Het is te genezenquote:Op maandag 29 januari 2007 15:37 schreef Noli. het volgende:
Alles bewaren, absoluut niet weg kunnen gooien en dus maar (obsessief) oppotten is dat iets wat bij AD(H)D hoort/past?
herkenbaarquote:Op maandag 29 januari 2007 15:02 schreef melonovy het volgende:
even een update, ik heb 'm gevonden!hij zat in het nooit gebruikte vakje van mijn boodschappentas, opeens herinner ik het me weer en had 'm daar ingestopt toen ik met mijn handen vol in het stemlokaal stond, even impulsief iets weg leggen ... pfff... nou make my day!
Op dit moment ABSOLUUT niet!quote:Op maandag 29 januari 2007 22:26 schreef Lanterfanter het volgende:
Stel he, dat om de een of andere reden onverwacht bezoek komt, die je wel binnen MOET laten, bijv de Postcodeloterij, All You Need is Love, Spoorloos, noem maar op....
Kan dat bij jullie??
quote:
Herkenbaarquote:Op maandag 29 januari 2007 22:36 schreef Yoni het volgende:
Ik krijg dus echt zelden bezoek. Eigenlijk maar een paar keer per jaar. De rest van het jaar durf ik ze niet binnen te latenAlleen als ik dus een relatie heb, is het vaker netjes genoeg om mensen binnen te laten.
En hoe ziet het er nu uit... ehm... dat durf ik niet te vertellen![]()
Ja dat zegt me wel iets. Ben ik heeeel goed inquote:Op maandag 29 januari 2007 22:39 schreef Lanterfanter het volgende:
[..]
Herkenbaar
En zegt hink-stap-sprong jou wat??![]()
Hahaha, herkenbaar!quote:Op maandag 29 januari 2007 23:16 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
hou nou ns op met al dat herkenbaar-gezeik man jullie praten elkaar nog ergere vormen aan.
Oh dáárom mag ik dus niet langskomen om die kaartjes terug te brengenquote:Op maandag 29 januari 2007 22:56 schreef Roeji het volgende:
*meldt.
Hier ook zelden bezoek, durf het gewoon niet aan. Ik moet zeggen dat het in de woonkamer en gang er netjes uitziet (oke wat troep op de salon en eet tafel, maar niet schrikbarend veel). Maar toch durf ik het niet aan, want stel ze moeten in of door de keuken of naar mn bovenverdieping. Oke je breekt je nek niet echt, maar het is zo'n chaos. Mn boekenkasten en buro's zijn van die 'spullenvangers'. Alles wat ik 'even' kwijt moet word daar neergelegd.
En overal ligt speelgoed en dergelijke van de katten (daar breek je dus wel je nek over). Ik vind dat geen probleem, kan de beestjes niet verplichten om binnen een m2 te spelen. Maar er zijn mensen die dat niks vinden.
Zo moeten er 2 mensen al een eeuwigheid op bezoek komen, ik ken ze enorm goed. Hij is een soort van 2e vader voor me. Maar het zijn mensen die royaal leven (laat ik het zo maar noemen) en hun huis is altijd perfect. En ik wil niet dat mensen me in mijn huisje in mijn totale chaos zien.Ik voel me er thuis, maar voor anderen is het misschien niet te begrijpen wat ik er fijn vind. Ik zit dan ook heel veel thuis de laatste tijd. Lijkt wel of ik me niet meer op mn gemak voel tussen de mensen. Vooral niet tussen mensen van mijn eigen leeftijd of jonger. Krijg dan t gevoel alsof ik gefaald heb ofzo.
Ik verlang dan ook altijd er weer naar om naar huis te kunnen als ik ergens ben. Naar de rust en kalmte die ik daar vind (op mijn manier). En dat terwijl ik vroeger niet vaak genoeg weg of op stap kon zijn.
Maar goed, het ging geloof ik over hink-stap-sprong, ben geloof ik weer flink afgedwaald.
Nee dat was het niet. Ik lig al een tijdje ziek thuis. En bezoek is dan een beetje onhandig omdat ik geen kant uit kon. Het duurde een eeuwigheid voor ik beneden was om de deur open te doen en ik was nogal chagrijnig enzo. Leek me dus beter om geen bezoek te hebben.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Oh dáárom mag ik dus niet langskomen om die kaartjes terug te brengen
Petje af dat je het door iemand kon laten uitzoeken. Dat zou ik niet over mn hart kunnen verkrijgen, want misschien worden er dan toch nog dingen weggedaan die ik nog wilde hebben of nodig zou hebbenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:14 schreef Noli. het volgende:
Zoals ik dus zei mijn lieftallige (v)echtgenoot is hier dus de grote opruimer.
Hij zorgt eigenlijk altijd dat je hier niet met een polsstok door het huis hoeft .
Dat was trouwens wel heel anders toen hij nog niet bij me in woonde.![]()
Hink-stap-sprong? Het leek meer op de mount Everest beklimmen/bedwingen.
Overdag probeer ik het dan allemaal nog wat schappelijk te houden door als de jongste op bed ligt het meeste van haar speelgoed op te ruimen en dan tussen een vier en vijf uur nog eens een keer proberen alles een beetje toonbaar te krijgen voor husb thuis komt![]()
Buiten die opruimmomenten door is het hier dus een puinzooi.
Echt schoonmaken, was doen, planten water geven enzo kan ik alleen als iig de jongste op bed ligt en/of ze uitlogeren zijn. Anders ben ik te snel afgeleid en ga ik me aan alles en iedereen ergeren.Door zoiets te doen als ze slapen of uit logeren zijn voorkom ik ook meteen dat ik bijkomende frustraties op die twee kleine muppets af reageer.
Met opruimen hebben we hier een paar regels ingevoerd.
Als het:geen administratie is.. stuk is.. niet van onschatbare emotionele waarde is.. en langer dan een jaar niet gebruikt is..
word het weg geflikkerd.
Toen we hierheen verhuisden heb ik het zo geregeld:
Ik was in het nieuwe huis en husb in het oude. Ik had met hem afgesproken dat hij op zolder maar moest uitzoeken wat er wel en niet mee mocht naar het nieuwe huis. Alleen echt belangrijke dingen als mijn rapporten moest ie meenemen. Agenda's van school en nog wat van dat soort dingen mochten ook mee. Dat moest echt gebeuren zonder mij erbij, anders had ik alles net zo hard weer meegesleept naar dit huis.
AMEN! ECHTE bikkels die gaan desnoods hinkstapsprongsaltoschroef door de kamer!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:33 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
opruimen is voor mietjes, end of story.
Uh.. Nou, euh.. We weten het niet zeker maar het kan dus zijn dat Michiel zo dus wel mijn diploma's heeft weg gegooidquote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:30 schreef Roeji het volgende:
[..]
Petje af dat je het door iemand kon laten uitzoeken. Dat zou ik niet over mn hart kunnen verkrijgen, want misschien worden er dan toch nog dingen weggedaan die ik nog wilde hebben of nodig zou hebben.
Oeh, dat heb ik ook vaak, die angst; 'Stel dat..'quote:Ik lag me laatst eens te bedenken (ik kon natuurlijk weer eens niet slapen) wat ik zou doen als er bijv iets met mn huis zou gebeuren waardoor ik er niet meer zou kunnen wonen (al dan niet tijdelijk). Wat ik dan zou meenemen. Oke het liefst natuurlijk alles, maar als ik dus een max hoeveelheid zou mogen nemen. Jeetje wat was dat moeilijk om te bedenken. Ik ben er iig achter dat ik mn meubilair dus kan missenMaar mijn schilderijen, kunstvoorwerpen, kleding, pc en dvds (de speciale/unieke dan) en mn foto's zouden dus mee moeten. De katten en hun eerste levensbehoeften even uitgezonderd, die staan nl sowieso op nummer 1. Al met al zou ik dan toch nog een scheepslading mn huis uit sjouwen.
![]()
Met dat in mn achterhoofd, komt mijn enorme angst voor vuur/brand weer naar boven. Aangezien je dan alles definitief kwijt bent. Ik ga dan nu dus na 3 jaar mn brandmelders maar eens ophangen. En een blusser kopen. Branddeken en vluchtladder heb ik al en staan ook op de juiste plekken.![]()
Maar goed, de kans dat hier brand komt is vrij klein. Of iemand moet met opzet de tent in de fik zetten.
hahaha herkenbaar, daarom duurt het zolder opruimen hier ook veel te lang. Ik heb inmiddels (na 10 verhuizingen) me aangeleerd om precies op de doos te schrijven wat erin zit. Dat scheelt zoek en lees werk.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:46 schreef Noli. het volgende:
[..]
Uh.. Nou, euh.. We weten het niet zeker maar het kan dus zijn dat Michiel zo dus wel mijn diploma's heeft weg gegooidWe weten het niet zeker want we hebben hier in de kelder juist weer vanallerlei dozen staan waar ze misschien ook nog in zouden kunnen zitten maar ik vrees het ergste.
(en ik durf die dozen niet open te trekken, veel te bang dat ik weer andere (interessante) dingen tegen kom)
[..]
Dat trapvallen ben ik niet zo bang voor, wel om iets te breken. Brand is mn grootste angst. Ik woon in een appartement boven een winkel en mocht er beneden iets gebeuren 's nachts, dan bestaat er een grote kans dat ik geroosterd word. Als ik eenmaal slaap kun je een bom laten vallen, ik word dan zelden wakker. Zodoende dus toch maar die brandmelders eens proberen (daar ben ik wel al eens van wakker geworden, ding lag in een doosje met de batterij erin en die was dus leeg. Dan gaat ie piepen als een gek, ik ben een halve nacht opzoek geweest naar de bron van t gepiepquote:Oeh, dat heb ik ook vaak, die angst; 'Stel dat..'
Stel dat:ik van de trap val en buiten westen raak/mijn nek breek/what-ever terwijl ik alleen thuis ben met de kinderen er ('s nachts)brand uitbreekt elke rit in de auto zie ik bijna (want bijna nooit als ik zelf rij) wel een doemscenario in mijn hoofd voorbij komen
en nu ook weer..
Oh help daar zou ik ook gek van worden. Ik heb min of meer hetzelfde hier (2 jaar terug gehad en nu alweer bijna een jaar aan een stuk). Eerst is de winkel beneden helemaal verbouwd en doorgebroken naar een winkel erachter. Toen kreeg ik ineens een hele dunne scheur in het plafond van mn slaapkamer. (volgens mn pa kan dat omdat het een houten plafond is met stucwerk erover, dat kan dus gaan werken). Maar nu zijn ze al bijna een jaar bij de buren bezig (enorm kantoorpand wat verbouwd word tot appartementen) en verleden week ontdekte ik op nog 2 kamers dunne scheuren in t plafond. Ik ga binnenkort maar eens informeren of dat kwaad kan.Voel er weinig voor om dadelijk met mn hele hebben en houwen beneden in de winkel te liggenquote:Ik vind het hier nu best eng thuis. We wonen naast een voormalig koekjesfabriek waarvan de bedrijfshallen nu gesloopt worden. Ze zijn nu redelijk dichtbij (nu bijna achter ons huis) bezig te slopen en af en toe zit ik hier gewoon te hobbelen op de stoel of de bank zo beeft de grond hier soms. Maar je hoort weer niks van dat slopen, het is alleen de grond steeds die zo beeft.
Maar sinds dat beven flitst het elke dag even door mijn hoofd, wat als door dat beven nou het huis instort?
Ik weet wel totaal onnodig, totaal ongegrond, maar ik kan er niks aan doen, mijn hersenen doen het voor ik er erg in heb.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |