Ik woon in een achterstandswijk. De winkels ken ik, maar hebben we helemaal niet in de buurt.quote:Op donderdag 7 december 2006 10:22 schreef MissAngelTjuh het volgende:
[..]
Woon zelf ook in een soort van volksbuurt maar van die winkels heb ik nog nooit gehoord.
Aldi/Lidl heeft niks met volks/achterstand buurten te maken. Zelfs rijke mensen komen er.quote:Op donderdag 7 december 2006 10:28 schreef Vork het volgende:
Ze doen natuurlijk boodschappen bij of de winkel de het dichts bij zit of Aldi/Lidl als het geld echt bijna op is
Hoe denk je dat die mensen zo rijk zijn geworden?quote:Op donderdag 7 december 2006 11:05 schreef MissAngelTjuh het volgende:
[..]
Aldi/Lidl heeft niks met volks/achterstand buurten te maken. Zelfs rijke mensen komen er.
Dat er zelfs rijke mensen komen, wil nog niet zeggen dat er geen mensen meer zijn die inmiddels financieel een beetje afhankelijk zijn geworden van de goedkopere supermarkt. Voor dagelijkse dingen kan het toch wel een hoop schelen. De rijkere mensen komen er ook pas sinds een aantal jaren, toen bleek dat er ook nog redelijk goede producten tussen stonden en je je als rijkere ineens wel kon vertonen in een Aldi of Lidl. Nou is het natuurlijk in de werkelijkheid minder zwart/wit dan nu even zo snel geschetst. Maar dat ergens rijkere mensen komen, waar veel mensen met een beperkt inkomen om budget-redenen hun boodschappen komen doen, wil nog niet zeggen dat ze er gelijk niets meer mee te maken hebben.quote:Op donderdag 7 december 2006 11:05 schreef MissAngelTjuh het volgende:
Aldi/Lidl heeft niks met volks/achterstand buurten te maken. Zelfs rijke mensen komen er.
Zonder te weten wat ego isquote:Op donderdag 7 december 2006 11:18 schreef MouseOver het volgende:
In volkswijken wonen vaak mensen van wie het ego groter is dan het huis.
Volgens mij gaan ze vooral naar de Aldi en Lidl. Niet persé voor volksbuurtmensen, maar ze komen er wel massaalquote:Op donderdag 7 december 2006 10:22 schreef MissAngelTjuh het volgende:
[..]
Woon zelf ook in een soort van volksbuurt maar van die winkels heb ik nog nooit gehoord.
Je beschrijft precies 1 straat verder bij mijquote:Op donderdag 7 december 2006 01:32 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Met oud&nieuw het hele gezin aan het vuurwerk. En dan niet gaan voor kwaliteit maar vooral voor kwantiteit en er gaat echt een hoop geld in zitten. In volkswijken vinden ze homo's vies, behalve Paul de Leeuw (en andere cabratiers die homo blijken te zijn) , die is dan wel weer oke.
Stemmen: PvdA, Geert Wilders (nu misschien ook SP)
Auto's: Opel, Volkswagen GTI of BMW 3-serie (wel al jaren oud, en voorzien van halfords-velgen, uitlaat e.d)
Eten: mijn gevoel zegt mij dat mensen in een volksbuurt aardappels prakken![]()
Boodschappen: doen ze bij de Digros/Dirk v.d Broek
Kleding: Twinlife, Cars, Nike en alles met grote merken verder noemen ze een nette broek een 'pantalon' en een pak 'een kostuum'.
die zitten ook niet in het noordenquote:Op donderdag 7 december 2006 10:22 schreef MissAngelTjuh het volgende:
[..]
Tegenwoordig toch niet meer?quote:Op donderdag 7 december 2006 10:35 schreef moelan0e het volgende:
[..]
Is dat dan niet een volksbuurt?
je hebt al aardig wat inbraken verricht zo te horenquote:Op donderdag 7 december 2006 18:59 schreef speedcore het volgende:
in een volkwwijk wordt je in elkaar gerost door blanken, in een achterbuurt wordt je in elkaar gerost door marokkanen, in een modale buurt wordt je in elkaar gerost door de politie in een bovenmodale wijk wordt je in elkaar gerost door de beveiligingsmedewerkers
Das ook precies zoals bij mij in de straatquote:Op donderdag 7 december 2006 14:37 schreef Metro2005 het volgende:
ik woon zelf ook in een volksbuurt.
Voornamelijk arbeiders inderdaad en een hoog ons kent ons gehalte.
als je je buiten begeeft krijg je minstens 10 roddels van je buren over andere buren te horen![]()
wonen ook buitenlanders in de straat maar echt een achterstandswijk is het niet. De mensen die overdag thuiszijn zijn of met pensioen of hun wederhelften werken.
Bijna iedereen in de straat heeft iig wel een baan![]()
quote:Op donderdag 7 december 2006 18:59 schreef speedcore het volgende:
in een volkwwijk wordt je in elkaar gerost door blanken, in een achterbuurt wordt je in elkaar gerost door marokkanen, in een modale buurt wordt je in elkaar gerost door de politie in een bovenmodale wijk wordt je in elkaar gerost door de beveiligingsmedewerkers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |