abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44227119
Nadat ik zojuist las dat een geestelijk gehandicapte de deur was gewezen toen hij wilde stemmen begon ik mij af te vragen of het wel zo'n verstandige ontwikkeling was toen de vrouwen homo's ook mogen stemmen. Onder de noemer van gelijkwaardigheid en emancipatie zijn we dat gaan toestaan, maar soms moet je ook gaan inzien dat gemaakte keuzes achteraf verkeerde keuzes blijken te zijn.

Er blijkt veel belangstelling naar "capabiliteit" van voorheen achtergestelde groepen als het gaat om passief of actief stemrecht.

Uiteraard kan deze niet achterblijven....
pi_44227376
Als je kijkt naar naar de posts van SCH, is het antwoord wellicht:

Niet capabel.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_44227489
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Uiteraard kan deze niet achterblijven....
Jawel hoor dat had makkelijk gekund.
pi_44227557
Mochten ze voorheen niet stemmen dan? Volgens mij hadden homo's eerder stemrecht dan vrouwen.
pi_44228636
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:50 schreef Petera het volgende:
Mochten ze voorheen niet stemmen dan? Volgens mij hadden homo's eerder stemrecht dan vrouwen.
Homo's zijn gewoon mannen en worden niet als aparte groep gezien.
  donderdag 7 december 2006 @ 17:22:24 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44228692
Vrouwen, homo's, negers, allemaal het stemrecht ontnemen. Straks gaan ze zich nog mens voelen ofzo.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_44229137
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:22 schreef Dagonet het volgende:
Vrouwen, homo's, negers, allemaal het stemrecht ontnemen. Straks gaan ze zich nog mens voelen ofzo.
idd de neo-VOC mentaliteit moet gaan gelden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_44230055
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:20 schreef Tirion het volgende:

[..]

Homo's zijn gewoon mannen en worden niet als aparte groep gezien.
Dan heb ik dus gelijk.
pi_44230506
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:46 schreef axis303 het volgende:

Niet capabel.
Nou inderdaad zeg - dat zit daar maar met die bruine vinger op die stemcomputer te rammen
pi_44230539
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:07 schreef Petera het volgende:

[..]

Dan heb ik dus gelijk.
Toch niet, want de seksuele geaardheid was niet een van de criteria waarop het stemrecht was gebaseerd.
pi_44230547
Over actief of passief - dat hangt dus een beetje van de persoon af:
quote:
Bottom : Iemand is "bottom" als hij het lekker vindt om passief geneukt te worden, dus de pik van een ander in zijn anus gaat.
Zie ook: Top, versatile.
  donderdag 7 december 2006 @ 18:36:26 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44230753
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou inderdaad zeg - dat zit daar maar met die bruine vinger op die stemcomputer te rammen
Als je nou eerst je vinger aan je hemd afveegt, val je ook meteen niet zo op in het rechtse klimaat.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_44230849
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:36 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Als je nou eerst je vinger aan je hemd afveegt, val je ook meteen niet zo op in het rechtse klimaat.
Mag je niet zeggen, is demonisatiesiering.
pi_44231135
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:28 schreef Tirion het volgende:

[..]

Toch niet, want de seksuele geaardheid was niet een van de criteria waarop het stemrecht was gebaseerd.
Nou en. Als homo's mannen zijn (wat je zelf aangaf), impliceert stemrecht voor mannen ook stemrecht voor homo's (Tenzij natuurlijk een bepaalde groep mannen is uitgezonderd, waar alle homo's deel van uitmaken)

Derhalve hadden homo's dus eerder stemrecht dan vrouwen aangezien mannen eerder stemrecht hadden dan vrouwen en daarmee dus impliciet ook homo's eerder stemrecht hadden dan vrouwen het hadden.
  donderdag 7 december 2006 @ 19:39:15 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44231840
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:46 schreef axis303 het volgende:

Niet capabel.
Ken toch ook verschillende homo's die zeer capabel zijn om te stemmen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44232186
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:53 schreef Petera het volgende:
Derhalve hadden homo's dus eerder stemrecht dan vrouwen aangezien mannen eerder stemrecht hadden dan vrouwen en daarmee dus impliciet ook homo's eerder stemrecht hadden dan vrouwen het hadden.
Nee, mannen hadden eerder stemrecht dan vrouwen, dat is alles. Seksuele geaardheid had daar niets mee te maken, en als je dat specifiek noemt dan impliceer je dat het er toe deed. Dat is niet zo. Bovendien kunnen ook vrouwen homofiel zijn.

Ik geef toe dat mijn eerdere formulering wat krom is nu de discussie deze kant op gaat. Mijn punt was en is, dat het homofiel zijn nooit aanleiding is geweest om als een aparte groep behandeld te worden (wat stemrecht betreft), of dat nu mannen of vrouwen zijn maakt dan niet uit.
  † In Memoriam † donderdag 7 december 2006 @ 21:26:31 #17
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44234106
Pim was druk bezig met zijn passieve stemrecht. Dat had inderdaad beter voorkomen kunnen worden. Had een hoop gezeur en een leven gescheelt.
Carpe Libertatem
  donderdag 7 december 2006 @ 22:58:11 #18
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_44236697
quote:
Op donderdag 7 december 2006 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En zeer capabele homo-ministers
Pugna Pro Patria
pi_44237796
He, ja. "Alle groepen waar ik niet toe behoor buitensluiten, dan voel ik mezelf weer wat beter. Toch? Toch!?".

Denk dat een dictatuur een staatsvorm is die mensen zoals jij beter ligt, maar waarom dan nog steeds doorzwetsen over het stemmen?
pi_44242939
quote:
Op donderdag 7 december 2006 20:01 schreef Tirion het volgende:

[..]

Nee, mannen hadden eerder stemrecht dan vrouwen, dat is alles. Seksuele geaardheid had daar niets mee te maken, en als je dat specifiek noemt dan impliceer je dat het er toe deed. Dat is niet zo.
Nee, daar impliceer ik niet mee dat het ertoe deed. Ik constateerde gewoon dat zodra mannen stemrecht hebben en de geaardheid er niet toe doet ook homo's stemrecht hebben, de mannelijke dan, om alvast op het volgende punt vooruit te lopen.
quote:
Bovendien kunnen ook vrouwen homofiel zijn.

Ik geef toe dat mijn eerdere formulering wat krom is nu de discussie deze kant op gaat. Mijn punt was en is, dat het homofiel zijn nooit aanleiding is geweest om als een aparte groep behandeld te worden (wat stemrecht betreft), of dat nu mannen of vrouwen zijn maakt dan niet uit.
Laat mij dan toegeven dat mijn eerdere bewering dat homo's eerder stemrecht hadden dan vrouwen wat kort door de bocht was. Ik bedoelde inderdaad maar aan te geven dat homo's nooit als zodanig zijn uitgezonderd van stemrecht en dat derhalve bepaalde homo's al stemrecht hadden, voordat vrouwen het hadden.
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:12:41 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44242973
Ik vindt dat mensen als de TS het stemrecht moet worden afgenomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44243071
quote:
Op donderdag 7 december 2006 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hij gaat er nog serieus op in ook.

DOM
pi_44244126
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:26 schreef SCH het volgende:

Rans(J)aap !
pi_44244407
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:58 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Rans(J)aap !
Okay, okay, ik was mijn handen wel voortaan
pi_44244423
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: