abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44189799
Van de FP:
quote:
In Zutphen is gisteren een mindervalide vrouw in een scootmobiel mishandeld door een groepje 'tegenwindjongeren'. De vrouw liep daarbij twee gebroken ribben en een gekneusde rechterhand op.

De 49-jarige vrouw reed in haar scootmobiel op een fietspad en vroeg aan de jongens of ze er langs mocht. In plaats daarvan trokken de jongeren de vrouw uit haar voertuig en schopten en sloegen haar.

De politie is op zoek naar getuigen die rond 13.30 uur iets gezien hebben op het fietspad dat parallel loopt langs de N348 tussen de Braamkamp en het Bagijnenland. De daders zouden zes jongens zijn tussen de 14 en 16 jaar.
Wat een helden zeg. Een 49 jarige invalide vrouw kapot slaan/schoppen.
  woensdag 6 december 2006 @ 12:44:38 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44189839
Wat zijn 'tegenwindjongeren' nou weer ?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 6 december 2006 @ 12:45:10 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_44189851
En d'r hondje?
  woensdag 6 december 2006 @ 12:45:36 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44189861
Als ze die lui pakken 25 jaar opsluiten. En daarna als dwangarbeid de binnen kant van een reactorvat schoonmaken van een kerncentrale.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44189864
quote:
Wat zijn 'tegenwindjongeren' nou weer ?
Da's het nieuwe politiek-correcte woord voor "randgroepjongeren" of "kutkinderen".
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  Moderator woensdag 6 december 2006 @ 12:45:39 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44189866
wtf is een tegenwind jongere!

heb je ook meewind jongeren of niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_44189897
Ook van de FP:
quote:
De Amsterdamse politie heeft select groepje prominente burgers uit de hoofdstad samengesteld die samen met de leiding gaan brainstormen over het beleid, identiteit, visie en imago van de politie. De 'denktank' bestaat onder meer uit MKB Amsterdam-voorzitter Ferry Houterman, historicus Geert Mak, Gay Krant-hoofdredacteur Henk Krol, feministe Cisca Dresselhuys van het maandblad Opzij en de allochtone zakenvrouw Rahma el Mouden. Zij zullen in alle vertrouwelijkheid zaken bespreken die het korps bezighouden.

Volgens politie-commissaris Liesbeth Huyzer vervult de denktank een spiegelfunctie en beschikken de deelnemers over de capaciteiten om vanuit hun maatschappelijke verantwoordelijkheid te kijken of de politie op de goede weg zit, of dat er op een of andere manier iets moet worden aangepast.

Inmiddels zijn al een aantal gesprekken gevoerd. Eén van de zaken die hieruit is voortgekomen is dat de term risicojongeren toekomstige werkgevers te veel afschrikt. Voorgesteld is om dit soort jongeren voortaan 'tegenwindjongeren' te noemen. MKB-voorzitter Houterman: ''Een radicale oplossing kan vaak in één woord zitten. De politie wilde iets ondernemen met risicojongeren en werkgevers in de regio aanschrijven om ze te interesseren deze jongens voor een stage in dienst te nemen. Door de groep aan te duiden met tegenwindjongeren bereik je echter veel meer.''
pi_44189918
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:46 schreef LoggedIn het volgende:
die benamingen voor marokkanen worden steeds creatiever
Ik denk niet dat het om marokkanen gaat, volgens mij wonen er daarvan niet zoveel in Zutphen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_44189934
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:47 schreef Disorder het volgende:
Ook van de FP:
[..]
Ah, weer zon typisch Nederlandse oplossing. In plaats van het probleem te veranderen, veranderen we gewoon de naam van het probleem
  woensdag 6 december 2006 @ 12:49:50 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44189951
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:47 schreef Disorder het volgende:
Ook van de FP:
[..]
Wat een belachelijke benaming . Vals tuig is het, noem het gewoon bij naam .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44190037
...de vraag is alleen hoe de vrouw de jongeren heeft aangesproken natuurlijk...
  woensdag 6 december 2006 @ 12:53:55 #13
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_44190042
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het om marokkanen gaat, volgens mij wonen er daarvan niet zoveel in Zutphen.
quote:
De 'denktank' bestaat onder meer uit MKB Amsterdam-voorzitter Ferry Houterman, historicus Geert Mak, Gay Krant-hoofdredacteur Henk Krol, feministe Cisca Dresselhuys van het maandblad Opzij en de allochtone zakenvrouw Rahma el Mouden. Zij zullen in alle vertrouwelijkheid zaken bespreken die het korps bezighouden.
lijken me dus wel weer allochtonen, biculturelen

ik ben lief :)
  Moderator woensdag 6 december 2006 @ 12:54:27 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44190062
quote:
Ook van de FP:[quote]De De 'denktank' bestaat onder meer uit MKB Amsterdam-voorzitter Ferry Houterman, historicus Geert Mak, Gay Krant-hoofdredacteur Henk Krol, feministe Cisca Dresselhuys van het maandblad Opzij en de allochtone zakenvrouw Rahma el Mouden.
ja ok, als die zich met het imagoprobleem vand e politie bezig gaan houden dan kom je met zulke oplossingen idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 6 december 2006 @ 13:18:34 #15
151973 PlarkPlark
Klok klok klok
pi_44190752
Zijwindjongeren.
Valwindjongeren.
Stinkwindjongeren.
Nattewindjongeren.
Bewindjongeren.
Rewindjongeren.

Enz.

Als ze bang zijn dat de term werkgevers afschrikt, noem je het gewoon "Belastingvoordeeltjes" of "Pluizebolletjes"

Niet van die halfbakken termen.
  woensdag 6 december 2006 @ 13:20:13 #16
97348 Matness
Matt about you
pi_44190804
1. wat een debiele term is 'tegenwindjongeren'maak er gewoon asociale klerelijers van, want dat zijn het.
2. kan dan écht niemand zich meer normaal gedragen tegenwoordig?
  woensdag 6 december 2006 @ 13:20:55 #17
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_44190823
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:18 schreef PlarkPlark het volgende:
Zijwindjongeren.
Valwindjongeren.
Stinkwindjongeren.
Nattewindjongeren.
Bewindjongeren.
Rewindjongeren.

Enz.
En uiteindlelijk blijven het gewoon kutpubers

Al dat stomme gedoe met naamsveranderingen...het duurt maar even of iedereen weet weer precies wie met wat bedoeld wordt. Met verandering van de naam verandert het beestje echt niet
pi_44191017
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:48 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ah, weer zon typisch Nederlandse oplossing. In plaats van het probleem te veranderen, veranderen we gewoon de naam van het probleem
En het kabinet kan weer zetels winnen door te stellen dat zij er toch maar mooi voor gezorgd hebben dat er geen risicojongeren meer zijn dankzij hun beleid.

Audaces fortuna juvat
  woensdag 6 december 2006 @ 13:28:14 #19
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_44191071
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:20 schreef Matness het volgende:
1. wat een debiele term is 'tegenwindjongeren'maak er gewoon asociale klerelijers van, want dat zijn het.
Aangezien R@b de auteur is, is het vast een geenstijl-woord voor allochtonen. R@b geilt namelijk op allochtonen, en vindt het dan grappig om zogenaamde 'Linkse Kerk'-termen te gebruiken.
pi_44191091
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:46 schreef LoggedIn het volgende:
die benamingen voor marokkanen worden steeds creatiever
Het is bijna niet meer bij te houden!
pi_44191118
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:28 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Aangezien R@b de auteur is, is het vast een geenstijl-woord voor allochtonen. R@b geilt namelijk op allochtonen, en vindt het dan grappig om zogenaamde 'Linkse Kerk'-termen te gebruiken.
Nee zeker niet, het komt uit een projectgroepje:

'Geen risico- maar tegenwindjongeren'
  woensdag 6 december 2006 @ 13:33:26 #22
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_44191238
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee zeker niet, het komt uit een projectgroepje:

'Geen risico- maar tegenwindjongeren'
En hoe is dit anders dan wat ik zelf had bedacht? Ik ben er zeker van dat waarde heer R@b dat projectgroepje als onderdeel van de Linkse Kerk ziet. Het originele bericht rept met geen woord over dit soort flauwe termen.

R@b is wat mij betreft het grootste uitschot wat er hier op Fok rondloopt
pi_44191409
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

En hoe is dit anders dan wat ik zelf had bedacht? Ik ben er zeker van dat waarde heer R@b dat projectgroepje als onderdeel van de Linkse Kerk ziet. Het originele bericht rept met geen woord over dit soort flauwe termen.

Ik lees toch dit citaat:

Houterman: ''Een radicale oplossing kan vaak in één woord zitten. De politie wilde iets ondernemen met risicojongeren en werkgevers in de regio aanschrijven om ze te interesseren deze jongens voor een stage in dienst te nemen. Door de groep aan te duiden met tegenwindjongeren bereik je echter veel meer.''

Dat zal mag ik toch hopen wel op de werkelijkheid gebaseerd zijn.

Even los van Linkse Kerk gezeik, dit is natuurlijk wel een flutwergroepje als dit waar is.
  woensdag 6 december 2006 @ 13:39:14 #24
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_44191432
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

wat heeft hij dan gedaan?
hij laat alleen zien dat bepaalde groepen mensen gewoon gewelddadig zijn.

mag dat niet, liever in de doofpot?
ik ben lief :)
  woensdag 6 december 2006 @ 13:41:17 #25
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_44191496
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik lees toch dit citaat:

Houterman: ''Een radicale oplossing kan vaak in één woord zitten. De politie wilde iets ondernemen met risicojongeren en werkgevers in de regio aanschrijven om ze te interesseren deze jongens voor een stage in dienst te nemen. Door de groep aan te duiden met tegenwindjongeren bereik je echter veel meer.''

Dat zal mag ik toch hopen wel op de werkelijkheid gebaseerd zijn.

Even los van Linkse Kerk gezeik, dit is natuurlijk wel een flutwergroepje als dit waar is.
Zeker, ik had het ook over het bericht van die mishandeling. Daar wordt verder niet over 'tegenwindjongeren' gesproken. Rob vindt het dan grappig om die term er toch neer te zetten, waarna daar weer heerlijk op gereageerd kan worden (zie bovenstaande reacties).

Ach, verder ook niks om je druk over te maken eigenlijk. Het is een kansloos mannetje op een slechte nieuws-site. Maar toch...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')