abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44287987
Oké, da's een vrij onhandige topictitel, maar kon ff niets handigers bedenken..

Ik zal ff een korte versie van m'n situatie geven, geďnteresseerden kunnen daaronder de gedetailleerde samenvatting lezen
Ik ben momenteel hopeloos verliefd op een jongen, die over t algemeen al niet goed te peilen is. Hij is er een meester in om gesprekken zo te draaien dat ie niets over zichzelf hoeft bloot te geven (als je een vraag stelt vraagt hij bijv. "waarom wil je dat weten?" en voor je t weet gaat t gesprek weer over jou ) We hebben net een date gehad, de volgende staat gepland, maar deze week liet hij even heeel nadrukkelijk weten dat hij zelden verliefd wordt, en ik ook niet moet verwachten dat hij dat nog wordt (anders was het wel eerder 'op iemand' gebeurd). Aan de ene kant denk ik 'hoe duidelijk moet ie zijn, hij wijst je gewoon af!', aan de andere kant heb ik t idee dat hij op deze manier iedereen met interesse op 'veilige afstand' houdt, en dat ik nog wel eens ergens zou kunnen komen door me niet uit t veld te laten slaan... hij wil tenslotte nog wel blijven afspreken, terwijl hij weet dat ik hem érg leuk vind....

Oké, en dan de lange versie:

Sinds een maand of 2 ben ik behoorlijk verliefd op T.
Ik ken hem al een jaar of 4 en vind hem al een jaar of 2 leuk... 2 jaar terug hadden we al bijna een date, maar toen ontmoette ik mijn toenmalige vriendje, waar ik vervolgens een jaar mee samen was.
Daarna heb ik mogelijke gevoelens voor T. zoveel mogelijk onderdrukt omdat het een vriend van mijn ex is, en ik t dus niet echt 'gepast' vond om hem leuk te vinden.
Op een gegeven moment hadden mijn ex en ik weer oké/vriendschappelijk contact en heb ik hem opgebiecht T. wel erg leuk te vinden.. Vanaf dat moment is het hek van de dam en is mijn verliefdheid voor T. in volle vaart losgebarsten...

Na enige aarzeling heb ik hem voorgesteld om eens wat te gaan drinken, omdat we elkaar altijd maar kort en oppervlakkig spreken en t me wel leuk leek hem eens beter te leren kennen. (was overigens voor t eerst in m'n leven dat ik een intiatief als dat durfte te nemen)
Hij reageerde enthousiast. Op de onhandige vraag 'is dit een date?' antwoordde hij dat hij daar niet echt een mening over had... 'just go with the flow, komt goed...'
De avond zelf was erg gezellig, maar gaf absoluut niet meer duidelijkheid wat hij nou van mij vond..
Aan de ene kant hintte hij wel richting een vervolgafspraak ("als je t later wilt maken moeten we volgende keer maar eens in t weekend afspreken", "o, je houdt van snooker? dan moet je maar eens een keer bij mij thuis langskomen..", dat soort dingen), aan de andere kant gaf hij heel duidelijk aan dat hij maar één keer in z'n leven verliefd is geweest, en t dus absoluut niet snel wordt.

Toen ik afgelopen week belde voor een 2e date gaf hij aan dat hij de indruk had dat ik hem érg leuk vind en allerlei verwachtingen had (ik gaf t eerste toe, en ontkende t tweede). Hij gaf nogmaals aan dat hij écht niet snel verliefd werd, het nu dus ook niet is, en er ook niet op rekende dat dat snel zou gebeuren ("want anders was t de afgelopen vijf jaar al wel op iemand gebeurd").. Ik moest maar beslissen of ik niet meer wilde afspreken/toch nog wilde afspreken/hem wilde haten... (?) Ik zei dat we natuurlijk gewoon nog konden afspreken, maar erg lekker voelde ik me er niet bij..
Aan de ene kant dacht ik 'oké, duidelijk... einde verhaal..", aan de andere kant weet ik dat hij met zijn houding mensen nooit echt 'dichtbij' laat komen, en wat dat betreft kan ik me voorstellen dat hij dit misschien al 5 jaar lang tegen mensen zegt, waardoor hij zichzelf dus ook nooit de kans geeft om verliefd te worden. (M.a.w. als ie zo doorgaat kan ie over 20 jaar nog zeggen "ik word niet verliefd, anders was t de afgelopen 25 jaar al wel gebeurd).
Hij lijkt me (vrijwel zeker) iemand waar je flink de tijd voor moet nemen om m te doorgronden, en dat ben ik nu dus ook vastbesloten om te doen.. ten eerste omdat ik érg nieuwsgierig ben wat er achter die houding schuilgaat, maar ook omdat ik t idee heb wel een zekere indruk te maken als ik me niet laat afschrikken door z'n houding en er de moeite/tijd voor neem om er doorheen te prikken...

Overigens heb ik hem gister nog even gesproken om na te gaan hoe ik zijn telefoontje nou moest interpreteren.. Daaruit bleek dat hij het nodig vond om het te melden omdat ie nu pas door had dat ik m leuk vond..
T was dus niet omdat hij in eerste instantie zelf interesse had en nu niet meer, maar meer omdat ie er gewoon zelf helemaal niet bezig was en is, en doorkreeg dat ik dat wel was... Nog niet echt hoopgevend, maar t is dus iig geen 'acheruitgang'.

Heeft iemand ervaring met dit soort personen? Klinkt t alsof t de moeite waard kan zijn om er werk van te maken, of klinkt t als een hopeloos geval?
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_44288210
Eejz

Lijkt me een beetje lastig want jongens willen ook nog wel eens voor een verassing zorgen.. Maar ja je weet het dus niet .. Kan me best vinden in jou theorie dat ie mensen bewust op afstand houdt en dat dat ook geldt voor gevoelens en relaties waarin die zich kwetsbaar zou moeten opstellen.. Maar alleen het vervelende is dat die nu wel doorheeft dat jij meer wilt en dat ie daardoor zijn muren nog wat hoger heeft opgetrokken .. Denk dat het op dit moment een verloren zaak is maar dat het misschien na een tijdje wel moet lukken als de rust een beetje is wedergekeerd..

Grtz

Vincent
Vaya con Dios!
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:33:01 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44288394
Hij lijkt wel een vrouw.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_44288473
Waarom neukt ie niet gewoon?
pi_44288491
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:33 schreef Pracissor het volgende:
Hij lijkt wel een vrouw.
In mijn beleving zijn vrouwen juist eerder geneigd zich te willen binden/minder bang over hun gevoel te praten, maar dat ligt misschien aan de vrouwen die ik ken..
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:37:57 #6
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44288512
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:37 schreef Mvnl het volgende:

[..]

In mijn beleving zijn vrouwen juist eerder geneigd zich te willen binden/minder bang over hun gevoel te praten, maar dat ligt misschien aan de vrouwen die ik ken..
In de zin van, niet helemaal duidelijk zijn wat hij wil, zich blijkbaar niet willen binden maar opzich wel het lijntje aan willen houden.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_44288516
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:36 schreef Leonos het volgende:
Waarom neukt ie niet gewoon?
Nja, da's natuurlijk ook nog een optie... dat ie gewoon even extra duidelijk heeft gezegd dat ik niets moet verwachten zodat ie zich nu vrij voelt om zonder schuldgevoelens een avontuurtje met me te hebben (ben ik gelukkig zelf ook nog bij dan)
pi_44288594
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:37 schreef Pracissor het volgende:

[..]

In de zin van, niet helemaal duidelijk zijn wat hij wil, zich blijkbaar niet willen binden maar opzich wel het lijntje aan willen houden.
Tja, érgens houd ik ook mezelf aan t lijntje... als ik écht duidelijkheid wil kan ik t ws wel krijgen...
Door gewoon te vragen "verwacht je dat t er in zit dat je uberhaupt oooit verliefd op me wordt?"... maar da's nogal een dooddoener want daar antwoordt ie momenteel dan ws hoe dan ook 'nee' op..
Da's dan ook precies de reden dat ik m nog niet gevraagd had wat ie van me vond, omdat het hém af kon schrikken, maar vooral mezelf als hij zou zeggen dat ie momenteel nog niets voelt... (maar hij heeft mij dan ook nog nauwelijks leren kennen).. en da's ook de reden dat ik baal dat ie dit ff zo nadrukkelijk heeft gezegd waardoor alle leuke hoop/spanning van t daten enigszins ondermijnt is/een nare bijsmaak heeft gekregen
pi_44288659
Klinkt hard, maar uit (lichtelijke) ervaring, kan je het maar beter uit je hoofd zetten en op zoek gaan naar een ander. Iemand die twijfelt (vooral in het begin), is al de moeite van het proberen niet meer waard. Ga op zoek naar een andere leuke jongen (of beter, laat het op je afkomen) en houd hem gewoon verder te vriend (als je daar behoefte aan heb).
Ehm... ok
pi_44288735
Hij is gewoon homo
pi_44288780
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:46 schreef Leonos het volgende:
Hij is gewoon homo
Tja, ik ook, dus dat komt mooi uit
pi_44288794

Mis ik nou iets of lollerpwn je mij?

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2006 22:49:24 ]
pi_44288865
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:48 schreef Leonos het volgende:

Mis ik nou iets of lollerpwn je mij?
Nee, was serieus... ik ben ook een jongen.. maar dat leek me verder voor t hele verhaal niet bijster belangrijk..
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:54:03 #14
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44288938
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:51 schreef Mvnl het volgende:

[..]

Nee, was serieus... ik ben ook een jongen.. maar dat leek me verder voor t hele verhaal niet bijster belangrijk..
Naja, man-man relaties zullen wel vaak van andere (psychische) aard zijn dan man-vrouw relaties.
Ik zat er dus niet zover naast door te zeggen dat hij op een vrouw leek, hij vertoont niet typisch 'mannengedrag'.
pi_44289030
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:54 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Naja, man-man relaties zullen wel vaak van andere (psychische) aard zijn dan man-vrouw relaties.
Ik zat er dus niet zover naast door te zeggen dat hij op een vrouw leek, hij vertoont niet typisch 'mannengedrag'.
Tja, wellicht wel... maar uiteindelijk bestaat t altijd uit 2 personen met 2 karakters... en of zijn karakter dan meer vrouw/man-typisch is of niet... sommige dingen zijn in relaties/liefde toch wel redelijk universeel volgens mij...
  zaterdag 9 december 2006 @ 23:18:19 #16
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44289645
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:57 schreef Mvnl het volgende:

[..]

Tja, wellicht wel... maar uiteindelijk bestaat t altijd uit 2 personen met 2 karakters... en of zijn karakter dan meer vrouw/man-typisch is of niet... sommige dingen zijn in relaties/liefde toch wel redelijk universeel volgens mij...
Uiteraard, maar het is altijd handig om te weten wat voor relatie het precies is.
pi_44299078
Mvnl, ik wens je veel succes, ik denk dat we allemaal wel eens in zo'n situatie terechtkomen waarbij we verliefd worden op iemand die bijzonder weinig interesse toont, maar je toch een kans geeft.
Mijn ervaring is dat het niet lukt.
pi_44303835
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:10 schreef pievdb het volgende:
Mvnl, ik wens je veel succes, ik denk dat we allemaal wel eens in zo'n situatie terechtkomen waarbij we verliefd worden op iemand die bijzonder weinig interesse toont, maar je toch een kans geeft.
Mijn ervaring is dat het niet lukt.
T is eigenlijk meer zo dat ie bijzonder veel interesse toont, maar me toch geen kans geeft... (dus omgekeerde van wat jij zegt)
Als ie in de buurt/op msn is spreekt ie me vrijwel altijd aan en toont duidelijk interesse, hij stelde zelf voor nog eens af te spreken, maar ondertussen zegt ie dus wel keer op keer nadrukkelijk dat ie nooit verliefd wordt... (overigens zonder directe aanleiding... alsof ie t van zichzelf eens per dag toch even moet melden... )
pi_44304856
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:23 schreef Mvnl het volgende:

[..]

T is eigenlijk meer zo dat ie bijzonder veel interesse toont, maar me toch geen kans geeft... (dus omgekeerde van wat jij zegt)
Als ie in de buurt/op msn is spreekt ie me vrijwel altijd aan en toont duidelijk interesse, hij stelde zelf voor nog eens af te spreken, maar ondertussen zegt ie dus wel keer op keer nadrukkelijk dat ie nooit verliefd wordt... (overigens zonder directe aanleiding... alsof ie t van zichzelf eens per dag toch even moet melden... )
Hij lijkt me een type die graag de touwtjes in handen heeft. Misschien is hij bang om op zijn bek te gaan als hij zijn gevoelens de overhand laat krijgen, en daarom meldt hij maar alvast dat je niet moet verwachten dat hij snel verliefd wordt. Het kan best zijn dat er heel wat pijn en verdriet achter zit van relaties uit het verleden. Als je echt interesse hebt in deze man zou ik het allemaal lekker luchtig houden, maak veel lol met hem en ga lekker uit, maar claim hem niet. Als hij je aanspreekt op MSN en hij vraagt je mee uit, doe dat dan niet gelijk dezelfde avond (ook al wil je nog zo graag) Spreek liever af voor een paar dagen later, je hebt buiten hem ook nog een leven dus je hebt al plannen gemaakt (dat moet hij in ieder geval geloven) Als je heel veel werk maakt van iemand op wie je verliefd bent en direct opspringt wanneer hij bij wijze van spreken met zijn vingers knipt, bereik je vaak het tegenovergestelde als diegene niet op hetzelfde level zit als jij. Als je niet te gretig bent, zou hij weleens dichterbij kunnen komen
pi_44310705
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:58 schreef woniya het volgende:

[..]

Hij lijkt me een type die graag de touwtjes in handen heeft. Misschien is hij bang om op zijn bek te gaan als hij zijn gevoelens de overhand laat krijgen, en daarom meldt hij maar alvast dat je niet moet verwachten dat hij snel verliefd wordt. Het kan best zijn dat er heel wat pijn en verdriet achter zit van relaties uit het verleden.
Nja, t is ws in eerste instantie toch meer dat ie wil voorkomen dat ik teleurgesteld raak omdat ik te veel verwacht.. Wat betreft pijn van relaties uit het verleden: er zit zeker 'iets' achter z'n terughoudende houding, maar aangezien ie maar 1 keer verliefd is geweest en ook maar één echte relatie heeft gehad (5 jaar geleden) denk ik niet dat t m daar in zit.. (je weet natuurlijk nooit, maar voor zover ik weet is ie daar wel over heen)
quote:
Als je echt interesse hebt in deze man zou ik het allemaal lekker luchtig houden, maak veel lol met hem en ga lekker uit, maar claim hem niet. Als hij je aanspreekt op MSN en hij vraagt je mee uit, doe dat dan niet gelijk dezelfde avond (ook al wil je nog zo graag) Spreek liever af voor een paar dagen later, je hebt buiten hem ook nog een leven dus je hebt al plannen gemaakt (dat moet hij in ieder geval geloven) Als je heel veel werk maakt van iemand op wie je verliefd bent en direct opspringt wanneer hij bij wijze van spreken met zijn vingers knipt, bereik je vaak het tegenovergestelde als diegene niet op hetzelfde level zit als jij. Als je niet te gretig bent, zou hij weleens dichterbij kunnen komen
Precies wat ik van plan ben
(en wat ondertussen nog verdomd lastig vol te houden is als je verliefd bent... grijp toch t liefst elke gelegenheid aan om m vaker te zien etc.. aangezien hij zo terughoudend is weet ik ook niet zeker of ik beter ook maar rustig aan kan doen, of dat juist een doortastende aanpak meer indruk maakt...)
maargoed, we zullen zien.. gister iig een erg prettig (weliswaar msn)gesprek met m gehad waarin ie zowaar wat van zichzelf bloot gaf...
pi_44311140
Gewoon zeggen dat je smoorverliefd op hem bent, dan durft hij het ineens ook toe te geven!
  zondag 10 december 2006 @ 19:58:22 #22
105435 amarena
Just curious
pi_44311172
Klinkt als iemand die eerst even de kat uit de boom kijkt..... en zich zeker niet zo snel geeft wat je zelf al aangaf. Misschien kijkt hij het eerst nog even aan voordat hij toehapt. Tijd zal het leren.
Vraag je ook af of je wel voor iemand wil gaan die geen echte behoefte heeft aan een relatie.... ik zou zelf liever voor iemand gaan die het zelf ook ziet zitten. Maar dat kun je in een later stadium pas zeggen want wellicht is een beetje een masker.
Ach vlinders in je buik is altijd spannend dus geniet ervan.
Veni vidi vici
pi_44311555
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:58 schreef amarena het volgende:
Vraag je ook af of je wel voor iemand wil gaan die geen echte behoefte heeft aan een relatie.... ik zou zelf liever voor iemand gaan die het zelf ook ziet zitten. Maar dat kun je in een later stadium pas zeggen want wellicht is een beetje een masker.
Nja, aan de andere kant geeft ie juist wel weer aan dat ie inmiddels wel klaar is met z'n date/onenightstand-fase (heeft ie een paar jaar gehad, maar sinds een jaar heeft ie daar wel genoeg van), en nu juist zoek naar méér.. met daarbij wel de noot dat ie absoluut niet snel verliefd wordt, en dat áls ie iets aan zichzelf zou kunnen veranderen dat het ws. zou zijn... (aan de andere kant kan t goed dat ie t aan de ene kant graag wil, maar aan de andere kant al-dan-niet bewust afhoudt..)
pi_44311594
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:54 schreef mcDavid het volgende:
Gewoon zeggen dat je smoorverliefd op hem bent, dan durft hij het ineens ook toe te geven!
Ik ben best wel een romanticus, maar dit klinkt mij nou juist als de manier om m énorm af te schrikken
pi_44319869
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:54 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Maar ook man-vrouw relaties kennen exact dezelfde problematiek.. *meldt zich*..
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:58 schreef woniya het volgende:

[..]

Hij lijkt me een type die graag de touwtjes in handen heeft. Misschien is hij bang om op zijn bek te gaan als hij zijn gevoelens de overhand laat krijgen, en daarom meldt hij maar alvast dat je niet moet verwachten dat hij snel verliefd wordt. Het kan best zijn dat er heel wat pijn en verdriet achter zit van relaties uit het verleden. Als je echt interesse hebt in deze man zou ik het allemaal lekker luchtig houden, maak veel lol met hem en ga lekker uit, maar claim hem niet. Als hij je aanspreekt op MSN en hij vraagt je mee uit, doe dat dan niet gelijk dezelfde avond (ook al wil je nog zo graag) Spreek liever af voor een paar dagen later, je hebt buiten hem ook nog een leven dus je hebt al plannen gemaakt (dat moet hij in ieder geval geloven) Als je heel veel werk maakt van iemand op wie je verliefd bent en direct opspringt wanneer hij bij wijze van spreken met zijn vingers knipt, bereik je vaak het tegenovergestelde als diegene niet op hetzelfde level zit als jij. Als je niet te gretig bent, zou hij weleens dichterbij kunnen komen
Dit is zo moeilijk.. Ik moet dat echt leren.. Moeilijk, moeilijk..
Triumph starts with a try and ends with an oempfh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')