Wat een helden zeg. Een 49 jarige invalide vrouw kapot slaan/schoppen.quote:In Zutphen is gisteren een mindervalide vrouw in een scootmobiel mishandeld door een groepje 'tegenwindjongeren'. De vrouw liep daarbij twee gebroken ribben en een gekneusde rechterhand op.
De 49-jarige vrouw reed in haar scootmobiel op een fietspad en vroeg aan de jongens of ze er langs mocht. In plaats daarvan trokken de jongeren de vrouw uit haar voertuig en schopten en sloegen haar.
De politie is op zoek naar getuigen die rond 13.30 uur iets gezien hebben op het fietspad dat parallel loopt langs de N348 tussen de Braamkamp en het Bagijnenland. De daders zouden zes jongens zijn tussen de 14 en 16 jaar.
Da's het nieuwe politiek-correcte woord voor "randgroepjongeren" of "kutkinderen".quote:Wat zijn 'tegenwindjongeren' nou weer ?
quote:De Amsterdamse politie heeft select groepje prominente burgers uit de hoofdstad samengesteld die samen met de leiding gaan brainstormen over het beleid, identiteit, visie en imago van de politie. De 'denktank' bestaat onder meer uit MKB Amsterdam-voorzitter Ferry Houterman, historicus Geert Mak, Gay Krant-hoofdredacteur Henk Krol, feministe Cisca Dresselhuys van het maandblad Opzij en de allochtone zakenvrouw Rahma el Mouden. Zij zullen in alle vertrouwelijkheid zaken bespreken die het korps bezighouden.
Volgens politie-commissaris Liesbeth Huyzer vervult de denktank een spiegelfunctie en beschikken de deelnemers over de capaciteiten om vanuit hun maatschappelijke verantwoordelijkheid te kijken of de politie op de goede weg zit, of dat er op een of andere manier iets moet worden aangepast.
Inmiddels zijn al een aantal gesprekken gevoerd. Eén van de zaken die hieruit is voortgekomen is dat de term risicojongeren toekomstige werkgevers te veel afschrikt. Voorgesteld is om dit soort jongeren voortaan 'tegenwindjongeren' te noemen. MKB-voorzitter Houterman: ''Een radicale oplossing kan vaak in één woord zitten. De politie wilde iets ondernemen met risicojongeren en werkgevers in de regio aanschrijven om ze te interesseren deze jongens voor een stage in dienst te nemen. Door de groep aan te duiden met tegenwindjongeren bereik je echter veel meer.''
Ik denk niet dat het om marokkanen gaat, volgens mij wonen er daarvan niet zoveel in Zutphen.quote:Op woensdag 6 december 2006 12:46 schreef LoggedIn het volgende:
die benamingen voor marokkanen worden steeds creatiever
Ah, weer zon typisch Nederlandse oplossing. In plaats van het probleem te veranderen, veranderen we gewoon de naam van het probleemquote:
Wat een belachelijke benamingquote:
quote:Op woensdag 6 december 2006 12:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het om marokkanen gaat, volgens mij wonen er daarvan niet zoveel in Zutphen.
lijken me dus wel weer allochtonen, biculturelenquote:De 'denktank' bestaat onder meer uit MKB Amsterdam-voorzitter Ferry Houterman, historicus Geert Mak, Gay Krant-hoofdredacteur Henk Krol, feministe Cisca Dresselhuys van het maandblad Opzij en de allochtone zakenvrouw Rahma el Mouden. Zij zullen in alle vertrouwelijkheid zaken bespreken die het korps bezighouden.
ja ok, als die zich met het imagoprobleem vand e politie bezig gaan houden dan kom je met zulke oplossingen iddquote:Ook van de FP:[quote]De De 'denktank' bestaat onder meer uit MKB Amsterdam-voorzitter Ferry Houterman, historicus Geert Mak, Gay Krant-hoofdredacteur Henk Krol, feministe Cisca Dresselhuys van het maandblad Opzij en de allochtone zakenvrouw Rahma el Mouden.
En uiteindlelijk blijven het gewoon kutpubersquote:Op woensdag 6 december 2006 13:18 schreef PlarkPlark het volgende:
Zijwindjongeren.
Valwindjongeren.
Stinkwindjongeren.
Nattewindjongeren.
Bewindjongeren.
Rewindjongeren.
Enz.
En het kabinet kan weer zetels winnen door te stellen dat zij er toch maar mooi voor gezorgd hebben dat er geen risicojongeren meer zijn dankzij hun beleid.quote:Op woensdag 6 december 2006 12:48 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ah, weer zon typisch Nederlandse oplossing. In plaats van het probleem te veranderen, veranderen we gewoon de naam van het probleem
Aangezien R@b de auteur is, is het vast een geenstijl-woord voor allochtonen. R@b geilt namelijk op allochtonen, en vindt het dan grappig om zogenaamde 'Linkse Kerk'-termen te gebruiken.quote:Op woensdag 6 december 2006 13:20 schreef Matness het volgende:
1. wat een debiele term is 'tegenwindjongeren'maak er gewoon asociale klerelijers van, want dat zijn het.
Het is bijna niet meer bij te houden!quote:Op woensdag 6 december 2006 12:46 schreef LoggedIn het volgende:
die benamingen voor marokkanen worden steeds creatiever
Nee zeker niet, het komt uit een projectgroepje:quote:Op woensdag 6 december 2006 13:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Aangezien R@b de auteur is, is het vast een geenstijl-woord voor allochtonen. R@b geilt namelijk op allochtonen, en vindt het dan grappig om zogenaamde 'Linkse Kerk'-termen te gebruiken.
En hoe is dit anders dan wat ik zelf had bedacht? Ik ben er zeker van dat waarde heer R@b dat projectgroepje als onderdeel van de Linkse Kerk ziet. Het originele bericht rept met geen woord over dit soort flauwe termen.quote:Op woensdag 6 december 2006 13:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee zeker niet, het komt uit een projectgroepje:
'Geen risico- maar tegenwindjongeren'
Ik lees toch dit citaat:quote:Op woensdag 6 december 2006 13:33 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En hoe is dit anders dan wat ik zelf had bedacht? Ik ben er zeker van dat waarde heer R@b dat projectgroepje als onderdeel van de Linkse Kerk ziet. Het originele bericht rept met geen woord over dit soort flauwe termen.
R@b is wat mij betreft het grootste uitschot wat er hier op Fok rondloopt![]()
wat heeft hij dan gedaan?quote:Op woensdag 6 december 2006 13:33 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En hoe is dit anders dan wat ik zelf had bedacht? Ik ben er zeker van dat waarde heer R@b dat projectgroepje als onderdeel van de Linkse Kerk ziet. Het originele bericht rept met geen woord over dit soort flauwe termen.
R@b is wat mij betreft het grootste uitschot wat er hier op Fok rondloopt![]()
Zeker, ik had het ook over het bericht van die mishandeling. Daar wordt verder niet over 'tegenwindjongeren' gesproken. Rob vindt het dan grappig om die term er toch neer te zetten, waarna daar weer heerlijk op gereageerd kan worden (zie bovenstaande reacties).quote:Op woensdag 6 december 2006 13:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik lees toch dit citaat:
Houterman: ''Een radicale oplossing kan vaak in één woord zitten. De politie wilde iets ondernemen met risicojongeren en werkgevers in de regio aanschrijven om ze te interesseren deze jongens voor een stage in dienst te nemen. Door de groep aan te duiden met tegenwindjongeren bereik je echter veel meer.''
Dat zal mag ik toch hopen wel op de werkelijkheid gebaseerd zijn.
Even los van Linkse Kerk gezeik, dit is natuurlijk wel een flutwergroepje als dit waar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |