Bronquote:Zwanenberg mag producten overbrengen
OSS - Vleeswarenfabriek Zwanenberg in Oss mag haar bederfelijke grondstoffen en producten overbrengen naar een vrieshuis. Dat heeft de rechter in Utrecht vrijdag in een kort geding bepaald.
Zo'n honderd stakende werknemers blokkeren sinds donderdagochtend de poort van Zwanenberg. Daardoor dreigde in de fabriek 93.000 kilo vlees te bederven. Dat zou tonnen schade opleveren.
De rechter heeft nu ook bepaald dat de productie van vleeswaren, die donderdag door de staking stil kam te staan, mag worden afgemaakt tot eindproduct. De directie van Zwanenberg is blij met de uitspraak.
Marijnissen
De Osse SP-voorman Jan Marijnissen heeft vrijdagmiddag de stakende werknemers in Oss bezocht. Marijnissen was zelf ooit korte tijd worstophanger bij de vleeswarenfabrikant.
In oktober werd bekend dat Zwanenberg haar fabriek in Oss gaat sluiten, waarna de vakbonden besloten het bedrijf een ultimatum te stellen. Bij het bedrijf werken ruim honderd mensen. Zij behouden hun baan. De werknemers kunnen aan de slag op locaties in Raalte, Borculo en Almelo. Volgens FNV Bondgenoten is er geen goede regeling voor hen, omdat ze straks uren in de auto moeten zitten.
"De reistijd wordt straks dagelijks vier uur en dat is voor mensen niet op te brengen", aldus FNV-bestuurder Wilma Daams. De bonden willen een goed sociaal plan, een ontslagvergoeding en een outplacementregeling voor de medewerkers.
Word jij er nou niet dood- en doodmoe van om elke scheet van iemand die linkser is dan Wilders te becommentariéren op dit soort denigrerende wijzes?quote:Op vrijdag 8 december 2006 19:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ben erg benieuwd of Marijnissen straks als MP of Vice MP zich ook nog steeds met dit soort dingen gaat bezig houden. Ben ook benieuwd of hij het zelfde gedaan had als de fabriek in Lutje Broek gestaan had.
Zou Oss straks met meer dingen een voorkeurs behandeling krijgen?
quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Word jij er nou niet dood- en doodmoe van om elke scheet van iemand die linkser is dan Wilders te becommentariéren op dit soort denigrerende wijzes?
"met dit soort dingen gaat bezig houden"? Hij heeft de stakers bezocht, da's alles. Waaruit blijkt een 'voorkeursbehandeling'? Marijnissen is juist heel veel 'in 't land' (en dan niet alleen de weken voor de verkiezingen zoals andere politici) en de SP houdt zich vaker bezig met allerlei acties. Dus wat is je punt?quote:Op vrijdag 8 december 2006 19:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ben erg benieuwd of Marijnissen straks als MP of Vice MP zich ook nog steeds met dit soort dingen gaat bezig houden. Ben ook benieuwd of hij het zelfde gedaan had als de fabriek in Lutje Broek gestaan had.
Zou Oss straks met meer dingen een voorkeurs behandeling krijgen?
De competitie aan de rechterzijde van 't spectrum is gewoon te sterk om tegenop te boksenquote:Op vrijdag 8 december 2006 20:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]Lord Vetinari, de meest zure user op dit forum.
Ah, ik ben niet de enige die 't opvalt dat TS 't IQ heeft van een garnaal.quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:54 schreef knowall het volgende:?
Dom topic dus. Maar dat zijn we van TS gewend, zoals al eerder in dit topic opgemerkt.
Tsja. Als een rechtse politicus interesse had getoond in lokale politiek en een linkse user was het als eerste opgevallen, dan was de strekking van het topic hetzelfde geweest. En als een linkse user dit topic had geopend, of een rechtse user dat andere topic, dan was het iets geweest als 'prima dat zo iemand niet vergeet waar hij vandaan komt en interesse toont voor lokale belangen.'quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]Lord Vetinari, de meest zure user op dit forum.
Eensquote:Op vrijdag 8 december 2006 20:02 schreef Lyrebird het volgende:
Kunnen die mensen niet verhuizen? Dat gejank van die FNV ook altijd.
En dit sujet beschuldigt een ander van "op de man spelen".quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:55 schreef gronk het volgende:
Ah, ik ben niet de enige die 't opvalt dat TS 't IQ heeft van een garnaal.
Ja, dat was ook een schande.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dit sujet beschuldigt een ander van "op de man spelen".
Prima, hoe is het met je fatsoen?quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:20 schreef gronk het volgende:
Hoe staat 't met je statistische opleiding ondertussen?
zie je eigen tekst, iets met holbewoner etc.quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Ah, ik ben niet de enige die 't opvalt dat TS 't IQ heeft van een garnaal.
Prima!quote:
quote:If you can't take a little bloody nose, maybe you ought to go back home and crawl under your bed. It's not safe out here. It's wondrous, with treasures to satiate desires both subtle and gross. But it's not for the timid.
-- Q discussing usenet with Picard in "Q Who"
Toch wel opvallend dat Marijnissen zelfs tijdens de coalitie onderhandelijkingen eg belanrijk vind.quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:54 schreef knowall het volgende:
"met dit soort dingen gaat bezig houden"? Hij heeft de stakers bezocht, da's alles. Waaruit blijkt een 'voorkeursbehandeling'? Marijnissen is juist heel veel 'in 't land' (en dan niet alleen de weken voor de verkiezingen zoals andere politici) en de SP houdt zich vaker bezig met allerlei acties. Dus wat is je punt?
Zeker want het lijkt een beetje op persoonlijke betrokkenheid. Die vergelijking werd in Oss door meeerdere mensen die ik gesproken heb al gelegd.quote:Op vrijdag 8 december 2006 21:01 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat ie gewoon wat selectiever moet gaan zijn.
Of dit zo slim is om mee door te gaan als hij starks Vice Premier is weet ik nietquote:Op vrijdag 8 december 2006 21:01 schreef Hexagon het volgende:
Maar dit past wel bij zn persoon dus hij doet er verstandig aan om ermee door te gaan.
Waarom zou het niet belangrijk zijn ? Hij kan zich wel gaan verstoppen in die vergaderzaaltjes maar dan begint Nederland weer te piepen dat politici zo ver van de burger verwijderd staan.quote:Op zondag 10 december 2006 00:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Toch wel opvallend dat Marijnissen zelfs tijdens de coalitie onderhandelijkingen eg belanrijk vind.
[..]
Het is persoonlijke betrokkenheid. Wat is daar mis mee?quote:Op zondag 10 december 2006 00:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zeker want het lijkt een beetje op persoonlijke betrokkenheid. Die vergelijking werd in Oss door meeerdere mensen die ik gesproken heb al gelegd.
quote:Mijn oude werkgever, de ‘worstenfabriek’ Zwanenberg in Oss wil na ruim honderd jaar haar Osse vestiging sluiten. Begin jaren zeventig, toen ik daar werkte als worstophanger, werkten er nog meer dan duizend mensen. Automatisering, fusies en reorganisaties hebben steeds meer werk doen wegvloeien.
[..]
De SP-afdeling in Oss ondersteunt de stakers, net als de bonden. Vandaag ben ook ik naar ze toegeweest, om ze een hart onder de riem te steken. Het zijn tenslotte mijn oud-collega’s!
http://www.janmarijnissen.nl/2006/12/08/actie-bij-zwanenberg/
Persoonlijke betrokkenheid is sociaal, dus links, dus fout. Je kent Martijn onderhand toch wel?quote:Op zondag 10 december 2006 10:56 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het is persoonlijke betrokkenheid. Wat is daar mis mee?
Opvallend inderdaad, dat een volksvertegenwoordiger zich daadwerkelijk tussen het volk begeeft en niet achter een bureau, dat zie je inderdaad niet vaak. Opvallend.quote:Op zondag 10 december 2006 00:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Toch wel opvallend dat Marijnissen zelfs tijdens de coalitie onderhandelijkingen eg belanrijk vind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |