De boer, alsmede 2 van de jagers ken ik toevallig. Ik woon niet bizar ver van dit dorp af... Prachtige verhaal dit. Wat niet in het stuk staat is dat de vier jagers minuten lang over het veld zijn gejaagd door de boer met zijn tractor. Achter de tractor had hij een vlijmscherp apparaat hangen....quote:Boer die met tractor op jagers inreed vrij
Gepost door Moniek (moniek2006) - Bron: Limburger
Gepubliceerd: vrijdag 8 december 2006 @ 20:04
Icoon MisdaadJustitie heeft een 63-jarige boer uit het Limburgse Baexem vrijgelaten die afgelopen week met zijn tractor op vier jagers zou zijn ingereden.
De man werd maandag gearresteerd voor poging tot doodslag. Een jachthond betrad de boerderij, waar de landeigenaar niet van was gediend. Daarop reed hij met zijn tractor op de hond in. Toen de jagers hun viervoeter kwamen halen reed hij vervolgens op de mannen in. Een jager wist de politie te alarmeren. Hierop zou de boer met een mokerhamer zijn gaan dreigen. Zowel de jagers als de hond bleven ongedeerd.
Jagers en Boeren heb je toch echt overal in Nederlandquote:Op vrijdag 8 december 2006 23:23 schreef gelly het volgende:
Sja, limburg.
Dan roep je toch de politie erbij of je doet aangifte.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:35 schreef Risht het volgende:
Hier liep laatst ook nog zoon kudde rot honden met van die stomme jagers op het erf en land waar ze niet mogen koomen, en als je wat tegen ze zegt hebben ze een grootebek. echt van die azo's die jagers.
Jagers betalen doorgaans een pacht aan boeren voor het recht om te mogen jagen. Als een jager niet kan aantonen dat-ie minimaal 40Ha pacht, krijgt-ie sowieso geen jacht-akte.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:35 schreef Risht het volgende:
Hier liep laatst ook nog zoon kudde rot honden met van die stomme jagers op het erf en land waar ze niet mogen koomen, en als je wat tegen ze zegt hebben ze een grootebek. echt van die azo's die jagers.
Dat had ik kunnen doen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:17 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De boer, alsmede 2 van de jagers ken ik toevallig. Ik woon niet bizar ver van dit dorp af... Prachtige verhaal dit. Wat niet in het stuk staat is dat de vier jagers minuten lang over het veld zijn gejaagd door de boer met zijn tractor. Achter de tractor had hij een vlijmscherp apparaat hangen....
Ze hebben geluk gehad.... Heerlijke dorpssoap
Jagers betalen aan de grondeigenaar. Dat is meestal/vaak iemand anders dan de boer.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:47 schreef sooty het volgende:
[..]
Jagers betalen doorgaans een pacht aan boeren voor het recht om te mogen jagen. Als een jager niet kan aantonen dat-ie minimaal 40Ha pacht, krijgt-ie sowieso geen jacht-akte.
Dus jouw opportunistische en ter zake onkundig gebrabbel trekken we door de plee.
Daarom mik ik op de boer, hans worst!quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:19 schreef __________ het volgende:
Ik denk niet dat je veel klaarmaakt met je dubbelloops tegen een trekker. Die schiet je nog geen lekke band met je hagel.
Dat is gaat meer over munitie dan over het geweer. Je mag geen dumdum en dat soort kogels gebruiken in nederland. Jagers lopen een beetje rond met hun hagel (te oud om trefzeker te zijn dus is hagel de enige optie) en dat is niet echt spannend tenzij je een haas bent. Het lijkt me sterk dat het toegestaan is om met militaire kracht (patronen met stalen kern enzo) op fazanten te gaan jagen wat je ook nodig hebt om een beetje gelaagd glas te doorboren.quote:
dat met die regels valt echt wel mee.quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:44 schreef _The_General_ het volgende:
De Jagers liepen NIET op het erf van de boer en ook niet op zijn land.
Ze liepen op land waarover ze jacht gepacht hadden. De boer dacht echter dat het zijn land was!
En voor de anti jacht types. Die Jagers weten echt wel waarmee ze bezig zijn. Ik doe af en toe wat ICT werk voor de plaatselijke WBE en die mensen zitten aan bizar veel regels vast.
Het gaat over jouquote:
quote:Op zondag 10 december 2006 11:10 schreef _The_General_ het volgende:
Maak eens foto's en gooi ze in HoC?
Voor een gemiddeld kaliber 12 hagelgeweer is een heleboel verschillende munitie te krijgen, en daar zit genoeg tussen dat door een ruit schiet.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:32 schreef __________ het volgende:
[..]
Dat is gaat meer over munitie dan over het geweer. Je mag geen dumdum en dat soort kogels gebruiken in nederland. Jagers lopen een beetje rond met hun hagel (te oud om trefzeker te zijn dus is hagel de enige optie) en dat is niet echt spannend tenzij je een haas bent. Het lijkt me sterk dat het toegestaan is om met militaire kracht (patronen met stalen kern enzo) op fazanten te gaan jagen wat je ook nodig hebt om een beetje gelaagd glas te doorboren.
Misschien hadden ze een eend van hem doodgeschoten ofzoiets....quote:Op maandag 11 december 2006 01:31 schreef PurifieR het volgende:
Ik heb nog enkele jaren vakantiewerk voor die boer gedaan, heel vriendelijke man dus dit had ik niet echt van hem verwacht![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |