abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44276964
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:48 schreef n1ek het volgende:

[..]

nog een keer dan maar:
[..]

zie Sylvia die er af viel...vanmiddag nog en die rijdt al jaren paard.
Sylvia zit heel ergens anders met haar gedachten. Van haar vond ik het niet gek dat ze er af viel.
Ze reed tegen het hek aan Waarom Omdat ze er met haar gedachten niet bij was.

Ik weet niet hoe Nena's ongeluk gebeurde.
pi_44276976
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:49 schreef bloodymary het volgende:
Ja, en dan ziet ze het gebeuren, maar ze kan het toch niet voorkomen. Dat is het risico van paardrijden, als het paard gek doet dan doet het dat.
er zullen dan toch wel degelijk dingen zijn die ze kan ondernemen om het paard te koesteren. geloof daar niets van, maar wie weet. wat is er gebeurd eigenlijk?
pi_44276993
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:50 schreef avonne het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe Nena's ongeluk gebeurde.
Paard sloeg op hol na schrikreactie, ging galopperen maar Nena kreeg 'm niet stil.
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:51:17 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_44276994
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:48 schreef tipsch het volgende:

[..]

door op te letten???
Als jij "even weg was" heb je dus ook niet gezien wat er gebeurd is, wat fijn dat je dan wel kunt beoordelen dat Lesley dit had kunnen voorkomen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_44276997
Nou, uit jullie reacties is echt te merken dat je nog nooit wat met paarden te maken hebt gehad. En dat is misschien maar beter ook.
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:51:31 #256
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_44277001
Ja, Bart lijkt af en toe wel van de redactie van DGK, hij kwam vanmorgen ook al heel wijs lullen bij Eveline, van "Denk aan wat er te zien is, en wat is belangrijker, dat je thuis goed opknapt of die 10.000 euro" Hij lult net of het hem wat uitmaakt of Eveline ziek is en wat dat voor DGK-uitzendingen doet......misselijk mannetje begint het te worden.....bah
pi_44277027
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:51 schreef bloodymary het volgende:
Nou, uit jullie reacties is echt te merken dat je nog nooit wat met paarden te maken hebt gehad. En dat is misschien maar beter ook.
misschien kun je het ons dan even uitleggen/vertellen??
pi_44277031
Ik hoorde iemand rennen en zeggen : Zo snel mogelijk.....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_44277045
Kop van het volgende stukje op de talpa site: 'Dat is niet echt de goede stand'

Hoop echt dat er niets ernstigs is.
pi_44277048
complottheorie:

Bart is te close met Nena.
Lesley heeft een stroomzendertje bij paard ingebracht.
Nena valt van paard.
Nena moet om medische reden huis uit.
Lesley heeft Bart voor haarzelf.....

Het is maar een complottheorie....

En er zijn weer streams.
pi_44277052
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als jij "even weg was" heb je dus ook niet gezien wat er gebeurd is, wat fijn dat je dan wel kunt beoordelen dat Lesley dit had kunnen voorkomen....
Leslie moet er volgens mij voortdurend "bovenop" zitten. Afhankelijk natuurlijk ook van de eraring van de rijder, lijkt me.
pi_44277053
van het paard vallen en verkeerd neer komen is geen pretje. Arme Nena.
Goedemorgen :W
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:54:22 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_44277055
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:53 schreef tipsch het volgende:

[..]

Dat is in jouw geval waarschijnlijk volstrekt overbodig, want jij hebt geen kennis van zaken nodig om je mening te vormen, je braakt er toch wel allerlei nonsens uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_44277056
Gebroken !!
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
pi_44277060
Twee voordelen, mensen

1- Met een gipsen pols kan ze Brian niet meer aftrekken, dus dan onthouding òf all the way

2- Ze kan Nel een flinke hengst verkopen "oeps, deed dat zeer?"
pi_44277067
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is in jouw geval waarschijnlijk volstrekt overbodig, want jij hebt geen kennis van zaken nodig om je mening te vormen, je braakt er toch wel allerlei nonsens uit.
I second that !
pi_44277079
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:53 schreef tipsch het volgende:

[..]

Nou, je kunt zoiets nooit voorkomen, paarden kunnen overal van schrikken van een opwaaiend blaadje of een spiegelin in een plas water. En als ze er dan vandoor gaan kun je ze als instructeur niet tegenhouden, want dat gaat zo snel en zelfs al zou je ze vast hebben, kunnen ze nog zo'n bewegingen maken dan een ruiter en zeker een beginnende moeilijk kan blijven zitten. Paardrijden is echt een van de gevaarlijkste sporten die er zijn. Maar ook een van de leukste hoor, ik doe het al 33 jaar.
pi_44277080
Ik heb 10 jaar actief paardgereden en nu nog zo nu en dan, en ja ik ben meerdere keren gevallen, van echt de meest stomme acties al lachend het paard af vallen, tot serieus over de kop slaan met een paard of tegen een boom aan knallen (overigens nog nooit iets gebroken, alleen wat blauwe plekken/schrammen *afkloppen*). Het zijn en blijven paarden, al kan je dan nog zo goed rijden, ongeluk blijft in een klein hoekje, ook anky heeft weleens wat gebroken.

Dus zo'n schande is het niet om te vallen, een goede ruiter is minimaal 1 keer van z'n paard afgekletterd zeggen ze dan.

Je ziet alleen dan wel meteen het verschil in ervaring qua rijden; als je weet hoe je moet vallen zul je minder snel een blessure oplopen.

Ik hoop iig dat silvia niet al te blauw en stijf is morgen, en dat nena er snel weer bovenop is en er niet teveel schrik aan heeft overgehouden!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_44277087
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:54 schreef Nostalgist het volgende:
Gebroken !!
Dat vermoeden ze volgens mij. Ze gaan foto's maken nu.
pi_44277093
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:54 schreef LekkerSimpel het volgende:
complottheorie:

Bart is te close met Nena.
Lesley heeft een stroomzendertje bij paard ingebracht.
Nena valt van paard.
Nena moet om medische reden huis uit.
Lesley heeft Bart voor haarzelf.....

Het is maar een complottheorie....

En er zijn weer streams.

goed, dan,
ter ondersteuning van je theorie

Gisteren zei Nena tegen de dames
"Brian vind ik helemaal niet leuk. Ik zou eerder op Bart vallen."
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:56:50 #271
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_44277104
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:51 schreef bloodymary het volgende:
Ben jij expert ?, ik heb zelf twee paarden gehad, en jaren gereden, maar nog nooit gevallen tijdens het rijden......wel met afstappen dat ik me verstapte.......Als een paard een vreemde beweging maakt komt dat vaak juist door de berijder.
Deze paarden worden regelmatig opgezadeld en bereden, dus onwennig kunnen ze niet zijn, een reden dat veel paarden wel eens, bij de eerste keer sinds lange tijd erop rijden, een rare beweging maken.

Maar goed....het kan gebeuren.
pi_44277108
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:55 schreef Llewella het volgende:
Ik heb 10 jaar actief paardgereden en nu nog zo nu en dan, en ja ik ben meerdere keren gevallen, van echt de meest stomme acties al lachend het paard af vallen, tot serieus over de kop slaan met een paard of tegen een boom aan knallen (overigens nog nooit iets gebroken, alleen wat blauwe plekken/schrammen *afkloppen*). Het zijn en blijven paarden, al kan je dan nog zo goed rijden, ongeluk blijft in een klein hoekje, ook anky heeft weleens wat gebroken.
Dus zo'n schande is het niet om te vallen, een goede ruiter is minimaal 1 keer van z'n paard afgekletterd zeggen ze dan.

Je ziet alleen dan wel meteen het verschil in ervaring qua rijden; als je weet hoe je moet vallen zul je minder snel een blessure oplopen.

Ik hoop iig dat silvia niet al te blauw en stijf is morgen, en dat nena er snel weer bovenop is en er niet teveel schrik aan heeft overgehouden!
Je vergeet Superman......
pi_44277110
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

We zullen wel zien of het onzin blijkt te zijn, maakt me niet zo veel uit. Ik vroeg je maar iets.
pi_44277132
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:56 schreef avonne het volgende:

[..]

goed, dan,
ter ondersteuning van je theorie

Gisteren zei Nena tegen de dames
"Brian vind ik helemaal niet leuk. Ik zou eerder op Bart vallen."
Verkeerde timing dus. Want Bart was niet in de buurt, dus viel ze keihard op de grond....
  zaterdag 9 december 2006 @ 15:59:25 #275
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_44277150
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:55 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Nou, je kunt zoiets nooit voorkomen, paarden kunnen overal van schrikken van een opwaaiend blaadje of een spiegelin in een plas water. En als ze er dan vandoor gaan kun je ze als instructeur niet tegenhouden, want dat gaat zo snel en zelfs al zou je ze vast hebben, kunnen ze nog zo'n bewegingen maken dan een ruiter en zeker een beginnende moeilijk kan blijven zitten. Paardrijden is echt een van de gevaarlijkste sporten die er zijn. Maar ook een van de leukste hoor, ik doe het al 33 jaar.
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens.....paardrijden hoeft helemaal niet gevaarlijk te zijn.
Het ligt dan toch echt aan jouzelf, en hoe jij tegenover "gevaar"staat.....
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:00:36 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_44277178
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:57 schreef tipsch het volgende:

[..]

We zullen wel zien of het onzin blijkt te zijn, maakt me niet zo veel uit. Ik vroeg je maar iets.
Nou, je vroeg mij niets, maar je had je mening ongehinderd door enige kennis van zaken al dusdanig geventileerd dat ik me wel geroepen voelde te reageren.Het was dus een reactie op het oeverloze geblaat in je voorgaande posts.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_44277181
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:58 schreef LekkerSimpel het volgende:

[..]

Verkeerde timing dus. Want Bart was niet in de buurt, dus viel ze keihard op de grond....

je theorie is toch dat Lesley Nena wil uitschakelen?
Niet dat Nena door ridder Bart gered wil worden?
pi_44277201
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:59 schreef Gigageil het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus totaal niet mee eens.....paardrijden hoeft helemaal niet gevaarlijk te zijn.
Heb je wel eens een jong paard zadelmak gemaakt? Lijkt me echt niet te voorkomen dat er dan wel eens wat gebeurt. En trouwens ook met oudere paarden, je hebt altijd schichtige dieren.
pi_44277209
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, je vroeg mij niets, maar je had je mening ongehinderd door enige kennis van zaken al dusdanig geventileerd dat ik me wel geroepen voelde te reageren.Het was dus een reactie op het oeverloze geblaat in je voorgaande posts.
kalm, kalm
Ik vroeg me ook af in hoeverre een beginneling beschermd wordt in vergelijking met een ervaren rijder.
Informatie van experts is altijd welkom
pi_44277210
quote:

[..]

Lees even wat je quote. Een paard kan van een flits van een fototoestel al schrikken.
En vergeet niet dat de bewonerws op een paard zitten die ze niet kennen. Zowel het paard de berijd(st)er niet als de berijd(st)er het paard niet. Dan ontstaat er altijd een zekere stress in die combinatie.
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:03:10 #281
58921 Day
You can fly!
pi_44277224
Mensen, kan deze discussie nu stoppen? Ik vind dit een beetje te gek worden.
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_44277236
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, je vroeg mij niets, maar je had je mening ongehinderd door enige kennis van zaken al dusdanig geventileerd dat ik me wel geroepen voelde te reageren. En het was dus een reactie op het oeverloze geblaat in je voorgaande posts.
waar heb jij het over, als ik aankondig dat ik even ben weggeweest is dat een excuus om er inderdaad uit te blaten wat ik denk, oeverloos is het niet, hork - ik kom er toch al op terug.
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:03:45 #283
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_44277243
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:03 schreef Day het volgende:
Vanwege de lengte of het taalgebruik?
pi_44277254
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:00 schreef avonne het volgende:

[..]

je theorie is toch dat Lesley Nena wil uitschakelen?
Niet dat Nena door ridder Bart gered wil worden?
Het was sarcasme, op het gedeelte dat Nena eerder op Bart zou vallen...
pi_44277264
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:01 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Heb je wel eens een jong paard zadelmak gemaakt? Lijkt me echt niet te voorkomen dat er dan wel eens wat gebeurt. En trouwens ook met oudere paarden, je hebt altijd schichtige dieren.
Waar het wat mij betreft om gaat is dat het een onervaren rijder betreft en, naar ik aanneem, makke dieren.
Tuurlijk, een ongeluk kan altijd gebeuren, en ik heb helemaal niet gezien wat er gebeurde.
Maar ik zou graag de mening horen van wie het wel gezien heeft, en er ervaring mee heeft.
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:04:49 #286
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_44277267
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:01 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Ja dat heb ik, maar wees eerlijk, daar rij je niet op. Ik heb het over bereden paarden.

ik heb een driekwart volbloed Arabisch hengst zadelmak gemaakt, en dat was vaak rodeo, en inderdaad is dat wel gevaarlijk met onverwachtte trappen, maar het paardrijden op zich vind ik niet gevaarlijk.....
pi_44277272
quote:
Mee eens! Het lijkt er op dat de figuren hier zonder verstand van zaken toch niets aan willen nemen.
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:05:55 #288
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_44277287
Twee mensen die op 1 dag van hetzelfde paard afvallen, hmmm, ik weet het niet. . . Toen Brian zonder zadel wilde rijden zei Lesley doe dat nou niet want twee die van een paard vallen op 1 dag is teveel, dan liever morgen.
pi_44277293
quote:
Het is toch COS? Of moet er een nieuwe topicreeks komen? TOS (Theoriën Op Streams)?
pi_44277296
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:04 schreef avonne het volgende:

[..]

Waar het wat mij betreft om gaat is dat het een onervaren rijder betreft en, naar ik aanneem, makke dieren.
Tuurlijk, een ongeluk kan altijd gebeuren, en ik heb helemaal niet gezien wat er gebeurde.
Maar ik zou graag de mening horen van wie het wel gezien heeft, en er ervaring mee heeft.
Het was niet te zien. De streams stonden niet op de paardenbak toen het gebeurde. Maar wat ik van Sylvia en Lesley begreep schrok het paard van een beveiligingsman die langsliep en sloeg op hol.
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:06:35 #291
58921 Day
You can fly!
pi_44277301
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:04 schreef avonne het volgende:

[..]

Wij hebben het niet gezien. We zagen een gesprek tussen Bart en NL. We kunnen er dus ook niet over oordelen.

Wat mij betreft is het gewoon een ongelukje en voordat men elkaar hier begint uit te maken voor van alles en nog wat, stel ik nogmaals voor dat we erover ophouden.

OT: Is er iemand met Nena mee?
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:07:19 #292
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_44277315
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:05 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Mee eens! Het lijkt er op dat de figuren hier zonder verstand van zaken toch niets aan willen nemen.
zucht.....vrouwen....
pi_44277333
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:07 schreef Gigageil het volgende:

[..]

zucht.....vrouwen....
Zucht.....konijnen....
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:08:19 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_44277336
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:02 schreef avonne het volgende:

[..]

kalm, kalm
Ik vroeg me ook af in hoeverre een beginneling beschermd wordt in vergelijking met een ervaren rijder.
Informatie van experts is altijd welkom
Ja en dat is nou net het verschil, jij post op een normale manier waarin je de vragen stelt die je hebt, typisch kwam weer eens blatend binnen dat Lesley dr werk niet goed had gedaan, dat ze het had kunnen voorkomen door op te letten enz. en dat allemaal terwijl hij/zij niet eens wist wat er gebeurd was...
Als je ergens invalt terwijl je niet weet wat er voorgevallen is en waarvan je sowieso geen verstand hebt geeft dat nix, maar als je eerst al beschuldigingen hebt lopen uiten die dus nergens op gebaseerd zijn, dan moet je niet raar staan te kijken als daar op gereageerd wordt.

Edit: ik zie na t posten van deze post dat we deze discussie beeïndigen, bij deze dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_44277338
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:06 schreef Day het volgende:

OT: Is er iemand met Nena mee?
Nee, er is niemand mee van de miljonairs.
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:08:56 #296
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_44277350
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:08 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Zucht.....konijnen....
pi_44277351
pi_44277361
pi_44277382
quote:

[..]

Het ligt absoluut aan diverse factoren, in het algemeen als je met een prettig paard, een goede ruiter en goede omstandigheden hebt te maken is het inderdaad niet gevaarlijk.
Maar er zijn krengen van paarden, hele bloederige paardjes die koste wat het koste je eraf willen krijgen (door fout in karakter of door lichamelijk gebrek waardoor het dier mogenlijk pijn lijd). Daarnaast zijn er meer dan genoeg onervaren ruiters die onverstandig rijden, ik zie hier geregeld ook kleine meiden galloperen langs de harde weg zonder cap.
Dan heb je nog de factoren van buitenaf; paarden die schrikken van onverwachtse dingen als onweer, zwaar verkeer of gewoon 'kabouters' langs de bakrand.

Er zijn paarden die er bekend om staan nooit te bokken of weg te spurten en als ze het al doen dan is het zo traag en langzaam dat het makkelijk onder controle te krijgen is; maargoed voor een onervaren ruiter kan dat al een val betekenen, en als je dan niet weet hoe je moet vallen dan kan je een behoorlijke blessure oplopen.

Er zijn meer dan genoeg zeer ervaren ruiters, icm met een vast betrouwbaar paard toch behoorlijk ten val gekomen.

Als je je paard kent en het is een betrouwbaar paard dan is de kans klein inderdaad, maar het is nooit uit te sluiten dat er niet een keer wat zal gebeuren.

De situatie van een ruiter met een vast eigen paard is niet te vergelijken met ruiters die nog wennen moeten aan een paard; en zeker niet met een onervaren ruiter als nena die de eerste beginselen nog moet leren.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_44277384
Ik hoor nu dat Nena geen nieuwe contactlenzen heeft gekregen en ook veel hoofdpijn van de ouwe krijgt.

Heerlijk zo leven als een miljonair.... NOT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')