abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44263846
Na aanleiding van een ander topic hier, waarbij het gros van het hier aanwezige volk behoorlijk doorgeleerd schijnt te hebben, vroeg ik mij het volgende af:

Poll: Hoe goed is het huidige onderwijssysteem in Nederland
  • erg goed
  • goed
  • voldoende
  • slecht
  • zeer slecht
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • Do you know the difference between commitment and involved?
    Think of bacon and eggs, the chicken is involved, the pig was committed.
      vrijdag 8 december 2006 @ 22:11:29 #2
    45511 TimmyAsd
    Raise your hands motherfuckers
    pi_44264020
    De universiteiten vallen denk ik wel mee, een groot aantal hbo's zijn echter om te huilen. Hogeschool Holland en de HES zijn zeer matig. De MBO's zijn denk ik wel algemeen bekend.

Zelfde geldt voor de middelbare scholen. Dat nieuwe onderwijs in de hoogbouw met die profielen zijn echt te simpel.
      vrijdag 8 december 2006 @ 22:15:30 #3
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_44264135
    Da's een flink gat tussen voldoende en slecht. Ik mis matig.
    The love you take is equal to the love you make.
      vrijdag 8 december 2006 @ 22:17:09 #4
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_44264181
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 22:15 schreef Lienekien het volgende:
    Da's een flink gat tussen voldoende en slecht. Ik mis matig.
    en daarom heb ik maar slecht gestemd
    Huilen dan.
      vrijdag 8 december 2006 @ 22:19:29 #5
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_44264252
    het onderwijs is afgestemd om zoveel mogelijk mensen zo veel mogelijk te kunnen laten leren. Gericht op de middenmoot, en dr valt veel over te zeggen. Ik vind het nederlandse systeem goed omdat het toegankelijk is voor iedereen, maar daarin ligt ook z'n zwakte, het wordt allemaal te vlak, te globaal. Nuja, we zitten ook midden in de zoveelste schoolreorganisatie, het is nogsteeds zoeken tussen inhoud-vaardigheden leerdoelen voor leerlingen. En wat moeten we eigenlijk weten in een wereld die lijkt te draaien om de wereld en niet lokaal/regionaal/nationaal? De veranderingen van de afgelopen paar decennia hebben zo hun invloed op het onderwijs, we kunnen het met moeite bijbenen. Ik vind hierdoor het onderwijs perse niet slecht, want ik vind het een veel groter, overkoepeld probleem. Waar gaan we naartoe? Wat vinden we belangrijk in deze maatschappij? De antwoorden zijn veel te onduidelijk.
    pi_44265144
    Ik heb slecht gestemd
      vrijdag 8 december 2006 @ 22:48:14 #7
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_44265171
    Bagger. En als je wilt weten, waarom, lees Adolf swingt de pan uit eens door.
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
    pi_44265607
    Kwa toegankelijk vind ik het top. Ik heb goed gestemd, omdat ik nooit problemen en uitermate goede ervarigen hebt opgedaan.
    pi_44265638
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 23:04 schreef Chuphinh het volgende:
    Kwa toegankelijk vind ik het top. Ik heb goed gestemd, omdat ik nooit problemen en uitermate goede ervarigen hebt opgedaan.
    Ik heb slecht gekozen, nooit problemen en uitermate goede ervaringen zegt vrij weinig over het niveau van het onderwijs maar meer over de omgang.
    Do you know the difference between commitment and involved?
    Think of bacon and eggs, the chicken is involved, the pig was committed.
    pi_44265839
    Tja ik kan wel gaan zeggen hoe slecht ik het vmbo vind, maar ik heb er nooit rond gelopen. Nu kan ik de media wel napraten, maar die neem ik tegenwoordig ook niet meer meteen in vertrouwen.

Daarnaast heb ik wel het gevoel dat Nederland een van de beste onderwijssystemen heeft, zonder enige structurele feiten...

Met andere woorden: sorry dat ik jouw poll verneukt heb
      vrijdag 8 december 2006 @ 23:52:53 #11
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_44266785
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 23:06 schreef FamFarmerFan het volgende:

[..]

Ik heb slecht gekozen, nooit problemen en uitermate goede ervaringen zegt vrij weinig over het niveau van het onderwijs maar meer over de omgang.
    zou je ff een linkje naar het andere topic willen doen of wellicht hier uitleggen waarom jij het slecht vindt? Want je beargumenteert je stelling hier niet (net zoals de anderen die replyen ) maar ik ben er wel geinteresseerd in.
      vrijdag 8 december 2006 @ 23:59:47 #12
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_44266968
    Over onderwijs kan je niet kritisch genoeg zijn. Ik vind het wel redelijk goed, maar het kan zeker beter.
    Zyggie.
      zaterdag 9 december 2006 @ 00:13:13 #13
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_44267298
    Mijn faculteit staat 7 in de top 10 van beste Business Schools in Europa volgens de Financial Times... (dit jaar)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_44275386
    Fijn voor het uitermate nietszeggede nieuws. Zeg dan tenminste even welke opleiding het is. ( Nee, ik heb geen zin om te googlen.)
    Zelf zit ik nu ook op het HBO, en moet zeggen dat het systeem om te huilen is. Iedere, en echt iedere pauper is welkom op een HBO. De 21+ test schijnt een lachertje te zijn en vele maken er gebruik van om op die manier extra inkomen te verwerven naast hun 40-urige werkweek.
    Het lijkt mij het beste om een nieuwe bovenlaag met opleidingen te starten à la Harvard, wil Nederland in de toekomst nog prat gaan op haar status als kennisland.
    Ongetijfeld zulllen hier hogen kosten mee gemoeid zijn, maar een toekomst veilig stellen lijkt mij een goed excuus voor uitgaven. Zo niet, zal Nederland over 20 jaar dat land zijn "waar het vroeger zo goed was"

En ja, eigenlijk geloof ik er niet meer in dat ik verschrikkelijk overdrijf..
    pi_44278936
    Ik ben het grootste deel van wat ik op school geleerd heb allang alweer vergeten.
    Het was alleen belangrijk om te onthouden voor het cijfertje immers.
    Dus nu heb ik een diploma, maar ik suck in geschiedenis, aardrijkskunde, natuurkunde, scheikunde, frans en duits.
    Wiskunde en biologie echter vond ik leuk en heb ik grotendeels onthouden.
    Maar vraag me niet wanneer Napoleon bezig was en wanneer de Spaanse oorlog hier bezig was.
    ---Grtz---------Spacehamster-->
    Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
    pi_44279785
    Wel aardig toch? We moeten blij zijn dat er aardig wat geld in gestoken wordt, dat is niet in elk land zo.
    pi_44288580
    tja.. een MBO papiertje is zowat niets meer waard, daar het op onze buitenlandse vrienden afgestemd wordt die geen fuck willen doen voor hun opleiding.. Als er niet genoeg mensen slagen worden gewoon alle cijfers met een paar punten omhoog gegooid, en nog meer van dat soort praktijken

Op het HBO valt het gelukkig nog wel mee; het niveau wordt gewoon behouden. Daar zit je meer met het probleem dat je als student direct de goeie keuze moet maken, en niks meer naast je opleiding mag doen. Het HBO papiertje zelf verliest dus niet zn waarde, maar doordat je niks naast je opleiding mag doen krijg je dus allemaal afgestudeerden die niks bijzonders te bieden hebben, zoals een tijdje terug in het nieuws was.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')