abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 april 2007 @ 23:54:19 #51
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_48586069
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:47 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Zien niet, horen wel, is echt super duidelijk te horen joh .
Met veel fantasie ja.. de enige echte overeenkomst die ze hebben is dat het ballads zijn. Mischien het refrein de opbouw van de melodie maar dat is dan ook echt het enige maar zoiets komt wel vaker voor in pop muziek.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
  zondag 22 april 2007 @ 00:07:18 #52
132411 Mr_Booze
pi_48586439
quote:
Jennifer Lopez – Como Ama Una Mujer
Gepubliceerd op 8-4-2007 22:58 door Koen Machielse

Nieuwsrubriek: Cultuur

Muziek is als eten in een restaurant. Het verschil is dat de ober meestal drie keer langskomt om eten op te dienen. De gemiddelde artiest komt toch al snel tien keer voorbij met een kleine maaltijd. Jennifer Lopez is het de laatste jaren gelukt om veel mensen snel het restaurant uit te jagen door uitgedroogde popliedjes voor te schotelen waar niemand op zat te wachten. Glazige aardappelen en te lang doorgekookte pasta. Een goede Tiramisu als afsluiter zat er niet bij. Het werd tijd voor een goede CD, en daar was Jennifer zelf ook wel achter. Genoeg geld verdient, tijd voor een beetje kwaliteit.

Zoals het mensen vergaat die jaren in de spotlights staan en rode lopers betreden alsof het een bezoek aan de supermarkt betreft, moet een verandering gepaard gaan met een mooie daad. J-Lo is niet meer. Jennifer Lopez is de naam, aldus mevrouw tegenover de Engelse krant The Guardian. Nu ook de buitenwereld weet dat de gelukkig getrouwde latina een herstart wil maken is het tijd voor een nieuwe maaltijd. Geen vettige Amerikaanse hamburgertent, maar een Puerto Ricaans kwaliteitsrestaurant dit keer. 'Como Ama Una Mujer', een prima elf-gangen menu is het resultaat.

Het album trapt af met een voorgerecht dat niet zou misstaan als commercieel pareltje op de radio. 'Que Hiciste' is een aanstekelijk uptempo nummer dat menig latino aan het dansen zet. Het wordt meteen duidelijk dat La Lopez een andere koers vaart. Geen uitgekouwde hip-hop beats, geen deuntje dat onder het stof vandaan is getoverd, maar een mooie afwisseling van instrumenten. Ook in het tweede nummer worden de balads nog even achterwegen gelaten. ‘Me Haces Falta’ wordt begeleid door strijkers die het hele nummer aanwezig zullen blijven. Het is een nummer dat gevoelig en ritmisch tegelijk is. Aan het begin denk je heel even terug aan de eenduidige beats die ze de voorgaande jaren zo goed wist te vinden, maar deze worden gelukkig vakkundig verpakt.

Dat de titelsong een balad is mag geen verassing zijn. Spaans is nu eenmaal een taal die zich leent voor romantiek, voor een avondje bij kaarslicht of een wandeling langs de kustlijn. 'Como Ama Una Mujer' is een balad zoals die er wel meer zijn gemaakt: degelijk en goed gezongen. Andere noemenswaardige nummers op het album zijn 'Te Voy A Querer' en 'Porque Te Marches.' Vooral 'Porque Te Marches' is een sterk staaltje productiewerk, helemaal als je bedenkt dat het hier om een bewerkt nummer (Can't believe this is me) van haar vorige CD 'Rebirth' gaat. Alle credits voor Marc Anthony dus, die je met de achtergrondmuziek heel soms aan Carlos Santana doet denken.

Terug naar de Spaanse roots is een goede keuze gebleken. We hebben het hier absoluut niet over een klassieker, en het is zeker ook geen album dat haar heel veel geld op gaat leveren. Het is een album van een commerciële artiest die gekozen heeft voor haar roots, voor een zangstijl die haar vele malen beter ligt dan het maken van zoetsappige Amerikaanse popliedjes. Twee stappen terug in de ranglijst zijn twee stappen vooruit in kwaliteit. Ober, mag ik de rekening? Het heeft gesmaakt.
quote:
Recensie: Como ama una mujer, Jennifer Lopez

'Como Ama una Mujer' (Hoe een vrouw liefheeft) is de nieuwste en de allereerste Spaanstalige cd van J-Lo, voor het grootste deel geproduceerd door manlief Marc Anthony. We hebben er even op moeten wachten, maar eindelijk kunnen we het schijfje in de cdspeler draaien. En ik moet eerlijk zeggen: het is een leuk plaatje.

‘Como Ama una Mujer’ bevat een paar lekkere up-tempo nummers als ‘Que Hiciste’ en ‘Te voy a Querer’ (met Marc), zoals we van Jennifer gewend zijn. De rest van de plaat is lekker relaxt (lees=gezellig op een zomermiddag op je balkonnetje zitten). Nummers als ‘Tu’ en ‘Amarte es Todo’ zijn heerlijk romantisch en van ‘Adios’ wordt je helemaal vrolijk. En als je man het album deels heeft geproduceerd, is het niet zo verwonderlijk dat deze ook een duet met je zingt. Het nummer ‘Por Arriesgarnos’ is een typisch Spaanstalig duet, wat je graag wilt horen als je met je lover op een terrasje in Barcelona zit. ‘Jenny from the Block’ is absoluut verdwenen, zowel in de sound als in de looks. Miss Lopez is nu een echte vrouw geworden en waarschijnlijk een beetje getemd door Marc Anthony. J-Lo ziet er plots veel sjieker uit. En dat is positief!
Jennifer is er zeker is geslaagd een Spaanstalig album te maken met latin vibes en mooie ballads. En voor degenen die geen woord Spaans kunnen: in het boekje staan alle teksten. Reden genoeg om een Spaanse taalcursus te nemen (bof ik even dat ik dat al doe). Dus wil je je voor 50 minuten wanen in het zonnige Spanje, dan zit je met ‘Como ama una Mujer’ erg goed. Adíos!

(Elisah)
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:12:34 #53
132411 Mr_Booze
pi_49420685
De Wallmart sessions zijn online. Tú wordt waarschijnlijk de nieuwe single.

http://soundcheck.walmart.com/jenniferlopez.html

[ Bericht 48% gewijzigd door Mr_Booze op 15-05-2007 22:50:20 ]
pi_49422495
J.Lo
  donderdag 17 mei 2007 @ 11:27:15 #55
132411 Mr_Booze
pi_49473064

Single cover "Que Hiciste" was nog niet gepost.
  woensdag 13 juni 2007 @ 08:30:10 #56
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50399221
Even wat offtopic opgeruimd.

Ontopic: CD: Jennifer Lopez - Como Ama Una Mujer review door de starter van dit topic.
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:57:56 #57
132411 Mr_Booze
pi_50440368
"Que Hiciste" is nog steeds een enorme hit in Spanje het staat al weken op nummer 1# van de nationale download chart, ik dacht dat het ook 4x platina was geworden.
pi_50449499
Doe mij maar This is me then en J.Lo
Ik vind het prima als ze Spaans zingt maar doe dan gewoon 10 Engelse nummers en 3-4 Spaanse nummers...
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:50:27 #59
132411 Mr_Booze
pi_50450554
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:21 schreef Devrim_ het volgende:
Doe mij maar This is me then en J.Lo
Ik vind het prima als ze Spaans zingt maar doe dan gewoon 10 Engelse nummers en 3-4 Spaanse nummers...
Je bedoeld On The Six en J.Lo want This Is Me... Then is een hip-hop/r&b/soul album waar geen Spaanse nummers op voorkomen.
pi_50451351
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:50 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Je bedoeld On The Six en J.Lo want This Is Me... Then is een hip-hop/r&b/soul album waar geen Spaanse nummers op voorkomen.
Ze hoeft ook geen Spaans te zingen voor een goed album
Ik vond THis is me then en J.lo top
  vrijdag 15 juni 2007 @ 09:59:07 #61
132411 Mr_Booze
pi_50477729
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:10 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ze hoeft ook geen Spaans te zingen voor een goed album
Ik vond THis is me then en J.lo top
Oh ja ik zie ik had het verkeerd begrepen. Ik vind CAUM mooi omdat haar stem is gegroeid en ze beter zingt in het Spaans mooiere composities en iets minder mainstream.
pi_50486392
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:59 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Oh ja ik zie ik had het verkeerd begrepen. Ik vind CAUM mooi omdat haar stem is gegroeid en ze beter zingt in het Spaans mooiere composities en iets minder mainstream.
Ik vind het minder dat ik niet kan meezingen en de tekst niet begrijp

[ Bericht 1% gewijzigd door Devrim_ op 15-06-2007 14:20:08 ]
  zondag 17 juni 2007 @ 13:46:18 #63
132411 Mr_Booze
pi_50543733
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 14:13 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ik vind het minder dat ik niet kan meezingen en de tekst niet begrijp
Ik kan redelijk Spaans dus ik begrijp het wel er staan btw vertalingen van de nummers op internet.

NIEUWS: De nieuwe single is "Me Haces Falta" geworden de video is gedraaid.
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:20:02 #64
132411 Mr_Booze
pi_51595501
De eerste single van het nieuwe Engelse album is gelekt het heet "Hold It, Don't Drop It" het is een soort 70's/80's disco nummer met leuke blazers op de achtergrond.

Je kunt een gedeelte van de track streaming beluisteren op,
http://www.onlinejlofan.com
pi_51596233
Hoop dat het Engelse beter wordt dan het Spaanstalige album. Veel te veel ballads, ik houd meer van de J.Lo uit d'r hiphoppy tijd zeg maar .
  woensdag 18 juli 2007 @ 19:04:49 #66
132411 Mr_Booze
pi_51601830
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 15:48 schreef shiNinG_staR het volgende:
Hoop dat het Engelse beter wordt dan het Spaanstalige album. Veel te veel ballads, ik houd meer van de J.Lo uit d'r hiphoppy tijd zeg maar .
De nieuwe single is meer 70's disco pop met blazers maar wel catchy. De rest van het album is meer urban/hip-hop heeft ze verteld in een interview.
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:08:12 #67
132411 Mr_Booze
pi_51624412
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:12:44 #68
132411 Mr_Booze
pi_51801870
Ook is het nieuwe nummer "Toma de Mi" uit dat op de soundtrack van "El Cantante" uitgelekt.
Het schijnt geschreven te zijn door Nelly Furtado en ze komt ook voor in de achtergrondzang op sommige stukken.
pi_53673138
Miss Lopez heeft een nieuw album uitgebracht
Dit keer weer in het engels.
Album heet Brave en is via de bekende kanalen verkrijgbaar !
  woensdag 3 oktober 2007 @ 19:25:50 #70
132411 Mr_Booze
pi_53674634
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:32 schreef Devrim_ het volgende:
Miss Lopez heeft een nieuw album uitgebracht
Dit keer weer in het engels.
Album heet Brave en is via de bekende kanalen verkrijgbaar !
Stay Together is wel lekker poppy! BTW kan het Brave topic worden gesloten we kunnen gewoon hier verder gaan.. en CAUM was niet slecht verkopend. Het deed best goed voor een Spaans album: hoogste eerste week sales in Amerika voor een Spaans album plus "Que Hiciste" is Jennifer's langst lopende single in Zuid-Amerika en Zuiden van Europa.

[ Bericht 26% gewijzigd door Mr_Booze op 03-10-2007 19:30:54 ]
pi_53677559
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:25 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Stay Together is wel lekker poppy! BTW kan het Brave topic worden gesloten we kunnen gewoon hier verder gaan.. en CAUM was niet slecht verkopend. Het deed best goed voor een Spaans album: hoogste eerste week sales in Amerika voor een Spaans album plus "Que Hiciste" is Jennifer's langst lopende single in Zuid-Amerika en Zuiden van Europa.
CAUM deed het goed in plekken waar de mensen spaans spreken
daarbuiten werd er bijna niet van gekocht
  woensdag 3 oktober 2007 @ 22:20:46 #72
132411 Mr_Booze
pi_53679763
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:16 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

CAUM deed het goed in plekken waar de mensen spaans spreken
daarbuiten werd er bijna niet van gekocht
Nou in Noord-Amerika waren de verkoopcijfers toch hoog en dat is toch een Engelstalig land. Que Hiciste staat btw nog na een jaar in de top 40 van Spanje haar single stond een groot aantal weken op nummer 1# van de i-Tunes daar.

Of CAUM het nu slecht deed of niet het album was kwalitatief gezien een flinke stap vooruit. Ook vind ik Brave een stap voorwaarts. Marc Anthony heeft een goede invloed op haar.
quote:
Jennifer Lopez nieuwe album Brave 8 oktober
Door PP2GNews op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:14
Categorie: Muziek

Jennifer Lopez’s nieuwe Engelstalige album “Brave” ligt in de schappen vanaf 8 oktober. Het is het zesde studio album alweer voor de knappe Latina en haar tweede album dit jaar. Eerder dit jaar werd haar volledig Spaanstalige album “Como Ama Una Mujer” al uitgebracht. Een album dat direct naar de top van Latin Charts schoot en daar vier weken bleef hangen, maar ook in de algemene Billboard lijst een top 10 notering haalde en zo het best verkochte Spaanstalige debuutalbum tot nu toe is geworden.

Voor haar langverwachte album “Brave” is Jennifer de studio ingegaan met verschillende producers, zoals J.R. Rotem, Ryan Tedder, Middi Mafia en Bloodshy.
De eerste single “Do It Wel’’ is een uptempo track zoals we van La Lopez gewend zijn, met een lekkere dansbare beat. Het wachten is natuurlijk op de ongetwijfeld inspirerende videoclip, waarin Jennifer zich altijd van haar beste kant laat zien.

Recent hebben Jennifer en haar echtgenoot Marc Anthony hun tourdata bekend gemaakt. Deze ING PRESENTS JENNIFER LOPEZ & MARC ANTHONY EN CONCIERTO begint 29 september in Atlantic City. De Tour zal Amerika’s bekendste concertzalen aandoen. Voor het goede doel doneren de twee 1 dollar per verkocht ticket voor het ING Run for Something Better fonds, hiermee worden op basisscholen in achtergestelde wijken hardloopclinics gefinancieerd.

Jennifer is druk geweest met de promotie rondom de film El Cantante, waarin zij schittert als Puchi, de vrouw van salsa legende Hector Lavoe (gespeeld door Marc Anthony). De film is geproduceerd door Lopez’s eigen productiebedrijf Nuyorican Productions en werd direct in de eerste week al enthousiast ontvangen. Newsday schreef over de film: “…de meeslepende schoonheid van de film zit in de manier waarop het de centrale figuur uit de salsa muziek is gedramatiseerd: de zanger die de last met zich meedraagt van de hoop en dromen van zijn publiek.”

Maar weinig artiesten kunnen zo gemakkelijk switchen tussen de verschillende artistieke media als Jennifer Lopez met haar oneindige talent. Of ze nu in een veelbesproken rol acteert, de hitlijsten domineert met haar muziek of haar persoonlijkheid via een kleding- en geurenlijn toegankelijk maakt voor het grote publiek: Jennifer Lopez is de verwezenlijking van de succesvolle, mooie vrouw die weet wat zij wil.
Ook is de en concierto tour met Marc Anthony onlangs gestart in Amerika, ze heeft gezegd dat ze nog wil tour wil uitbreiden komend jaar.

[ Bericht 22% gewijzigd door Mr_Booze op 03-10-2007 22:28:27 ]
pi_53680211
Mr_Booze
Zou je al die promotie plaatjes van Jennifer kunnen zippen en ergens (rapidshare.com ofzo) kunnen uploaden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')