abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2002 @ 10:42:10 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_2809247
quote:
APELDOORN (ANP) - Een 15-jarig meisje is zondagavond twee conducteurs te hulp geschoten, die op het station van Apeldoorn door vijf jongens werden mishandeld. De politie heeft de verdachten aangehouden, zo heeft ze maandagochtend bekendgemaakt.

Het gaat om jongens van 15 en 16 jaar uit Voorst. Ze vielen in de trein van Amersfoort naar Apeldoorn onder meer reizigers lastig. De conducteurs spraken hen daarover aan op het station. Daarop volgde een vechtpartij, waarbij de conducteurs tegen de grond werden geslagen.

Het 15-jarige meisje uit Almelo sprong ertussen en probeerde de twee partijen uit elkaar te krijgen. De politie heeft de verdachten in verzekering gesteld. De spoorwegpolitie onderzoekt de zaak.

Ze zijn er nog wel, die juweeltjes

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2809252
Was Mijn Zusje!
Go, Go BITCH!!, It's Ya Birthday... [br] We FUCK YOU Like It's Ya Birthday!
  maandag 14 januari 2002 @ 10:47:17 #3
20731 SupaMouse
Are you prepared to dance..
pi_2809277
Kijk!! En zo moeten er meer zijn. Waar jij voor staat is nodig op straat!..
  maandag 14 januari 2002 @ 10:50:13 #4
4490 Tinkepink@work
Kloon van Tinkepink.
pi_2809291
Heldin!
Nee, ik ben niet aardig!
pi_2809295
precies!

en wat je vindt... breng je naar de Politie!

right cookie
pi_2809301
Dat geeft je weer vertrouwen inderdaad.

Wat me dan wel weer opvalt is dat die conducteurs hebben gewacht met het aanspreken van die jongeren tot ze op het station van Apeldoorn waren. De reizigers waren inmiddels al een half uur of zo lastig gevallen?

C’est Davie :o)
pi_2809304
Tjonge, dat zal dan een sterke meid geweest zijn.

Maar een goede actie, dat wel. .

O+. Ripley. O+.
pi_2809315
quote:
Op maandag 14 januari 2002 10:50 schreef Tinkepink@work het volgende:
Heldin!
Tja, voor et zelfde geld had ze een mes tussen d'r ribben gekregen, lef heeft ze
pi_2809330
* applaus voor dat meisje *

Maar krijgen die conducteurs geen opleiding in omgaan met agressiviteit e.d.? Hoe krijgen jochies van 15 en 16 het voor elkaar om een volwassen man tegen de grond te werken?

pi_2809337
Toppie! Geeft de burger inderdaad weer moed!

Toch vraag ik me af wat Pim zou doen in zo'n situatie.....

pi_2809340
quote:
Op maandag 14 januari 2002 10:55 schreef calvobbes het volgende:
* applaus voor dat meisje *

Maar krijgen die conducteurs geen opleiding in omgaan met agressiviteit e.d.? Hoe krijgen jochies van 15 en 16 het voor elkaar om een volwassen man tegen de grond te werken?

Stel je voor... Een uit de kluiten gewassen 16-jarig joch en de gemiddelde conducteur...
pi_2809375
Beetje dom van dr maar wel heel erg veel lef volgens mij zoeken ze conductrice's met gevoel voor humor en lef
Pluk de dag voordat iemand anders het doet ;-)
pi_2809390
quote:
Op maandag 14 januari 2002 10:56 schreef Dave het volgende:

Stel je voor... Een uit de kluiten gewassen 16-jarig joch en de gemiddelde conducteur...

Mwja.... blijft vreemd ...
  maandag 14 januari 2002 @ 11:02:27 #14
17290 firstrubu
geen toegift vandaag
pi_2809396
Nou als ik mijn broer van 16 zie
die is 1 meter 95 weegt 110 kilo heeft maat 50 in zijn schoenen.
dit zijn dan wel uiterst indrukwekkende afmetengen voor een mennekuh van 16. Maar ik zou me er wat bij kunnen voorstellen dat er meer rondlopen.
en dan met 5 tegen 2 is best pittig hoor.
Ik neem het dan liever op tegen 5 beren van kerels met enorme kracht die alleen maar log zijn,
dan 5 van die kleine rappe mennekes die denken dat ze bruce lee na kunnen doen.

ben overigens zelf security en conducteur in opleiding
En ik wil overigens altijd wel geholpen worden door vrouwelijk schoon van 15.

Vies he
  maandag 14 januari 2002 @ 11:04:00 #15
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_2809422
quote:
Op maandag 14 januari 2002 11:02 schreef firstrubu o.a. het volgende:

Het zal vast geen Charlie's Angels geweest zijn maar eerder een of andere boerin uit de achterhoek
  maandag 14 januari 2002 @ 11:05:33 #17
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2809424
quote:
Op maandag 14 januari 2002 10:55 schreef calvobbes het volgende:
Ja dat vraag ik me ook af.

Knappe piemel van 16 die mij tegen de grond krijgt.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  maandag 14 januari 2002 @ 11:07:22 #18
136 V.
pi_2809433
quote:
Op maandag 14 januari 2002 11:01 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Mwja.... blijft vreemd ...

Nee hoor...

als een beetje gifkikker 'all out' gaat kan je als volwassene best moeite hebben hoor.

Ik denk dat het verschil zit in het feit dat die conducteurs zich 'professioneel' moeten opstellen, en dat die etters uithalen zoveel ze willen, zonder enig moreel besef.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 14 januari 2002 @ 11:09:50 #19
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2809450
quote:
Op maandag 14 januari 2002 10:51 schreef Smike het volgende:
Tjonge, dat zal dan een sterke meid geweest zijn.

Oorspronkelijk man, dunkt me.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2809465
quote:
Op maandag 14 januari 2002 11:09 schreef X-Ray het volgende:

[..]
Oorspronkelijk man, dunkt me.

Dit is ANM, niet Onzin...
  maandag 14 januari 2002 @ 11:12:17 #21
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2809466
quote:
Op maandag 14 januari 2002 11:07 schreef Verbal het volgende:
Nee hoor...

als een beetje gifkikker 'all out' gaat kan je als volwassene best moeite hebben hoor.

Ik denk dat het verschil zit in het feit dat die conducteurs zich 'professioneel' moeten opstellen, en dat die etters uithalen zoveel ze willen, zonder enig moreel besef.

Daarbij was het ook 2 tegen 5, niet heel moeilijk om dan een overwicht te krijgen lijkt me.

Maar idd stoer. Zouden meer mensen moeten doen.

maandag 14 januari 2002 @ 11:13:03 #22
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_2809469
quote:
Op maandag 14 januari 2002 10:43 schreef ZineGeneZidane het volgende:
Was Mijn Zusje!
Heb je er meer zo,..?
Kunnen we ze over het hele land verdelen. Is er tenminste iemand die ingrijpt!!
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_2809484
quote:
Op maandag 14 januari 2002 11:07 schreef Verbal het volgende:

Ja da's ook weer zo.... Zijn idd zat randdebielen die bij dat soort dingen een waas voor de ogen krijgen en niet meer weten wat ze doen...
pi_2809510
Erg roekeloos, mazzel dat het zo afgelopen is. Had net zo makkelijk op een drama kunnen uitlopen.
I wasn't supposed to BE here today!
  maandag 14 januari 2002 @ 11:39:09 #25
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_2809666
Het is inderdaad een onwijs stoere actie van dat meisje!

In dit soort situaties is het alleen jammer dat conducteurs zo ontzettend weinig mogen. Want als je zo'n groepje van die 16 jarige kereltjes ergens op aanspreekt en ze geven je een grote bek terug zou je eigenlijk zonder verdere waarschuwing een enorme knal voor hun kop moeten kunnen geven. Dit werkt dus echt prima, heb het al meerdere malen van dichtbij meegemaakt. Die ventjes verwachten adt niet, en als je ze dus 1 flinke tik geeft zijn ze zo onder de indruk dat ze onmiddelijk afdruipen. Maja, da's niet opvoedkundig verantwoord, volgens het poldermodel moet er eerst onderhandeld worden natuurlijk

"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
  maandag 14 januari 2002 @ 11:48:39 #26
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2809748
Een medaille!
The Internets, I needs it..
pi_2810024
Met haar supersonisch gehoor pikte ze de jammerklanken op een treinperron op zomaar ergens in europa. Zijn de amoebejongens weer eens lastig? Een werkje voor bubbles van de powerpuff girls!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 14 januari 2002 @ 12:21:55 #28
2053 Jezebel
pearls before swines
pi_2810043
ik ben ook wel eens tussen een dreigende knokpartij gesprongen in een caf'e maar dat leverde me mooi een blauw jukbeen en een schaafwond op en ze gingen mooi door met vechten!

ik spring nergens meer tussen

-= It's like wiping your ass with silk... I love it. =-
pi_2810062
Wanneer mag dat meisje uit het ziekenhuis vandaan? Want je gaat mij niet vertellen dat als een groep van 5 jongens 2 conducteurs aanvalt, zo'n meisje ongeschonden uit de strijd vandaan komt he..
pi_2810063
Misschien kende het meisje de jongens wel en probeerde ze ze tot bedaren te brengen... evengoed een pluim waard.. weet tenminste hoe het hoort dan.... en als ze ze niet kende, had ze heel veel lef, ik had het met mijn 52 kilo'tjes niet gedaan......
  maandag 14 januari 2002 @ 12:25:48 #31
2053 Jezebel
pearls before swines
pi_2810066
quote:
Op maandag 14 januari 2002 12:25 schreef Coyote-31 het volgende:
Wanneer mag dat meisje uit het ziekenhuis vandaan? Want je gaat mij niet vertellen dat als een groep van 5 jongens 2 conducteurs aanvalt, zo'n meisje ongeschonden uit de strijd vandaan komt he..
mij ook niet
-= It's like wiping your ass with silk... I love it. =-
  maandag 14 januari 2002 @ 12:29:17 #32
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2810088
Of het nu slim was van haar of niet, dapper was het zeker! En het toont een maatschappelijk engagement wat volgens sommigen niet meer bestond in Nederland. Ik ben daar wat minder pessimistisch over, en dit meisje bewijst dat!
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_2810095
Ik doe het d'r niet na, helaas...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_2810604
Relaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaxed . En die snotapen gewoon 3 weken lang het station elke dag laten schoonmaken. of sciaal werk aanbieden voor een tijdje. Bejaardenhuis leren ze misschien nog wat van die oude mensen als ze hun oren open zetten.
pi_2810917
quote:
Op maandag 14 januari 2002 11:48 schreef Dr_Crouton het volgende:
Een medaille!
En daarna meteen klonen! Méér van die meiden
Looking for love in all the wrong places.........
  maandag 14 januari 2002 @ 14:17:57 #36
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2810938
Dat 16 jarige voor galg -en rad opgegroeide schorum dat vaak rondhangt op stations en geen die enkel respect meer hebben voor ouderen, zou je als conducteur bij dergelijk recalcitrant gedrag direct een muilpeer moeten kunnen geven. De ervaring leert idd dat die halfzachte huilebalken met een grote bek dan doorgaans direct afdruipen. Bovendien moet je zulke vlegels dan preventief gewoon twee dagen in een hok zonder sanitair op water en brood moeten kunnen vasthouden. Ik vind zowiezo dat conducteurswerk een politietaak zou moeten zijn, in ieder geval zouden ze bevoegdheid moeten hebben tot arrestatie en opsluiten van lastige passagiers. Bovendien zou pepperspray en handboeien.straps tot de standaarduitrusting van conducteurs moeten behoren.

De kern van het verhaal is echter dat de jeugd van tegenwoordig veel te verwend is en vaak zonder normen en waarden worden opgevoed, dit is voornamelijk te danken aan het halfzachte beleid van scholen, waar de onderwijsmethoden en halfzacht manier van omgang met leerlingen zou moeten worden veranderd naar een systeem met orde en tucht. Bovendien zou een (niet militaire)dienstplicht moeten worden ingevoerd voor iedereen van 18, men zou bijvoorbeeld in ziekenhuizen werk kunnen doen, vrijwilligerswerk in Afrikaanse onwikkelingshulp projecten ,projecten in 3e wereldlanden, etc... etc... Daar leert de jeugd respect en doet men bovendien nuttige levenslessen op.

* Bravo voor dat dappere meisje overigens..

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 14-01-2002 14:23]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 14 januari 2002 @ 16:42:12 #37
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_2812289
quote:
Op maandag 14 januari 2002 10:43 schreef ZineGeneZidane het volgende:
Was Mijn Zusje!
Ehm...
Doe dat effe lekker zelf, ja?
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 14 januari 2002 @ 16:47:58 #38
8372 Bastard
Persona non grata
pi_2812349
Ik wil een ere medaille voor dat meisje, iets van in de trant purple star
The truth was in here.
  maandag 14 januari 2002 @ 19:34:05 #39
20975 PleXuS
BaDman of SuBerman?
pi_2814145
quote:
Op maandag 14 januari 2002 11:02 schreef firstrubu het volgende:

Are u da funnyman?
  maandag 14 januari 2002 @ 19:52:36 #40
374 beelzebub
master of disaster
pi_2814303
Tja, criminele allochtonen kun je terugsturen, wat doe je met dit schorem? Terugstampen in de klei?
  dinsdag 15 januari 2002 @ 13:15:22 #41
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2822578
quote:
Op maandag 14 januari 2002 14:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
opa-verhaal...
Ik ben het met een aantal punten die je opschrijft wel eens (met name dat over die 'vrijwilligersdienst'!), maar met dit zinsgebruik klink je wel als een bejaarde, sorry!

Overigens dik applaus voor dat meisje!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 15 januari 2002 @ 13:19:12 #42
20352 WDV
Voor de ander...
pi_2822640
quote:
Op maandag 14 januari 2002 11:05 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Zozo, stoere praat... Ik ben benieuwd hoe jij aan het einde van je leven komt als je zo sterk in je schoenen staat...

WDV

'Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren'
pi_2822685
mooie actie, dat zouden meer mensen moeten doen.

hopelijk worden die gasten nog opgepakt ook

dinsdag 15 januari 2002 @ 13:31:18 #44
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2822814
quote:
Op dinsdag 15 januari 2002 13:19 schreef WDV het volgende:

[..]

Zozo, stoere praat... Ik ben benieuwd hoe jij aan het einde van je leven komt als je zo sterk in je schoenen staat...

WDV

Oh kom op zeg.
16 jarige pubertjes.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2822847
zo hoort het zoals dat meisje het heeft gedaan. van mij krijgt ze een dikke op haar wang (of ze wil of niet )voor deze puike daad.
  dinsdag 15 januari 2002 @ 14:22:44 #46
17517 MichielV
Veenstra Veenstra!
pi_2823367
quote:
Op maandag 14 januari 2002 10:47 schreef SupaMouse het volgende:
Kijk!! En zo moeten er meer zijn. Waar jij voor staat is nodig op straat!..
eh... Waar Jij Gaat Voor Is Nodig Op Het Spoor?
Noordpool.FM al gelezen?
MetMichiel - maandag tot en met donderdag om 19 uur op 3FM! http://www.metmichiel.nl Check ook m'n log: http://www.michielveenstra.nl
pi_2825185
quote:
Op maandag 14 januari 2002 11:05 schreef X-Ray het volgende:

[..]

idd, maar neem nu eens 2 a 3 van die piemels?
terwijl je eigenlijk in je achterhoofd nog ermee zit dat je ze eigenlijk helemaal niet te pakken mag nemen omdat dat je baan kan kosten?
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_2825249
Ik las het vandaag in de krant. Ik heb zwaar veel respect voor dat meisje. Zo jong en dan al zo goed in de maatschappij, dit verdient gewoon respect!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_2849842
quote:
Op maandag 14 januari 2002 11:05 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Het zal vast geen Charlie's Angels geweest zijn maar eerder een of andere boerin uit de achterhoek

Ze was net bij Barend & Witteman en ik moet zeggen:

't was een leuk meisje om te zien, niet dik of stevig gebouwd, geen boerin eerder allochtoon (halfbloed) en d'r accent klonk niet echt achterhoeks

Krekker is de bom!
  donderdag 17 januari 2002 @ 21:14:07 #50
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_2850938
bron: NRC

Discriminatie inspireerde Charity tot heldendaad
'Die vieze zwarten ook altijd'

Een 15-jarig meisje greep afgelopen weekeinde in bij een vechtpartij tussen twee conducteurs en een groep jongens. Zelf was ze ook een keer in elkaar geslagen.

ALMELO,Eigenlijk wil ze actrice worden, maar na afgelopen weekeinde weet de 15-jarige Charity het niet meer zo zeker. De politie ziet in haar een goede agent en ook de NS wil haar wel als conducteur. Charity, een mavo-leerlinge uit Almelo, is na haar moedige optreden op het perron in Apeldoorn overladen met bloemen, cadeaubonnen en een setje oorbellen van de burgemeester. ,,Hij was heel trots op me''.

Tijd om naar school te gaan krijgt ze niet; iedereen wil horen wat er precies gebeurde afgelopen zondagavond in de trein tussen Amersfoort en Apeldoorn. Charity (ze wil niet met haar achternaam in de krant uit angst voor represailles) reisde alleen, na een uitje in Amsterdam. Een groep van zeventien jongens, afkomstig van een internaat uit Voorst, viel de overige reizigers in de coupé lastig. ,,Klieren, schelden, blowen'', zegt Charity. ,,En als je naar hen keek werden ze al boos.'' Toen de trein in Apeldoorn stil stond, kwam het tot een vechtpartij met twee conducteurs. De conducteurs, die de jongens op hun gedrag hadden aangesproken, werden tegen de grond gewerkt en geschopt en geslagen. Door het raam zag Charity dat niemand van de omstanders ingreep, zelfs niet de mannen in groene legerkledij.

,,Ik heb direct met mijn mobiele telefoon 1-1-2 gebeld en ben er als een gek tussen gesprongen. 'Ophouden. Laat ze gaan', schreeuwde ik.'' Charity kreeg in het strijdgewoel enkele klappen maar het lukte haar de groep op afstand te houden. De politie kon op het perron vijf belagers aanhouden, een dag later volgde een zesde aanhouding. De overige raddraaiers hebben van het internaat huisarrest gekregen, is Charity verteld.

Anderen dichten haar een heldenstatus toe, maar zelf vindt Charity het de normaalste zaak van de wereld dat ze in actie kwam. ,,Ik kom altijd op voor anderen.'' Al werd ze dit keer extra gemotiveerd door de discriminerende opmerking van een oudere vrouw die ook in de trein zat. ,,Het zijn altijd die vieze zwarten'', merkte de vrouw op. ,,Ik wilde laten zien dat niet iedereen met een kleurtje zich misdraagt'', zegt Charity, dochter van een Nederlandse moeder en Surinaamse vader. ,,Charity kan niet tegen onrecht, dat zit in haar genen'', zegt moeder Chantal. ,,Pesten, treiteren, altijd kiest Charity partij voor het slachtoffer.''

Door haar huidskleur is zelf ook regelmatig mikpunt van discriminerende opmerkingen. In de zomer van vorig jaar werd Charity op het station van Rijssen in elkaar geslagen door enkele meisjes die een opmerking hadden gemaakt over het rokje dat ze droeg. ,,Als je dat hebt meegemaakt, wil je niet dat anderen dat overkomt. Ik wist dus hoe die conducteurs zich voelden.'' De klappen die ze op het station van Apeldoorn opliep, voelt ze niet meer. Ze heeft meer last van alle aandacht voor haar persoon. Bij de politie liggen nog twee lijsten met namen die haar heldenverhaal willen horen.

donderdag 17 januari 2002 @ 22:05:03 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2851180
En nu dus maar weer wachten op de opmerkingen over die asociale allochtone kinderen?

Geweldig wat dat meisje heeft gedaan, daar kunnen heel wat blanke schijtluizen een voorbeeld aan nemen.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_2851426
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 22:05 schreef golfer het volgende:
En nu dus maar weer wachten op de opmerkingen over die asociale allochtone kinderen?

Geweldig wat dat meisje heeft gedaan, daar kunnen heel wat blanke schijtluizen een voorbeeld aan nemen.

Waar slaat dat nou weer op, Golfer? Natuurlijk is het hartstikke goed wat dat meisje heeft gedaan. Ik vindt dat je mensen individueel moet beoordelen.

Er zijn ook genoeg Nederlandse mensen die voor anderen in de bres springen, net als dat er genoeg Nederlandse mensen zijn die dat niet zouden doen. Datzelfde geldt ook gewoon voor allochtonen. Mensen zijn nu eenmaal mensen.

Ze heeft het overigens in feite opgenomen tegen een stuk of 17 van die knapen; er zijn er 6 aangehouden.

donderdag 17 januari 2002 @ 22:26:41 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2851629
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 22:16 schreef Sphere het volgende:

Waar slaat dat nou weer op, Golfer? Natuurlijk is het hartstikke goed wat dat meisje heeft gedaan. Ik vindt dat je mensen individueel moet beoordelen.

Ik ook, maar er kan geen beetje negatief bericht over een allochtoon hier geplaatst worden of hele volksstammen moet het meteen ontgelden.

Nu is er prachtig positief nieuws en blijven de voorspelbare reakties uit.

Ik weet het, het was een wat provocerende post van mij.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_2851987
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 21:55 schreef Sphere het volgende:
bron: NRC
[afbeelding]
Discriminatie inspireerde Charity tot heldendaad
'Die vieze zwarten ook altijd'

Een 15-jarig meisje .. uit een betrouwbare krant.
Hmmm.. Voor haar zou ik ook overwegen of er niet een nuttigere tijdsbesteding dan conducteurtje pesten bestaat...

Goeie actie overigens, ik pleit voor meer Nederlands-Surinaamse guerrillameisjes in het openbaar vervoer..

vrijdag 18 januari 2002 @ 13:07:49 #56
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_2856876
quote:

Precies! Zoals daar was een Meindert Tjoelker.......
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 18 januari 2002 @ 13:10:58 #57
3647 B.R.Oekhoest
pi_2856917
"Die vieze zwarten ook altijd"

"Ik wilde laten zien dat niet alle zwarten slecht zijn"

Welke logische denkfout wordt hier gemaakt? Vergelijkbaar met " alle honden bijten", terwijl het correcter is te zeggen "niet alle honden bijten, maar als iemand gebeten wordt is dat vaak door een hond".

[Dit bericht is gewijzigd door B.R.Oekhoest op 18-01-2002 14:20]

Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 18 januari 2002 @ 13:19:18 #58
20472 Gaston
zzz.zzz.zzz
pi_2857014
Moedige daad van dat meisje.

Alleen diep triest dat die soort acties tegenwordig zo uitzonderlijk zijn dat dit meteen voorpagina nieuws is

Verder vraag ik me af of het wel nodig is dat de nadruk zo wordt gelegd op het feit dat dit een allochtoon meisje is. Kranten proberen tegenwoordig toch zoveel mogelijk de afkomst achterwege te laten?

vrijdag 18 januari 2002 @ 13:34:20 #59
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_2857133
Respect voor dat meisje!

Aangevallen door 16-jarige jochies en dan uit de brand geholpen worden door een meisje van 15?

Hoe leggen die conducteurs dit aan hun vrouw en kinderen uit?

You're asking for peace, but you never stop fighting
  vrijdag 18 januari 2002 @ 13:40:29 #60
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2857213
quote:
Over racisme gesproken.

Meindert Tjoelkert om maar wat te noemen....

Kunnen heel wat bruine schijtluizen een voorbeeld aan nemen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 18 januari 2002 @ 13:43:08 #61
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_2857245
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 13:34 schreef Eresie het volgende:
Respect voor dat meisje! [afbeelding]

Aangevallen door 16-jarige jochies en dan uit de brand geholpen worden door een meisje van 15?

Vuur bestrijd je met vuur. Hond bijt hond
Down[br]Under
  vrijdag 18 januari 2002 @ 13:44:18 #62
136 V.
pi_2857254
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 13:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Precies! Zoals daar was een Meindert Tjoelker.......

Subtiel hoe men ineens WEL het individu weet te vinden

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 18 januari 2002 @ 13:57:44 #63
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_2857402
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 20:40 schreef KreKkeR het volgende:

Ze was net bij Barend & Witteman en ik moet zeggen:

ik heb het gezien. de bedoeling van de show was om haar ervan te overtuigen dat ze dit soort dingen niet weer moest doen omdat ze zichzelf in gevaar brengt. durft iemand eens op te treden, wordt het achteraf door alles en iedereen afgeraden.

gelukkig zag ze er niet alleen leuk uit; ze was ook nog eens koppig.

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  vrijdag 18 januari 2002 @ 14:12:28 #64
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2857580
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 13:57 schreef don_quichot het volgende:

[..]

ik heb het gezien. de bedoeling van de show was om haar ervan te overtuigen dat ze dit soort dingen niet weer moest doen omdat ze zichzelf in gevaar brengt. durft iemand eens op te treden, wordt het achteraf door alles en iedereen afgeraden

Uiteraard. De echte calvinistische hoofdstadhouding is niet te verloochenen.
En iedereen altijd maar krokedilletranen huilen over wat er in de oorlog is gebeurt en dat Nederland niks deed.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 18 januari 2002 @ 14:15:07 #65
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2857619
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 22:26 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ook, maar er kan geen beetje negatief bericht over een allochtoon hier geplaatst worden of hele volksstammen moet het meteen ontgelden.

Nu is er prachtig positief nieuws en blijven de voorspelbare reakties uit.

Ik weet het, het was een wat provocerende post van mij.

Aha, okay. Als we blijkbaar toch over afkomst moeten gaan zeuren, wat was de achtergrond van de daders eigenlijk?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 18 januari 2002 @ 14:15:20 #66
3647 B.R.Oekhoest
pi_2857624
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 13:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

Subtiel hoe men ineens WEL het individu weet te vinden

V.

Hoezo? Zwart individu (Charity) tov wit individu (M. Tjoelker), maakt dat wat uit?
(behalve dat het hier bij de één (wit) niet goed afliep en bij de ander (zwart) wel)

[Dit bericht is gewijzigd door B.R.Oekhoest op 18-01-2002 14:31]

pi_2858778
Ik zag haar op B&W praten, en volgens mij was het toch echt een Allochtoons meisje, wellicht met Nederlandse moeder. Waarom wordt er nergens vermeld dat het een allochtoonse was (ik kan het natuurlijk ook fout hebben...)
  vrijdag 18 januari 2002 @ 16:04:08 #68
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2858818
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 16:01 schreef hicham het volgende:
Ik zag haar op B&W praten, en volgens mij was het toch echt een Allochtoons meisje, wellicht met Nederlandse moeder. Waarom wordt er nergens vermeld dat het een allochtoonse was (ik kan het natuurlijk ook fout hebben...)
Spuit 11 komt ook om de hoek.
Dat is al 10 keer vermeld, en dat zie je toch ook op de foto.
quote:
dochter van een Nederlandse moeder en Surinaamse vader
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2858916
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 16:04 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Spuit 11 komt ook om de hoek.
Dat is al 10 keer vermeld, en dat zie je toch ook op de foto.
[..]

Sorry, ik had nog niet hele topic doorgelezen, maar das dan ook een van de weinige artikelen, laat staan met foto
  vrijdag 18 januari 2002 @ 17:49:27 #70
1088 @nette
Liever eigenwijs
pi_2859905
Ik vind het ook geweldig wat Charity gedaan heeft. Ik hoop, als ik ooit in zo'n situatie kom, dat ik het ook durf. Ondanks -inderdaad- de raadgeving van bovenaf: niet mee bemoeien, onthoud gezicht, bel 112.
Volgens mij rekent "het tuig" er al helemaal op dat iedereen zich hieraan houdt. En dat zij dus hun gang kunnen gaan.

Er was zelfs een groepje soldaten op het perron aanwezig, ze stonden er bij en ze keken erna. En een meisje van 16 grijpt in haar eentje wèl in. Hoe zouden DIE dat thuis aan hun ouders en hun vriendinnen uitleggen? Lijkt me dat die heel wat meer te verklaren hebben dan de -door 17 man tegen de grond gewerkte- conducteurs. Je kiest toch tegenwoordig zelf voor dat stoere baantje?

vrijdag 18 januari 2002 @ 17:58:08 #71
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_2859984
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 17:49 schreef @nette het volgende:

Volgens mij rekent "het tuig" er al helemaal op dat iedereen zich hieraan houdt. En dat zij dus hun gang kunnen gaan.

In de roos!
You're asking for peace, but you never stop fighting
  vrijdag 18 januari 2002 @ 18:23:13 #72
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_2860225
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 17:49 schreef @nette het volgende:
Er was zelfs een groepje soldaten op het perron aanwezig, ze stonden er bij en ze keken erna. En een meisje van 16 grijpt in haar eentje wèl in. Hoe zouden DIE dat thuis aan hun ouders en hun vriendinnen uitleggen? Lijkt me dat die heel wat meer te verklaren hebben dan de -door 17 man tegen de grond gewerkte- conducteurs. Je kiest toch tegenwoordig zelf voor dat stoere baantje?
Alsof elke soldaat een bulldozer is.

Ze zitten echt niet allemaal de hele dag te boksen en te krachttrainen hoor. Zijn vaak normale mensen, met een normale baan (mechanicien, communicatie-deskundige, psycholoog) bij een opvallende werkgever.

Down[br]Under
pi_2860400
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 18:23 schreef MacBeth het volgende:

[..]

Ze zitten echt niet allemaal de hele dag te boksen en te krachttrainen hoor. Zijn vaak normale mensen, met een normale baan (mechanicien, communicatie-deskundige, psycholoog) bij een opvallende werkgever.

Maar als jij met je maten op het station staat en je ziet daar wat gebeuren dan is het veel makkelijker daar wat aan te doen; ik ben het eens met je dat niet allen bulldozers zijn. Maar je bent toch een soort van "politie".
pi_2860458
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 18:36 schreef hicham het volgende:

[..]

Maar als jij met je maten op het station staat en je ziet daar wat gebeuren dan is het veel makkelijker daar wat aan te doen; ik ben het eens met je dat niet allen bulldozers zijn. Maar je bent toch een soort van "politie".

Nee dat ben je dus niet. Het is een misverstand dat het hele leger vol met rambo's zit. De gemiddelde militair is net zo sterk als de gemiddelde burger. Ik denk alleen wel dat het wat meer agressie uitstraalt, en ik denk dat als deze militairen geholpen hadden, de rest van de mensen die stonden te kijken ook over de streep hadden geholpen.
pi_2860490
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 18:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee dat ben je dus niet. Het is een misverstand dat het hele leger vol met rambo's zit. De gemiddelde militair is net zo sterk als de gemiddelde burger. Ik denk alleen wel dat het wat meer agressie uitstraalt, en ik denk dat als deze militairen geholpen hadden, de rest van de mensen die stonden te kijken ook over de streep hadden geholpen.

maar militairen zijn wel beter in teamwork toch?
pi_2860646
Die kids blijkbaar ook
pi_2861064
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 18:23 schreef MacBeth het volgende:

[..]

en daar moet je dan een oorlog mee winnen.

Het is sowieso treurig dat er kerels staante kijken , niemand te hulp schiet, ook niet als ze zien dat een meisje het wél doet.

quote:
en ik denk dat als deze militairen geholpen hadden, de rest van de mensen die stonden te kijken ook over de streep hadden geholpen
helaas was het omgekeerd niet het geval en mocht het meisje het alleen opknappen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 18 januari 2002 @ 23:10:24 #78
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2862652
Het voordeel van een vrouw is dat de aanwezigheid van vrouwen vaak dé-escalerend werkt, zo ook in dit geval waarschijnlijk. Als die militairen hadden ingegrepen was het waarschijnlijk op een grote knokpartij uitgelopen. Als de situatie zo is als geschetst hadden ze wel wat moeten doen imo, maar het is lastig om de situatie te beoordelen als je er zelf niet bent bijgeweest, daar de verhalen vaak subjectief zijn en door de media doorgaans flink worden overtrokken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_2873140
quote:
Op maandag 14 januari 2002 10:50 schreef MOONboy het volgende:
precies!

en wat je vindt... breng je naar de Politie!

[Totally off-topic]
Nee, wat jij vindt, mag je houden!

[Ontopic]
Dacht hetzelfde toen ik dit last op de FP, niet echt heel erg verstandig maar toch een mooi gebaar, had ik zelf hopelijk ook gedaan.

zondag 20 januari 2002 @ 06:47:46 #80
18151 Marieke.J
Ook al hier!
pi_2873331
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 13:34 schreef Eresie het volgende:
Euhhhhhhhhh....... met vertraging
Looking for love in all the wrong places.........
pi_2873347
waar kan ik het nieuws vinden?

nieuws he?
geen 3 dagen oud SBS hart van nederland nieuws. of hebben jullie dat niet hier? en zoja waar kan ik dat vinden dan? iemand nog urls voor zondagskranten? ooh en ik las ook ergens dat teletekst ook op het internet te vinden is. wat is de url hier van dan? iemand nog goede webloggers urls voor me? hoeveel graden wordt het eigenlijk vandaag? is er ook iets te doen tegen winderigheid? eetpatroon ofzo?

dankjewel.

ik vind het altijd vreemd als mensen zichzelf normaal vinden.
pi_2873889
quote:

Ik ben het niet altijd en overal met je eens, Golfer. Maar ik sluit me hier absoluut bij aan.

waar zijn de helden, waar zijn de helden heen
staan ze gebeiteld op hun sokkels, zijn ze al van steen
waar zijn de helden, wat is een heldendaad
zijn alle helden op het slagveld of lopen ze gewoon op straat

waar zijn de helden
waar zijn de helden

wie zijn de helden, wat is een heldendaad
zijn alle helden uitgestorven of lopen ze gewoon op straat

waar zijn de helden
wie zijn de helden
waar zijn de helden

vandaag kan ik koning zijn en jij mijn koningin