abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44293195
quote:
Op zondag 10 december 2006 01:29 schreef _Floddertje_ het volgende:
Oooh, Annie M.G.! Haha.
Floddertje knoeit! .

PB terug. .
pi_44295664
Ja, ontopic maar weer. TS ook .

En graag serieus. En graag manieren waarmee het muisje niet gedood hoeft te worden
pi_44296011
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:46 schreef Katey het volgende:

[..]

Nee, gewoon een muizenval waarin je 'm levend vangt. Dan kan je hem weer in de natuur vrij laten!
waarna hij binnen een week weer bij je op de stoep staat

Het verschil met een muis in een kooitje is dat hij in een kooitje zit (en de vrije natuur niet gewend is). Die loopt dus niet rond in huis, waarbij hij over keuteltjes achterlaat en aan spullen knaagt die je heel wilt houden
Muis knaagt helemaal nergens aan. Laat zelfs geen keutels achter.
Ik begrijp er niet zoveel van. Het schoteltje met kruimels en pitten is ook onaangeroerd gebleven. En de huiskamer ligt verder vol met onaangeknaagd Sinterklaas-snoepgoed.

PS. wat kost zo'n diervriendelijke muizenval ongeveer?
  zondag 10 december 2006 @ 13:47:11 #54
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44300386
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:07 schreef Stali het volgende:

[..]

Muis knaagt helemaal nergens aan. Laat zelfs geen keutels achter.
Ik begrijp er niet zoveel van. Het schoteltje met kruimels en pitten is ook onaangeroerd gebleven. En de huiskamer ligt verder vol met onaangeknaagd Sinterklaas-snoepgoed.

PS. wat kost zo'n diervriendelijke muizenval ongeveer?
De goedkoopste ligt ongeveer rond de 3,- geloof ik. Weet je zeker dat de muis er nog is?
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_44300978
Ik heb een hoop muizen gevangen met een emmer, een plankje en wat vogelvoer.

Doe het vogelvoer in de emmer, en leg het plankje er naar toe. De muis loopt via het plankje, springt in de emmer (honger!) eet zich vol, en denkt dan "Shit, ik kan niet terug."

Dan doe je de deksel erop, loop je een rondje en laat je ze vrij bij iemand met een voliere of ergens anders, dat mag ook.

In goede tijden ving ik zo 5 tot 10 muizen per nacht. Na 1 a 2 weken ben je dan wel van het ergste af.
pi_44302478
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Stali op 10-12-2006 14:39:39 ]
pi_44302529
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:44 schreef ijsmeis het volgende:
Ja, ontopic maar weer. TS ook .

En graag serieus. En graag manieren waarmee het muisje niet gedood hoeft te worden
"Graag manieren waarmee het muis-je niet gedood hoeft te worden"...? Hoezo niet? Het is hij of wij hoor. Ik zie de krantenkoppen al voor me: "uitbraak bubonische pest velt 187 buurtbewoners in gemeente Woensdrecht". En daaronder: "Maar gelukkig heeft de veroorzaker van de epidemie het overleeft", zo stelt Marianne Thieme. .
I´m back.
pi_44303146
Overigens TT had net zo goed dit kunnen zijn: "hoe samen te leven met een postmoderne vrouw".
I´m back.
pi_44311979
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

"Graag manieren waarmee het muis-je niet gedood hoeft te worden"...? Hoezo niet? Het is hij of wij hoor. Ik zie de krantenkoppen al voor me: "uitbraak bubonische pest velt 187 buurtbewoners in gemeente Woensdrecht". En daaronder: "Maar gelukkig heeft de veroorzaker van de epidemie het overleeft", zo stelt Marianne Thieme. .
Daarom niet. Er zijn genoeg diervriendelijke manieren om de beesten weg te krijgen.
  zondag 10 december 2006 @ 21:25:06 #60
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44312159
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:19 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Daarom niet. Er zijn genoeg diervriendelijke manieren om de beesten weg te krijgen.
Maar die manieren zijn helemaal niet leuk!
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_44312195
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:19 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Het muizenvalletje van Dorus, bedoel jij zeker.
I´m back.
  zondag 10 december 2006 @ 21:44:01 #62
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_44312719

How sweet

.
.
.
.
.
.
.
.
Of toch niet?

Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_44313505
Achter de boekenkast.

Enfin ik heb Mickey al anderhalf etmaal niet meer gehoord, dus misschien heeft hij een hartaanval gehad.
I´m back.
  zondag 10 december 2006 @ 22:59:41 #64
38396 mazaru
pi_44315268
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
Achter de boekenkast.

Enfin ik heb Mickey al anderhalf etmaal niet meer gehoord, dus misschien heeft hij een hartaanval gehad.
Of hij is geschrokken van de groentjes
pi_44319378

Dit lieve Speedy Gonzalezje zat ooit in de tuin. Een oplettende kat voorkwam dat hij een huismuis werd.
pi_44334330
Zo zag die muis van mij er ongeveer uit.
pi_44336091
Daar was je mooi klaar mee!
pi_44349246
Over die muis heeft OllieA nog een topic geopend in het verleden. .

Up date Mickey: wordt steeds waarschijnlijker dat hij een hartaanval heeft gehad. Natuurlijk nadat het hem duidelijk werd dat Stali een topic over hem geopend had op........ Fok!.
I´m back.
pi_44349275
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:54 schreef Ryan3 het volgende:
Over die muis heeft OllieA nog een topic geopend in het verleden. .
Die avatarmuis is toch niet Diddle dacht ik?
pi_44349330
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:56 schreef Stali het volgende:

[..]

Die avatarmuis is toch niet Diddle dacht ik?
Nee, hij was toch een keer in een winkelcentrum zo'n Diddle promotieteam tegen gekomen.
I´m back.
pi_44349397
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hij was toch een keer in een winkelcentrum zo'n Diddle promotieteam tegen gekomen.
Ja, maar dit is Diddle niet hoor. Je bedoelt toch de avatar van Dvr?

He, luister eens. Ik heb eigenlijk helemaal niet meer naar dat schaaltje pitten en brood gekeken.
Wil jij eens kijken of daar nu wat uit is?
pi_44349437
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:03 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, maar dit is Diddle niet hoor. Je bedoelt toch de avatar van Dvr?
Nee, dat plaatje dat floddertje pastte.
quote:
He, luister eens. Ik heb eigenlijk helemaal niet meer naar dat schaaltje pitten en brood gekeken.
Wil jij eens kijken of daar nu wat uit is?
Op. .

(Ollie???)
I´m back.
pi_44349565
Hello Stali.
Op, zei ik, alles is op.
I´m back.
pi_44349601
Gaat dit een slowchat worden tussen jullie twee? Want dan plemp ik hem dicht .
pi_44349608
Ik heb zo iets:

Let er wel op dat de gaatjes niet te groot zijn, want een muis kan zich door *heel* kleine gaatjes nog naar buiten wringen. Zeker als 't tralies zijn ipv gaas zoals in dit plaatje:

Die heb ik een keer gehad en de muizen kropen er gewoon tussendoor en er uit.

Doe er als lokaas pindakaas in (op een klein stukje brood oid om het aan het haakje te krijgen). Vaak zal je 'snachts beet hebben; dan zijn muizen het meest aktief. 'sochtends pak je gewoon het hele valletje op, als je 't eng vind bij het plankje, dan weet je zeker dat 'ie niet door de tralies heen kan bijten ofzo. Neem het valletje mee naar buiten, loop minstens een kilometer van huis weg (anders is 'ie terug voor jij zelf weer thuis bent ) en doe 't luikje open -> muis rent er zelf wel uit of je schud effe, niet bang wezen want hij valt heus niet aan, hij rent alleen maar weg... als je 't echt niet ziet zitten vind je gewoon een buurvrouw of -man die 'm voor je wil loslaten
pi_44349637
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:11 schreef ijsmeis het volgende:
Gaat dit een slowchat worden tussen jullie twee? Want dan plemp ik hem dicht .
Zeg eh. Zij zit op haar werk, ik thuis en het is nog steeds on topic hè. De schaaltjes zijn leeg, alles is opgegeten en opgedronken.
Tief hem anders maar naar TTK.
I´m back.
pi_44349790
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:12 schreef Sheriam het volgende:
Ik heb zo iets:

[afbeelding]

Let er wel op dat de gaatjes niet te groot zijn, want een muis kan zich door *heel* kleine gaatjes nog naar buiten wringen. Zeker als 't tralies zijn ipv gaas zoals in dit plaatje:

[afbeelding]
Die heb ik een keer gehad en de muizen kropen er gewoon tussendoor en er uit.

Doe er als lokaas pindakaas in (op een klein stukje brood oid om het aan het haakje te krijgen). Vaak zal je 'snachts beet hebben; dan zijn muizen het meest aktief. 'sochtends pak je gewoon het hele valletje op, als je 't eng vind bij het plankje, dan weet je zeker dat 'ie niet door de tralies heen kan bijten ofzo. Neem het valletje mee naar buiten, loop minstens een kilometer van huis weg (anders is 'ie terug voor jij zelf weer thuis bent ) en doe 't luikje open -> muis rent er zelf wel uit of je schud effe, niet bang wezen want hij valt heus niet aan, hij rent alleen maar weg... als je 't echt niet ziet zitten vind je gewoon een buurvrouw of -man die 'm voor je wil loslaten
Ik begrijp ook niet wat mensen er nou zo eng aan vinden.
Die beessies zien er zo fucking schattig uit. Elke keer als ik er eentje levend vang zou ik em zo in een kooitje willen douwen
Op Fok! sinds 17 / 01 / 2003. Ook wel bekend als "de dag dat de GoT HK dichtging" :P
pi_44353342
Die iglo's zijn beroerd, idd... Het duurt best wel lang voordat je de opening van de ingang goed hebt (groot genoeg om ze binnen te laten, klein genoeg om ze binnen te houden)...

Doppinda's als aas werkte hier beter dan boterham met pindakaas...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_44353404
Ja, en groentjes werken dus NIET. .
I´m back.
pi_44353694
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:39 schreef Jordy-B het volgende:
Die iglo's zijn beroerd, idd... Het duurt best wel lang voordat je de opening van de ingang goed hebt (groot genoeg om ze binnen te laten, klein genoeg om ze binnen te houden)...

Doppinda's als aas werkte hier beter dan boterham met pindakaas...
Bij mij gingen ze niet door die opening maar gewoon door de spijltjes! Kleine muisjes hoor, ik stond ook aardig verbaasd te kijken en ik wist toch al dat ze door kleine gaatjes konden kruipen.
Doppinda's heb ik nooit in huis, maar ja, 't is allemaal pinda, daar zijn ze gewoon gek op...
pi_44354376
- hi-la-risch -

[ Bericht 89% gewijzigd door Anne op 12-12-2006 13:26:38 ]
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:53:18 #82
38396 mazaru
pi_44363550
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:42 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, en groentjes werken dus NIET. .
Dat zat er dik in, jullie moeten een flesje Eucalyptus olie halen bij de drogist
Een paar druppeltjes in een schoteltje water, en die muis wil niet eens meer bij jullie wonen.

pi_44419721
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:15 schreef Godslasteraar het volgende:
- hi-la-risch -
Hee, wat stond hier???

Update: Mickey is gisteravond weer gesignaleerd. Stali heeft daarop maar weer een schaaltje mondvoorraad voor de schalk onder de kerstboom klaar gezet.
En dat schaaltje is nu al op.
I´m back.
pi_44420513
Denk dat je nu toch minstens 2 muisjes hebt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 14 december 2006 @ 12:02:30 #85
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44420710
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:55 schreef du_ke het volgende:
Denk dat je nu toch minstens 2 muisjes hebt .
En als je er twee hebt...
power to the people
pi_44420744
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:02 schreef beestjuh het volgende:

[..]

En als je er twee hebt...
Dan heb je met de kerst een hele familie rond de kerstboom zitten
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44477218
Wij hebben ze ook. Of eentje, dat kan ook. Dus ik dacht, dichtkitten die gaten. (Hij heeft immers mijn zeil aangeknaagd. )

Dus wat zie ik de volgende morgen...

Wat moet je daar nou mee? Ik vind het zielig! Ik zag 'm gisteren lopen, zo lief! Zo'n klein bangig beestje, op zoek naar wat te eten... Maar ja, hij schijt wel op de vloer, en knaagt aan de vuilniszak. (En als je die op het balkon zet, wordt het nog vééél erger...)
pi_44493009
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 09:15 schreef Toeps het volgende:
Wij hebben ze ook. Of eentje, dat kan ook. Dus ik dacht, dichtkitten die gaten. (Hij heeft immers mijn zeil aangeknaagd. )

[afbeelding]

[afbeelding]

Dus wat zie ik de volgende morgen...

[afbeelding]

Wat moet je daar nou mee? Ik vind het zielig! Ik zag 'm gisteren lopen, zo lief! Zo'n klein bangig beestje, op zoek naar wat te eten... Maar ja, hij schijt wel op de vloer, en knaagt aan de vuilniszak. (En als je die op het balkon zet, wordt het nog vééél erger...)
Het duurde even want ik had een paar dagen een ban.
Maar Toeps, wat erg! Ga dan maar liever over tot de diervriendelijke maatregelen die hier in het topic staan. Tja of zet gewoon eten en drinken neer... .

Hier in huis is het zeer rustig... Mickey krijgt natuurlijk iedere avond een eetlepel geroosterde zonnebloempitten met honing en een vers schoteltje water (onder het kastje achter de kerstboom dus het is niet Ollie die zijn buikje nog wat voller schranst). Daarmee blijft Mickey wel van de boeken en allerlei Sintlekkers af. We vinden nergens keutels maar twee avonden geleden heb ik Mick wel zien rennen in de kamer. Dus hij is er nog wel. Het is inderdaad een donkerbruine muis. En ik denk cq hoop toch echt zonder familie. Maar deze ga we natuurlijk niet zomaar buiten zetten want het wordt koud eind van aankomende week en het is natuurlijk bijna Kerst. .
pi_44493315
Ik vroeg me al af waar de honing was. .
I´m back.
pi_44493352
Zeg Stali, jij hoopt dat deze muis geen familie heeft?
I´m back.
pi_44493520
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
Zeg Stali, jij hoopt dat deze muis geen familie heeft?
Hoe denk jij over een Generaal Pardon? .

Nee, ik denk echt dat deze muis per ongeluk alleen via de tuindeuren is binnengekomen.
Nou ja, wat heb je er nu last van? Laat em toch overwinteren achter de kast. Ik voer hem wel zodat hij verder overal van af blijft. .

Toeps? Hoe los jij het op met je muis? Heb jij wel een heel illegaal knagend gezin erbij?
Bij het zien van de resultaten op jouw foto's wordt R3 spontaan een Verdonk. .
pi_44512943
Gewoon de muis vangen op deze manier en een kilometer verderop weer uitzetten:
http://www.smithsax.btinternet.co.uk/products.htm

Heb ik ook gedaan en het werkt inderdaad. De 1e nacht dat de val stond, meteen al een volwassen muis gevangen en uitgezet. Helaas hadden wij een groot nest, want op een gegeven moment ving ik de ene na de andere jonge muizen. Zoveel vallen had ik niet, dus ben uiteindelijk wel over gegaan op muizengif. (de welbekende, alles uitdrogende, rode graankorrels)
]I[ Melvin ]|[
pi_44515263
Ik denk dat we gaan voor een combinatie hoge pieptoon (electrisch muizenverjager) en eucalyptus.
pi_44515816
Ow, Stali...

ooit... in een ver verleden, was ik zoals jij nu.

Wat heb ik een spijt gehad !!

Wij woonden in een flat van bijan 50 jaar oud.. houten vloeren en gaten en kieren genoeg.
Al een tijdje hoorden wij vreemde geluiden.
Op een avond viel ik niet direct in slaap en na een paar minuten hoorde ik het vreemde geluid weer.
Hup vent uit bed gejaagd, lamp aan... en ja hoor !!
Daar vloog iets door de kamer.
Ik kon precies zien in welk gat het verdween.
Dus voetjes van de vloer.. geen trillingen veroorzaken.. stilletjes een paar minuten loeren naar het gat inde vloer.... en ja hoor !! een muisje

dat hele lieve kleine snoetje dat voorzichtig uit het gat stak....
twijfelend weer terugtrok... weer omhoog kwam en rondom het gat begon te scharrelen.

Hij bleek kaaschips erg lekker te vinden.

Hij mocht niet dood !
(mijn wederhelft had uiteraard een andere mening)

Ik ben dagen in de weer geweest met alternatieve oplossingen, veel aangedragen door FOK!kers.
Van bakjes met stokjes tot schuin neergezette olijfolieflessen met loopplankjes
Het was een heuze speeltuin geworden.

Ach... het is ook maar een klein scheetje... toch ?

......... nieuwe broden bleken in 1 nacht volledig uitgehold te worden.
mijn hele voedselvoorraad bleek aangevreten.
Ik begon overal keutels te vinden.
En het lawaai.... dat kwam niet meer uit 1 hoekje s avonds.

Op mijn knieen over de vloer gekropen om te luisteren wat er toch allemaal 5 cm onder mij aan de hand was...... ik ontdekte een gaatje in de keukenmuur..... ik hoorde rechts wat in een rietenmand ritselen....
ik kijkk in de mand..... en een hele RIJ muizen vliegen uit de mand... rennen voorbij en verdwijnen allemaal in het gat in de muur.

........ !! hoeveel waren het er ???

En toen begon het... van kwaad tot erger...
tot onze hond er genoeg van had. Ik geloof dat de stand uiteindelijk 14 - 0 is geworden voor ons en onze jack russel.

de les die ik geleerd heb.... MUIZEN ZIJN NIET LIEF !

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_44516215
Hahaha.
  zondag 17 december 2006 @ 20:11:31 #96
38396 mazaru
pi_44517242
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:36 schreef Mirage het volgende:

tot onze hond er genoeg van had. Ik geloof dat de stand uiteindelijk 14 - 0 is geworden voor ons en onze jack russel.

Conclusie:

Koop een jack russel!!
pi_44520888
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:36 schreef Mirage het volgende:
Ow, Stali...

ooit... in een ver verleden, was ik zoals jij nu.

Wat heb ik een spijt gehad !!

Wij woonden in een flat van bijan 50 jaar oud.. houten vloeren en gaten en kieren genoeg.
Al een tijdje hoorden wij vreemde geluiden.
Op een avond viel ik niet direct in slaap en na een paar minuten hoorde ik het vreemde geluid weer.
Hup vent uit bed gejaagd, lamp aan... en ja hoor !!
Daar vloog iets door de kamer.
Ik kon precies zien in welk gat het verdween.
Dus voetjes van de vloer.. geen trillingen veroorzaken.. stilletjes een paar minuten loeren naar het gat inde vloer.... en ja hoor !! een muisje

dat hele lieve kleine snoetje dat voorzichtig uit het gat stak....
twijfelend weer terugtrok... weer omhoog kwam en rondom het gat begon te scharrelen.

Hij bleek kaaschips erg lekker te vinden.

Hij mocht niet dood !
(mijn wederhelft had uiteraard een andere mening)

Ik ben dagen in de weer geweest met alternatieve oplossingen, veel aangedragen door FOK!kers.
Van bakjes met stokjes tot schuin neergezette olijfolieflessen met loopplankjes
Het was een heuze speeltuin geworden.

Ach... het is ook maar een klein scheetje... toch ?

......... nieuwe broden bleken in 1 nacht volledig uitgehold te worden.
mijn hele voedselvoorraad bleek aangevreten.
Ik begon overal keutels te vinden.
En het lawaai.... dat kwam niet meer uit 1 hoekje s avonds.

Op mijn knieen over de vloer gekropen om te luisteren wat er toch allemaal 5 cm onder mij aan de hand was...... ik ontdekte een gaatje in de keukenmuur..... ik hoorde rechts wat in een rietenmand ritselen....
ik kijkk in de mand..... en een hele RIJ muizen vliegen uit de mand... rennen voorbij en verdwijnen allemaal in het gat in de muur.

........ !! hoeveel waren het er ???

En toen begon het... van kwaad tot erger...

de les die ik geleerd heb.... MUIZEN ZIJN NIET LIEF !

Hoi Mirage,

Ik heb genoten van je reactie. R3 trouwens ook, al begint die nu natuurlijk helemaal over het feit dat ik jouw waarschuwing moet lezen. .

Och, wij hebben ook een Jack. Een slaperige dwerg-Jack. Misschien moet die t.z.t. dan maar in gaan grijpen. Echt... heus... het gaat hier om 1 klein verdwaald muisje helemaal alleen en zonder zijn familie.
Vooralsnog slaapt Ollie nog steeds 18 uur per dag.
pi_44521030
quote:
Op zondag 17 december 2006 20:11 schreef mazaru het volgende:

[..]

Conclusie:

Koop een jack russel!!
We zijn al van alle gemakken voorzien zeg maar.. . Een hondje!
pi_44521214
Ik geloof trouwens nooit dat Ollie het met 14-0 gaat winnen tegen Mickey & toekomstig Co hoor. .
Intussen hebben we Mickey wel en is hij blijkbaar dol op met honing geroosterde zonnebloempitten en de sla in het schoteltje water.
Alles tot nu toe onaangetast. Dit is vast echt een heel aangepaste veldmuis die met de Lente wel weer naar buiten kan. .
pi_44521407
Je moet nooit een muis in een muizenval laten doodmeppen, het zal maar je gereincarneerde grootvader zijn.
Neem een jute zak en houd die geopend op de grond langs de muur.
Laat iemand anders de muis met een bamboestokje onder de kast vandaan jagen.
10 tegen 1 dat de muis in de zak kruipt.
Buiten kun je de zak leeg schudden, komt de muis er niet uit dan moet je de zak hard tegen de grond slaan, de muis valt er dan bewusteloos uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')