abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 december 2008 @ 02:14:11 #101
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_63999779
Ik kan op geen enkele manier het formulier voor de woorlichtingsavond op de site van de NATRES invullen. Heeft dat iets te maken met de brakheid van de site, of is het iets aan mijn kant?
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_64003486
quote:
Op zondag 10 december 2006 12:39 schreef Koewam het volgende:
Hey wat toevallig ik had me aangemeld voor de infobijeenkomst 30 november oid, maar was niet gegaan kga naar de volgende. Zo heb ik een mooi salaris voor naast mn studie en lekker bewegen en zo goed voor mn cv, enne gratis kledij en eten woehoe. lijkt me vooral ook gezellig.
Je eten is niet gratis hoor :p
  zondag 14 december 2008 @ 16:49:53 #103
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_64009150
quote:
Op zondag 14 december 2008 02:14 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik kan op geen enkele manier het formulier voor de woorlichtingsavond op de site van de NATRES invullen. Heeft dat iets te maken met de brakheid van de site, of is het iets aan mijn kant?
Het is je al gelukt zie ik hier. Beetje lastig wel dat er 2 topics over de Natres zijn, ik dacht dat deze al inactief was maar blijkbaar niet. Toch maar even een TVP dus dat ik ze allebei kan volgen.
  zondag 14 december 2008 @ 17:17:46 #104
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_64009663
Whehe ja, totaal niet praktisch. Maar goed, tof dat het gelukt is.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_64021463
sneaky tvp
kusje
pi_64033321
* Reservist meldt *
Paennequecks veur d'aumeless
pi_64038258
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:34 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Ik heb me vanochtend aangemeld voor de informatie bijeenkomst op 17 december.
Ben benieuwd

Nog meer mensen die ook binnenkort naar zo'n bijeenkomst gaan?
ja ik.
Ik heb de mijne 13 januari in breda. Maar heb me eind november daar al voor ingeschreven dus wacht er al een paar weekjes op.

Heb al eens eerder zo'n bijeenkomst bijgewoond maar heb toen door allerlij omstandigheden mijn papieren niet ingestuurd.
  maandag 15 december 2008 @ 20:19:52 #108
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_64039452
Ik ben vandaag tijdens het fitnessen (dat ik over het algemeen drie keer per week probeer te doen, als is dat er de laatste tijd keihard bij ingeschoten door studie en familie) maar begonnen met hardlopen, voor het eerst sinds een veel te lange tijd. Al mijn hele leven is hardlopen zo'n beetje mijn zwakke punt qua sporten. Fietsen, crosstrainen en sprinten vind ik allemaal geen probleem.

Maar goed, oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Mijn onderbeenspieren gaan het de komende maanden hard te verduren krijgen. Auw.
pi_64126157
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:35 schreef Hubs het volgende:

[..]

ja ik.
Ik heb de mijne 13 januari in breda. Maar heb me eind november daar al voor ingeschreven dus wacht er al een paar weekjes op.

Heb al eens eerder zo'n bijeenkomst bijgewoond maar heb toen door allerlij omstandigheden mijn papieren niet ingestuurd.
Aah oké, heb de mijne dus gister gehad. Erg interessant, en zelfs nog een kleine demo gekregen
Papieren vandaag op de bus gedaan, dus afwachten maar.

Had gehoord dat het vrij lang wachten is, maar op de bijeenkomst werd gezegd dat als je mazzel had je amo al in feb of maart kan doen.
Dus keuren en alles binnen 2/3 maand ongeveer, dus ben benieuwd
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  donderdag 18 december 2008 @ 18:08:27 #110
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_64126517
Van mij mag er best iets meer tussen voorlichting en AMO zitten, moet nog wat onderbeenspieren trainen voor het duurlopen
pi_64129355
Voor de Natres heb je cluster 1 nodig, dus je komt er zo doorheen
  donderdag 18 december 2008 @ 20:39:18 #112
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_64130269
Cluster 1 houdt in? Ik maak me ook geen zorgen om de conditietest tijdens de keuring. Die wordt afgenomen op de fiets en dat doe ik zo.

Maar duurlopen is nooit mijn sterke punt geweest, ben altijd meer een sprinter geweest. Maar goed ik ben naast fitness, wat ik alweer een tijdje doe) nu ook begonnen met hardlopen, zodat ik daar ook beter in word.
pi_64130604
Ze werken wel flink aan de weg daar bij de Natres. Hoorde het van de week op de radio (werving) en gisteren op tv over het belang van de reservisten.
  donderdag 18 december 2008 @ 20:54:39 #114
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_64130670
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:52 schreef JeffreyXL het volgende:
Ze werken wel flink aan de weg daar bij de Natres. Hoorde het van de week op de radio (werving) en gisteren op tv over het belang van de reservisten.
Ik hoorde het ook op de radio daarom heb ik me ingelezen op het internet en aangemeld voor de informatieavond. Over welk programma heb jij het wat je op tv zag?
pi_64130963
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:54 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Ik hoorde het ook op de radio daarom heb ik me ingelezen op het internet en aangemeld voor de informatieavond. Over welk programma heb jij het wat je op tv zag?
Volgens mij was het bij het RTL nieuws of editie NL.
pi_64207369
quote:
Op donderdag 18 december 2008 17:51 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Aah oké, heb de mijne dus gister gehad. Erg interessant, en zelfs nog een kleine demo gekregen
Papieren vandaag op de bus gedaan, dus afwachten maar.

Had gehoord dat het vrij lang wachten is, maar op de bijeenkomst werd gezegd dat als je mazzel had je amo al in feb of maart kan doen.
Dus keuren en alles binnen 2/3 maand ongeveer, dus ben benieuwd
Ja dat hebben ze tegen mij ook vertelt dat ik misschien de amo van maart nog kan doen. Maar ik ken defensie via via wel een beetje en denk dat de amo van juni een realistischer streven is. (daarnaast hoorde ik van een SGT1 bij de natres dat de amo van maart al vol zit ) Dus ik zie wel ik lever alle papieren gewoon zo snel mogelijk weer in en zie dan wel.
pi_64319240
Hoorde in het haagse dat de natres binnenkort meegaat op safari. Iemand hier meer info over?
pi_64328937
In februari me voorlichtingsavond, ben benieuwd. Hoop dan ergens in augustus me AMO te doen, als het me bevalt uiteraard.

Het grootste probleem voor mij is toch die 4 jaar, want na me studie is het natuurlijk mogelijk dat ik naar het buitenland ga of iets dergelijks.

P.S Het is in Den Haag
BoF!
  donderdag 25 december 2008 @ 11:00:40 #119
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_64351418
In de folder staat dat je niet meteen vast zit aan je eerste diensttermijn van vier jaar. Of dat een verkooppraatje is, of echt waar, is weer iets anders.

Iemand die al bij de Natres zit daar meer info over?
  donderdag 25 december 2008 @ 11:28:43 #120
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_64351749
quote:
Op donderdag 25 december 2008 11:00 schreef Rock-shocker het volgende:
In de folder staat dat je niet meteen vast zit aan je eerste diensttermijn van vier jaar. Of dat een verkooppraatje is, of echt waar, is weer iets anders.

Iemand die al bij de Natres zit daar meer info over?
Als je even terug zou lezen, zou je zien dat ik hier al eens antwoord op heb gegeven.

Nationale Reserve (Natres)
  donderdag 25 december 2008 @ 11:28:58 #121
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_64351753

[ Bericht 100% gewijzigd door speedrock op 25-12-2008 11:29:54 (typo) ]
pi_64391721
Hm, ik heb het e.e.a. gelezen op de site van de Natres... Maar als ik het goed begrijp wordt je dus in 4 jaar opgeleid tot soldaat 1e klasse. Oftewel, de laagste rang...

Stel nu dat er wat gebeurt in NL, wordt je dan opgeroepen als kanonnenvoer cq menselijk schild?? Gewone soldaten, die waarschijnlijk al hoger in rang zijn omdat ze fulltime in opleiding zijn geweest, zullen niet naast jou staan mocht er wat gebeuren, lijkt me.

Graag feedback.
  zaterdag 27 december 2008 @ 09:24:24 #123
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_64394520
Kanonnenvoer als zodanig bestaat al sinds het einde van de Eerste Wereldoorlog niet meer. Daar zijn troepen, of ze nou in vier jaar of in een jaar worden opgeleid tot sld1 gewoon te kostbaar voor.

Het zal ongetwijfeld zo zijn dat de fulltime jongens wat neerkijken op de reservisten, maar het is niet zo dat het strategisch lonend is om de reservisten als "menselijk schild" te gebruiken... Alsjeblieft zeg, de term alleen al.

Wat overigens ook scheelt is dat de Nationale Reserve een apart Korps is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de reservisten van het USMC, die een onderdeel zijn van de fulltime units, waardoor je veel meer gezeik onderling krijgt.

[ Bericht 76% gewijzigd door Rock-shocker op 27-12-2008 09:33:59 ]
pi_64398158
Als er echt pleuris uit breekt hier in NL, en alle militairen moeten daar naartoe dan moet de natres de kazernes bewaken Dat is iig wat ik gehoord heb.
  zaterdag 27 december 2008 @ 13:25:42 #125
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_64398182
Moet een goed gevoel geven om elk moment vervangen te kunnen worden door een hek.
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')