abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44275524
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:17 schreef dubidub het volgende:
Ehm, wij (VWO'ers) zijn totaal niet praktisch ingesteld, tenmiste het merendeel van ons. Ik ben zelf tamelijk ingesteld, maar sommigen hebben al moeite met het in elkaar zetten van een IKEA stapelbed
Spreek inderdaad maar voor jezelf, ik heb langs als bijbaantje een beetje wezen klussen en bouwen. Als je echt slim bent heb je hier ook gewoon inzicht in.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:43:13 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44275525
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:39 schreef TR08 het volgende:
Wat is RA?
Regie-assistent Afvalverwijdering!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:43:34 #28
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44275531
Een goede vriendin van mij, typisch blondje, heeft de HAVO met 2 vingers in d'r neus gedaan en doet nu 2 HBO-studies. Maar om nou te zeggen dat ze echt slim is... Qua intelligentie zal ze ongeveer op gemiddeld niveau zitten (net als ikzelf) maar om de een of andere manier pakt ze stof makkelijk op ofzo, al neemt ze school totaal niet serieus. Ik ken genoeg mensen die ik slimmer inschat, maar die al moeite hadden met de HAVO.

M'n vader wou na de HAVO naar de universiteit (toelatingsexamen gehaald) maar kreeg toen een supergoede baan aangeboden. Daar heeft ie voor gekozen. Hij heeft dus alleen de HAVO, maar heeft in al die jaren meer kennis opgebouwd dan 90 % van de HBO-ers en op sommige gebieden (taal, geschiedenis) ook meer dan mensen met een wetenschappelijke opleiding.

M'n zusje komt over als Georgina Verbaan (totaal geen algemene kennis, ze weet het verschil tussen een coalitie en oppositie niet b.v.) maar intussen had ze binnen 9 maanden d'r P en is ze nu bijna klaar met d'r HBO-opleiding.

Dus nee : opleiding staat niet altijd gelijk aan intelligentie. Sommige mensen hebben de kans niet gekregen om hun papiertje te halen, sommige mensen kunnen gewoon de stof die ze moeten kennen makkelijk opnemen, sommige mensen die geen hoge opleiding hebben zijn uit de opgedane ervaring slimmer geworden en sommige mensen hebben gewoon pech gehad (moeilijke thuissituatie b.v.) waardoor ze nooit hun papiertjes behaald hebben.

[ Bericht 49% gewijzigd door Malibu-06 op 09-12-2006 14:49:06 ]
pi_44275564
Ik heb vwo gedaan en daarna een jaar of zes gestudeerd, maar de studie niet afgemaakt. Mijn leven is één grote chaos, volgende maand ben ik dakloos en ik heb geen idee hoe het verder moet. Een goede vriendin van mij heeft mavo gedaan en daarna een mbo opleiding. Zij heeft haar leven volledig op orde, heeft een eigen huis, leuke baan. Zij is zoveel keer intelligenter en slimmer dan ik ben. Ik denk dat het meer een kwestie van persoonlijkheid is.
pi_44275570
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:36 schreef Maraca het volgende:

[..]

Of je krijgt de kans gewoon niet Ik heb VMBO gedaan en ik zal mijn oude school straks uitlachen als ik RA ben
Wat een onzin.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:46:18 #31
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_44275594
@Pomtiedom:
Mwoach bij de laagopgeleide mensen vind je anders zat mensen van dusdanig laag niveau (ja ook in sociale omgang) dat je mag hopen dat ze goed zijn met hun handen oid want anders valt er echt weinig eer aan te behalen Mensen die bij Casema op de klantenservice werken zijn bijvoorbeeld van die types waarvan ik nog echt moet mee maken dat ze iets WEL kunnen.

Verder heb je in het dagelijks leven wel degelijk ontzettend veel nut van werk van hoog opgeleiden. Wie ontwerpt anders jouw auto? Jouw TV? Wie is je dokter? Ga zo maar door. Hoog opgeleiden zijn echt niet allemaal van die sterrenkundigen en vliegjestellers hoor.
pi_44275634
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:46 schreef TR08 het volgende:
Mwoach bij de laagopgeleide mensen vind je anders zat mensen van dusdanig laag niveau (ja ook in sociale omgang) dat je mag hopen dat ze goed zijn met hun handen oid want anders valt er echt weinig eer aan te behalen Mensen die bij Casema op de klantenservice werken zijn bijvoorbeeld van die types waarvan ik nog echt moet mee maken dat ze iets WEL kunnen.

Verder heb je in het dagelijks leven wel degelijk ontzettend veel nut van werk van hoog opgeleiden. Wie ontwerpt anders jouw auto? Jouw TV? Wie is je dokter? Ga zo maar door. Hoog opgeleiden zijn echt niet allemaal van die sterrenkundigen en vliegjestellers hoor.
Uhm, waar heb jij het nu weer over.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:48:42 #33
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44275638
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:46 schreef TR08 het volgende:
Mwoach bij de laagopgeleide mensen vind je anders zat mensen van dusdanig laag niveau (ja ook in sociale omgang) dat je mag hopen dat ze goed zijn met hun handen oid want anders valt er echt weinig eer aan te behalen

Wellicht, maar die hoog-opgeleidde kan dan wel een auto ontwerpen, maar als het erop aan komt kan hij hem niet in elkaar schroeven want daar heeft hij de vaardigheden niet voor. (das niet altijd zo overigens)
I mean no harm
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:48:43 #34
111528 Viajero
Who dares wins
pi_44275640
Ik heb VWO gedaan, daarna universiteit. Wat je daar voor domheid aantreft.. schokkend!

Ik ken mensen die MAVO hebben gedaan, zelfs High School dropouts in de VS, en een stuk slimmer zijn.

Die domme mensen op VWO en Uni komen over het algemeen uit de "betere" families waar verwacht wordt dat je VWO en Uni doet. En door bijles etc halen ze nog hun diploma ook. Het niveau verschilt wmb niet zo heel veel, het is meer een statusverschil.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:49:31 #35
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44275658
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:48 schreef Viajero het volgende:
Ik heb VWO gedaan, daarna universiteit. Wat je daar voor domheid aantreft.. schokkend!

Ik ken mensen die MAVO hebben gedaan, zelfs High School dropouts in de VS, en een stuk slimmer zijn.

Die domme mensen op VWO en Uni komen over het algemeen uit de "betere" families waar verwacht wordt dat je VWO en Uni doet. En door bijles etc halen ze nog hun diploma ook. Het niveau verschilt wmb niet zo heel veel, het is meer een statusverschil.
Vreemd meestal zie ik op de universiteit juist mensen rondlopen die de VWO fluitend hebben doorlopen.
Zyggie.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:49:45 #36
14320 TR08
pi_44275664
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:48 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Wellicht, maar die hoog-opgeleidde kan dan wel een auto ontwerpen, maar als het erop aan komt kan hij hem niet in elkaar schroeven want daar heeft hij de vaardigheden niet voor. (das niet altijd zo overigens)
Nou kom jij dan maar eens bij werktuigbouw en lucht-en ruimtevaart kijken. Ik kan je vertellen dat het gros van de studenten daar (in Delft althans) wel degelijk de kwaliteiten voor heeft
Vaak zijn het naast de studie ontzettende hobbyisten namelijk en de meesten hebben zo ongeveer alles in en om het huis wel uit elkaar gehaald en in elkaar gezet, waaronder ook auto's.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:50:31 #37
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_44275680
"als ik maar genoeg verdien dat ik me geen zorgen hoef te maken over geld"
dwz het geen reet uit maakt waar ik mn brood koop, welke verzekering in heb of wel mobiel/internet abbonenment.

verder .. iedereen haalt de eindstreep.
Ik hopenlijk zo comfortabel mogenlijk. mag zelf wat eerder zijn dan gemiddeldt als dat exstra comfort op leverd.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:50:52 #38
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_44275689
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:17 schreef dubidub het volgende:
Ehm, wij (VWO'ers) zijn totaal niet praktisch ingesteld, tenmiste het merendeel van ons. Ik ben zelf tamelijk ingesteld, maar sommigen hebben al moeite met het in elkaar zetten van een IKEA stapelbed
Uhm spreek dus écht voor jezelf!! Als ik jou moest geloven hadden alle chirurgen allang alle patienten omgelegd en een chirurgische ingreep is dus écht niet te vergelijken met een ikea stapelbed in elkaar flansen.
pi_44275720
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:45 schreef Guillerm0 het volgende:
Ik heb vwo gedaan en daarna een jaar of zes gestudeerd, maar de studie niet afgemaakt. Mijn leven is één grote chaos, volgende maand ben ik dakloos en ik heb geen idee hoe het verder moet. Een goede vriendin van mij heeft mavo gedaan en daarna een mbo opleiding. Zij heeft haar leven volledig op orde, heeft een eigen huis, leuke baan. Zij is zoveel keer intelligenter en slimmer dan ik ben. Ik denk dat het meer een kwestie van persoonlijkheid is.
Overal heb je enorme falers, ook tussen die VMBO'ers. Zal 'm inderdaad wel in je persoonlijkheid zitten.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:52:05 #40
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44275723
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:49 schreef TR08 het volgende:

[..]

Nou kom jij dan maar eens bij werktuigbouw en lucht-en ruimtevaart kijken. Ik kan je vertellen dat het gros van de studenten daar (in Delft althans) wel degelijk de kwaliteiten voor heeft
Mwa, ik heb zelf gezien hoe dat gaat op HBO en Universitair niveau. Een opvallendheid is dat ze buiten managen en hun richting (in dit geval programmeren) verder eigenlijk nergens goed in waren boven de normaal.
I mean no harm
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:52:25 #41
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_44275732
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:49 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Vreemd meestal zie ik op de universiteit juist mensen rondlopen die de VWO fluitend hebben doorlopen.
Een vereiste om een studie afteronden is disipline/motievatie!!! vwo papiertje is misschien nodig voor een stukje basis kennis? waar tegenwoordig ook "niksmeer" van over is.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:52:36 #42
14320 TR08
pi_44275736
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:52 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Mwa, ik heb zelf gezien hoe dat gaat op HBO en Universitair niveau. Een opvallendheid is dat ze buiten managen en hun richting (in dit geval programmeren) verder eigenlijk nergens goed in waren boven de normaal.
Ook in Delft? En bij de studies die ik noemde?
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:52:43 #43
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44275739
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:52 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

'ICT-sector' Daar heb je ook een groep mensen aangeboord.
Zyggie.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:53:06 #44
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_44275745
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:48 schreef Viajero het volgende:

Sorry maar ik weet niet op welke universiteit jij hebt gezeten maar status heeft totáál geen invloed op de schoolprestaties van een student (behalve in de USA , mja dat is ook dus USA )
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:54:01 #45
14320 TR08
pi_44275761
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:52 schreef Zyggie het volgende:

[..]

'ICT-sector' Daar heb je ook een groep mensen aangeboord.
Of wiskundigen die zijn in de regel ook wat zwakker buiten hun vakgebied. Maar in de toegepaste technische wetenschap is dat normaliter duidelijk anders.
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:00:57 #46
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_44275917
Echt zielig hoe sommigen hier de intelligentie van iemand op welke-manier-dan-ook proberen te compenseren. Echt typisch vmbo'ers.

Intelligent / universiteit = nerd met bril

pi_44275931
ik ben het gedeeltelijk met je eens.

je kan altijd domme mensen vinden bij het VWO en hele slimme mensen bij het VMBO

maar gemiddeld gezien is het IQ van VMBO het laagst HAVO weer hoger... en VWO weer ietsjes hoger
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:03:37 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_44275961
Maar wat is nou precies 'hoog opgeleid'? VWO? HBO? Universiteit?

Ik ben zelf academisch geschoold, en doe nu een nieuwe opleiding, samen met mensen die rechtstreeks van het MBO komen. Op bepaalde gebieden heb ik duidelijk meer kennis, en ik heb geleerd om problemen op een hoog abstractieniveau te analyseren. Best handig hoor, maar vaktechnisch gezien kom je daar niet mee weg. Ik moet me vakinhoudelijk heel duidelijk bijscholen, terwijl mijn klasgenoten van het MBO die kennis allang in huis hebben.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:04:16 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_44275974
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:53 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

Sorry maar ik weet niet op welke universiteit jij hebt gezeten maar status heeft totáál geen invloed op de schoolprestaties van een student (behalve in de USA , mja dat is ook dus USA )
Leiden. Van die minerva idioten zonder hersens die op een of andere manier toch hun diploma halen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_44276142
Ik beken, ik ben afgestroomd van VWO-HAVO-VMBO omdat ik idd te lui was om ook maar iets uit te voeren
Plays WoW, SOF II (gold ^^), BF2 (+SF), MOH:AA S,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')