Muis knaagt helemaal nergens aan. Laat zelfs geen keutels achter.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:46 schreef Katey het volgende:
[..]
Nee, gewoon een muizenval waarin je 'm levend vangt. Dan kan je hem weer in de natuur vrij laten!
waarna hij binnen een week weer bij je op de stoep staat
Het verschil met een muis in een kooitje is dat hij in een kooitje zit (en de vrije natuur niet gewend is). Die loopt dus niet rond in huis, waarbij hij over keuteltjes achterlaat en aan spullen knaagt die je heel wilt houden
De goedkoopste ligt ongeveer rond de 3,- geloof ik. Weet je zeker dat de muis er nog is?quote:Op zondag 10 december 2006 11:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Muis knaagt helemaal nergens aan. Laat zelfs geen keutels achter.
Ik begrijp er niet zoveel van. Het schoteltje met kruimels en pitten is ook onaangeroerd gebleven. En de huiskamer ligt verder vol met onaangeknaagd Sinterklaas-snoepgoed.
PS. wat kost zo'n diervriendelijke muizenval ongeveer?
"Graag manieren waarmee het muis-je niet gedood hoeft te worden"...? Hoezo niet? Het is hij of wij hoor. Ik zie de krantenkoppen al voor me: "uitbraak bubonische pest velt 187 buurtbewoners in gemeente Woensdrecht". En daaronder: "Maar gelukkig heeft de veroorzaker van de epidemie het overleeft", zo stelt Marianne Thieme.quote:Op zondag 10 december 2006 10:44 schreef ijsmeis het volgende:
Ja, ontopic maar weer. TS ook.
En graag serieus. En graag manieren waarmee het muisje niet gedood hoeft te worden
Daarom niet. Er zijn genoeg diervriendelijke manieren om de beesten weg te krijgen.quote:Op zondag 10 december 2006 14:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
"Graag manieren waarmee het muis-je niet gedood hoeft te worden"...? Hoezo niet? Het is hij of wij hoor. Ik zie de krantenkoppen al voor me: "uitbraak bubonische pest velt 187 buurtbewoners in gemeente Woensdrecht". En daaronder: "Maar gelukkig heeft de veroorzaker van de epidemie het overleeft", zo stelt Marianne Thieme..
Maar die manieren zijn helemaal niet leuk!quote:Op zondag 10 december 2006 21:19 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Daarom niet. Er zijn genoeg diervriendelijke manieren om de beesten weg te krijgen.
Het muizenvalletje van Dorus, bedoel jij zeker.quote:Op zondag 10 december 2006 21:19 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Daarom niet. Er zijn genoeg diervriendelijke manieren om de beesten weg te krijgen.
Of hij is geschrokken van de groentjesquote:Op zondag 10 december 2006 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
Achter de boekenkast.
Enfin ik heb Mickey al anderhalf etmaal niet meer gehoord, dus misschien heeft hij een hartaanval gehad.
Die avatarmuis is toch niet Diddle dacht ik?quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:54 schreef Ryan3 het volgende:
Over die muis heeft OllieA nog een topic geopend in het verleden..
Nee, hij was toch een keer in een winkelcentrum zo'n Diddle promotieteam tegen gekomen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:56 schreef Stali het volgende:
[..]
Die avatarmuis is toch niet Diddle dacht ik?
Ja, maar dit is Diddle niet hoor. Je bedoelt toch de avatar van Dvr?quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, hij was toch een keer in een winkelcentrum zo'n Diddle promotieteam tegen gekomen.
Nee, dat plaatje dat floddertje pastte.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:03 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, maar dit is Diddle niet hoor. Je bedoelt toch de avatar van Dvr?
Op.quote:He, luister eens. Ik heb eigenlijk helemaal niet meer naar dat schaaltje pitten en brood gekeken.
Wil jij eens kijken of daar nu wat uit is?
Zeg eh. Zij zit op haar werk, ik thuis en het is nog steeds on topic hè. De schaaltjes zijn leeg, alles is opgegeten en opgedronken.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:11 schreef ijsmeis het volgende:
Gaat dit een slowchat worden tussen jullie twee? Want dan plemp ik hem dicht.
Ik begrijp ook niet wat mensen er nou zo eng aan vinden.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:12 schreef Sheriam het volgende:
Ik heb zo iets:
[afbeelding]
Let er wel op dat de gaatjes niet te groot zijn, want een muis kan zich door *heel* kleine gaatjes nog naar buiten wringen. Zeker als 't tralies zijn ipv gaas zoals in dit plaatje:
[afbeelding]
Die heb ik een keer gehad en de muizen kropen er gewoon tussendoor en er uit.
Doe er als lokaas pindakaas in (op een klein stukje brood oid om het aan het haakje te krijgen). Vaak zal je 'snachts beet hebben; dan zijn muizen het meest aktief. 'sochtends pak je gewoon het hele valletje op, als je 't eng vind bij het plankje, dan weet je zeker dat 'ie niet door de tralies heen kan bijten ofzo. Neem het valletje mee naar buiten, loop minstens een kilometer van huis weg (anders is 'ie terug voor jij zelf weer thuis bent) en doe 't luikje open -> muis rent er zelf wel uit of je schud effe, niet bang wezen want hij valt heus niet aan, hij rent alleen maar weg... als je 't echt niet ziet zitten vind je gewoon een buurvrouw of -man die 'm voor je wil loslaten
Bij mij gingen ze niet door die opening maar gewoon door de spijltjes! Kleine muisjes hoor, ik stond ook aardig verbaasd te kijken en ik wist toch al dat ze door kleine gaatjes konden kruipen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:39 schreef Jordy-B het volgende:
Die iglo's zijn beroerd, idd... Het duurt best wel lang voordat je de opening van de ingang goed hebt (groot genoeg om ze binnen te laten, klein genoeg om ze binnen te houden)...
Doppinda's als aas werkte hier beter dan boterham met pindakaas...
Dat zat er dik in, jullie moeten een flesje Eucalyptus olie halen bij de drogistquote:
Hee, wat stond hier???quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:15 schreef Godslasteraar het volgende:
- hi-la-risch -
En als je er twee hebt...quote:Op donderdag 14 december 2006 11:55 schreef du_ke het volgende:
Denk dat je nu toch minstens 2 muisjes hebt.
Dan heb je met de kerst een hele familie rond de kerstboom zittenquote:
Het duurde even want ik had een paar dagen een ban.quote:Op zaterdag 16 december 2006 09:15 schreef Toeps het volgende:
Wij hebben ze ook. Of eentje, dat kan ook. Dus ik dacht, dichtkitten die gaten. (Hij heeft immers mijn zeil aangeknaagd.)
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus wat zie ik de volgende morgen...
[afbeelding]
Wat moet je daar nou mee? Ik vind het zielig! Ik zag 'm gisteren lopen, zo lief! Zo'n klein bangig beestje, op zoek naar wat te eten... Maar ja, hij schijt wel op de vloer, en knaagt aan de vuilniszak. (En als je die op het balkon zet, wordt het nog vééél erger...)
Hoe denk jij over een Generaal Pardon?quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
Zeg Stali, jij hoopt dat deze muis geen familie heeft?
Conclusie:quote:Op zondag 17 december 2006 19:36 schreef Mirage het volgende:
tot onze hond er genoeg van had. Ik geloof dat de stand uiteindelijk 14 - 0 is geworden voor ons en onze jack russel.![]()
Hoi Mirage,quote:Op zondag 17 december 2006 19:36 schreef Mirage het volgende:
Ow, Stali...
ooit... in een ver verleden, was ik zoals jij nu.
Wat heb ik een spijt gehad !!
Wij woonden in een flat van bijan 50 jaar oud.. houten vloeren en gaten en kieren genoeg.
Al een tijdje hoorden wij vreemde geluiden.
Op een avond viel ik niet direct in slaap en na een paar minuten hoorde ik het vreemde geluid weer.
Hup vent uit bed gejaagd, lamp aan... en ja hoor !!
Daar vloog iets door de kamer.
Ik kon precies zien in welk gat het verdween.
Dus voetjes van de vloer.. geen trillingen veroorzaken.. stilletjes een paar minuten loeren naar het gat inde vloer.... en ja hoor !!![]()
een muisje
![]()
![]()
dat hele lieve kleine snoetje dat voorzichtig uit het gat stak....
twijfelend weer terugtrok... weer omhoog kwam en rondom het gat begon te scharrelen.
Hij bleek kaaschips erg lekker te vinden.
Hij mocht niet dood !
(mijn wederhelft had uiteraard een andere mening)
Ik ben dagen in de weer geweest met alternatieve oplossingen, veel aangedragen door FOK!kers.
Van bakjes met stokjes tot schuin neergezette olijfolieflessen met loopplankjes
Het was een heuze speeltuin geworden.
Ach... het is ook maar een klein scheetje... toch ?
......... nieuwe broden bleken in 1 nacht volledig uitgehold te worden.
mijn hele voedselvoorraad bleek aangevreten.
Ik begon overal keutels te vinden.
En het lawaai.... dat kwam niet meer uit 1 hoekje s avonds.
Op mijn knieen over de vloer gekropen om te luisteren wat er toch allemaal 5 cm onder mij aan de hand was...... ik ontdekte een gaatje in de keukenmuur..... ik hoorde rechts wat in een rietenmand ritselen....
ik kijkk in de mand..... en een hele RIJ muizen vliegen uit de mand... rennen voorbij en verdwijnen allemaal in het gat in de muur.
........ !! hoeveel waren het er ???
En toen begon het... van kwaad tot erger...
tot onze hond er genoeg van had. Ik geloof dat de stand uiteindelijk 14 - 0 is geworden voor ons en onze jack russel.![]()
de les die ik geleerd heb.... MUIZEN ZIJN NIET LIEF !
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |