Bij de IBG lenen is toch wel ff wat anders hoor, bij IBG maar rente van 2, nog wat % ofzoquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja. alleen paupers lenen, kijk die reclame's van dsb en frisia maar.
mijn ouders betalen helemaal niks, dus dan zit er weinig anders op dan lenen als je uitwonend bentquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:05 schreef Dr_Jack het volgende:
[..]
Je kan ook rijke ouders hebben he.Sommige vrienden van me lenen ook niets, omdat de ouders alles betalen.
Ja, van die ongeschoolde lui van de reclamesquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik kreeg minimale studiefinanciering omdat mn ouders teveel verdienden. Maar die betaalden mijn studie niet.. Alle 5 kinderen moesten het zelf betalen!! Iets met verantwoordelijkheid en anders-hadden-we-in-een-rijtjeshuis-gewoond..quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:05 schreef Dr_Jack het volgende:
[..]
Je kan ook rijke ouders hebben he.Sommige vrienden van me lenen ook niets, omdat de ouders alles betalen.
"anders hadden we in een rijtjeshuis gewoond".quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:45 schreef twinkles het volgende:
[..]
Ik kreeg minimale studiefinanciering omdat mn ouders teveel verdienden. Maar die betaalden mijn studie niet.. Alle 5 kinderen moesten het zelf betalen!! Iets met verantwoordelijkheid en anders-hadden-we-in-een-rijtjeshuis-gewoond..
Boeken betaalden ze wel, maar ja...
En de verantwoordelijkheid kwam pas na 3 jaar, toen heb ik een baantje genomen.
Vast wel belangrijker dan de nieuwe merkbroek van hun kinderen. Hoewel ik zelf ook wel het schoolgeld van mijn kinderen erbij zou sponsoren, hebben zn ouders groot gelijk. Het begrip "nodig" is erg rekbaar!quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:47 schreef Dementor het volgende:
[..]
"anders hadden we in een rijtjeshuis gewoond".
Dus jou ouders vinden een groter huis belangrijker?
het gaat mij er vooral om dat er staat die betaalde mijn studie niet.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:52 schreef Furia het volgende:
[..]
Vast wel belangrijker dan de nieuwe merkbroek van hun kinderen. Hoewel ik zelf ook wel het schoolgeld van mijn kinderen erbij zou sponsoren, hebben zn ouders groot gelijk. Het begrip "nodig" is erg rekbaar!
ligt eraan hoeveel je bijleent per maand. En dan kun je uitrekenen hoeveel maanden je al hebt bijgeleend, hoe hoog je schuld tot nu toe is en als je gewoon je hele tudie blijft bijlenen kun je dan gewoon berekenen hoeveel schuld je dan aan het eind hebtquote:Op woensdag 6 december 2006 11:52 schreef fallrite het volgende:
Hoe bereken je hoeveel schuld je hebt/kan krijgen?
Voorlopig lig ik nog gewoon op schema maar waar hangt het allemaal vanaf of je schuld oploopt?
Ik zal je uit de droom helpen: verantwoordelijkheid leer je iemand niet door diegene te laten stikken.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:45 schreef twinkles het volgende:
[..]
Ik kreeg minimale studiefinanciering omdat mn ouders teveel verdienden. Maar die betaalden mijn studie niet.. Alle 5 kinderen moesten het zelf betalen!! Iets met verantwoordelijkheid en anders-hadden-we-in-een-rijtjeshuis-gewoond..
Boeken betaalden ze wel, maar ja...
En de verantwoordelijkheid kwam pas na 3 jaar, toen heb ik een baantje genomen.
ik heb dan liever wel een leven en een schuld die ik na mn studie gewoon kan afbetalen dan dat ik tijdens mn studie op een houtje moet bijtenquote:Op donderdag 7 december 2006 11:59 schreef HansU het volgende:
Ik heb geen studieschuld
Ikke doe hard werken in het weekend om me ¤360 huur + de rest te betalen. Helaas dus geen tijd voor leven, maar geen schulden![]()
Dat zou ik ook best willen, maar ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om een lening af te sluiten.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik heb dan liever wel een leven en een schuld die ik na mn studie gewoon kan afbetalen dan dat ik tijdens mn studie op een houtje moet bijten
hoe ga je dat later dan doen als je een huis koopt, ook maar geen hypotheek nemen?quote:Op donderdag 7 december 2006 12:13 schreef HansU het volgende:
[..]
Dat zou ik ook best willen, maar ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om een lening af te sluiten.
Een euro lenen voor een mars is voor mij al teveel schuld last![]()
Exact! Een medestanderquote:Op donderdag 7 december 2006 12:13 schreef HansU het volgende:
[..]
Dat zou ik ook best willen, maar ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om een lening af te sluiten.
Een euro lenen voor een mars is voor mij al teveel schuld last![]()
quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Lenen is ook helemaal niet nodig in mijn ogen. 250 stufi + 500 loon is voldoende om alles te betalen voor mij, soms houd ik zelf nog over ook. Het is maar dat je je bestedingspatroon in de gaten houdt.quote:
ja daar heb je het al 500 euro loon, zoveel verdien ik nietquote:Op donderdag 7 december 2006 12:19 schreef HansU het volgende:
[..]
Lenen is ook helemaal niet nodig in mijn ogen. 250 stufi + 500 loon is voldoende om alles te betalen voor mij, soms houd ik zelf nog over ook. Het is maar dat je je bestedingspatroon in de gaten houdt.
Géén pain de Bologne van 1,50 voor een halfje brood dus en ook niet dagelijk naar de snackbar. Maar wel lekker zuipen af en toe, want we zijn geen holbewoners natuurlijk![]()
Een hypotheek is in mijn ogen niet echt een lening. Meer een voorschot, je gaat het uiteindelijk toch ooit af betalen en hebt er altijd het huis als onderpand voor terug.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
hoe ga je dat later dan doen als je een huis koopt, ook maar geen hypotheek nemen?![]()
een lening van de IBG vind ik een investering in je toekomst, zodat je je kunt richten op je opleiding en daarmee een diploma kunt behalen. Ik wil daarom ook niet meer dan 12 uur in de week werken, en daarmee ga ik dus echt geen 500 euro per maand verdienenquote:Op donderdag 7 december 2006 12:22 schreef HansU het volgende:
[..]
Een hypotheek is in mijn ogen niet echt een lening. Meer een voorschot, je gaat het uiteindelijk toch ooit af betalen en hebt er altijd het huis als onderpand voor terug.
Huren vind ik pas erg, ik gooi op het moment iedere maand steeds 360 euri weg voor me kamer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |