abonnement Unibet Coolblue
pi_50410570
vandaag brief binnen gekregen
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:02:04 #52
131798 Hutjemutjekloas
zeet ie mie dan zee ik oe
pi_50411608
wauw
pi_50453045
Ik ken iemand die er bij zit en als je wat van het leger houdt is het hardstikke leuk. Je krijgt zeer goed betaald, het is veel in het weekend en je moet geloof ik een paar keer per jaar mee op oefening. Je mag afhankelijk van het aanbod altijd meer werken, het meeste werk is in het weekend.
pi_50454505
Mwa, goed betaald? 27 Euro per halve dag (=4 uur), 60 Euro per hele dag (=8 uur), in het weekend een toeslag van 50 Euro of zo... en reiskostenvergoeding 19 cent per kilometer.

Althans zo dacht ik dat het was (presentatie is ook al een half jaar geleden)
pi_50459909
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:26 schreef Koewam het volgende:
Mwa, goed betaald? 27 Euro per halve dag (=4 uur), 60 Euro per hele dag (=8 uur), in het weekend een toeslag van 50 Euro of zo... en reiskostenvergoeding 19 cent per kilometer.

Althans zo dacht ik dat het was (presentatie is ook al een half jaar geleden)
Het is voor mij iets langer geleden, maar volgens mij kloppen deze cijfers redelijk inderdaad. Je kunt zelf enigszins je inkomen bepalen door je overal voor aan te melden, maar ik zou het voornamelijk doen omdat het gewoon leuk is en niet voor het geld.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57485007
Ik zit er ook over te denken.
(damn wat een topickick )
Maar een vraagje: ik heb lenzen en geen bril.
Moet ik voor de natres een bril aan schaffen?
Ook voor die keuring; ik las dat je minimaal 12 uur vantevoren geen lenzen mag dragen.
Ernaartoe gaan wordt dus een probleem omdat ik dan geen hol zie met L -5.5 R -5
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_57546864
brilletje van de hema?
  maandag 19 mei 2008 @ 13:42:41 #58
210580 Amoebe_Boy
* Is licht ontvlambaar
pi_58760871
* Amoebe_Boy gaat er ook bij.. Iemand ervaringen met de Natres omgeving Amsterdam?
Officieel lid van de amoebe boys.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:47:01 #59
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_58780333
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:42 schreef Amoebe_Boy het volgende:
* Amoebe_Boy gaat er ook bij.. Iemand ervaringen met de Natres omgeving Amsterdam?

Vraag maar raak
pi_59186116
Ik ben net 18 geworden en heb de landmacht/leger altijd wel interessant gevonden. Maar ik trek het niet zo om maanden van huis weg te zijn,en weinig prive leven te kunnen hebben. Ik wil toch savonds lekker in een huis zitten met mijn vriendin.
Nu zit ik eraan te denken om bij de reserves te gaan,maar ik zit toch met een heleboel vragen. Want het is natuurlijk niet iets wat je zomaar stop kunt zetten als je erin gaat.

Ik woon in Maastricht,en zou dan neem ik aan naar oirschot moeten reizen? Krijgt men dit vergoed?

Zou iemand mij aanraden om de natres in te gaan als ik 1 uur moet reizen ernaartoe(heb er zelf geen probleem mee)? En dan doel ik op de kosten.

De mensen die bij de natress gaan,zijn dat allemaal de ietwat ouderen,of komen er ook 18/19/20/21 jarigen in voor?

Stel,ik meld me aan. Dan moet je eerst 2 weken AMO doen. En als je die hebt gehaald wat dan?

Voor de natressers hier,hoeveel dagen moeten jullie opkomen dagen bij trainingen etc in de maand? (Gemiddeld)

En wat als je een keer niet kunt komen opdagen?

Zijn dit dagen van 8 tot 5? Is dit doordeweeks,savonds,weekends?

En wat als jullie die gemiddelde dagen komen opdagen,wat krijgen jullie dan ongeveer voor een vergoeding?

Beschrijf eens wat je de afgelopen 2x hebt gedaan,toen je moest trainen

Wat gebeurd er na 4 jaar als je contract is afgelopen? (dacht toch 4 jaar??)

Hebben jullie weleens problemen gehad met je werk omdat je naar een training moest gaan?

Voor iemand die de moeite wilt doen om mijn vragen te beantwoorden: Bedankt

EDIT: Ik doe nu een opleiding,2 de jaar,moet hierna nog 2 jaar. Valt dit te combineren met de natress,of zou ik beter kunnen wachten tot ik klaar met de opleiding ben??

[ Bericht 3% gewijzigd door robinkuh op 06-06-2008 22:53:52 ]
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:42:12 #61
210580 Amoebe_Boy
* Is licht ontvlambaar
pi_59302423
* wacht met smart op de antwoorden op de vragen van Robinkuh.

Is het voor een universiteits student aan te raden erbij te gaan? qua tijd vooral
Officieel lid van de amoebe boys.
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:18:04 #62
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59304974
Ik heb je vragen even doorgestuurd aan iemand van de Natres hier
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:25:35 #63
102555 Lt_Col_Me
Je Maintiendrai
pi_59396362
quote:
Ik woon in Maastricht,en zou dan neem ik aan naar oirschot moeten reizen? Krijgt men dit vergoed?
Ik weet niet precies wat voor Maastricht de dichtstbijzijnde opkomstlocatie is; meestal zit er wel een eenheid van de Natres op de dichtstbijzijnde kazerne/basis. Dat is vermoedelijk Weert of Oirschot (30 Natresbataljon).
quote:
Zou iemand mij aanraden om de natres in te gaan als ik 1 uur moet reizen ernaartoe(heb er zelf geen probleem mee)? En dan doel ik op de kosten.
Kosten is geen probleem, want dat wordt allemaal vergoed. Wat je vanuit praktisch oogpunt wel even in de gaten kunt houden, is dat je af en toe redelijk wat uitrusting nodig hebt. Dan is het wel handig om er met de auto heen te reizen. Met de trein/bus krijg je ongetwijfeld ruzie met je tas(sen).
quote:
De mensen die bij de natress gaan,zijn dat allemaal de ietwat ouderen,of komen er ook 18/19/20/21 jarigen in voor?
Het is over het algemeen een mix van "alle" leeftijden. Dat betekent dat het varieert van 18/19 tot 58 jaar.
quote:
Stel,ik meld me aan. Dan moet je eerst 2 weken AMO doen. En als je die hebt gehaald wat dan?
Als je de AMO hebt gehaald, ga je verder bij je eigen peloton. Dan ben je feitelijk volwaardig militair.
quote:
Voor de natressers hier,hoeveel dagen moeten jullie opkomen dagen bij trainingen etc in de maand? (Gemiddeld)
2 avonden en 1 zaterdag per maand gemiddeld aan ingeroosterde oefenmomenten, plus enkele meerdaagse oefeningen (vaak van vrijdagavond tot zaterdagavond). Daarnaast zijn er nog af en toe extra mogelijkheden om extra op te komen, bv. prinsjesdag, 4 mei, oefenvijand, etc.
quote:
En wat als je een keer niet kunt komen opdagen?
Civiele werkgever/studie gaat in principe altijd voor. Een keer niet aanwezig zijn met een geldige reden is dus geen probleem. Het wordt problematisch zodra je structureel de oefenmomenten mist (of bv. alleen de "leuke" activiteiten meepikt).
quote:
Zijn dit dagen van 8 tot 5? Is dit doordeweeks,savonds,weekends?
Door de week in principe alleen 's avonds, van circa 19.30 tot 23.30. Zaterdags is het vaak een beetje afhankelijk van de activiteit, maar dan is het wel een hele dag. Plus daarbij eventuele weekendoefeningen (vrijdagavond tot zaterdagavond) en eventueel extra activiteiten waarvan de tijd wisselt.
quote:
En wat als jullie die gemiddelde dagen komen opdagen,wat krijgen jullie dan ongeveer voor een vergoeding?
Inclusief toelagen gok ik zo'n beetje 25-30 euro per avond en 70-80 euro per zaterdag. Weekendoefeningen en andere activiteiten kunnen variëren.
quote:
Beschrijf eens wat je de afgelopen 2x hebt gedaan,toen je moest trainen
1. Vandaag aanwezig geweest bij de beëdiging van 40 Natresbat in Didam, ceremoniële activiteit;
2. Laatste oefenavond betrof een onderhoudsavond, waarbij de wapens worden schoongemaakt;
3. Volgende week staat bv. kaartlezen en NBC-bescherming op het programma.
quote:
Wat gebeurd er na 4 jaar als je contract is afgelopen? (dacht toch 4 jaar??)
Als je "gewoon" goed functioneert, wordt het contract normaal gesproken verlengd, afhankelijk van je eigen keuze voor 1, 2 of 4 jaar.
quote:
Hebben jullie weleens problemen gehad met je werk omdat je naar een training moest gaan?
Dat kan voorkomen, wanneer je werkgever/school/instelling volledig oneens is met het "fenomeen" reservist. Spreek desnoods met je chef/decaan/studieadviseur een keer je voornemen door en vraag of zij er problemen mee hebben. Ze kunnen niet verbieden dat je bij de Natres zit en vaak gaat het ook wel goed, maar er zijn collega's die behoorlijk problemen hebben of hebben gehad.
quote:
Voor iemand die de moeite wilt doen om mijn vragen te beantwoorden: Bedankt
Let wel: je dient sowieso een voorlichtingsavond te volgen; laat je niet teveel leiden door reacties van anderen. Ga naar de voorlichting, vraag om een meeloopavond/dag en je kunt met eigen ogen zien hoe het er aan toe gaat. Houd rekening met ongeveer een half jaar doorlooptijd tussen het moment van sollicitatie en je AMO.
quote:
EDIT: Ik doe nu een opleiding,2 de jaar,moet hierna nog 2 jaar. Valt dit te combineren met de natress,of zou ik beter kunnen wachten tot ik klaar met de opleiding ben??
Mijn ervaring is dat studie over het algemeen prima te combineren is met de Natres. Misschien dat je wat moet improviseren zodra je op stage/afstuderen gaat, maar daar is altijd een oplossing voor.
"Success is not final, failure is not fatal; it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill
pi_60254648
Heyhey!
Ik heb een vraagje over het aandeel vrouwen binnen de natres. Zijn er veel vrouwen, hoe oud zijn die dan en zitten er veel vrouwelijke studenten bij? k zou dit graag willen weten want zit er over na te denken om bij de natres te gaan. Ik ben zelf 21 jaar en studeer nog. Greetzz!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:04:00 #65
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_60600110
quote:
Op maandag 21 juli 2008 22:08 schreef roommm-y het volgende:
Heyhey!
Ik heb een vraagje over het aandeel vrouwen binnen de natres. Zijn er veel vrouwen, hoe oud zijn die dan en zitten er veel vrouwelijke studenten bij? k zou dit graag willen weten want zit er over na te denken om bij de natres te gaan. Ik ben zelf 21 jaar en studeer nog. Greetzz!
Er zitten wel een aantal vrouwen bij, ik gok zo 1 op de 20. In onze compagnie zijn deze wel allemaal 30+.
Maar hangt je keuze daar vanaf ? ik denk dat je meer naar andere criteria moet kijken om te zien of de Natres wat voor jou is. Zoals vind je de taakstelling van het korps intressant? en kun je voldoen aan het minimum aantal uren?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:41:15 #66
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_62271266
Zit er ook over na te denken
Weet alleen niet of het wel verstandig is omdat ik nog 1,5 jaar moet studeren en daarna werk ga zoeken.
Dit laatste kan misschien wel problemen opleveren.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:41:37 #67
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_62271279
Maar je MOET dus de 4 jaar uitdienen?
pi_62705974
Hier ook een geinteresseerde.
Komende week maar even een collega aanspreken die volgens mij ook bij de natres zit.

tvp dus eigenlijk
pi_62872002
Jaaaa nog een geinteresseerde!!

Ik vraag mij met name af wat de eisen nu precies zijn t.a.v. de sporttest die je moet doen. Verder terug in het topic las ik dat die eisen niet zo zwaar zijn, maar op de voorlichtingsavond vertelden ze dat je echt een hele zware fietstest moet doen...! Volgens hen moest je een half uur kunnen fietsen waarbij ze de zwaarte elke minuut opvoerden. Ik train sinds een paar maanden op een fitnessfiets, maar die gaat tot niveau 12 en die zwaarte haal ik zeker niet, ik kom hooguit tot 8 (vijf minuten achter elkaar). Zou dat voldoende zijn? En hoe "sterk" moet je verder (als vrouw) zijn? Testen ze je spierkracht daar ook met fitnessapparatuur en zo ja, wat zijn de eisen? Wat moet je verder allemaal doen op die sporttest?

En verder: hoe is de sfeer onder de Natressers? Is er na de serieuze activiteiten ook nog plaats voor gezelligheid?
  zaterdag 1 november 2008 @ 22:59:26 #70
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_62872073
Ik neem deze ff mee naar DEF, meer kans dat er ervaringsdeskundigen daar te vinden zijn.
  zaterdag 1 november 2008 @ 23:20:28 #71
211797 Esses
Splendide mendax
pi_62872486
een half uur? wat een bullshit :p zelfs beroeps vallen na een kwartiertje van die iets af
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_62878036
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:56 schreef Beach het volgende:
Ik zit er ook over te denken.
(damn wat een topickick )
Maar een vraagje: ik heb lenzen en geen bril.
Moet ik voor de natres een bril aan schaffen?
Ook voor die keuring; ik las dat je minimaal 12 uur vantevoren geen lenzen mag dragen.
Ernaartoe gaan wordt dus een probleem omdat ik dan geen hol zie met L -5.5 R -5
bril krijg je van de baas
  zondag 2 november 2008 @ 12:38:37 #73
211797 Esses
Splendide mendax
pi_62879510
je kunt een beetje vals spelen hoor bij mij toen der tijd was er ook een jongen die zijn lenzen gewoon nog in had.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 2 november 2008 @ 12:47:26 #74
211797 Esses
Splendide mendax
pi_62879698
Overigens het trainingsschema fit aan de start
http://natres.nl/Frame/Werken/fitaandestart.pdf
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_62897641
Sportest valt wel mee als je een flink startgewicht en veel spierkracht hebt.

Ik mag 8 december aantreden op amo. En 14 november mn spullen ophalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')