quote:
Op maandag 18 december 2006 15:06 schreef Leonos het volgende:Verkeerde topic in Popo? Dat ga ik even opzoeken dan
![]()
Maar moet ik ook iets betalen om erin te komen en wat houd het in en waar word het gehouden en welke genre etc etc...
Heb nog nooit een competitie gedaan dus mag ik ook wat uitleg?
![]()
Er zijn competities in verschillende genres..Je moet ff kijken bij Community en dan Competitions. Daar krijg je een overzicht van alle competities die komen, bezig zijn en (onlangs) zijn geweest. Als je je bij een competitie wilt aanmelden moet je een bedrag in de pot stoppen, wat meestal niet meer is dan 2500 euro. Dit bedrag komt dus in een pot, en het hangt af van de competitie wie het geld krijgt. Zo zijn er waar de winnaar alles krijgt, of waar de top 3 split (dus alledrie evenveel) of, of waar de winnaar iets meer krijgt dan de nummer 2 en 3. (50, 30, 20% uit mijn hoofd)
Competities worden meestal gehouden in een club, die wordt dan voor 7 dagen gereserveerd door diegene die de comp opricht, en kan uitnodigingen versturen zodat bands daar spelen. Maar ze kunnen er ook voor kiezen om open invitations te plaatsen. Dan mag elke band, mits hij aan de voorwaarden voldoet (soms zijn er competities waarbij je minimaal 'above average' fame moet hebben, of juist maximaal om kleinere bands een kans te geven, maar meestal zijn het genres die alleen mee mogen doen (bijvoorbeeld een comepetitie voor alleen Modern Rock bands)). Bij het winnen van een comepitie krijg je veel meer fame dan bij een gewoon optreden, en zelfs bij het spelen in een competitie krijg je meer fame dan bij een gewoon concert. Daar betaal je dan ook wel wat voor, maar dat betaalt zich later gewoon terug. Je moet dus maar ff bij Community kijken, en daar ff wat rondbladeren, daar krijg je vanzelf een inzicht...En kijk ff of er competities zijn waarbij je jezelf zo kan inschrijven. Doe dat gewoon (kijk natuurlijk wel eerst of het in je schema past) bij een kleine competitie waar je 500 euro ofzo moet inleggen, en kijk gewoon hoe het eraan toegaat. Het concert is gewoon precies hetzelfde, alleen wordt aan de hand van de rating van het concert een ranglijst opgemaakt, en de winnaar wint fame, en geld...
Dat was het wel een beetje