abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44274847
Vinden jullie dat je aan de hand van het opleidingsniveau dat jongeren doen een rangorde naar slimheid kan maken? VWOers zouden dus slimmer zijn dan HAVOers die op hun beurt weer slimmer zijn dan MAVOers.

Menig VWOer voelt zich superieur tov een MAVOer omdat hij slimmer zou zijn. Maar is dat ook werkelijk zo? Is het niet zo dat de meeste MAVOers gewoon geen zin hebben om slim te doen maar het in potentie wel zijn? Als alle jongeren zich nou eens werkelijk inzetten om goede schoolresultaten te halen zou de rangorde dan niet totaal overhoop gehaalt worden? Dat sommige VWOers eigenlijk helemaal niet zo slim zijn en ergens opnderaan gaan bungelen voorbijgestreeft door een hele grote groep MAVOer die eindelijk eens zijn best is gaan doen?
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:13:50 #2
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_44274911
vast niet, als ze SLIM waren geweest en hun eigen toekomst dachten, stonden ze niet elke avond te blowen maar deden ze ook wel eens wat voor school
ff wachten nog
pi_44274945
er zijn ook vwo ers genoeg die hun best niet doen.
jeweet bij een mavo'er niet vantevoren of ie zen best doet of niet
slim zijn en mavo doen is niet zo slim
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:15:48 #4
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_44274955
Slimheid staat los van (en is een volledig ander begrip dan) intelligentie.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_44274982
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:13 schreef Game_Error het volgende:
vast niet, als ze SLIM waren geweest en hun eigen toekomst dachten, stonden ze niet elke avond te blowen maar deden ze ook wel eens wat voor school
je kunt ook elke dag blowen (ook tijdens eindexamen) en toch VWO halen
oneindig...?
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:17:44 #6
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_44274991
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:15 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ook is het goed uit je hoofd kunnen leren van feitjes wat anders dan intelligentie
Siamo Tutti Antifascisti!
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:17:48 #7
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_44274994
Ehm, wij (VWO'ers) zijn totaal niet praktisch ingesteld, tenmiste het merendeel van ons. Ik ben zelf tamelijk ingesteld, maar sommigen hebben al moeite met het in elkaar zetten van een IKEA stapelbed
pi_44275022
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:15 schreef Captain_Chaos het volgende:
heeft slimheid helemaal niks met intelligentie te maken? wat is het verschil?
het topique gaat over slimheid btw
oneindig...?
pi_44275030
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:17 schreef dubidub het volgende:
Ehm, wij (VWO'ers) zijn totaal niet praktisch ingesteld, tenmiste het merendeel van ons. Ik ben zelf tamelijk ingesteld, maar sommigen hebben al moeite met het in elkaar zetten van een IKEA stapelbed
Inderdaad, spreek even voor jezelf.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_44275033
Niemand is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten.
Theo Maassen
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_44275057
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:17 schreef wijsneus het volgende:

Ook is het goed uit je hoofd kunnen leren van feitjes wat anders dan intelligentie
dus als je goed geheugen hebt ben je slim, en als je goed bent in wiskunde intelligent?
oneindig...?
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:22:07 #12
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_44275079
Het is iig niet 'slim' om via mavo trapsgewijs naar het universitaire onderwijs toe te werken .

VWO staat naar het buitenland bekend als "A-level", dat heeft te maken met klasse én inzet, er zullen binnen vmbo, havo en vwo normaalverdelingen bestaan voor het IQ zoals we dat ook voor de algehele maatschappij kennen. Het lijkt me daarbij vanzelfsprekend dat de norm in die verdeling voor VWO het hoogste is waarbij er wel overlap is dus vwo, havo en in veel mindere mate vmbo.
if you assume nothing you assume you know everything
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:23:47 #13
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_44275122
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:21 schreef Yestuuur het volgende:

[..]

dus als je goed geheugen hebt ben je slim, en als je goed bent in wiskunde intelligent?
Ik zou niet zeggen dat een olifant slimmer is dan de mens....
if you assume nothing you assume you know everything
pi_44275136
Je brengt een eeuwige discussie op gang......
pi_44275163
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:23 schreef bramiozo2002 het volgende:

Ik zou niet zeggen dat een olifant slimmer is dan de mens....
ik ook niet...ben het er dan ook niet mee eens
oneindig...?
pi_44275192
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:10 schreef Corelli het volgende:
Als alle jongeren zich nou eens werkelijk inzetten om goede schoolresultaten te halen zou de rangorde dan niet totaal overhoop gehaalt worden?
Gedeeltelijk, er zijn mensen op de havo/mavo die later alsnog laten zien dat ze het kunnen, maar er zijn er ook echt wel bij waarvan je kunt zeggen dat ze niet zo snugger zijn. Dat wil niet zeggen dat ze het slechter doen op vele vlakken, maar gewoon dat ze minder inzicht hebben in vele dingen. my opinion
pi_44275223
Het is een misvatting te denken dat iedereen die nu geen zin heeft om wat uit te voeren, per definitie het hoogste niveau zou halen als hij wel wat zou uitvoeren. En dat die VWO-kinders dus alleen maar VWO halen omdat ze zo hard werken. Hell, het merendeel doet daar ook geen klap

Verder zou ik niet durven beweren dat iedereen die VWO heeft gedaan slim is, als ik kijk naar het geploeter van sommige oud-klasgenoten van me op simpele meerkeuzeteksten Engels of eenvoudige wiskunde A-sommetjes. Wie met hangen en wurgen met de hakken over de sloot VWO haalt vind ik een toonbeeld van discipline en doorzettingsvermogen, maar niet van intelligentie.

En dat niet iedereen die vmbo heeft gedaan minder slim is dan de gemiddelde VWO-er merk je ook als je er af en toe eentje tegenkomt die door alles wat hij zegt in discussies, en door de grapjes die hij maakt, blijk geeft van een behoorlijke intelligentie. Dat is er dan dus zo een die geen zin had maar WEL een hoger niveau had aangekund. Dat geldt echter niet voor alle vmbo-ers.
pi_44275275
op VWO zitten echt veel mensen die je in een gesprek echt IVBO zou inschatten.
oneindig...?
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:32:38 #19
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_44275289
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:10 schreef Corelli het volgende:
Vinden jullie dat je aan de hand van het opleidingsniveau dat jongeren doen een rangorde naar slimheid kan maken? VWOers zouden dus slimmer zijn dan HAVOers die op hun beurt weer slimmer zijn dan MAVOers.

Menig VWOer voelt zich superieur tov een MAVOer omdat hij slimmer zou zijn. Maar is dat ook werkelijk zo? Is het niet zo dat de meeste MAVOers gewoon geen zin hebben om slim te doen maar het in potentie wel zijn? Als alle jongeren zich nou eens werkelijk inzetten om goede schoolresultaten te halen zou de rangorde dan niet totaal overhoop gehaalt worden? Dat sommige VWOers eigenlijk helemaal niet zo slim zijn en ergens opnderaan gaan bungelen voorbijgestreeft door een hele grote groep MAVOer die eindelijk eens zijn best is gaan doen?
Verplicht je best doen om er over lange termijn van te profiteren??? kunnen kinderen niet(en mannen eigenlijk ook niet)
Slimheid?
Iedeen gaat dood. en hoe je leeft maak je zelf wel uit? iedereen haald de eindstreep!!!
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:32:42 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_44275290
Zuivere intelligentie staat wat mij betreft los van opleidingsniveau. Er zijn verschillende vormen van intelligentie, en op school worden daar doorgaans maar een paar van benut. Bovendien maken sommige mensen een tragere ontwikkeling door dan anderen, dwz dat bij hen de 'slimheid' pas later komt bovendrijven.

De meeste VWO-leerlingen zijn vooral snel van begrip, en nemen relatief gemakkelijk kennis in zich op. Hetgeen weer een instrument is, om de intelligentie verder aan te scherpen.

Toch ken ik best wel wat academisch geschoolden, die intellectueel zo lui zijn, dat ik ze niet als heel intelligent beschouw.

Uiteindelijk hangt slimheid vooral samen met nieuwsgierigheid: mensen die willen leren, of hen dat nou makkelijk afgaat of niet, hebben bij mij sowieso een streepje voor.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:36:03 #21
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_44275367
In mijn ervaring (ik heb wat lesgegeven, bijles gegeven en natuurlijk ook veel leerlingen gesproken) is het als volgt:

De gemiddelde MAVO leerling is wel duidelijk minder slim dan de gemiddelde VWO leerling. Hij/zij kan minder lang de aandacht vasthouden op een onderwerp, heeft veel meer moeite om voor een VWO-er vrij simpele dingen te doorgronden, kan minder dingen tegelijk onthouden, etc etc.
En daarbij is de hoeveelheid inzet en initiatief van de gemiddelde mavo-leerling ook duidelijk lager dan op het VWO. Het begint voor een groot deel al bij dat een VMBO klas duidelijk moeilijker "in de hand te houden" is dan een VWO klas. Hoe lager het niveau, hoe meer sport de leerlingen er aan hebben om de les te verzieken.

Zowel minder slimheid als minder inzet dus. En uiteraard zijn er altijd wat uitzonderingen die de regel bevestigen.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:36:53 #22
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_44275383
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:15 schreef Yestuuur het volgende:
slim zijn en mavo doen is niet zo slim
Of je krijgt de kans gewoon niet Ik heb VMBO gedaan en ik zal mijn oude school straks uitlachen als ik RA ben
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:39:50 #23
14320 TR08
pi_44275451
Wat is RA?
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:40:37 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_44275465
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:39 schreef TR08 het volgende:
Wat is RA?
Register-accountant?
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:41:04 #25
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44275478
Opleiding != intelligentie

Iemand die toiletten poets kan slimmer enof wijzer zijn dan iemand die de universiteit cum laude heeft voltooid. Het is alleen zo dat je een bepaalde manier van denken hebt als je een hele hoge opleiding aankunt. Zeg maar mindset.

Vaak is het zo dat lageropgeleide geen benul hebben van zoiets onbelangrijks als kwantumfysica bijvoorbeeld maar wel weer een enorm sociaal netwerk tot hun beschikking hebben staan.

Een voorbeeld is bijvoorbeeld politiek of wetenschap, wat een hoogopgeleide enorm interreseert en zeer belangrijk vind is voor een laagopgeleide helemaal niet belangrijk mogelijkerwijs. Dat maakt hem niet dom ofzo, hij denk alleen anders over zaken. Er zijn mensen die hebben uitgezocht hoever de maan van de aarde staat en hoeveel hij van de aarde af gaat per jaar (6cm *kuch) en er zijn mensen die hebben uitgezocht hoeveel insecten er per vierkante meter in het regenwoud bevinden. Dat zijn slimme mensen, maar let's face it in het gewone leven is die kennis nauwelijk van nut. Zelfs als het veel resultaten heeft (zeg zoals de samenstelling van plastic enzo) heeft het geen zin om die kennis te hebben want je kunt immers een plastic beker gewoon gebruiken zonder dat je de samenstelling weet.

enfin, het is een wereld van verschil. Ik denk ook niet dat je moet stellen dat een laag-opgeleide dom is en een hoog-opgeleide slim. Als dat zo was zouden hoog-opgeleide verder kijken dan de steun aan hun studiefinanciering en niet op SP hebben gestemd ofzo.
I mean no harm
pi_44275524
quote:
Spreek inderdaad maar voor jezelf, ik heb langs als bijbaantje een beetje wezen klussen en bouwen. Als je echt slim bent heb je hier ook gewoon inzicht in.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:43:13 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44275525
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:39 schreef TR08 het volgende:
Wat is RA?
Regie-assistent Afvalverwijdering!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:43:34 #28
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44275531
Een goede vriendin van mij, typisch blondje, heeft de HAVO met 2 vingers in d'r neus gedaan en doet nu 2 HBO-studies. Maar om nou te zeggen dat ze echt slim is... Qua intelligentie zal ze ongeveer op gemiddeld niveau zitten (net als ikzelf) maar om de een of andere manier pakt ze stof makkelijk op ofzo, al neemt ze school totaal niet serieus. Ik ken genoeg mensen die ik slimmer inschat, maar die al moeite hadden met de HAVO.

M'n vader wou na de HAVO naar de universiteit (toelatingsexamen gehaald) maar kreeg toen een supergoede baan aangeboden. Daar heeft ie voor gekozen. Hij heeft dus alleen de HAVO, maar heeft in al die jaren meer kennis opgebouwd dan 90 % van de HBO-ers en op sommige gebieden (taal, geschiedenis) ook meer dan mensen met een wetenschappelijke opleiding.

M'n zusje komt over als Georgina Verbaan (totaal geen algemene kennis, ze weet het verschil tussen een coalitie en oppositie niet b.v.) maar intussen had ze binnen 9 maanden d'r P en is ze nu bijna klaar met d'r HBO-opleiding.

Dus nee : opleiding staat niet altijd gelijk aan intelligentie. Sommige mensen hebben de kans niet gekregen om hun papiertje te halen, sommige mensen kunnen gewoon de stof die ze moeten kennen makkelijk opnemen, sommige mensen die geen hoge opleiding hebben zijn uit de opgedane ervaring slimmer geworden en sommige mensen hebben gewoon pech gehad (moeilijke thuissituatie b.v.) waardoor ze nooit hun papiertjes behaald hebben.

[ Bericht 49% gewijzigd door Malibu-06 op 09-12-2006 14:49:06 ]
pi_44275564
Ik heb vwo gedaan en daarna een jaar of zes gestudeerd, maar de studie niet afgemaakt. Mijn leven is één grote chaos, volgende maand ben ik dakloos en ik heb geen idee hoe het verder moet. Een goede vriendin van mij heeft mavo gedaan en daarna een mbo opleiding. Zij heeft haar leven volledig op orde, heeft een eigen huis, leuke baan. Zij is zoveel keer intelligenter en slimmer dan ik ben. Ik denk dat het meer een kwestie van persoonlijkheid is.
pi_44275570
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:36 schreef Maraca het volgende:

[..]

Of je krijgt de kans gewoon niet Ik heb VMBO gedaan en ik zal mijn oude school straks uitlachen als ik RA ben
Wat een onzin.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:46:18 #31
14320 TR08
pi_44275594
@Pomtiedom:
Mwoach bij de laagopgeleide mensen vind je anders zat mensen van dusdanig laag niveau (ja ook in sociale omgang) dat je mag hopen dat ze goed zijn met hun handen oid want anders valt er echt weinig eer aan te behalen Mensen die bij Casema op de klantenservice werken zijn bijvoorbeeld van die types waarvan ik nog echt moet mee maken dat ze iets WEL kunnen.

Verder heb je in het dagelijks leven wel degelijk ontzettend veel nut van werk van hoog opgeleiden. Wie ontwerpt anders jouw auto? Jouw TV? Wie is je dokter? Ga zo maar door. Hoog opgeleiden zijn echt niet allemaal van die sterrenkundigen en vliegjestellers hoor.
pi_44275634
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:46 schreef TR08 het volgende:
Mwoach bij de laagopgeleide mensen vind je anders zat mensen van dusdanig laag niveau (ja ook in sociale omgang) dat je mag hopen dat ze goed zijn met hun handen oid want anders valt er echt weinig eer aan te behalen Mensen die bij Casema op de klantenservice werken zijn bijvoorbeeld van die types waarvan ik nog echt moet mee maken dat ze iets WEL kunnen.

Verder heb je in het dagelijks leven wel degelijk ontzettend veel nut van werk van hoog opgeleiden. Wie ontwerpt anders jouw auto? Jouw TV? Wie is je dokter? Ga zo maar door. Hoog opgeleiden zijn echt niet allemaal van die sterrenkundigen en vliegjestellers hoor.
Uhm, waar heb jij het nu weer over.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:48:42 #33
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44275638
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:46 schreef TR08 het volgende:
Mwoach bij de laagopgeleide mensen vind je anders zat mensen van dusdanig laag niveau (ja ook in sociale omgang) dat je mag hopen dat ze goed zijn met hun handen oid want anders valt er echt weinig eer aan te behalen

Wellicht, maar die hoog-opgeleidde kan dan wel een auto ontwerpen, maar als het erop aan komt kan hij hem niet in elkaar schroeven want daar heeft hij de vaardigheden niet voor. (das niet altijd zo overigens)
I mean no harm
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:48:43 #34
111528 Viajero
Who dares wins
pi_44275640
Ik heb VWO gedaan, daarna universiteit. Wat je daar voor domheid aantreft.. schokkend!

Ik ken mensen die MAVO hebben gedaan, zelfs High School dropouts in de VS, en een stuk slimmer zijn.

Die domme mensen op VWO en Uni komen over het algemeen uit de "betere" families waar verwacht wordt dat je VWO en Uni doet. En door bijles etc halen ze nog hun diploma ook. Het niveau verschilt wmb niet zo heel veel, het is meer een statusverschil.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:49:31 #35
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44275658
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:48 schreef Viajero het volgende:
Ik heb VWO gedaan, daarna universiteit. Wat je daar voor domheid aantreft.. schokkend!

Ik ken mensen die MAVO hebben gedaan, zelfs High School dropouts in de VS, en een stuk slimmer zijn.

Die domme mensen op VWO en Uni komen over het algemeen uit de "betere" families waar verwacht wordt dat je VWO en Uni doet. En door bijles etc halen ze nog hun diploma ook. Het niveau verschilt wmb niet zo heel veel, het is meer een statusverschil.
Vreemd meestal zie ik op de universiteit juist mensen rondlopen die de VWO fluitend hebben doorlopen.
Zyggie.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:49:45 #36
14320 TR08
pi_44275664
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:48 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Wellicht, maar die hoog-opgeleidde kan dan wel een auto ontwerpen, maar als het erop aan komt kan hij hem niet in elkaar schroeven want daar heeft hij de vaardigheden niet voor. (das niet altijd zo overigens)
Nou kom jij dan maar eens bij werktuigbouw en lucht-en ruimtevaart kijken. Ik kan je vertellen dat het gros van de studenten daar (in Delft althans) wel degelijk de kwaliteiten voor heeft
Vaak zijn het naast de studie ontzettende hobbyisten namelijk en de meesten hebben zo ongeveer alles in en om het huis wel uit elkaar gehaald en in elkaar gezet, waaronder ook auto's.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:50:31 #37
41885 kless
pi_44275680
"als ik maar genoeg verdien dat ik me geen zorgen hoef te maken over geld"
dwz het geen reet uit maakt waar ik mn brood koop, welke verzekering in heb of wel mobiel/internet abbonenment.

verder .. iedereen haalt de eindstreep.
Ik hopenlijk zo comfortabel mogenlijk. mag zelf wat eerder zijn dan gemiddeldt als dat exstra comfort op leverd.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:50:52 #38
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_44275689
quote:
Uhm spreek dus écht voor jezelf!! Als ik jou moest geloven hadden alle chirurgen allang alle patienten omgelegd en een chirurgische ingreep is dus écht niet te vergelijken met een ikea stapelbed in elkaar flansen.
pi_44275720
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:45 schreef Guillerm0 het volgende:
Ik heb vwo gedaan en daarna een jaar of zes gestudeerd, maar de studie niet afgemaakt. Mijn leven is één grote chaos, volgende maand ben ik dakloos en ik heb geen idee hoe het verder moet. Een goede vriendin van mij heeft mavo gedaan en daarna een mbo opleiding. Zij heeft haar leven volledig op orde, heeft een eigen huis, leuke baan. Zij is zoveel keer intelligenter en slimmer dan ik ben. Ik denk dat het meer een kwestie van persoonlijkheid is.
Overal heb je enorme falers, ook tussen die VMBO'ers. Zal 'm inderdaad wel in je persoonlijkheid zitten.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:52:05 #40
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_44275723
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:49 schreef TR08 het volgende:

[..]

Nou kom jij dan maar eens bij werktuigbouw en lucht-en ruimtevaart kijken. Ik kan je vertellen dat het gros van de studenten daar (in Delft althans) wel degelijk de kwaliteiten voor heeft
Mwa, ik heb zelf gezien hoe dat gaat op HBO en Universitair niveau. Een opvallendheid is dat ze buiten managen en hun richting (in dit geval programmeren) verder eigenlijk nergens goed in waren boven de normaal.
I mean no harm
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:52:25 #41
41885 kless
pi_44275732
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:49 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Vreemd meestal zie ik op de universiteit juist mensen rondlopen die de VWO fluitend hebben doorlopen.
Een vereiste om een studie afteronden is disipline/motievatie!!! vwo papiertje is misschien nodig voor een stukje basis kennis? waar tegenwoordig ook "niksmeer" van over is.
iGEM
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:52:36 #42
14320 TR08
pi_44275736
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:52 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Mwa, ik heb zelf gezien hoe dat gaat op HBO en Universitair niveau. Een opvallendheid is dat ze buiten managen en hun richting (in dit geval programmeren) verder eigenlijk nergens goed in waren boven de normaal.
Ook in Delft? En bij de studies die ik noemde?
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:52:43 #43
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44275739
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:52 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

'ICT-sector' Daar heb je ook een groep mensen aangeboord.
Zyggie.
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:53:06 #44
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_44275745
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:48 schreef Viajero het volgende:

Sorry maar ik weet niet op welke universiteit jij hebt gezeten maar status heeft totáál geen invloed op de schoolprestaties van een student (behalve in de USA , mja dat is ook dus USA )
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:54:01 #45
14320 TR08
pi_44275761
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:52 schreef Zyggie het volgende:

[..]

'ICT-sector' Daar heb je ook een groep mensen aangeboord.
Of wiskundigen die zijn in de regel ook wat zwakker buiten hun vakgebied. Maar in de toegepaste technische wetenschap is dat normaliter duidelijk anders.
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:00:57 #46
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_44275917
Echt zielig hoe sommigen hier de intelligentie van iemand op welke-manier-dan-ook proberen te compenseren. Echt typisch vmbo'ers.

Intelligent / universiteit = nerd met bril

pi_44275931
ik ben het gedeeltelijk met je eens.

je kan altijd domme mensen vinden bij het VWO en hele slimme mensen bij het VMBO

maar gemiddeld gezien is het IQ van VMBO het laagst HAVO weer hoger... en VWO weer ietsjes hoger
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:03:37 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_44275961
Maar wat is nou precies 'hoog opgeleid'? VWO? HBO? Universiteit?

Ik ben zelf academisch geschoold, en doe nu een nieuwe opleiding, samen met mensen die rechtstreeks van het MBO komen. Op bepaalde gebieden heb ik duidelijk meer kennis, en ik heb geleerd om problemen op een hoog abstractieniveau te analyseren. Best handig hoor, maar vaktechnisch gezien kom je daar niet mee weg. Ik moet me vakinhoudelijk heel duidelijk bijscholen, terwijl mijn klasgenoten van het MBO die kennis allang in huis hebben.
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:04:16 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_44275974
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 14:53 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

Sorry maar ik weet niet op welke universiteit jij hebt gezeten maar status heeft totáál geen invloed op de schoolprestaties van een student (behalve in de USA , mja dat is ook dus USA )
Leiden. Van die minerva idioten zonder hersens die op een of andere manier toch hun diploma halen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_44276142
Ik beken, ik ben afgestroomd van VWO-HAVO-VMBO omdat ik idd te lui was om ook maar iets uit te voeren
Plays WoW, SOF II (gold ^^), BF2 (+SF), MOH:AA S,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')