abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44343343
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:26 schreef Seneca het volgende:
Niet onmogelijk. Ik studeer toevallig Informatica, en ga waarschijnlijk een master doen op het gebied van Operating Systems/Systems Programming
Zo bedoelde ik het niet.
Maar op ops gaan ze kapot.
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 00:51:00 #102
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_44345511
Als je kennelijk zó enorm veel kan vragen (én krijgen) voor je software zonder dat anderen echt serieus in die 'business' duiken om ook een graantje mee te pikken, heb je het ontegenzeggelijk knap gedaan. Het is dus gedeeltelijk aan het ontbreken (of zo je wilt kapot concurreren) van serieuze alternatieven te danken dat Bill zichzelf zo enorm heeft kunnen verrijken.

Knap, maar ik heb geen respect voor de man die zich in zijn werkzame leven geen seconde om ethiek bekommerd heeft. En zijn miljarden mag-ie in zijn hol steken, maar dat was wel óns geld.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 12 december 2006 @ 08:18:50 #103
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44347639
Nou vooruit Cynix, dan mag jij je ook warmen aan het feit dat hij honderden miljoenen pompt in ontwikkeling van medicijnen en in bijvoorbeeld scholing. Da's toch maar mooi jouw geld. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_44347741
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 08:18 schreef Dagonet het volgende:
Nou vooruit Cynix, dan mag jij je ook warmen aan het feit dat hij honderden miljoenen pompt in ontwikkeling van medicijnen en in bijvoorbeeld scholing. Da's toch maar mooi jouw geld. .
Het is eigenlijk precies hetzelfde als wat Theo Maassen zegt over dubbelvla: "Dat wil ik godverdomme zelf doen!"
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 08:28:31 #105
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_44347751
Beste Dagonet, je weet net zo goed als ik dat je in een "normale" wereld nauwelijks meer dan de kostprijs voor je producten kan vragen. Heel simpel, want als je meer vraagt duikt een ander er net onder. Kijk maar naar mobiele telefonie.

Dat er in de wereld van m.n. besturingssoftware iets heel erg scheefgegroeid is, waardoor MS wél kan vragen wat zij wil, is misschien wel een kwaliteit van Bill, maar voor mij onvoldoende reden om hem daar heel erg dankbaar voor te zijn...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_44357424
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:51 schreef Cynix ® het volgende:
Als je kennelijk zó enorm veel kan vragen (én krijgen) voor je software zonder dat anderen echt serieus in die 'business' duiken om ook een graantje mee te pikken, heb je het ontegenzeggelijk knap gedaan. Het is dus gedeeltelijk aan het ontbreken (of zo je wilt kapot concurreren) van serieuze alternatieven te danken dat Bill zichzelf zo enorm heeft kunnen verrijken.

Knap, maar ik heb geen respect voor de man die zich in zijn werkzame leven geen seconde om ethiek bekommerd heeft. En zijn miljarden mag-ie in zijn hol steken, maar dat was wel óns geld.
Geef dan gewoon geen geld aan MS en neem Linux. Maar klagen is natuurlijk zoveel eenvoudiger.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 december 2006 @ 14:54:49 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44357620
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:26 schreef A_L_N_F het volgende:

ikzelf doneer niks uit pricipiele overwegingen aangezien het grootste deel niet bij de hulpbehoevenden komt.
ben vroeger altijd wel lid geweest van greenpeace maar de laatste 10 niks, ik weiger nu ook collectanten aan de deur.
In dat geval kun je dus prima doneren aan de Fok!voor Fok-actie, waarvan geen cent aan de strijkstok blijft hangen. Kom maar op!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:53:27 #108
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_44363557
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 08:28 schreef Cynix ® het volgende:
Beste Dagonet, je weet net zo goed als ik dat je in een "normale" wereld nauwelijks meer dan de kostprijs voor je producten kan vragen. Heel simpel, want als je meer vraagt duikt een ander er net onder. Kijk maar naar mobiele telefonie.
Er zijn in de "normale" wereld juist wel heel veel branches waar wel vele malen de kostprijs gevraagd wordt! En gek genoeg zijn het allemaal vrijwel monopolisten die dat doen, OF er zitten kartelafspraken tussen! Juist in de mobiele telefonie (en dan met name buitenland-kosten) zit 80 % winstmarge. Intel heeft jarenlang (tot AMD op kwam) 50% winst gehad. Microsoft heeft op z'n OS trouwens 85% winst (en van die 15% kostprijs gaat ongetwijfeld het overgrote deel op aan reclame, niet aan ontwikkeling!), de TPG (TNT tegenwoordig) heeft 50% winst, enz.!
censuur :O
pi_44363632
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Geef dan gewoon geen geld aan MS en neem Linux. Maar klagen is natuurlijk zoveel eenvoudiger.
Ik heb Linux hoor. Ik heb geen enkele computer waar Windows opstaat. Je wilt niet weten hoe vaak me dat gezeik oplevert, bijv omdat een docent me verplicht een bestand in Microsoft Word formaat op te sturen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_44364747
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Er zijn in de "normale" wereld juist wel heel veel branches waar wel vele malen de kostprijs gevraagd wordt! En gek genoeg zijn het allemaal vrijwel monopolisten die dat doen, OF er zitten kartelafspraken tussen!
Of een patent, of een nichemarkt, ga zo maar door. Genoeg MKB'ers die 60% marge pakken.
Of een ontzettend volume tegen 5% er doorheen jassen, ben je dan ineens "lief" volgens de gemiddelde fokker en mag je wel veel geld hebben?
quote:
de TPG (TNT tegenwoordig) heeft 50% winst, enz.!
TNT heeft 10%, de rest ga ik maar niet afchecken.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_44364840
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:37 schreef nostra het volgende:

[..]

Of een patent, of een nichemarkt, ga zo maar door. Genoeg MKB'ers die 60% marge pakken.
Of een ontzettend volume tegen 5% er doorheen jassen, ben je dan ineens "lief" volgens de gemiddelde fokker en mag je wel veel geld hebben?
[..]

TNT heeft 10%, de rest ga ik maar niet afchecken.
Ik vind het nog even wat anders dat je forse winst maakt op een idee wat je zelf hebt gehad, of een idee wat je van anderen gejat/gekopieerd hebt. Vertel me eens, wat heeft Microsoft voor innovatieve dingen gedaan in de afgelopen 10 jaar?
pi_44365021
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:40 schreef Seneca het volgende:
Ik vind het nog even wat anders dat je forse winst maakt op een idee wat je zelf hebt gehad, of een idee wat je van anderen gejat/gekopieerd hebt.
Een basisidee als een GUI (ja, en een DOS en een spreadsheet en een word processor en een browser) jatten en dat uitbouwen tot een systeem waar elke willekeurig Henkie een brief zonder spelfouten of een presentatie kan vervaardigen en dat op nagenoeg elk bedrijfsmatig aspect tot ontzettende kostenbesparingen heeft geleid vind ik nogal wat. Je zuiver focussen op het originele technische idee is wat kort door de bocht; heeft Philips dan ineens ook recht op meer, omdat hun marketing zoog en ze werden weggemarket door de slimmere jongens met een minderwaardig product?
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:46:32 #113
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_44365025
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:55 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik heb Linux hoor. Ik heb geen enkele computer waar Windows opstaat. Je wilt niet weten hoe vaak me dat gezeik oplevert, bijv omdat een docent me verplicht een bestand in Microsoft Word formaat op te sturen.
1 woord: weigeren!
Als ik iets digitaal moet inleveren, krijgen ze PDF. Dat is de enige manier om te garanderen dat mijn met OpenOffice.org gemaakte OpenDocumentFormat bestanden de juiste opmaak houden als ze geen ODF slikken.
Je kan die docent ook even wijzen op ISO-standaard 26300, namelijk OpenDocumentFormat. Overheidsinstellingen en daar vallen o.a. universiteiten onder zijn verplicht deze standaard te implementeren voor hun documenten.

Soms is het leven zo mooi

De praktijk daarentegen.......... regeltjes maken zijn ze goed in, regeltjes naleven ho maar
censuur :O
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 22:37:15 #114
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_44374593
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:48 schreef MrBadGuy het volgende:
Welk deel van "er is geen serieus alternatief" begrijp je niet?
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2006 @ 22:38:48 #115
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_44374660
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Juist in de mobiele telefonie (en dan met name buitenland-kosten) zit 80 % winstmarge. Intel heeft jarenlang (tot AMD op kwam) 50% winst gehad.
En als Vodafone dan iets van die binnengeharkte miljarden aan een goed doel geeft moeten ze ook een standbeeld hebben?
pi_44462751
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:09 schreef Seneca het volgende:

[..]

En dan bedenk je je eigen platform, loop je tegen het volgende probleem aan. Vrijwel iedereen gebruikt Microsoft Office bestanden. Microsoft weigert het formaat van die bestanden vrij te geven. Dus moet je Microsoft Office hebben om met die bestanden te kunnen werken. Maar Microsoft Office draait (met uitzondering van een brakke versie voor de Mac) alleen op Windows. Dus moet je ook Windows kopen.
Feit is wel dat MS de licentiehouder van alle Office-bestanden(doc, .xls. mdb,etc) in het Universum is, dus de toekomstige financiele eisen van MS zijn totaal onvoorspelbaar en die kunnen juridisch gezien van het ene moment op het andere moment veranderen.

Ik zou sowieso als bedrijfzijnde niet graag in die positie willen zitten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')