Dus ook jij koopt nooit een huis en/of een auto en je haalt je interieur van je huurflatje allemaal van marktplaats af?quote:Op woensdag 20 december 2006 19:53 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Dat zou ik echt niet kunnen.. daar zou ik nachten van wakker kunnen liggen.
Maar persoonlijk leen ik absoluut niet graag geld..
Da's niet zo gek. Het is een stuk reeëler om zonder schuld af te studeren, dan zonder schulden een huis te kopen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:29 schreef ethiraseth het volgende:
Serieus, ik snap mensen met leenangst voor hun studie niet. Als er iets is wat een investering is is dat het wel. En dan vinden mensen het een probleem om 10.000 te lenen voor hun studie, maar ze lenen wel enkele tonnen voor een huis, terwijl die investering veel gevaarlijker is eigenlijk.![]()
Je krijgt later .. na je studie.. toch al genoeg schulden.. die hypotheek waar je het over hebt. Maar met zo'n hoge schuld je wanneer je een huis wil kopen nog met die schulden. Dat is geen goed begin. En z blijf je eeuwig af betalen. Dus als je het nu niet nodig hebt, waarom zou je nu dan doen. Doe ik liever iets voorzichtiger met me geld.quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dus ook jij koopt nooit een huis en/of een auto en je haalt je interieur van je huurflatje allemaal van marktplaats af?![]()
Serieus, ik snap mensen met leenangst voor hun studie niet. Als er iets is wat een investering is is dat het wel. En dan vinden mensen het een probleem om 10.000 te lenen voor hun studie, maar ze lenen wel enkele tonnen voor een huis, terwijl die investering veel gevaarlijker is eigenlijk.![]()
Ik ben blij dat ik een prachtige studententijd zonder geldzorgen heb. Die (wat zal het zijn 10.000 euro) kan ik later toch wel terug betalen. Indien ik dit niet kan HOEF ik het niet eens terug te betalen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:57 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Je krijgt later .. na je studie.. toch al genoeg schulden.. die hypotheek waar je het over hebt. Maar met zo'n hoge schuld je wanneer je een huis wil kopen nog met die schulden. Dat is geen goed begin. En z blijf je eeuwig af betalen. Dus als je het nu niet nodig hebt, waarom zou je nu dan doen. Doe ik liever iets voorzichtiger met me geld.
Dat heb ik gelukkig ook nog steeds.. Wil alleen duidelijk maken dat wanneer iemand nu zegt dat ie niet aan lenen moet denken. Dat dat niet gleijk betekend dat ie nooit een hypotheek zal nemen ofzo.quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:15 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik een prachtige studententijd zonder geldzorgen heb. Die (wat zal het zijn 10.000 euro) kan ik later toch wel terug betalen. Indien ik dit niet kan HOEF ik het niet eens terug te betalen.
Nee, als ik later een mijn WO afgerond heb en doe wat ik heel graag wil dan kan ik heus wel een hypotheek of een auto kopen.. dan kan ik dat ook makkelijk betalen.. maar nu heb ik het geld niet en wil ik het dus ook niet uitgeven. Maar stel dat het niet zo loopt als wat ik denk dan heb ik iig geen studieschuld die me achtervolgtquote:Op zaterdag 23 december 2006 13:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dus ook jij koopt nooit een huis en/of een auto en je haalt je interieur van je huurflatje allemaal van marktplaats af?![]()
Onzinregeling trouwens. Dan wordt je dan kwijtgescholden en ben ik mijn belastingcenten daar aan kwijt. Wat een bullshit zeg.quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:15 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik een prachtige studententijd zonder geldzorgen heb. Die (wat zal het zijn 10.000 euro) kan ik later toch wel terug betalen. Indien ik dit niet kan HOEF ik het niet eens terug te betalen.
Niets... Ik heb zelfs aan het eind van mijn studie 4000 euri gespraat. Hoe doe ik dat? A: arme alleenstaande ouders hebben, zodat je een volledige beurs krijgt. B: WERKEN. C: Bewust omgaan met je geld. D: Niet aan een stuk door bieren...quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:11 schreef twinkles het volgende:
Ik heb 6 jaar over mijn opleiding gedaan, van die 6 heb ik een aantal jaar maximaal geleend. Mijn schuld is dan ook niet gering.. Over het precieze bedrag wil ik liever niet uitweiden (flauw he..) Maar het loopt toch in de x zoveel 10.000 zeg maar...
Hebben jullie ook zo'n hoge schuld (gehad) en is het moeilijk om deze af te lossen?
Dus jij hebt niet op kamers gewoond, jij hebt niet gefeest en je hebt constant in een bult gelegen van het werken blijkbaar... Want voor een degelijke studie (sommige HBO's en de Uni) ben je genoeg tijd kwijt dat je niet zomaar zoveel kunt werken EN studeren EN feesten...quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:33 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
Niets... Ik heb zelfs aan het eind van mijn studie 4000 euri gespraat. Hoe doe ik dat? A: arme alleenstaande ouders hebben, zodat je een volledige beurs krijgt. B: WERKEN. C: Bewust omgaan met je geld. D: Niet aan een stuk door bieren...
Gister nog prachtige nieuwe schoenen gekocht, heerlijk toch dat ik deze pas over 4 jaar eventueel hoef te betalen?quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:14 schreef haydear het volgende:
maar de grootste gedeelte blijft lenen om te zich vervolgens dagelijks lam te zuipen of overbodige spullen te kopen...deze mensen maken dus misbruik van! Helaas is het allemaal moeilijk te controleren...
Dat laatste zinnetje bezorgt me wat walgeling over je algehele denkwijze.quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:15 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik doe MBO met 2 vingers in mijn neus... dus nee ik hoef er niets voor te doen. Feesten vind ik zo af en toe wel leuk, maar heb geen zin om dagelijks laderzat te zijn. Ik werk best veel. ben ong 1 dag per 2 weklen vrij. Maar gelukkig leuk werk wat ik meer als een hobby, dan als werk doe. Dus ik heb het ideaalquote:Op zaterdag 23 december 2006 21:13 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dus jij hebt niet op kamers gewoond, jij hebt niet gefeest en je hebt constant in een bult gelegen van het werken blijkbaar... Want voor een degelijke studie (sommige HBO's en de Uni) ben je genoeg tijd kwijt dat je niet zomaar zoveel kunt werken EN studeren EN feesten...
niet geheel zo hbo betaal je qua schoolgeld ong het zelfde en qua boeken ben ik voor mijn aankomende HBO minder kwijt dan ik nu op de mbo kwijt ben ( en vooal als je ziet dat ik mijn boeken voor de MBo miswschien toch wel 1 a 2 keer heb gebruikt in de afgelopen 4 jaar...)quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:20 schreef Sylvana het volgende:
MBO is dan ook heel wat anders dan HBO/WO, schoolgeld is veel minder dan collegegeld, meestal veel minder kwijt aan boeken en andere spullen enzo
huh? schoolgeld is toch iets van 960 euro ofzo tegenover collegegeld van bijna 1600 euro?quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:31 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
niet geheel zo hbo betaal je qua schoolgeld ong het zelfde en qua boeken ben ik voor mijn aankomende HBO minder kwijt dan ik nu op de mbo kwijt ben ( en vooal als je ziet dat ik mijn boeken voor de MBo miswschien toch wel 1 a 2 keer heb gebruikt in de afgelopen 4 jaar...)
Ja hoi, er is ook nog zoiets als een middelwegquote:Op zaterdag 23 december 2006 21:13 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dus jij hebt niet op kamers gewoond, jij hebt niet gefeest en je hebt constant in een bult gelegen van het werken blijkbaar... Want voor een degelijke studie (sommige HBO's en de Uni) ben je genoeg tijd kwijt dat je niet zomaar zoveel kunt werken EN studeren EN feesten...
Zo werkt het leven nou eenmaal, kansen pakken waar ze liggen. Jij gaat later als je eenmaal geld verdient ook allerlei trucjes bedenken hoe je zo weinig mogelijk belasting hoeft te betalen. Wat mij betreft is dit hetzelfde.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:19 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Dat laatste zinnetje bezorgt me wat walgeling over je algehele denkwijze.
Ehm, nee. Hoogstens in het weekend.quote:Op zondag 24 december 2006 13:15 schreef livEliveD het volgende:
Beetje werken heb je echt wel tijd voor imho.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |