Spreek inderdaad maar voor jezelf, ik heb langs als bijbaantje een beetje wezen klussen en bouwen. Als je echt slim bent heb je hier ook gewoon inzicht in.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:17 schreef dubidub het volgende:
Ehm, wij (VWO'ers) zijn totaal niet praktisch ingesteld, tenmiste het merendeel van ons. Ik ben zelf tamelijk ingesteld, maar sommigen hebben al moeite met het in elkaar zetten van een IKEA stapelbed![]()
Regie-assistent Afvalverwijdering!?quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:39 schreef TR08 het volgende:
Wat is RA?
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:36 schreef Maraca het volgende:
[..]
Of je krijgt de kans gewoon nietIk heb VMBO gedaan en ik zal mijn oude school straks uitlachen als ik RA ben
![]()
Uhm, waar heb jij het nu weer over.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:46 schreef TR08 het volgende:
Mwoach bij de laagopgeleide mensen vind je anders zat mensen van dusdanig laag niveau (ja ook in sociale omgang) dat je mag hopen dat ze goed zijn met hun handen oid want anders valt er echt weinig eer aan te behalenMensen die bij Casema op de klantenservice werken zijn bijvoorbeeld van die types waarvan ik nog echt moet mee maken dat ze iets WEL kunnen.
Verder heb je in het dagelijks leven wel degelijk ontzettend veel nut van werk van hoog opgeleiden. Wie ontwerpt anders jouw auto? Jouw TV? Wie is je dokter? Ga zo maar door. Hoog opgeleiden zijn echt niet allemaal van die sterrenkundigen en vliegjestellers hoor.
Wellicht, maar die hoog-opgeleidde kan dan wel een auto ontwerpen, maar als het erop aan komt kan hij hem niet in elkaar schroeven want daar heeft hij de vaardigheden niet voor. (das niet altijd zo overigens)quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:46 schreef TR08 het volgende:
Mwoach bij de laagopgeleide mensen vind je anders zat mensen van dusdanig laag niveau (ja ook in sociale omgang) dat je mag hopen dat ze goed zijn met hun handen oid want anders valt er echt weinig eer aan te behalen
Verder heb je in het dagelijks leven wel degelijk ontzettend veel nut van werk van hoog opgeleiden. Wie ontwerpt anders jouw auto? Jouw TV? Wie is je dokter? Ga zo maar door. Hoog opgeleiden zijn echt niet allemaal van die sterrenkundigen en vliegjestellers hoor.
Vreemd meestal zie ik op de universiteit juist mensen rondlopen die de VWO fluitend hebben doorlopen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:48 schreef Viajero het volgende:
Ik heb VWO gedaan, daarna universiteit. Wat je daar voor domheid aantreft.. schokkend!
Ik ken mensen die MAVO hebben gedaan, zelfs High School dropouts in de VS, en een stuk slimmer zijn.
Die domme mensen op VWO en Uni komen over het algemeen uit de "betere" families waar verwacht wordt dat je VWO en Uni doet. En door bijles etc halen ze nog hun diploma ook. Het niveau verschilt wmb niet zo heel veel, het is meer een statusverschil.
Nou kom jij dan maar eens bij werktuigbouw en lucht-en ruimtevaart kijken. Ik kan je vertellen dat het gros van de studenten daar (in Delft althans) wel degelijk de kwaliteiten voor heeftquote:Op zaterdag 9 december 2006 14:48 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Wellicht, maar die hoog-opgeleidde kan dan wel een auto ontwerpen, maar als het erop aan komt kan hij hem niet in elkaar schroeven want daar heeft hij de vaardigheden niet voor. (das niet altijd zo overigens)
Uhm spreek dus écht voor jezelf!! Als ik jou moest geloven hadden alle chirurgen allang alle patienten omgelegd en een chirurgische ingreep is dus écht niet te vergelijken met een ikea stapelbed in elkaar flansen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:17 schreef dubidub het volgende:
Ehm, wij (VWO'ers) zijn totaal niet praktisch ingesteld, tenmiste het merendeel van ons. Ik ben zelf tamelijk ingesteld, maar sommigen hebben al moeite met het in elkaar zetten van een IKEA stapelbed![]()
Overal heb je enorme falers, ook tussen die VMBO'ers. Zal 'm inderdaad wel in je persoonlijkheid zitten.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:45 schreef Guillerm0 het volgende:
Ik heb vwo gedaan en daarna een jaar of zes gestudeerd, maar de studie niet afgemaakt. Mijn leven is één grote chaos, volgende maand ben ik dakloos en ik heb geen idee hoe het verder moet. Een goede vriendin van mij heeft mavo gedaan en daarna een mbo opleiding. Zij heeft haar leven volledig op orde, heeft een eigen huis, leuke baan. Zij is zoveel keer intelligenter en slimmer dan ik ben. Ik denk dat het meer een kwestie van persoonlijkheid is.
Mwa, ik heb zelf gezien hoe dat gaat op HBO en Universitair niveau. Een opvallendheid is dat ze buiten managen en hun richting (in dit geval programmeren) verder eigenlijk nergens goed in waren boven de normaal.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:49 schreef TR08 het volgende:
[..]
Nou kom jij dan maar eens bij werktuigbouw en lucht-en ruimtevaart kijken. Ik kan je vertellen dat het gros van de studenten daar (in Delft althans) wel degelijk de kwaliteiten voor heeft
Een vereiste om een studie afteronden is disipline/motievatie!!! vwo papiertje is misschien nodig voor een stukje basis kennis? waar tegenwoordig ook "niksmeer" van over is.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:49 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Vreemd meestal zie ik op de universiteit juist mensen rondlopen die de VWO fluitend hebben doorlopen.
Ook in Delft? En bij de studies die ik noemde?quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:52 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Mwa, ik heb zelf gezien hoe dat gaat op HBO en Universitair niveau. Een opvallendheid is dat ze buiten managen en hun richting (in dit geval programmeren) verder eigenlijk nergens goed in waren boven de normaal.
'ICT-sector'quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:52 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Mwa, ik heb zelf gezien hoe dat gaat op HBO en Universitair niveau. Een opvallendheid is dat ze buiten managen en hun richting (in dit geval programmeren) verder eigenlijk nergens goed in waren boven de normaal.
Sorry maar ik weet niet op welke universiteit jij hebt gezeten maar status heeft totáál geen invloed op de schoolprestaties van een student (behalve in de USA , mja dat is ook dus USAquote:Op zaterdag 9 december 2006 14:48 schreef Viajero het volgende:
Ik heb VWO gedaan, daarna universiteit. Wat je daar voor domheid aantreft.. schokkend!
Ik ken mensen die MAVO hebben gedaan, zelfs High School dropouts in de VS, en een stuk slimmer zijn.
Die domme mensen op VWO en Uni komen over het algemeen uit de "betere" families waar verwacht wordt dat je VWO en Uni doet. En door bijles etc halen ze nog hun diploma ook. Het niveau verschilt wmb niet zo heel veel, het is meer een statusverschil.
Of wiskundigen die zijn in de regel ook wat zwakker buiten hun vakgebied. Maar in de toegepaste technische wetenschap is dat normaliter duidelijk anders.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:52 schreef Zyggie het volgende:
[..]
'ICT-sector'Daar heb je ook een groep mensen aangeboord.
Leiden. Van die minerva idioten zonder hersens die op een of andere manier toch hun diploma halen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:53 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Sorry maar ik weet niet op welke universiteit jij hebt gezeten maar status heeft totáál geen invloed op de schoolprestaties van een student (behalve in de USA , mja dat is ook dus USA)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |