abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 december 2006 @ 17:08:33 #26
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_44167280
25k.

*burp*
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_44167351
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:05 schreef Repeat het volgende:

[..]

ja. alleen paupers lenen, kijk die reclame's van dsb en frisia maar.
Bij de IBG lenen is toch wel ff wat anders hoor, bij IBG maar rente van 2, nog wat % ofzo

En dan hoef je pas na je studie terug te betalen en eerste 2 jaar na je studie zelfs rentevrij
pi_44167366
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:05 schreef Dr_Jack het volgende:

[..]

Je kan ook rijke ouders hebben he. Sommige vrienden van me lenen ook niets, omdat de ouders alles betalen.
mijn ouders betalen helemaal niks, dus dan zit er weinig anders op dan lenen als je uitwonend bent
  dinsdag 5 december 2006 @ 17:22:03 #29
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_44167683
quote:

[..]

Ja, van die ongeschoolde lui van de reclames

Goede vergelijking
pi_44168472
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:05 schreef Dr_Jack het volgende:

[..]

Je kan ook rijke ouders hebben he. Sommige vrienden van me lenen ook niets, omdat de ouders alles betalen.
Ik kreeg minimale studiefinanciering omdat mn ouders teveel verdienden. Maar die betaalden mijn studie niet.. Alle 5 kinderen moesten het zelf betalen!! Iets met verantwoordelijkheid en anders-hadden-we-in-een-rijtjeshuis-gewoond..
Boeken betaalden ze wel, maar ja...

En de verantwoordelijkheid kwam pas na 3 jaar, toen heb ik een baantje genomen.
Twinkle Twinkle Little *
pi_44168531
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:45 schreef twinkles het volgende:

[..]

Ik kreeg minimale studiefinanciering omdat mn ouders teveel verdienden. Maar die betaalden mijn studie niet.. Alle 5 kinderen moesten het zelf betalen!! Iets met verantwoordelijkheid en anders-hadden-we-in-een-rijtjeshuis-gewoond..

"anders hadden we in een rijtjeshuis gewoond".
Dus jou ouders vinden een groter huis belangrijker?
  dinsdag 5 december 2006 @ 17:52:20 #32
107521 Furia
snoopy weer
pi_44168674
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:47 schreef Dementor het volgende:

[..]

"anders hadden we in een rijtjeshuis gewoond".
Dus jou ouders vinden een groter huis belangrijker?
Vast wel belangrijker dan de nieuwe merkbroek van hun kinderen. Hoewel ik zelf ook wel het schoolgeld van mijn kinderen erbij zou sponsoren, hebben zn ouders groot gelijk. Het begrip "nodig" is erg rekbaar!
pi_44168696
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:52 schreef Furia het volgende:

[..]

Vast wel belangrijker dan de nieuwe merkbroek van hun kinderen. Hoewel ik zelf ook wel het schoolgeld van mijn kinderen erbij zou sponsoren, hebben zn ouders groot gelijk. Het begrip "nodig" is erg rekbaar!
het gaat mij er vooral om dat er staat die betaalde mijn studie niet.
pi_44188528
Hoe bereken je hoeveel schuld je hebt/kan krijgen?

Voorlopig lig ik nog gewoon op schema maar waar hangt het allemaal vanaf of je schuld oploopt?
pi_44188887
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:52 schreef fallrite het volgende:
Hoe bereken je hoeveel schuld je hebt/kan krijgen?

Voorlopig lig ik nog gewoon op schema maar waar hangt het allemaal vanaf of je schuld oploopt?
ligt eraan hoeveel je bijleent per maand. En dan kun je uitrekenen hoeveel maanden je al hebt bijgeleend, hoe hoog je schuld tot nu toe is en als je gewoon je hele tudie blijft bijlenen kun je dan gewoon berekenen hoeveel schuld je dan aan het eind hebt
  woensdag 6 december 2006 @ 12:11:11 #36
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44188966
Toen ik nog studeerde dacht ik ook dat ik "later" makkelijk m'n schuld terug kon betalen..

als het terugbetalen begint tikt het elke maand toch wel weer aardig aan.
Vampire Romance O+
pi_44213609
Fuck, ik dacht dat ik al een tamelijke schuld had van E 300,- Valt dus wel mee.... en het was alleen omdat ik mijn OV niet had ingeleverd....
pi_44213633
ik heb alleen de laatste anderhalf jaar flink geleend, omdat ik het toen wel erg druk kreeg met stage en afstuderen. voor die tijd werkte ik gewoon in het weekend, dat kan makkelijk. en ik heb echt geen pretstudie gedaan (TU).
pi_44217781
Ik ben over een half jaartje klaar en dan zit ik denk ik zo rond de 15 duizend euro.

Ik maak me er niet zo druk over. Ik ga ervan uit dat ik dadelijk een goed betaalde baan krijg met mijn diploma op zak, en dan stelt die schuld niet meer zoveel voor.

Dus dat komt wel goed

Ik hoef nu niet op een houtje te bijten en ik heb alle tijd voor mijn studie, dat vind ik belangrijk.
Ik had me de pleures moeten werken als ik niet bij zou lenen.
pi_44218304
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:45 schreef twinkles het volgende:

[..]

Ik zal je uit de droom helpen: verantwoordelijkheid leer je iemand niet door diegene te laten stikken.
pi_44218608
Ik heb geen studieschuld
Ikke doe hard werken in het weekend om me ¤360 huur + de rest te betalen. Helaas dus geen tijd voor leven, maar geen schulden
pi_44218861
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:59 schreef HansU het volgende:
Ik heb geen studieschuld
Ikke doe hard werken in het weekend om me ¤360 huur + de rest te betalen. Helaas dus geen tijd voor leven, maar geen schulden
ik heb dan liever wel een leven en een schuld die ik na mn studie gewoon kan afbetalen dan dat ik tijdens mn studie op een houtje moet bijten
pi_44219021
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:08 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik heb dan liever wel een leven en een schuld die ik na mn studie gewoon kan afbetalen dan dat ik tijdens mn studie op een houtje moet bijten
Dat zou ik ook best willen, maar ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om een lening af te sluiten.
Een euro lenen voor een mars is voor mij al teveel schuld last
pi_44219080
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:13 schreef HansU het volgende:

[..]

Dat zou ik ook best willen, maar ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om een lening af te sluiten.
hoe ga je dat later dan doen als je een huis koopt, ook maar geen hypotheek nemen?
pi_44219095
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:13 schreef HansU het volgende:

[..]

Exact! Een medestander

quote:

[..]

pi_44219144
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:16 schreef Repeat het volgende:

[..]

Exact! Een medestander

[..]

Dus jij neemt later ook geen hypotheek ofzo
pi_44219194
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:16 schreef Repeat het volgende:

[..]

Exact! Een medestander

[..]

Lenen is ook helemaal niet nodig in mijn ogen. 250 stufi + 500 loon is voldoende om alles te betalen voor mij, soms houd ik zelf nog over ook. Het is maar dat je je bestedingspatroon in de gaten houdt.
Géén pain de Bologne van 1,50 voor een halfje brood dus en ook niet dagelijk naar de snackbar. Maar wel lekker zuipen af en toe, want we zijn geen holbewoners natuurlijk
pi_44219251
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:19 schreef HansU het volgende:

[..]

Lenen is ook helemaal niet nodig in mijn ogen. 250 stufi + 500 loon is voldoende om alles te betalen voor mij, soms houd ik zelf nog over ook. Het is maar dat je je bestedingspatroon in de gaten houdt.
Géén pain de Bologne van 1,50 voor een halfje brood dus en ook niet dagelijk naar de snackbar. Maar wel lekker zuipen af en toe, want we zijn geen holbewoners natuurlijk
ja daar heb je het al 500 euro loon, zoveel verdien ik niet

Als je zoveel verdient heb je ook geen lening nodig nee

Ik heb met lening nou ongeveer even veel te besteden als jou per maand

Als ik 500 euro zou verdienen zou ik ook niet lenen

Maar later zal ik toch echt wel een hypotheek nodig hebben als ik een huis wil kopen
pi_44219266
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:15 schreef Sylvana het volgende:

[..]

hoe ga je dat later dan doen als je een huis koopt, ook maar geen hypotheek nemen?
Een hypotheek is in mijn ogen niet echt een lening. Meer een voorschot, je gaat het uiteindelijk toch ooit af betalen en hebt er altijd het huis als onderpand voor terug.
Huren vind ik pas erg, ik gooi op het moment iedere maand steeds 360 euri weg voor me kamer.
pi_44219315
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:22 schreef HansU het volgende:

[..]

Een hypotheek is in mijn ogen niet echt een lening. Meer een voorschot, je gaat het uiteindelijk toch ooit af betalen en hebt er altijd het huis als onderpand voor terug.
Huren vind ik pas erg, ik gooi op het moment iedere maand steeds 360 euri weg voor me kamer.
een lening van de IBG vind ik een investering in je toekomst, zodat je je kunt richten op je opleiding en daarmee een diploma kunt behalen. Ik wil daarom ook niet meer dan 12 uur in de week werken, en daarmee ga ik dus echt geen 500 euro per maand verdienen Maar dan heb ik wel genoeg tijd over voor mn studie, want ik heb gewoon erg veel contacturen ( SPH) en daarbuiten nog veel in werkgroepen en individueel doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')