abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 december 2006 @ 20:52:41 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44233264
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:43 schreef OnlineGokker het volgende:
Hij heeft volgens mij al rond de 40 miljard weggegeven aan allerlei goede doelen, waar hij niet mee te koop staat...
Dat valt op zich mee ( ). Hij heeft 30 miljard gestort in zijn stichting die nu beschikt over dertig miljard. Warren Buffet heeft toegezegd de komende jaren in totaal nog eens 30 miljard te storten.

Op dit moment doneren ze minimaal 1,5 miljard per jaar.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 7 december 2006 @ 21:01:43 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_44233430
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:35 schreef frederik het volgende:
Hij is dan overleden, en kan toch niets meer met dat geld doen.
Hij heeft drie keuzes:
- nalaten aan familie
- nalaten aan een stichting die zijn naam draagt.
- nalaten aan een ander goed doel, waar zijn naam er niet meer toe doet
Ik kan wel leukere dingen verzinnen!
Laat voor 50 miljard buldozers rijden ergens-op-aarde, en maak een zelfportret zo groot dat het zichtbaar is op hoogtelijnen!
Of bouw een kernfusiereactor, daar heeft de wereld veel meer aan dan nog meer mensen in Afrika...
censuur :O
pi_44233540
quote:
Op donderdag 7 december 2006 19:30 schreef cultheld het volgende:
Dan kun je beter Abramovich als vader hebben .
Ik zou liever een oliesheik als vader willen hebben.
  donderdag 7 december 2006 @ 21:08:22 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44233563
Ik lees trouwens net dat technisch gesproken de bill and melinda gates foundation niet de grootste is.

Het rijkste 'goede doel' is de Nederlands geregistreerde belastingvrije, non-profit stichting INGKA foundation.
Die zijn de eigenaar van INGKA holding en dat bedrijf is het moederbedrijf van alle bedrijven en de meeste winkels van IKEA.

Officieel heeft het als doel "het stimuleren van innovatie in architectuur en interieurdesign" maar het heeft eigenlijk bedrijfsbelasting ontduiking en bescherming tegen overname als doel.

In totaal is het 36 miljard dollar waard.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  donderdag 7 december 2006 @ 21:54:35 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_44234984
Heeft IKEA dan geen aandeelhouders o.i.d. die geld willen verdienen? Want oppotten in een foundation waar je niets uit kan halen lijkt me geen zinnige investering...
censuur :O
  donderdag 7 december 2006 @ 21:55:36 #31
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_44235020
quote:
Waarom is Bill Gates gul als die dit beslist?

Hij heeft drie keuzes:
- nalaten aan familie

Puur een stukje zelf verheelijking dus, nu weet die zeker dat er de 50 jaar na zijn dood nog over hem gesproken wordt.

Als hij echt gul is verdeelt hij de poet in zoveel stukken als dat die waarschijnlijk nog te leven heeft, en schenkt dat elk jaar aan een annoniem goed doel.
Om mij mag die dan nog wel een miljoentje of 7 overhouden als die 75 is (hij zou eens ouder worden dan zijn geschatte levensverwachting)

Al met al, is dit hele plan nu gul? echt niet.
Omg... Iemand geeft zijn hele vermogen weg na zijn dood en dat is niet gul te noemen omdat de stichting waardoor het gebeurt diegene zijn naam draagt... Sommige mensen...

Van mij mag Bill Gates een groot standbeeld in elke stad krijgen hiervoor.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 7 december 2006 @ 21:59:16 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44235135
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Heeft IKEA dan geen aandeelhouders o.i.d. die geld willen verdienen? Want oppotten in een foundation waar je niets uit kan halen lijkt me geen zinnige investering...
Het is belastingvrij en 100% eigendom van de oprichters. Nee, geen aandeelhouders dus, alle aandelen zijn in handen van de stichting.
  donderdag 7 december 2006 @ 22:04:07 #33
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44235300
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:38 schreef Ericr het volgende:
Nobelprijs voor de vrede voor Gates, zou niet meer dan terecht zijn. De man geeft aan sommige landen meer hulp dan eender welke regering doet ter wereld.

En fuck degenen die hem afvallen op het MS-beleid. Gates doet tenminste iets voor deze wereld, ga maar eerst bij jezelf ten rade wat jij voor deze wereld doet voordat je commentaar hebt.
  donderdag 7 december 2006 @ 22:50:35 #34
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_44236477
ach, zo oneerlijk is bill ook niet.
volgensmij kan ik als student voor 15 euro een legale windows XP krijgen.
en ja, bedrijven mogen idd wel betalen voor die meuk zolang het maar binnen de perken blijft.

wel tof dat die gast zo begaan is met de arme medemens!
ik ben lief :)
  donderdag 7 december 2006 @ 23:01:17 #35
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_44236782
quote:

Hij heeft drie keuzes:
- nalaten aan familie

Puur een stukje zelf verheelijking dus, nu weet die zeker dat er de 50 jaar na zijn dood nog over hem gesproken wordt.

Als hij echt gul is verdeelt hij de poet in zoveel stukken als dat die waarschijnlijk nog te leven heeft, en schenkt dat elk jaar aan een annoniem goed doel.
Om mij mag die dan nog wel een miljoentje of 7 overhouden als die 75 is (hij zou eens ouder worden dan zijn geschatte levensverwachting)

Wat een gezeik...
jij spaart al je geld op tot nu toe, gaat soberder leven,
hebt een tonnetje of 5 gespaard op je 65e.. en geeft elk jaar een euro of 50.000 weg

ben je dan niet gul? jawel.. ZELFS als je dat geld geeft aan de frederik-foundation...
wat maakt het uit welke naam de stichting heeft? koningin liliane is ook egoïstisch?
het lijkt mij vanzelfsprekend dat je wanneer je een stichting bijna geheel zelf
beheert en financieert, je daar toch wel een NAAM van de stichting voor kan krijgen....

Bill Gates is gewone een van die toffe uberrijken, die het
geld niet met bakken over de balk gooit, maar er iets nuttigs mee doet...
bravo
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_44236835
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:35 schreef duckes het volgende:

[..]

En jij steelt ook windows van deze man?
Ik heb inderdaad niet betaald voor Windows Vista.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_44236866
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, hij zal wel zoiets hebben van "als je rijk wil worden, ga het dan zelf maar stelen". Tis toch een stukje opvoeding wat ie de kids meegeeft.

Daarom steel ik windows ook.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_44236969
quote:
Op donderdag 7 december 2006 19:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zegt iemand die waarschijnlijk met een illegale Windows werkt.
Fout, op dit moment werk ik met XP Home Edition, en die werd gewoon geleverd bij mijn PC, zo heb ik alle Windows versies zo'n beetje gehad vanaf Win 95. De enige die ik heb gedownload is Vista, maar die gebruik ik voorlopig niet, en misschien wel helemaal nooit ook, omdat als ik over een poosje weer een nieuw PC aanschaf, er waarschijnlijk weer een nieuwere versie bijgeleverd word.
  donderdag 7 december 2006 @ 23:11:22 #39
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_44237041
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:38 schreef Ericr het volgende:
Nobelprijs voor de vrede voor Gates, zou niet meer dan terecht zijn. De man geeft aan sommige landen meer hulp dan eender welke regering doet ter wereld.

En fuck degenen die hem afvallen op het MS-beleid. Gates doet tenminste iets voor deze wereld, ga maar eerst bij jezelf ten rade wat jij voor deze wereld doet voordat je commentaar hebt.
Ben het helemaal met u eens mijn beste.

* Mr.J zoekt karma knop.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_44237605
quote:

Hij heeft drie keuzes:
- nalaten aan familie

Hij geeft 50 miljard weg, hoe kun je dat NIET gul noemen? Dan ben je wel vreselijk dom zeg.

Alle rijke egoistische stinkerds kunnen er een voorbeeld aan nemen. Ik zie de miljonairsfamilies in Nederland dat nog niet doen!

Enneh, hoeveel heb jij aan liefdadigheid gegeven dit jaar? Of geef je liever alles aan jezelf uit? Zeg eens eerlijk? Dacht ik al... maar wel klagen dat anderen die 50 miljard weggeven niet gul zijn. Nederlanders... wat een klagers.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 7 december 2006 @ 23:53:54 #41
151582 A_L_N_F
pi_44238023
quote:
knip
iemand wel je wel eens verteld dat je een azijnpisser bent?

welnu...

AZIJNPISSER
pi_44238667
quote:
Op donderdag 7 december 2006 19:16 schreef LS-Drop het volgende:

op de 1 of andere manier heb ik het gevoel dat deze opmerking al 100 x eerder is gemaakt
Nee, slechts tweemaal eerder :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_44239841
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:36 schreef StefanP het volgende:

[..]

Hij geeft 50 miljard weg, hoe kun je dat NIET gul noemen? Dan ben je wel vreselijk dom zeg.

Alle rijke egoistische stinkerds kunnen er een voorbeeld aan nemen. Ik zie de miljonairsfamilies in Nederland dat nog niet doen!

Enneh, hoeveel heb jij aan liefdadigheid gegeven dit jaar? Of geef je liever alles aan jezelf uit? Zeg eens eerlijk? Dacht ik al... maar wel klagen dat anderen die 50 miljard weggeven niet gul zijn. Nederlanders... wat een klagers.
Je kan Nederlanders dan wel zeikerds vinden, maar geen enkel ander land op deze hele aardbol geeft per hoofd van de bevolking zoveel weg aan goede doelen. Ik heb meer respect voor donaties van iemand die zelf moeite heeft om rond te komen, dan 50 miljard van een of andere multinational als ie overleden is.
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:16:21 #44
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_44243066
quote:

[..]

En jahoor, ook hierbij kan je weer een Nederland-bash post maken. Tis een verplichting zeker?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_44243546
Maar stefanp, jij met je grote mond hoeveel heb jij al aan goede doelen gegeven dit jaar, ik heb van mijn netto loon al 1.5% gespendeerd. En dit is dan dus exclusief de ontwikkelingshulp waarvan we als een van de weinige landen wel het afgesproken percentage aan de VN afdragen.
pi_44243755
Hulde voor deze man.

Hij probeert in ieder geval iets te doen aan de problemen die de mens veroorzaakt heeft op deze aarde.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:01:25 #47
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_44244235
quote:

[..]

is misschien ook meer iets voor miljardairs-families...
Huig
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:26:37 #48
151582 A_L_N_F
pi_44245013
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:37 schreef Basp1 het volgende:
Maar stefanp, jij met je grote mond hoeveel heb jij al aan goede doelen gegeven dit jaar, ik heb van mijn netto loon al 1.5% gespendeerd. En dit is dan dus exclusief de ontwikkelingshulp waarvan we als een van de weinige landen wel het afgesproken percentage aan de VN afdragen.
dat is altijd een goede vraag.

ikzelf doneer niks uit pricipiele overwegingen aangezien het grootste deel niet bij de hulpbehoevenden komt.
ben vroeger altijd wel lid geweest van greenpeace maar de laatste 10 niks, ik weiger nu ook collectanten aan de deur.

wat ik wel zou willen is vrijwilligerswerk maar dan wel een beetje losjes, dus bijvoorbeeld schoonmaken in een verzorgingstehuis 1x per week op een dag dat ik makkelijk kan omdat mijn agende per week verschillend is en ik geen vaste dag kan plannen.

maar nederland en zeker de christenen zijn gulle gevers, maar soms krijg ik het idee dat nederlanders te snel geven zonder na te denken over waar het terecht komt.
pi_44245162
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:24 schreef static het volgende:

[..]

Leuk voor de kids.

Maar goed, misschien dat dit de monden snoert van iedereen die ageert tegen Gates als persoon.
Die kinderen krijgen ook miljoenen hoor wees maar niet bang

even voor de goede orde: per jaar wordt er 50.000 miljard wereldwijd door overheden in ontwikkelingslanden gepompt.

Het enige dat de afgelopen 50 jaar met ontwikkelingswerk is bereikt, is dat die onderontwikkelden elkaar niet meer achter na zitten met pijl en boog, maar met hi-tech-automatische wapens
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44245730
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:31 schreef JohnDope het volgende:

even voor de goede orde: per jaar wordt er 50.000 miljard wereldwijd door overheden in ontwikkelingslanden gepompt.
Ik weet niet welke valuta die 50.000 miljard is, maar ik volgens mijn bronnen komt het toch niet boven de 60 miljard euro uit.
http://www.oneworld.nl/index.php?page=2&articleId=6073
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')