Onderstaande artikel -> 
  Maar ondertussen gaat het nog steeds niet goed met Metalurg... Alhoewel de topper 
![]()
 tegen Dinamo eindigde in de brilstand.
Co Adriaanse gaat samenwerken met Eto'o6/4/2007  16:06 
Co Adriaanse kan bij Metalurg Donetsk tot het einde van het seizoen beschikken over een bijzondere speler. David Eto'o, het negentienjarige broertje van Barcelona-sterspeler Samuel, tekende een contract tot het einde van het seizoen bij de Oekraïense club.
'Nadat ik het aanbod van Metalurg had ontvangen, heb ik overleg gepleegd met mijn broer en hij adviseerde me te tekenen', aldus David Eto'o. 'Toen ik hier kwam, was ik verrast. Ik heb nooit eerder zulke fantastische trainingsfaciliteiten gezien. Ik heb een contract tot het einde van het seizoen en daarna zal ik met het bestuur over mijn toekomst spreken.'
'David heeft alles om een grote speler te worden', vindt Dmitro Seliuk, vice-voorzitter van Metalurg. 'In zijn grote broer heeft hij een goed voorbeeld. We hebben hier in het verleden ook het jongere broertje van Arsenals Kolo Touré, Yaya, gehad. Hij ontwikkelde zich snel en speelt nu bij AS Monaco.'
De jonge Eto'o versleet al heel wat clubs in Europa. In 2003 streek bij neer bij het B-filiaal van Real Mallorca, voor welke club zijn broer toen in het A-elftal speelde. Na een huurperiode bij Murcia zocht hij zijn geluk in Zwitserland en Frankrijk.