abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44265928
quote:
Boer die met tractor op jagers inreed vrij

Gepost door Moniek (moniek2006) - Bron: Limburger
Gepubliceerd: vrijdag 8 december 2006 @ 20:04
Icoon MisdaadJustitie heeft een 63-jarige boer uit het Limburgse Baexem vrijgelaten die afgelopen week met zijn tractor op vier jagers zou zijn ingereden.

De man werd maandag gearresteerd voor poging tot doodslag. Een jachthond betrad de boerderij, waar de landeigenaar niet van was gediend. Daarop reed hij met zijn tractor op de hond in. Toen de jagers hun viervoeter kwamen halen reed hij vervolgens op de mannen in. Een jager wist de politie te alarmeren. Hierop zou de boer met een mokerhamer zijn gaan dreigen. Zowel de jagers als de hond bleven ongedeerd.
De boer, alsmede 2 van de jagers ken ik toevallig. Ik woon niet bizar ver van dit dorp af... Prachtige verhaal dit. Wat niet in het stuk staat is dat de vier jagers minuten lang over het veld zijn gejaagd door de boer met zijn tractor. Achter de tractor had hij een vlijmscherp apparaat hangen....

Ze hebben geluk gehad.... Heerlijke dorpssoap
pi_44266057
Behoorlijk gestoorde boer. Ik hoop dat hij zijn straf nog krijgt.
pi_44266085
Later is overigens gebleken dat de Jagers in hun recht stonden. Ze hadden toestemming om op de grond te jagen van de grondeigenaar en ze hadden alle andere benodigde papieren. De boer was in de war door alle ruilverkalvering van de afgelopen jaren en dacht dat het zijn grond was
pi_44266095
Sja, limburg.
  vrijdag 8 december 2006 @ 23:27:17 #5
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_44266177
hahahaha, omg. ik ken ze trouwens ook, van die heet gebakerde boeren.

moet je geen ruzie mee krijgen want als ze eenmaal boos zijn dan valt er niet mee te praten en komen ze idd met de raarste dingen achter je aan
ik ben lief :)
pi_44266205
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 23:23 schreef gelly het volgende:
Sja, limburg.
Jagers en Boeren heb je toch echt overal in Nederland
pi_44267736
Hier liep laatst ook nog zoon kudde rot honden met van die stomme jagers op het erf en land waar ze niet mogen koomen, en als je wat tegen ze zegt hebben ze een grootebek. echt van die azo's die jagers.
pi_44267785
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:35 schreef Risht het volgende:
Hier liep laatst ook nog zoon kudde rot honden met van die stomme jagers op het erf en land waar ze niet mogen koomen, en als je wat tegen ze zegt hebben ze een grootebek. echt van die azo's die jagers.
Dan roep je toch de politie erbij of je doet aangifte.
  zaterdag 9 december 2006 @ 00:47:03 #9
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_44267957
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:35 schreef Risht het volgende:
Jagers betalen doorgaans een pacht aan boeren voor het recht om te mogen jagen. Als een jager niet kan aantonen dat-ie minimaal 40Ha pacht, krijgt-ie sowieso geen jacht-akte.
Dus jouw opportunistische en ter zake onkundig gebrabbel trekken we door de plee.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zaterdag 9 december 2006 @ 07:54:13 #10
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_44270462
Waarom hebben die jagers niet geschoten? Lijkt me typisch een gevalletje noodweer.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 december 2006 @ 07:55:54 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_44270465
Dit zijn de leuke anekdotes

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44270553
Ik zou gaan verspreiden zodat hij maar achter één aankan gaan, en hierna de rest op hem laten schieten, dan piept hij wel anders.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_44271088
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 23:17 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

De boer, alsmede 2 van de jagers ken ik toevallig. Ik woon niet bizar ver van dit dorp af... Prachtige verhaal dit. Wat niet in het stuk staat is dat de vier jagers minuten lang over het veld zijn gejaagd door de boer met zijn tractor. Achter de tractor had hij een vlijmscherp apparaat hangen....

Ze hebben geluk gehad.... Heerlijke dorpssoap
Dat had ik kunnen doen. Prima boer!
  zaterdag 9 december 2006 @ 10:31:55 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44271125
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:47 schreef sooty het volgende:

[..]

Jagers betalen doorgaans een pacht aan boeren voor het recht om te mogen jagen. Als een jager niet kan aantonen dat-ie minimaal 40Ha pacht, krijgt-ie sowieso geen jacht-akte.
Dus jouw opportunistische en ter zake onkundig gebrabbel trekken we door de plee.
Jagers betalen aan de grondeigenaar. Dat is meestal/vaak iemand anders dan de boer.

Uit de OP kan ik niet goed opmaken of die jagers op het land van die boer of op zijn erf liepen. Het betreden van het erf; zeg maar de woning + "tuin" van de boer, is iets anders dan zijn land betreden. Voor het betreden van het erf is in principe wel toestemming van de boer nodig. Los daarvan is inrijden op mensen met een tractor een beetje vreemd natuurlijk.

Jagers gaan trouwens ook vaak enigszins intimiderend te werk. Als ik ga jagen kom ik ook wel eens een wandelaar tegen, en dan sta je met je gun over de arm en een paar blaffende honden ff uit te leggen dat ze beter ergens anders kunnen gaan lopen"

[ Bericht 37% gewijzigd door Hyperdude op 09-12-2006 10:37:24 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_44273154
De Jagers liepen NIET op het erf van de boer en ook niet op zijn land.

Ze liepen op land waarover ze jacht gepacht hadden. De boer dacht echter dat het zijn land was!

En voor de anti jacht types. Die Jagers weten echt wel waarmee ze bezig zijn. Ik doe af en toe wat ICT werk voor de plaatselijke WBE en die mensen zitten aan bizar veel regels vast.
pi_44281165
had inderdaad ook lekker op die ouwe zak geschoten, de pleuris voor je met je trekker!

Had wel eerst effe weggerend uiteraard
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 9 december 2006 @ 19:19:29 #17
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_44282223
Ik denk niet dat je veel klaarmaakt met je dubbelloops tegen een trekker. Die schiet je nog geen lekke band met je hagel.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_44282275
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:19 schreef __________ het volgende:
Ik denk niet dat je veel klaarmaakt met je dubbelloops tegen een trekker. Die schiet je nog geen lekke band met je hagel.
Daarom mik ik op de boer, hans worst!

Bovendien schiet ik konijnen altijd met een olifantengeweer. Anders is er voor m'n bloedhond ook geen sport meer aan...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 9 december 2006 @ 19:25:34 #19
18989 __________
pi_44282350
Uhm ... Knappe dubbelloops als je door dat glas heenschiet. Probeer eens je voorruit kapot te meppen met een hamer. Denk nu eens aan dat slappe hagel.
pi_44282421
Wie zegt dat ze hagel hadden? Met een vuurbuks kom je er echt wel doorheen.. Volgens mij vind je de kogel niet eens meer terug..
  zaterdag 9 december 2006 @ 19:32:03 #21
18989 __________
pi_44282523
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:21 schreef Pappie_Culo het volgende:

olifantengeweer.
Dat is gaat meer over munitie dan over het geweer. Je mag geen dumdum en dat soort kogels gebruiken in nederland. Jagers lopen een beetje rond met hun hagel (te oud om trefzeker te zijn dus is hagel de enige optie) en dat is niet echt spannend tenzij je een haas bent. Het lijkt me sterk dat het toegestaan is om met militaire kracht (patronen met stalen kern enzo) op fazanten te gaan jagen wat je ook nodig hebt om een beetje gelaagd glas te doorboren.
  zaterdag 9 december 2006 @ 19:58:59 #22
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_44283284
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 12:44 schreef _The_General_ het volgende:
De Jagers liepen NIET op het erf van de boer en ook niet op zijn land.

Ze liepen op land waarover ze jacht gepacht hadden. De boer dacht echter dat het zijn land was!

En voor de anti jacht types. Die Jagers weten echt wel waarmee ze bezig zijn. Ik doe af en toe wat ICT werk voor de plaatselijke WBE en die mensen zitten aan bizar veel regels vast.
dat met die regels valt echt wel mee.
ja ze bestaan maar de naleving?
een x aantal jaar geleden was er een ondercover docu op waaruit bleek dat ze alle regels aan hun laars lapten.
ik ben lief :)
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 01:47:28 #23
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44292882
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:23 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Welke nazi aanbidder?
Het gaat over jou
Moet je maar geen medailles en insignes verzamelen
Kom je de mijne ook nog eens een keertje bekijken? Heb ze nu in 4 prachtige display cases aan de muur hangen.
pi_44296070
Maak eens foto's en gooi ze in HoC ?
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 14:02:01 #25
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44301023
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:10 schreef _The_General_ het volgende:
Maak eens foto's en gooi ze in HoC ?

Neen, HoC is op sterven na dood
pi_44303049
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:32 schreef __________ het volgende:

[..]

Dat is gaat meer over munitie dan over het geweer. Je mag geen dumdum en dat soort kogels gebruiken in nederland. Jagers lopen een beetje rond met hun hagel (te oud om trefzeker te zijn dus is hagel de enige optie) en dat is niet echt spannend tenzij je een haas bent. Het lijkt me sterk dat het toegestaan is om met militaire kracht (patronen met stalen kern enzo) op fazanten te gaan jagen wat je ook nodig hebt om een beetje gelaagd glas te doorboren.
Voor een gemiddeld kaliber 12 hagelgeweer is een heleboel verschillende munitie te krijgen, en daar zit genoeg tussen dat door een ruit schiet.
pi_44318638
Ik heb nog enkele jaren vakantiewerk voor die boer gedaan, heel vriendelijke man dus dit had ik niet echt van hem verwacht
pi_44322882
quote:
Op maandag 11 december 2006 01:31 schreef PurifieR het volgende:
Ik heb nog enkele jaren vakantiewerk voor die boer gedaan, heel vriendelijke man dus dit had ik niet echt van hem verwacht
Misschien hadden ze een eend van hem doodgeschoten ofzoiets....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')