Deel 1: Franz Ferdinandquote:In January of 2006, they began new recording sessions, coinciding with some dates in Australia and New Zealand: "Then we’ll see how many songs we’ve got together but we’re talking about going into the studio at the end of January." Kapranos explained. "We’re popping over to Australia and New Zealand at the end of January as well, as you do. It’s brilliant, I’m looking forward to that. We get to miss the Scottish winter, which is not a bad thing at all."[6] Their third album will likely be released in late 2007 or even 2008[7], however the band revealed in early September 2006 that they were going to take an indefinite break after headlining the Carling Weekend[8] and playing two shows in Brazil. Alex and Nick managed to find time to appear at the Edinburgh Book Festival in August 2006 (video interview can be seen here), and took part in a songwriting session for the festival.
Ah de eerste zin is een beetje misleidend, daar staat dat ze in januari 2006 al de studio ingedoken zijn. Daarop praat Alex in de tegenwoordige tijd dus het zal wel een foutje zijn. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze net zo vlot zouden zijn met hun derde album als destijds met hun tweedequote:Op vrijdag 8 december 2006 17:14 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Komende januari als ik het goed begrijp.
Een van mijn favo'squote:
Oeh dan kan het alleen maar beter wordenquote:
Tivoli was inderdaad leukerquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:52 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb ze gezien in de HMH, was wel leuk.
Ik vond het op Lowlands juist veel beterquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:28 schreef MaJo het volgende:
Ik heb ze nu 3x gezien (waaronder 1 keer lowlands, telt toch minder) en wil ze nog veel vaker zien
Schrijf zelf anders even een tekst ofzoquote:Op vrijdag 8 december 2006 21:07 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik vond het op Lowlands juist veel beter![]()
Schaamteloos gejatte stomme tekst in de OP trouwens
Oja, en op die foto heeft Alex nog kort haar![]()
Echt dit is eng... ik stond ook links vooraan, er stond nog maar 1 rijtje mensen voor mij. Een paar jochies van 14 denk ik, met hun vader. (En bier aan het drinken trouwens). Links naast mij stonden (enkele) fotograven. Wat er rechts naast mij allemaal gebeurder weet ik niet precies. Maar ik heb die zin wel eens voorbij horen komen toen..quote:Op zaterdag 9 december 2006 02:29 schreef MaJo het volgende:
Ik was er ook de tweede avond in tivoliEn ik stond daar vlakbij, beetje aan de linkerkant vooraan bij het podium. Goed uitzicht op Alexander
Als er iemand naast je stond die "Alexander, take mé out" riep was ik dat
Ja, gut, maar da's dan ook niet de meest originele zin die soppende meisjes naar Alexander roepenquote:Op zaterdag 9 december 2006 11:03 schreef Goover het volgende:
[..]
Echt dit is eng... ik stond ook links vooraan, er stond nog maar 1 rijtje mensen voor mij. Een paar jochies van 14 denk ik, met hun vader. (En bier aan het drinken trouwens). Links naast mij stonden (enkele) fotograven. Wat er rechts naast mij allemaal gebeurder weet ik niet precies. Maar ik heb die zin wel eens voorbij horen komen toen..
True true...quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:12 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja, gut, maar da's dan ook niet de meest originele zin die soppende meisjes naar Alexander roepen
Tivoli was erg snel vol, en ook was het niet heel groots aangekondigd (amper wat van gezien eigenlijk). Zelf heb ik toen kaartjes via het 'grijze' circuit geregeld, op zo een site waar ze 2 keer zo duur zijn maar iig niet uitverkocht. Maar ik vond ze nog steeds het geld meer dan waard!quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:52 schreef Robertv het volgende:
Vorig jaar geprobeerd om kaartjes te krijgen voor Tivoli maar helaas niet gelukt.
Heb jij meer nieuws over een nieuw album?quote:Op zondag 10 december 2006 12:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Persoonlijk inmiddels bekend bij Alex en rest!
Zullen wij vriendjes worden?quote:Op zondag 10 december 2006 12:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ah Franz Ferdinand.
Mijn favo bandje nog steeds, ongeveer 25 keer gezien in de afgelopen paar jaar, inclusief het allereerste optreden in de EKKO jaaaaren geleden
Persoonlijk inmiddels bekend bij Alex en rest!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.© Bol.comquote:Former chef, wine-waiter, kitchen porter, delivery driver and now frontman for Scottish rock group Franz Ferdinand, Alex Kapranos has devoured some of the world's most diverse cuisine, from bull's testicles in Buenos Aires to potentially fatal blowfish in Osaka.
Now, Kapranos will take fans on a guided tour of restaurants around the world, describing his culinary experiences in his book, Sound Bites: A World Of Eating With Franz Ferdinand, which is adapted from the newspaper column the lead singer wrote on the road while touring with Franz. Sound Bites will be available in Canada through Penguin Books on January 7.
Having toured around the world two-and-a-half times over the last two years, Kapranos recalls his most memorable dining experiences.
"As a spoonful of chestnut soup with bacon ice cream passes my lips, I want to laugh because I can't believe what's happening in my mouth," Kapranos wrote of an experience in Madrid.
Among the more interesting revelations is that a peanut allergy has taught the singer how to ask about peanut-free delicacies in several different languages.
1 x gaat het over een Nederlands restaurant, de nieuwe muntkelder (ofzo) in Utrecht.
Ik heb em gewonnen bij 3voor12.
Eins, zwei, hoeplakai.
*checkt foboquote:
Staan maar weinig foto's in.quote:
Maar wel een tekening!quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:34 schreef Goover het volgende:
[..]
Staan maar weinig foto's in.
Wel een mooi muziek lijstje, die ziek veel overeen komt met mijn lijstje op mijn FoBo.![]()
quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar wel een tekening!
We hebben inderdaad wel precies dezelfde muzieksmaak ja.dan maar?
quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:52 schreef jakkop het volgende:
Gister gepost in het I bet indie blaatblaatblaat topic gepost, nu ook even hier:
Alex heeft een boek geschreven! Het is een verzameling columns uit "the guardian" over eten op tour.
Ik kan je vertellen, het is erg grappig!Ik heb'm vandaag zien liggen bij de Broese Selexyz, zag er wel geinig uit. Maar ik ben te weinig groupie om zoiets blind aan te schaffen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
© Bol.com
1 x gaat het over een Nederlands restaurant, de nieuwe muntkelder (ofzo) in Utrecht.
Ik heb em gewonnen bij 3voor12.![]()
Ik was overigens ook in Tivoli, ik geloof de tweede avond. Was wel een tof concert, maar ik vond het eigenlijk op Pinkpop beter.![]()
Misschien omdat dat de eerste keer was.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
En het jaar is nog maar net begonnenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:00 schreef JeroenV het volgende:
Volgens mij komt hij pas eind dit jaar...
Ik vind het ook erg jammer, zat er net aan te denken toen ik dit topic zag.
Beter dat het lang duurt dan dat het een flop album wordquote:Op woensdag 10 januari 2007 13:00 schreef Goover het volgende:
[..]
En het jaar is nog maar net begonnen
Klopt, maar ongeduldig zijn zit een beetje in mijn aardquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:16 schreef Thomas.... het volgende:
[..]
Beter dat het lang duurt dan dat het een flop album word![]()
Ach ja je bent maar een mens he!quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:34 schreef Goover het volgende:
[..]
Klopt, maar ongeduldig zijn zit een beetje in mijn aard![]()
Gelukkig welquote:Op woensdag 10 januari 2007 15:45 schreef Thomas.... het volgende:
[..]
Ach ja je bent maar een mens he!
Ik schaam me eigenlijk dat ik hem nog nooit live heb gezienquote:Op woensdag 10 januari 2007 15:49 schreef MaJo het volgende:
Ik wil ook een nieuw albumEn ja ik ben ook ongeduldig
Dan gaan ze zeker ook niet touren tot die tijd?
quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:01 schreef Thomas.... het volgende:
[..]
Ik schaam me eigenlijk dat ik hem nog nooit live heb gezienHet is maar hopen dat ie in de zomer ons zonnig landje komt bezoeken.
Denk het niet nee... miss en los optredentje ergens ofzo. Maar niet in Nederland denk ik.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:49 schreef MaJo het volgende:
Ik wil ook een nieuw albumEn ja ik ben ook ongeduldig
Dan gaan ze zeker ook niet touren tot die tijd?
Hemquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:01 schreef Thomas.... het volgende:
[..]
Ik schaam me eigenlijk dat ik hem nog nooit live heb gezienHet is maar hopen dat ie in de zomer ons zonnig landje komt bezoeken.
Ik gokte op een tikfoutje 'hem' ipv 'hen'...quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
HemKen je de band uberhaupt wel? Denk je dat de zanger zo heet?
Ik hoor alleen mensen deze fout maken die denken dat Franz Ferdinand een soort sing a songwriter is...
En Franz Ferdinand was nog wel een Oostenrijkerquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:17 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik gokte op een tikfoutje 'hem' ipv 'hen'...
Toen ik voor het eerst de cd 'Franz Ferdinand' had geluisterd dacht ik dat ze Duits waren(onderhand wel paar jaar geleden, 3 ofzo)
Ohquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:21 schreef MaJo het volgende:
Ich heisse super fantastisch toch?
Wat ik er van had gemaakt:quote:
ja, dat versta ik ook altijdquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:25 schreef Goover het volgende:
[..]
Wat ik er van had gemaakt:
Ich heisse supper fantastisch
Ich drinke shnappe mit lachvich
Ich heisse sup-per-fan-tas-tisch
Haha, ik wou net zeggen: ze drinken shampoo?quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:32 schreef Goover het volgende:
Schampus is champagne trouwens (volgens mij..)
Ow bedankt voor je suggestieve opmerkingquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
HemKen je de band uberhaupt wel? Denk je dat de zanger zo heet?
Ik hoor alleen mensen deze fout maken die denken dat Franz Ferdinand een soort sing a songwriter is...
Waarom blijf je dan in enkelvoud praten als de band uit 4 personen bestaat? Dat vind ik gewoon raarquote:Op woensdag 10 januari 2007 17:22 schreef Thomas.... het volgende:
[..]
Ow bedankt voor je suggestieve opmerking. Maar nee ik ken de band al een tijdje en ik weet ook wel dat ie geen franz heet. Ik had vroeger vast wel de mogelijkheid om hem live te zien alleen ben ik pas sinds juli veel bezig met concerten bezoeken.
En dat nummer Auf Achse heb ik helemaal platgeluisterd![]()
MaJo is niet de enige die het raar vindquote:Op woensdag 10 januari 2007 19:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom blijf je dan in enkelvoud praten als de band uit 4 personen bestaat? Dat vind ik gewoon raar
Raad jij maar:quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom blijf je dan in enkelvoud praten als de band uit 4 personen bestaat? Dat vind ik gewoon raar
Ik twijfel tussen B en D, maar gun je het voordeel van de twijfel en ga voor D.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:54 schreef Thomas.... het volgende:
Raad jij maar:
A. Van werken word ik dom
B. Mijn nederlands zuigt
C. Omdat Franz een stoere naam is
D. Ik had op dat moment niet genoeg koffie op
![]()
De laatste keer dat je het zei was om 17:00 ofzo.. dus koffie had je wel genoeg van gehad denk ik.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:54 schreef Thomas.... het volgende:
[..]
Raad jij maar:
A. Van werken word ik dom
B. Mijn nederlands zuigt
C. Omdat Franz een stoere naam is
D. Ik had op dat moment niet genoeg koffie op
![]()
Gratis drinkenquote:Op donderdag 11 januari 2007 10:46 schreef Thomas.... het volgende:
Nouja het juiste antworod was E. Ik noem de band gewoon graag in enkelvoud door hun superieure enkelvoudige muziek.
Alle punten waren eigenlijk van toepassing maar D inderdaad het meest. De winnaars krijgen een gratis drankje bij een concert van Franz Ferdiand
quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:02 schreef Lieke_K het volgende:
Yeah, een drankjeKan ik vast bestellen? Of is dat gezien het tijdstip een rare vraag?
![]()
Ik betwijfel trouwens of ik nog naar een FF concert zal gaan.Kan je 't niet opsturen?
![]()
Ik wou net zeggen, ik sleep je gewoon meequote:Op donderdag 11 januari 2007 12:14 schreef Lieke_K het volgende:
![]()
Ja ik vind ze héél leuk, CD's vervelen me nog steeds niet, maar dat concert staat niet boven aan mijn lijstje leukste concerten... Irritante mensen (niet lienelien, maar de stuiterende sjappies voor en naast ons), druk, koppijn. Misschien als ze met een adembenemend goed nieuw album komen.![]()
Ach wat zwets ik nou, natuurlijk ga ik er weer heen als er een concert is, kan het toch niet laten.![]()
Aan m'n haren zeker.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:22 schreef lienelien het volgende:
Ik wou net zeggen, ik sleep je gewoon mee![]()
Hmzz ik zoek wel nog een FF t-shirt. Aangezien in mijn vorige een gat zit omdat ik achter een spijkertje bleef hakenquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:29 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Aan m'n haren zeker.Hou me alleen alsjeblieft weg bij de merchandise, dadelijk koop ik weer een herenshirt wat vervolgens alleen nog als pyjama dient.
![]()
Hier iemand misschien interesse in het shirt?Donker marineblauw met grijs gestreept, met pluisachtige felblauwe letters Franz Ferdinand erop (in spiegelbeeld of course), maat M. Nee, ik kan geen foto maken want ik heb geen digitale camera.
Hij is dus wel een paar keer gewassen. En gedragen. Door mij. In bed.
![]()
Niet allemaal tegelijk graag.![]()
Aan welke voorwaarden moeten we dan denken?quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:42 schreef Thomas.... het volgende:
Het is trouwens ook mogelijk om het drankje tijdens een ander concert of gelegenheid in Amsterdam in ontvangst te nemen. Hierbij zijn wel de standaard voorwaarden van prijzengeld van toepassing.
Daar gaat mijn Malibu-Cola.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:42 schreef Thomas.... het volgende:
Het is trouwens ook mogelijk om het drankje tijdens een ander concert of gelegenheid in Amsterdam in ontvangst te nemen. Hierbij zijn wel de standaard voorwaarden van prijzengeld van toepassing.
Ja ik kon dus ook niets vinden!quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:49 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Daar gaat mijn Malibu-Cola.![]()
Goover, ik kan nergens een afbeelding van het shirt vinden op internet, maar ook niet van de rood-zwart gestreepte die toen in grote getalen verkocht werden. Wel vreemd, vind ik.![]()
Verplicht een gedeelte aan de belasting afstaan, blad ie bla bla. Als de prijzen niet worden opgehaald zal ik de prijs zelf nuttigen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:44 schreef Goover het volgende:
[..]
Aan welke voorwaarden moeten we dan denken?
Klinkt niet onredelijkquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:24 schreef Thomas.... het volgende:
[..]
Verplicht een gedeelte aan de belasting afstaan, blad ie bla bla. Als de prijzen niet worden opgehaald zal ik de prijs zelf nuttigen.
Ik was eerderquote:Ik ben opzich ook wel geintresseerd in dat shirt, mijn maat is M. Alleen zou ik er wel een foto van willen zien.
Nou veel plezier in je Mtjequote:Op donderdag 11 januari 2007 14:11 schreef Goover het volgende:
[..]
Klinkt niet onredelijk
[..]
Ik was eerder!
Ik twijfel trouwens nog, of het feit dat je hem in bed gedragen hebt juist toegevoegde waarde geeft of niet.
Hallo.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:11 schreef Goover het volgende:
Ik twijfel trouwens nog, of het feit dat je hem in bed gedragen hebt juist toegevoegde waarde geeft of niet.
Ja ik ken je verder niet ofzo.quote:
quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:28 schreef Goover het volgende:
Ja ik ken je verder niet ofzo.
Maar vooruit, het maakt het t-shirt toch een beetje speciaal. Lieke heeft er in geslapen![]()
quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:35 schreef Goover het volgende:
[..]
Heb je trouwens geen Fobo? Ben wel benieuwd van wie ik evt, miss een t-shirt ga kopen
een M is geen navel t-shirt hoor..quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:33 schreef Thomas.... het volgende:
Sta je daar zo op een concert Goover en spreekt een jongen je aan vanwege je navel tshirt
En daar bij heb ik niet zo heel veel vrouwelijke trekjesquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:33 schreef Thomas.... het volgende:
Sta je daar zo op een concert Goover en spreekt een jongen je aan vanwege je navel tshirt
Was die niet van de FF fansite te downloaden? (legaal dus..)quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:47 schreef Lieke_K het volgende:
Nu je het over b-sides hebt... Ik ben Take Me Out for a Milkshake kwijt...(Oké niet echt een b-side, maar wel grappig
) Waarschijnlijk op mijn oude, totaal ingestorte, lousy excuse for a computer. Maar weer eens reanimeren dan maar.
Ohh, die heb ik nog welquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:47 schreef Lieke_K het volgende:
Nu je het over b-sides hebt... Ik ben Take Me Out for a Milkshake kwijt...(Oké niet echt een b-side, maar wel grappig
) Waarschijnlijk op mijn oude, totaal ingestorte, lousy excuse for a computer. Maar weer eens reanimeren dan maar.
Haha, thanks! Nou heb ik 'm wel weer effe gehoord. Ik weet niet, de titel blijft stiekem toch het leukste aan die hele mix.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:37 schreef Goover het volgende:
[..]
Was die niet van de FF fansite te downloaden? (legaal dus..)
edit:
Hier dus: http://www.franzferdinand(...)OutForAMilkshake.mp3
En er staat ook een boel meer:
http://www.franzferdinand.8k.com/v6/audio.html
Ben ik wel met je eensquote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:13 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Haha, thanks! Nou heb ik 'm wel weer effe gehoord. Ik weet niet, de titel blijft stiekem toch het leukste aan die hele mix.![]()
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:18 schreef lienelien het volgende:
Shopping for Blood is dan wel weer een hele leuke b-side
Daar kwam ik ook pas na een aardig tijdje achter jaquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:53 schreef Lieke_K het volgende:
Ik blijf Don't Start toch echt de best vinden, wist eerst niet eens dat het een b-side was!![]()
Klinkt goedquote:
Apart, aangezien ik 'm een héle poos geleden al eens je kant op heb laten komen...quote:
Don't start is ook wel leuk jaquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:53 schreef Lieke_K het volgende:
Ik blijf Don't Start toch echt de best vinden, wist eerst niet eens dat het een b-side was!![]()
Jawel, Breuls. Want Sony heeft de naam Walkman en Discman nooit laten registreren, en is het nu dus een soortnaam, ipv een merknaamquote:Op zondag 14 januari 2007 13:02 schreef Breuls het volgende:
Wat nou als het geen Sony is.
Dan is het ook geen Walkman, Breuls.
Oh in dat geval ken ik hem welquote:Op zondag 14 januari 2007 11:31 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Apart, aangezien ik 'm een héle poos geleden al eens je kant op heb laten komen...![]()
Nou weet ik dat je Wikipedia niet blind moet vertrouwen, maar daar staat wel degelijk dat het trademarks zijn...quote:Op zondag 14 januari 2007 13:10 schreef lienelien het volgende:
[..]
Jawel, Breuls. Want Sony heeft de naam Walkman en Discman nooit laten registreren, en is het nu dus een soortnaam, ipv een merknaam![]()
quote:Op zondag 14 januari 2007 13:56 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nou weet ik dat je Wikipedia niet blind moet vertrouwen, maar daar staat wel degelijk dat het trademarks zijn...
Marketingquote:Op zondag 14 januari 2007 14:00 schreef lienelien het volgende:
[..]
![]()
In mijn marketingcolleges is het aangegeven als een van de meest domme fouten ever. Vergelijkbaar met Talpa. En de buckler-misère
Naargoed, het gaat hier over Franz Ferdinand![]()
je hebt het over een oersaai en sloom album met vage ritmes? Dat zou ik geen succes vindenquote:Op maandag 15 januari 2007 21:19 schreef KillingMoon het volgende:
Het zou zeer fijn zijn als ze eens een album zouden opnemen met allemaal nummers in de aard van walk away en Eleanor put your boots on.
Beide goede nummers, een heel album vol met die nummers zou ik niet echt erg vinden. Alleen een hele grote MAAR, de snellere, strakke, lekkere nummers zijn ook heel goed! Als die nummer er niet om heen staan zou ik denk ik al snel anders denken over nummers als 'Walk Away'.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:19 schreef KillingMoon het volgende:
Het zou zeer fijn zijn als ze eens een album zouden opnemen met allemaal nummers in de aard van walk away en Eleanor put your boots on.
Ik vind het erg mooie nummers, ze zijn niet van de zelfde stijl als hun andere nummers maar ze passen zeker wel bij FF vind ik dan.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:54 schreef Robertv het volgende:
Eleanor put your boots back on. Franz Ferdinand, geweldige band maar die, en Fade Together vind ik echt superslecht. Het klinkt gewoon niet en ik vindt het totaal niet bij hun passen.
Walkman en Discman zijn wel degelijk geregistreerd (je ziet namelijk geen Philips Walkman!), echter zijn die namen zo populair geworden dat het van merknamen soortnamen zijn geworden. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Aspirine, dat is een merknaam, echter iedereen gebruikt het nu als soortnaam om een pijnstiller aan te duiden. Google probeert nu via de rechter om het werkwoord 'googlen' te verbieden, want als het werkwoord in algemeen gebruik wordt opgenomen, houdt je merkrecht geen stand voor de rechter, en kan iedereen de term googlen gaan gebruiken, commercieel een ramp voor het bedrijf.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:00 schreef lienelien het volgende:
[..]
![]()
In mijn marketingcolleges is het aangegeven als een van de meest domme fouten ever. Vergelijkbaar met Talpa. En de buckler-misère
Naargoed, het gaat hier over Franz Ferdinand![]()
Ja? Gepikt? Mij niet opgevallen eigenlijk.quote:Op woensdag 17 januari 2007 08:50 schreef Svyatagor het volgende:
Eleanor is zo bijna-gepikt van The Beatles / Paul McCartney dat het wel weer tof is, vooral dat pianootje.Ik hou ook meer van die snelle stampers, maar om nou te zeggen dat E. slecht is,
quote:Op woensdag 17 januari 2007 08:57 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Walkman en Discman zijn wel degelijk geregistreerd (je ziet namelijk geen Philips Walkman!), echter zijn die namen zo populair geworden dat het van merknamen soortnamen zijn geworden. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Aspirine, dat is een merknaam, echter iedereen gebruikt het nu als soortnaam om een pijnstiller aan te duiden. Google probeert nu via de rechter om het werkwoord 'googlen' te verbieden, want als het werkwoord in algemeen gebruik wordt opgenomen, houdt je merkrecht geen stand voor de rechter, en kan iedereen de term googlen gaan gebruiken, commercieel een ramp voor het bedrijf.
Zo werd het in mijn marketingcollege uitgelegd...![]()
Denk niet dat ze het voor bekeken houden. Er waren plannen voor het nieuwe album, er werden al invloeden genoemd ed... verder weet ik niet echt precies wat er gaat gebeuren en wanneer..quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:32 schreef KillingMoon het volgende:
Zijn er eigenlijk al concrete plannen voor dat derde album? Het is wel zeer stil rond hen, hopelijk houden ze het niet voor bekeken.
Dat woord zocht ikquote:Op maandag 12 maart 2007 11:52 schreef lienelien het volgende:
tropicala invloeden ja...
Die kan ik allemaal allang mee blehrenquote:Op maandag 12 maart 2007 12:20 schreef JeroenV het volgende:
Heb maar even alle B-sides gedownload. Van tango, love and destroy, Shopping for blood en Don't start zijn wel lekker. De rustigere versies van Darts of pleasures en Jaqueline zijn ook wel grappig.
2006, was rielekstquote:Op maandag 15 januari 2007 08:45 schreef Goover het volgende:
[..]
Dat is al een tijdje geleden.. wanneer waren ze op Pinkpop, 2004 ofzo?
Haha, ja ik ook. Zijn ook leuke nummers allemaalquote:Op maandag 12 maart 2007 12:28 schreef Goover het volgende:
[..]
Die kan ik allemaal allang mee blehren![]()
2004 en 2006 geloof ik (2006 iig)quote:
Ik wil ze ook weer zien!quote:Op maandag 12 maart 2007 14:53 schreef MaJo het volgende:
En in 2004 en 2005 stonden ze op LowlandsBen bang dat ze deze zomer op geen enkel festival zullen staan
Ik wil ze weer zien!
2x HMH? Ze hebben daar toch maar 1x gestaan?quote:Op maandag 12 maart 2007 15:37 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik wil ze ook weer zien!
4 keer gezien tot nu toe (2xHMH 1xPP 1xTivoli) en smaakt zeker naar meer
Ik kan het thuis nog eens na kijken, maar ik weet het bijna 100% zeker...quote:Op maandag 12 maart 2007 15:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
2x HMH? Ze hebben daar toch maar 1x gestaan?ik heb ze in de HMH, op Lowlands en in Tiveau gezien maar het wordt hoog tijd om ze weer te zien!
quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:17 schreef lienelien het volgende:
wat een zeiknummer.
Je bedoeldt toch niet dat je Eleanore ook slecht vind?quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:20 schreef lienelien het volgende:
[..]
ja![]()
Ik had al hoofdpijn![]()
Past wel perfect als b-side bij eleanor ja
quote:Het nieuwe, derde album van Franz Ferdinand zal waarschijnlijk pas volgend jaar (in 2008) uitkomen. Franz Ferdinand frontman Alex Kapranos zegt dat de band in de loop van dit jaar zal beginnen met de opnames en hoopt op een release begin 2008. Ook ligt hij alvast een tipje van de sluier op over wat we kunnen verwachten van de nieuwe nummers...
..."I've got five or six songs at the moment and although it's very early yet, they seem to have more of a rougher, rawer feel to them. That's something I wouldn't mind doing for the album as a whole but a lot could happen between now and when we get into the studio."
Ik vind het wel grappig nummer, maar niet echt sterk geloof ik.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:17 schreef lienelien het volgende:
wat een zeiknummer.
Je spreekt Alex een beetje tegen:quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:17 schreef KillingMoon het volgende:
Het nieuwe album van Franz Ferdinand zal zeer poppy en dansbaar klinken.
Ik vind de snellere en 'rauwere' nummers de leukstequote:..."I've got five or six songs at the moment and although it's very early yet, they seem to have more of a rougher, rawer feel to them. That's something I wouldn't mind doing for the album as a whole but a lot could happen between now and when we get into the studio."
Ja maar ik heb gelijk.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:46 schreef Goover het volgende:
[..]
Je spreekt Alex een beetje tegen:
[..]
Ik vind de snellere en 'rauwere' nummers de leukste![]()
is idd oud nieuws, en hij meld ook dat het kan veranderen. Maar ik denk dat ik het rauwe toch leuker had gevonden..quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:41 schreef KillingMoon het volgende:
[..]
Ja maar ik heb gelijk.![]()
Nee serieus, dat bericht over die rauwere nummers is al maanden oud en achterhaald. De heren hebben medegedeeld dat het album zeer poppy en dansbaar zal zijn (dat stond gisteren nog op de stubru site).
surequote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:10 schreef KillingMoon het volgende:
Ik heb zelfs gehoord dat ze de gitaar helemaal aan de kant gaan schuiven. Als al deze geruchten waar zijn denk ik dat we deze band in zijn geheel aan de kant kunnen schuiven. Toch maar wachten tot het album er is, al zou ik niet teveel meer hopen.
Jij maakt echt leuke grapjesquote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:10 schreef KillingMoon het volgende:
Ik heb zelfs gehoord dat ze de gitaar helemaal aan de kant gaan schuiven.
Welke? Die rode met de looks van YCHISMB? Die zag ik ook op internet...quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:11 schreef Lieke_K het volgende:
Ik krijg wel een FF-poster van een vriendinnetje!(Nu nog een kamer om 'm in te hangen.
)
Die afkortingen van albums in al die topics hier, het is altijd weer een puzzel voor me.quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:17 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Welke? Die rode met de looks van YCHISMB? Die zag ik ook op internet...
Zag er ook een van het oude album met daaronder de bandleden in vage posities, die is echt cool. Maar was uitverkocht![]()
Ik vind ze beiden erg mooi.. Ze zijn alleen beetje groot voor mijn kamer, dan wordt het een overkillquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:23 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Die afkortingen van albums in al die topics hier, het is altijd weer een puzzel voor me.Maar ik heb geen idee, het is een verrassing. Ik vind het artwork van het eerste album mooier dus hoop stiekem iets in die stijl. Maar een gegeven paard... etc.
![]()
Eens!quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:11 schreef Lieke_K het volgende:
Tien maanden? Ja daag, die werken maar effe door hoor.![]()
quote:Ze draaiden gister nog This Fire in Paradiso. Welgeteld twee mensen zongen mee (lienelien en ikzelf),
Zeg maar gerust niksquote:Op maandag 7 mei 2007 09:55 schreef Goover het volgende:
Er gebeurd nog weinig, tot het nieuwe album uitkomt...
Euhh, was iig na de zomer, met kans dat je nog wel een half jaar moet wachten. (correct me if I'm wrong)quote:Op maandag 11 juni 2007 22:23 schreef n0r het volgende:
Wanneer komt Franzje met wat nieuw materiaal?
(heb ik al eens eerder gepost)quote:Het nieuwe, derde album van Franz Ferdinand zal waarschijnlijk pas volgend jaar (in 2008) uitkomen. Franz Ferdinand frontman Alex Kapranos zegt dat de band in de loop van dit jaar zal beginnen met de opnames en hoopt op een release begin 2008. Ook ligt hij alvast een tipje van de sluier op over wat we kunnen verwachten van de nieuwe nummers...
..."I've got five or six songs at the moment and although it's very early yet, they seem to have more of a rougher, rawer feel to them. That's something I wouldn't mind doing for the album as a whole but a lot could happen between now and when we get into the studio."
Eens!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:45 schreef MaJo het volgende:
Toch blijft het vreemd dat de band eerst zo snel twee cd´s achter elkaar uitbracht en dat we nu opeens 2,5 jaar moeten wachtenIk wil FF weer live zien!
Gelukkig hebben we met de zomer in aantocht altijd dit nog!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:45 schreef MaJo het volgende:
Toch blijft het vreemd dat de band eerst zo snel twee cd´s achter elkaar uitbracht en dat we nu opeens 2,5 jaar moeten wachtenIk wil FF weer live zien!
doettetnietquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:07 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we met de zomer in aantocht altijd dit nog!Hij is alweer wat oud, maar hier nog niet gepost volgens mij. Ik kon zo snel geen volledige versie vinden.
toepassing niet gevonden, protocol ongeldig.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:19 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Heb je je mediaplayer geopend? Het is een stream.
Hè bah. Bij mij doet-ie het wel, maar ik zal wel weer iets verkeerd geplakt hebben ofzo. Hoe dan ook, hier klikken en naar beneden scrollen voorziet je van hetzelfde fragment.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:21 schreef lienelien het volgende:
[..]
toepassing niet gevonden, protocol ongeldig.
heb jij die mail nog gevonden?
Ja die ken ik! Schattig is wel het juiste woord daarvoor ja.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:33 schreef Irien het volgende:
Lieke hij is leeeeuuuuuk! Wil hem helemaal!!! Je hebt ook een schattige cover van Take me Out door Magick Numbers.... maar niet zo cool als deze.
Joah die is idd gaafquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:07 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we met de zomer in aantocht altijd dit nog!Hij is alweer wat oud, maar hier nog niet gepost volgens mij. Ik kon zo snel geen volledige versie vinden.
Ook wel leuk jaquote:Op donderdag 14 juni 2007 02:07 schreef MaJo het volgende:
Er is ook een versie van Guillemots van Take me Out, erg apart maar best tof
Meer nieuws dus, maarja alleen een warmhoudertje niets bijzondersquote:Zanger Alex Kapranos heeft aan MTV laten weten dat Franz Ferdinand druk bezig met een nieuw album. Het derde album van de band wordt verwacht begin 2008, en is tot nu toe nog naamloos. Wel zijn er al een aantal nummers bekend die op de cd komen, zoals o.a. 'Favourite Lie', 'Anyone In Love', 'Flight of the Galvatron', 'A New Thrill', 'English Goodbye' en 'Turn It On'.
Lees verder om te zien wat Alex nog meer over het nieuwe album te zeggen heeft:
Alex: 'the new songs have got much heavier synth/dance kind of element to them, Erol Alkan is in the running he's young, and he sees things in a different way than a lot of old-school producers. I reckon he'll be the Andy Warhol of our age. He's a good guy.'
Franz Ferdinand heeft met de producer Erol Alkan gewerkt toen aan de cover van LCD Soundsystem's 'All My Friends'.
De invloed van Erol Alkan vind ik wel goed om te horen... Die heeft meer met uptempo zooi enzo, zoals in het artikel ook gezegd wordt.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:39 schreef Goover het volgende:
[..]
Meer nieuws dus, maarja alleen een warmhoudertje niets bijzonders![]()
quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:02 schreef Goover het volgende:
Grapjassen: http://www.franzferdinand.co.uk/
quote:I hear that you and your band have sold your guitars and bought turntables.
(..)
I hear that you and your band have sold your turntables and bought guitars.
http://alternative.blog.n(...)-wordt-lekker-smerigquote:Op zondag 16 maart 2008 23:36 schreef _Flea_ het volgende:
En al iets bekend over het album?
quote:Op zondag 16 maart 2008 23:36 schreef _Flea_ het volgende:
En al iets bekend over het album?
Dat klinkt best lekker, maar ik hoor geen oude Russische synthesizersquote:Op vrijdag 18 april 2008 14:02 schreef Goover het volgende:
Ze zijn bezig:
http://www.jimmyalter.nl/(...)an_nieuw_album_video
Inderdaad. Ben benieuwd, maar hoe lang zij hebben gewacht met het derde album vind ik wel bizar. Daardoor worden hun eerste twee albums zo uitgemolken...quote:Op maandag 17 maart 2008 13:05 schreef JeroenV het volgende:
Ik kijk echt zo naar de plaat uit, al zijn ze een beetje in de vergetenheid geraakt tussen de vele (nieuw) Britse bandjes.
Ik hoop dan ook dat ze het niveau van You could have it... vast hebben kunnen houden. Vooral de eerste nummers is het een superplaat.
Ach, dat valt ook wel weer mee vind ik. Ik ben nog steeds blij als ik Take Me Out hoor tijdens uitgaan, of This Boy op mijn iPod voorbij hoor komen...quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ben benieuwd, maar hoe lang zij hebben gewacht met het derde album vind ik wel bizar. Daardoor worden hun eerste twee albums zo uitgemolken...
Ik huil met je meequote:Op donderdag 15 mei 2008 15:25 schreef Goover het volgende:
Nieuwe cd, kom er maar in!
Niet?
Nieuwe single, kom er maar in!?
Ook niet?
Nieuw iets, kom er maar in??!
Ik heb het geprobeerd met /index, /blog, /gigs maar dat hielp ook niet.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:23 schreef Sautor het volgende:
Komt er iemand op de FF site wel verder dan het bandplaatje?
Hopelijk staan er morgen nieuwe nummers op YouTube.quote:Dear Franz fans,
Some ''Oh My God'' inducing news for you...
Franz Ferdinand will be playing The Macbeth in Shoreditch this coming Monday, the 9th June.
It's a tiny, 150 people capacity venue and tickets are strictly first-come-first-served and available exclusively from the Rough Trade East store in London from 8.00am this morning.
Blij te horen dat hij nog steeds niet kan zingenquote:Op donderdag 12 juni 2008 10:38 schreef tim. het volgende:
Nog een nieuw nummer: Send Him Away.
Ik ben benieuwd naar ''evil-electro song 'Ulysses' which saw the synths taking the lead'' (NME)
Hij zingt live altijd valsquote:Op zondag 15 juni 2008 18:22 schreef tim. het volgende:
Hij zingt daar inderdaad wel vals.
Nog wat nieuwe nummers:
What She Came For
A New Thrill
Ulysses
Send Him Away (langer)
Door de rest van de band hoor je het live niet echt, dus dan stoor ik me er ook niet aan. Maar als je een live optreden terughoort is het echt verschrikkelijkquote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:48 schreef Goover het volgende:
[..]
Maar wel lekker valsTenminste, ik kan me er niet echt aan storen eigenlijk.
Yupquote:
quote:
Mij was het nooit zo opgevallen, die Franz Ferdinand dvd vind ik ook wel meevallenquote:
We mogen toch hopen dat er een studioversie van al deze nummers komt:quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:19 schreef NumberNine het volgende:
Ik hoop echt dat Turn It On op de nieuwe plaat komt!
quote:Unreleased songs played live:
"English Goodbye"
"A New Thrill"
"Favourite Lie"
"Turn It On" (A video of the song's live performance is available on their MySpace.)
"Anyone In Love"
"Live Alone"
"Katherine Kiss Me" (According to NME this song no longer mentions "Kate" and will have a new title, according to a Myspace blog by the writer of the A-Z of Franz Ferdinand, this title will be Girls, You'll Never Know)
"Ulysses"
"Flight of the Galvatron"
"Can't Stop Feeling"
"Can’t You Let Me Stay Tonight" (Now called "Send Him Away")
"What She Came For (Favourite Lie)" (Confirmed in an interview that it will be on the album)
"Ride Together"
"Lucid Dreams"
"Bite Hard"
New songs not yet released nor played live
"Twilight Omens"
"A Severed Head"
"Dream Again"
Clips of songs on the official website
"Blessing"
"Tradition"
"Trigger 7"
"Trigger 8"
"Turn It On"
"Ulysses" (This is just Alex singing vocals over the phone, complete with answerphone)
Bron
quote:The song begins like the joyous foreign feeling of a new adventure; there’s a distinct exotic flavour with references to Alexandria and Istanbul but there’s a surprising heavier vibe and hunger that hits you in the gut and works its way to your feet and by the time the chorus arrives for the 2nd time it already feels like an instant anthem.
The song is only available to hear for a limited period so enjoy it while you can people.
dominorecordco.com
De release datum is nog steeds minimaal januari 2009quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:52 schreef JeroenV het volgende:
Ik dacht dat ze onderhand wel eens klaar zouden zijn met die nummers...
Maar het klinkt wel oke...
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:31 schreef tim. het volgende:
Beluister nu de volledige versie van ''Lucid Dreams'' op Nick's platenspeler! Dat is trouwens de hand van Alex. Dit is nog niet de uiteindelijke versie, fans krijgen de kans om het ontwikkelingsproces van de nummers mee te maken de komende maanden. Wees snel want het is maar voor een bepaalde tijd te beluisteren.
[..]
Ze hebben er denk ik niet veel electronica in verwerkt. Ze kennen hun grenzen. Je zag ze af en toe wel naar de toetsen/sampler toelopen, maar een nummer als "Bite Hard" borduurt redelijk voort op de gitaar hooks die ze altijd al hadden. Lekker nummer vind ik dat trouwensquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:15 schreef AMDB het volgende:
Hmm, ik vond de nieuwe nummers niet heel erg veelbelovend klinken, maar ik ben dan ook geen fan van elektronische muziek. Maar ik blijf hoopvol afwachten
Ik kan me eerlijk gezegd nog maar 1 nieuw nummer voor de geest halen en die was wel erg veel elektronisch, de andere nieuwe zijn me niet eens heel erg opgevallen. Misschien iets te snel conclusies getrokken op 1 nummer dat me niet zo lagquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:17 schreef Irien het volgende:
[..]
Ze hebben er denk ik niet veel electronica in verwerkt. Ze kennen hun grenzen. Je zag ze af en toe wel naar de toetsen/sampler toelopen, maar een nummer als "Bite Hard" borduurt redelijk voort op de gitaar hooks die ze altijd al hadden. Lekker nummer vind ik dat trouwens
Kan je een link geven? Ik kan hem niet vinden in de UK, US en NL-storequote:Op donderdag 21 augustus 2008 02:48 schreef Merkie het volgende:
Als ik die YouTube-filmpjes bekijk wordt het nieuwe album echt vet. Kan niet wachten, wacht er eigenlijk al 3 jaar op
. Dus eigenlijk kan ik wel wachten zo blijkt. Stiekem ben ik de oude Franz'jes een beetje zat.
Edit: Waarom moet ik er zojuist zelf achterkomen dat Lucid Dreams sinds gisteren uit is als nieuwe single via iTunes!
Staat gewoon in de US-store hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:04 schreef tim. het volgende:
[..]
Kan je een link geven? Ik kan hem niet vinden in de UK, US en NL-store. Ik ga hem overigens niet kopen, ik beluister wel die link van Xrenity, dank daarvoor
.
Ik heb medelijden met Franz Ferdinand verzamelaars die de soundtrack waar Lucid Dreams op staat kopen: The Offspring, Good Charlotte, Trivium...
Dan heb ik vervelend nieuws voor jequote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:07 schreef frame-saw het volgende:
Ik stond vooraan en nu ga ik trouwen met Alexje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.daar kwam ik overigens ook pas tijdens Lowlands achter. Het kwartje viel nogal laat
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op zondag 7 september 2008 03:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dan heb ik vervelend nieuws voor jeHuh? Ik stond naast je en heb hem niet horen zeggen ofzo. Niet anders dan andersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.daar kwam ik overigens ook pas tijdens Lowlands achter. Het kwartje viel nogal laat
![]()
Ik ben nog steeds niet overtuigd hoor. Hij laat het sexy in het midden
Between the click of the light and the start of the dream
Hij heeft het ook niet gezegd, maar opeens viel bij mij het kwartje.quote:Op zondag 7 september 2008 10:15 schreef Irien het volgende:
[..]
Huh? Ik stond naast je en heb hem niet horen zeggen ofzo. Niet anders dan anders![]()
Ik ben nog steeds niet overtuigd hoor. Hij laat het sexy in het midden
Zodat je er daarom nóg meer zin in hebt?quote:
Kan zo zijn, maar ik wacht al zo langquote:Op zondag 7 september 2008 20:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zodat je er daarom nóg meer zin in hebt?![]()
Bij Iggy iig niet.quote:Op maandag 8 september 2008 10:50 schreef KneiterS het volgende:
Watt gaat toch niet via ticketservice?
Via Seatwave.nl zie ik netquote:Op maandag 8 september 2008 11:22 schreef Breuls het volgende:
Op de site van Watt staat dat je 'online' tickets kunt kopen, maar ze zeggen er niet bij waar dat dan moge zijn.
Neen.quote:Op maandag 8 september 2008 13:46 schreef Breuls het volgende:
Okay, daar heb ik dus nog nooit van gehoord. Is dat betrouwbaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |