abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 december 2006 @ 16:03:23 #1
161756 hierissiedan
second first impression
pi_44195704
Hallo,
Ik heb een vraag: Heeft een van jullie ervaringen met een slaapbank?
Ik namelijk niet, ik slaap al een ruime tijd in een mooi oud bed
Maar ik wil binnenkort opmezelf, en met de lange wachtlijsten hier in Ede kom ik niet verder als een studio.
En door de studie kan ik nog niet kopen dus: Maar een slaapbank!
Ik ben me al een beetje aan het orrienteren maar ik kom echt niet veel tegen wat mij qua prijs aanstaat
en en uiterlijk ook een beetje klopt!

ga naar de website van ikea: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=9&catalogId=10103&langId=-22&topcategoryId=15585&parentCats=15585*15626&cattype=sub&categoryId=15626
Wat ik dus niet mooi vind omdat het te "bedbank-achtig" lijkt:

--beddinge of futon


Wat mij wel tevreden kan stellen:

--solsta
URL=http://img518.imageshack.us/my.php?image=so[lstamm2.jpg][/URL]

Maar dat lijkt me niet ideaal liggen omdat je op de grond ligt.
Toen dacht ik het gevonden te hebben:

--tylosand


Leuk maar ver buiten mijn budget, plus dat het mij niet eens zo heel erg makkelijk lijkt omdat je
elke keer alles moet opmaken afhalen, kortom te veel werk eigenlijk


Dit lijkt mij nu ideaal!! en ook erg prijzig 900 euro!

--karlanda




je trekt het ding uit als een strecher en legt sochtens de boel een beetje vatsoenlijk en je klapt de rotzooi zo weer in.
Niks een gedoe met het opmaken enzo en het ziet er ook nog eens aantrekkelijk, als een bank eruit.
Maar zoals gezegt erg aan de prijs. Dus maar even gemarktplaatst en er eentje gevonden bij mij in de buurt,
de hoes was verschoten, maar heb een handige moeder, die naait wel "iets"
Alleen is mijn vraag kun je er een ander,
lees beter/hoger matras inleggen zodat je een beetje je eigen comfort kan kiezen qua matras?

Dus kun je me helpen met de bovenstaande vragen of heb je zelf ervaringen met het slapen in een slaapbank
(welk soort dan ook) of heb je een advies sugesstie vertel het mij dan graag!!

[ Bericht 12% gewijzigd door hierissiedan op 06-12-2006 16:27:11 ]
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  woensdag 6 december 2006 @ 16:08:10 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_44195850
Ik heb er hier nog eentje staan die wel mag weg waarschijnlijk, ik zal er straks foto's van maken.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  woensdag 6 december 2006 @ 16:09:36 #3
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_44195901
Bij mijn vriendin hebben we een slaapbank. Als je een keer gasten hebt voor 1 nachtje is het leuk. Maar vaker dan 2 keer per jaar op dat ding slapen is echt niet aan te raden. Dus als je hem voor jezelf elke dag wil gebruiken koop dan een luchtbed, dat slaapt beter.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_44195904
Een slaapbank komt niet bij het comfort van een bed.

Karlanda klinkt als een leuk systeem echter moet het opvouwen zeer precies gebeuren. Ligt het niet recht of zit iets dubbel vouwt verkeerd (te dik) op en sluit het systeem niet goed.

Voor echt slaapcomfort raad ik je toch een normaal bed aan1
Van voor naar achter, van links naar rechts!
pi_44196066
Als je toch voor een ikea slaapbank wilt gaan raad ik je de Fagelbo aan. Dit is een hoekbank aan onder het rechte gedeelte een uittrek deel zit zodat zo een twee persoon bed gecreerd kan worden. Onder het kort gedeelte zit een opberg vak voor je deken/kussen.
Van voor naar achter, van links naar rechts!
pi_44196413
Koop dan liever een 1persoonsbed en zet die tegen de muur en gebruik hem als bed slaapbanken vind ik zelf helemaal niet aan te raden eigenlijk, ze zijn zwaar onhandig vind ik zelf.
Iedere keer dat ding omklappen, vooral als je moe bent en je komt thuis en je weet dat je dat ding weer moet uitklappen.
Zo niet.. dan toch!
  woensdag 6 december 2006 @ 16:28:51 #7
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_44196526
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:13 schreef Stephan152 het volgende:
Als je toch voor een ikea slaapbank wilt gaan raad ik je de Fagelbo aan. Dit is een hoekbank aan onder het rechte gedeelte een uittrek deel zit zodat zo een twee persoon bed gecreerd kan worden. Onder het kort gedeelte zit een opberg vak voor je deken/kussen.
Die heb ik ook, de beige versie! Prima bank en bed.
Drink ik.
  woensdag 6 december 2006 @ 16:47:28 #8
161756 hierissiedan
second first impression
pi_44197133
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:28 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Die heb ik ook, de beige versie! Prima bank en bed.
Heb daar ook over na zitten denken, maar dat ding moet je ook weer gaan lopen opmaken enzo...
Misschien iets met eeen oplossing met een dekmatras dat een beetje prefabriceerd zodat je het alleen maar uit hoeft te vouwen, vanuit die box, zodat je er, zonder alteveel moeite op kan slapen??

Groeten,
Pascal

(p.,s. wat was dat truckje zodat je toch wel je fotos kon zien in fok met fiirefox?)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_44197425
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:47 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

Heb daar ook over na zitten denken, maar dat ding moet je ook weer gaan lopen opmaken enzo...
Misschien iets met eeen oplossing met een dekmatras dat een beetje prefabriceerd zodat je het alleen maar uit hoeft te vouwen, vanuit die box, zodat je er, zonder alteveel moeite op kan slapen??

Groeten,
Pascal

(p.,s. wat was dat truckje zodat je toch wel je fotos kon zien in fok met fiirefox?)
Het opmaken van een slaapbank hou je toch, daarom is het opbergvakje ideaal.

Ik heb thuis de Ekeskog 3zits slaapbank, de beste slaapbank uit de serie, als gewone bank staan, (zonder het appart te kopen slaapgedeelte). Ideale bank en hij ligt prima echter stap ik 's-avonds toch liever lekker in mijn bed.
Van voor naar achter, van links naar rechts!
  woensdag 6 december 2006 @ 17:11:08 #10
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_44197889
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:47 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

Heb daar ook over na zitten denken, maar dat ding moet je ook weer gaan lopen opmaken enzo...
Misschien iets met eeen oplossing met een dekmatras dat een beetje prefabriceerd zodat je het alleen maar uit hoeft te vouwen, vanuit die box, zodat je er, zonder alteveel moeite op kan slapen??
Heb ik ook!

Gewoon een platte matras kopen, kun je makkelijk opvouwen en in de opbergruimte van de bank doen. Daar kun je ook je kussens en deken inleggen. Het gaat echt heel makkelijk! Het is wel aan te bevelen om z'on matras te kopen, niet alleen makkelijk, maar ook hygienisch. Als je de matras niet meer wil, dan kun je hem gewoon weggooien en nieuwe kopen (niet duur). De bank daarentegen...550 euro ofzo.

edit: wat ik dus heb is een platte matras van grootte voor 2 personen. Ik vouw hem dubbel en doe er een 1 persoon hoes overheen. Slaapt heerlijk.
Drink ik.
  woensdag 6 december 2006 @ 17:42:28 #11
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_44198991
en als je besluit om de slaapbank te kopen, dan raad ik ook de Lycklig remote control pocket aan:



Was maar 5 euro, en je kunt er je remotes in kwijt.
Drink ik.
pi_44200192
Geen slaapervaring, maar inno.dk heeft veel en strakke slaapbanken.

Model Puzzle zie je best veel in NL en vond ik best fijn zitten (mis wel armleuningen). Zie voor wat Nederlandse prijzen Urban-Living.nl.

Hoge bomen zijn ook klein begonnen
  woensdag 6 december 2006 @ 22:20:09 #13
161756 hierissiedan
second first impression
pi_44209135
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:20 schreef CollinDH het volgende:
Geen slaapervaring, maar inno.dk heeft veel en strakke slaapbanken.

Model Puzzle zie je best veel in NL en vond ik best fijn zitten (mis wel armleuningen). Zie voor wat Nederlandse prijzen Urban-Living.nl.

[afbeelding]
Ik heb deze banken vaker gezien, ook de andere uitvoeringen, maar het is niet echt mijn smaak helaas. Maar voor de rest zijn ze super!!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_59766599
En nog een goede bank gevonden, wie dan ook?
  zondag 29 juni 2008 @ 16:31:48 #15
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_59773837
quote:
Op zondag 29 juni 2008 03:19 schreef Sander170 het volgende:
En nog een goede bank gevonden, wie dan ook?
Wat is dit nou weer voor debiele topickick
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_59775157
quote:
Op zondag 29 juni 2008 16:31 schreef beelz het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor debiele topickick
Wat is dit nou weer voor debiele reactie.
  maandag 30 juni 2008 @ 12:56:10 #17
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_59791783
quote:
Op zondag 29 juni 2008 03:19 schreef Sander170 het volgende:
En nog een goede bank gevonden, wie dan ook?
Ik heb een mysinge, maar gebruik hem dus eigenlijk alleen als logeerbed. Geen klagers gehoord
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_59794931
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:56 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ik heb een mysinge, maar gebruik hem dus eigenlijk alleen als logeerbed. Geen klagers gehoord
Bedankt.
pi_59818916
Ik zit eraan te denken om bij IKEA een mooie slaapbank aan te schaffen!
pi_59824495
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:27 schreef Sander170 het volgende:
Ik zit eraan te denken om bij IKEA een mooie slaapbank aan te schaffen!
Ik heb die tylosand van ikea uit de OP.
Fijne bank en prima bed.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:53:00 #21
331 Merel
Be here now.
pi_59828348
De slaapbanken van http://www.inno.dk/ zijn inderdaad geweldig. Ik heb er nu 3 jaar eentje. Het eerste jaar is 'ie overdag gebruikt als bank en 's nachts als bed. Het tweede jaar alleen als bank (want ik had al een bed), en nu het derde jaar alleen als bed (want ik had al een bank). En écht, als bank zit ie goed en als bed slaapt ie geweldig, en dat zal je met de meeste andere slaapbanken (zoals die van Ikea) niet hebben! Die zijn namelijk bedoeld voor een logé zo af en toe, niet voor continu gebruik.

Ik kan je ook aanraden om bij het Slaapbankencentrum in Rotterdam (http://www.slaapbankencentrum.nl) te gaan kijken. Veel keus en geweldige service
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_59904089
van IKEA?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')