Sylvia zit heel ergens anders met haar gedachten. Van haar vond ik het niet gek dat ze er af viel.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:48 schreef n1ek het volgende:
[..]
nog een keer dan maar:
[..]
zie Sylvia die er af viel...vanmiddag nog en die rijdt al jaren paard.
er zullen dan toch wel degelijk dingen zijn die ze kan ondernemen om het paard te koesteren. geloof daar niets van, maar wie weet. wat is er gebeurd eigenlijk?quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:49 schreef bloodymary het volgende:
Ja, en dan ziet ze het gebeuren, maar ze kan het toch niet voorkomen. Dat is het risico van paardrijden, als het paard gek doet dan doet het dat.
Paard sloeg op hol na schrikreactie, ging galopperen maar Nena kreeg 'm niet stil.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:50 schreef avonne het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe Nena's ongeluk gebeurde.
Als jij "even weg was" heb je dus ook niet gezien wat er gebeurd is, wat fijn dat je dan wel kunt beoordelen dat Lesley dit had kunnen voorkomen....quote:
misschien kun je het ons dan even uitleggen/vertellen??quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:51 schreef bloodymary het volgende:
Nou, uit jullie reacties is echt te merken dat je nog nooit wat met paarden te maken hebt gehad. En dat is misschien maar beter ook.
Leslie moet er volgens mij voortdurend "bovenop" zitten. Afhankelijk natuurlijk ook van de eraring van de rijder, lijkt me.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als jij "even weg was" heb je dus ook niet gezien wat er gebeurd is, wat fijn dat je dan wel kunt beoordelen dat Lesley dit had kunnen voorkomen....
Dat is in jouw geval waarschijnlijk volstrekt overbodig, want jij hebt geen kennis van zaken nodig om je mening te vormen, je braakt er toch wel allerlei nonsens uit.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:53 schreef tipsch het volgende:
[..]
misschien kun je het ons dan even uitleggen/vertellen??
I second that !quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is in jouw geval waarschijnlijk volstrekt overbodig, want jij hebt geen kennis van zaken nodig om je mening te vormen, je braakt er toch wel allerlei nonsens uit.
Nou, je kunt zoiets nooit voorkomen, paarden kunnen overal van schrikken van een opwaaiend blaadje of een spiegelin in een plas water. En als ze er dan vandoor gaan kun je ze als instructeur niet tegenhouden, want dat gaat zo snel en zelfs al zou je ze vast hebben, kunnen ze nog zo'n bewegingen maken dan een ruiter en zeker een beginnende moeilijk kan blijven zitten. Paardrijden is echt een van de gevaarlijkste sporten die er zijn. Maar ook een van de leukste hoor, ik doe het al 33 jaar.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:53 schreef tipsch het volgende:
[..]
misschien kun je het ons dan even uitleggen/vertellen??
Dat vermoeden ze volgens mij. Ze gaan foto's maken nu.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:54 schreef Nostalgist het volgende:
Gebroken !!
quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:54 schreef LekkerSimpel het volgende:
complottheorie:
Bart is te close met Nena.
Lesley heeft een stroomzendertje bij paard ingebracht.
Nena valt van paard.
Nena moet om medische reden huis uit.
Lesley heeft Bart voor haarzelf.....
Het is maar een complottheorie....
En er zijn weer streams.
Ben jij expert ?, ik heb zelf twee paarden gehad, en jaren gereden, maar nog nooit gevallen tijdens het rijden......wel met afstappen dat ik me verstapte.......Als een paard een vreemde beweging maakt komt dat vaak juist door de berijder.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:51 schreef bloodymary het volgende:
Nou, uit jullie reacties is echt te merken dat je nog nooit wat met paarden te maken hebt gehad. En dat is misschien maar beter ook.
Je vergeet Superman......quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:55 schreef Llewella het volgende:
Ik heb 10 jaar actief paardgereden en nu nog zo nu en dan, en ja ik ben meerdere keren gevallen, van echt de meest stomme acties al lachend het paard af vallen, tot serieus over de kop slaan met een paard of tegen een boom aan knallen (overigens nog nooit iets gebroken, alleen wat blauwe plekken/schrammen *afkloppen*). Het zijn en blijven paarden, al kan je dan nog zo goed rijden, ongeluk blijft in een klein hoekje, ook anky heeft weleens wat gebroken.
Dus zo'n schande is het niet om te vallen, een goede ruiter is minimaal 1 keer van z'n paard afgekletterd zeggen ze dan.
Je ziet alleen dan wel meteen het verschil in ervaring qua rijden; als je weet hoe je moet vallen zul je minder snel een blessure oplopen.
Ik hoop iig dat silvia niet al te blauw en stijf is morgen, en dat nena er snel weer bovenop is en er niet teveel schrik aan heeft overgehouden!
We zullen wel zien of het onzin blijkt te zijn, maakt me niet zo veel uit. Ik vroeg je maar iets.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is in jouw geval waarschijnlijk volstrekt overbodig, want jij hebt geen kennis van zaken nodig om je mening te vormen, je braakt er toch wel allerlei nonsens uit.
Verkeerde timing dus. Want Bart was niet in de buurt, dus viel ze keihard op de grond....quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:56 schreef avonne het volgende:
[..]
goed, dan,
ter ondersteuning van je theorie
Gisteren zei Nena tegen de dames
"Brian vind ik helemaal niet leuk. Ik zou eerder op Bart vallen."
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens.....paardrijden hoeft helemaal niet gevaarlijk te zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:55 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Nou, je kunt zoiets nooit voorkomen, paarden kunnen overal van schrikken van een opwaaiend blaadje of een spiegelin in een plas water. En als ze er dan vandoor gaan kun je ze als instructeur niet tegenhouden, want dat gaat zo snel en zelfs al zou je ze vast hebben, kunnen ze nog zo'n bewegingen maken dan een ruiter en zeker een beginnende moeilijk kan blijven zitten. Paardrijden is echt een van de gevaarlijkste sporten die er zijn. Maar ook een van de leukste hoor, ik doe het al 33 jaar.
Nou, je vroeg mij niets, maar je had je mening ongehinderd door enige kennis van zaken al dusdanig geventileerd dat ik me wel geroepen voelde te reageren.Het was dus een reactie op het oeverloze geblaat in je voorgaande posts.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:57 schreef tipsch het volgende:
[..]
We zullen wel zien of het onzin blijkt te zijn, maakt me niet zo veel uit. Ik vroeg je maar iets.
quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:58 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Verkeerde timing dus. Want Bart was niet in de buurt, dus viel ze keihard op de grond....![]()
quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:59 schreef Gigageil het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens.....paardrijden hoeft helemaal niet gevaarlijk te zijn.
Het ligt dan toch echt aan jouzelf, en hoe jij tegenover "gevaar"staat.....
kalm, kalmquote:Op zaterdag 9 december 2006 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, je vroeg mij niets, maar je had je mening ongehinderd door enige kennis van zaken al dusdanig geventileerd dat ik me wel geroepen voelde te reageren.Het was dus een reactie op het oeverloze geblaat in je voorgaande posts.
Lees even wat je quote. Een paard kan van een flits van een fototoestel al schrikken.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:59 schreef Gigageil het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens.....paardrijden hoeft helemaal niet gevaarlijk te zijn.
waar heb jij het over, als ik aankondig dat ik even ben weggeweest is dat een excuus om er inderdaad uit te blaten wat ik denk, oeverloos is het niet, hork - ik kom er toch al op terug.quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, je vroeg mij niets, maar je had je mening ongehinderd door enige kennis van zaken al dusdanig geventileerd dat ik me wel geroepen voelde te reageren. En het was dus een reactie op het oeverloze geblaat in je voorgaande posts.
Vanwege de lengte of het taalgebruik?quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:03 schreef Day het volgende:
Mensen, kan deze discussie nu stoppen? Ik vind dit een beetje te gek worden.
Het was sarcasme, op het gedeelte dat Nena eerder op Bart zou vallen...quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:00 schreef avonne het volgende:
[..]![]()
je theorie is toch dat Lesley Nena wil uitschakelen?
Niet dat Nena door ridder Bart gered wil worden?
Waar het wat mij betreft om gaat is dat het een onervaren rijder betreft en, naar ik aanneem, makke dieren.quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:01 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Heb je wel eens een jong paard zadelmak gemaakt? Lijkt me echt niet te voorkomen dat er dan wel eens wat gebeurt. En trouwens ook met oudere paarden, je hebt altijd schichtige dieren.
Ja dat heb ik, maar wees eerlijk, daar rij je niet op. Ik heb het over bereden paarden.quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:01 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Heb je wel eens een jong paard zadelmak gemaakt? Lijkt me echt niet te voorkomen dat er dan wel eens wat gebeurt. En trouwens ook met oudere paarden, je hebt altijd schichtige dieren.
Mee eens! Het lijkt er op dat de figuren hier zonder verstand van zaken toch niets aan willen nemen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:03 schreef Day het volgende:
Het is toch COS? Of moet er een nieuwe topicreeks komen? TOS (Theoriën Op Streams)?quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:03 schreef Day het volgende:
Het was niet te zien. De streams stonden niet op de paardenbak toen het gebeurde. Maar wat ik van Sylvia en Lesley begreep schrok het paard van een beveiligingsman die langsliep en sloeg op hol.quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:04 schreef avonne het volgende:
[..]
Waar het wat mij betreft om gaat is dat het een onervaren rijder betreft en, naar ik aanneem, makke dieren.
Tuurlijk, een ongeluk kan altijd gebeuren, en ik heb helemaal niet gezien wat er gebeurde.
Maar ik zou graag de mening horen van wie het wel gezien heeft, en er ervaring mee heeft.
Wij hebben het niet gezien. We zagen een gesprek tussen Bart en NL. We kunnen er dus ook niet over oordelen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:04 schreef avonne het volgende:
[..]
Waar het wat mij betreft om gaat is dat het een onervaren rijder betreft en, naar ik aanneem, makke dieren.
Tuurlijk, een ongeluk kan altijd gebeuren, en ik heb helemaal niet gezien wat er gebeurde.
Maar ik zou graag de mening horen van wie het wel gezien heeft, en er ervaring mee heeft.
zucht.....vrouwen....quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:05 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Mee eens! Het lijkt er op dat de figuren hier zonder verstand van zaken toch niets aan willen nemen.
Ja en dat is nou net het verschil, jij post op een normale manier waarin je de vragen stelt die je hebt, typisch kwam weer eens blatend binnen dat Lesley dr werk niet goed had gedaan, dat ze het had kunnen voorkomen door op te letten enz. en dat allemaal terwijl hij/zij niet eens wist wat er gebeurd was...quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:02 schreef avonne het volgende:
[..]
kalm, kalm
Ik vroeg me ook af in hoeverre een beginneling beschermd wordt in vergelijking met een ervaren rijder.
Informatie van experts is altijd welkom
Het ligt absoluut aan diverse factoren, in het algemeen als je met een prettig paard, een goede ruiter en goede omstandigheden hebt te maken is het inderdaad niet gevaarlijk.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:59 schreef Gigageil het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |