44354192
hier in breda zijn sinds het hoogerheide-drama ook de schooldeuren op slot.
erg gevaarlijk want ze kunnen bij mijn oppaskindjes bv niet van binnen uit open en er moet iemand gehaald worden met een sleutel....

kans op brand lijkt mij groter
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_44354270
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:10 schreef Spekkiemonster het volgende:
hier in breda zijn sinds het hoogerheide-drama ook de schooldeuren op slot.
erg gevaarlijk want ze kunnen bij mijn oppaskindjes bv niet van binnen uit open en er moet iemand gehaald worden met een sleutel....

En dat is een fout slot. Moet ten alle tijden wel degelijk van binnen open kunnen. zonde sleutel uiteraard....

Een voordeurslot dus.
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:06:50 #39
3542 Gia
User under construction
pi_44357965
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:10 schreef Spekkiemonster het volgende:

Dat snap ik niet. Hoezo is de kans op brand nu groter?
pi_44358272
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Verstandig.
Maar ik laat E. net buitenspelen. .
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')