laten we zeggen dat dit bestand net zo goed Harry Belafonte ofzo had kunnen heten.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: Als de bestandsnaam die het nu is de figuur in het plaatje is..is het niet echt handig
Vanmiddag vroeg ik een Harrier en het bestand heette F16.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:28 schreef Nembrionic het volgende:
Ik niet maar het bestand heet Brahms
Ja nee ik snap 'm. Maar ik wist niet zeker of JIJ dat wel wistquote:Op donderdag 7 december 2006 19:30 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Vanmiddag vroeg ik een Harrier en het bestand heette F16.Je moet bij XS To de bestandsnaam veranderen omdat je anders dubbele bestanden krijg (veel afbeeldingen van Inet heten gewoon Image)
Nee, dit is een 'vriend' van André Rieu.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:30 schreef Nembrionic het volgende:
Mozart dan?
= een Rus.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:32 schreef Schorpioen het volgende:
Tsjaikovsky
Nee dat is hem niet ouwe Andoiker.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:41 schreef TradeMarkie het volgende:
beethoven
quote:werd geboren in Himmelpfortgrund, een buitenwijk van Wenen, tegenwoordig Wien-Alsergrund, als zoon van een onderwijzer. Van de 14 kinderen bleven er vijf in leven waaronder Franz. Op zijn zevende begon hij met vioolles, en vanaf zijn 13e zijn composities bekend. De toenmalige hofkapelmeester en componist Antonio Salieri heeft hem geruime tijd - gratis - lesgegeven.
trouwde nooit, waarschijnlijk omdat de drang tot componeren te groot was. Tegen het einde van zijn leven maakte de lieflijke weemoed in zijn werk plaats voor een veel intensere emotie, zoals in Die Winterreise en Die schöne Müllerin.
overleed in 1828 op 31-jarige leeftijd in Wenen.
is vooral bekend door zijn liederen, die door veel componisten na hem zijn nagevolgd, onder anderen Hugo Wolf, Richard Strauss en Gustav Mahler. Deze laatste twee hebben de pianobegeleiding soms vervangen door een symfonieorkest, maar het genre, een bestaand gedicht dat op muziek is gezet, onveranderd gelaten.
jij ook west-fries?quote:Op donderdag 7 december 2006 19:45 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Nee dat is hem niet ouwe Andoiker.![]()
Ik werk in Zwaagdoik.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:47 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
jij ook west-fries?
maar hier stokt mijn kennis wat betreft muziek voor 1950
Huh?quote:Op donderdag 7 december 2006 19:59 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik denk ook dat Richard Strauss goed is.![]()
Er staat in Wenen ook nog een beeld van de man:
[afbeelding]
Ik had em gewetenquote:Op donderdag 7 december 2006 20:17 schreef erkel het volgende:
Roofing gaf het antwoord eigenlijk gewoon weg met dat beeld. Zullen we maar nieuwe vraag doen?
Ik weet dat TradeMark eerder was met de opmerking Schubert, maar ik wil het antwoord toch aan ChrisJX geven. Uit alles blijkt dat haar kennis van Schubert véél groter is.quote:Op donderdag 7 december 2006 20:10 schreef ChrisJX het volgende:
Die man op de foto (van de vraag) is Schubert.
En qua tekst kan het ook goed Schubert zijn. Ik weet waar zijn geboortehuis staat en ik meen dat dat de wijk Alsergrund is. het is Alsergrund.
Volgens mij denkt RBquote:Op donderdag 7 december 2006 20:21 schreef Nembrionic het volgende:
Ik snap die post ook niet hoor..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |