en daar mogen ze mee door gaan, ze mogen die dikzak uit zimbabwe ook wegschoppen! En ze mogen heel het midden oosten elk land even een leuk bezoekje brengen. Liever amerika dan al die dictatoriale landen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik was tegen en blijf tegen. Het binnenvallen van een soevereine staat om daar jouw normen en waarden op te leggen en voor de mensen daar te bepalen wat wel en niet goed voor hen is, is niks meer of minder dan koloniaal imperialisme. Op basis van die overweging ging men vroeger die arme negertjes 'bevrijden' en 'de beschaving brengen'
Heb je je ooit wel eens af gevraagd waarom de laatste jaren de focus van de VS alleen maar op het midden oosten licht? En ze nooit of te nimmer afrikaanse landen helpen met het verdrijven van een dictator.quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
en daar mogen ze mee door gaan, ze mogen die dikzak uit zimbabwe ook wegschoppen! En ze mogen heel het midden oosten elk land even een leuk bezoekje brengen. Liever amerika dan al die dictatoriale landen.
Alsof Amerika geen dictatoriaal land isquote:Op dinsdag 5 december 2006 10:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
en daar mogen ze mee door gaan, ze mogen die dikzak uit zimbabwe ook wegschoppen! En ze mogen heel het midden oosten elk land even een leuk bezoekje brengen. Liever amerika dan al die dictatoriale landen.
hihi...quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alsof Amerika geen dictatoriaal land is![]()
"If you're not with us, you're against us!"
Jaja.quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Tegenwoordig ben ik nog steeds tegen. Dat betekent echter niet dat ik vind dat we ons nu moeten terugtrekken.
Nee. De vraag uit de OP is misschien wat verwarrend, maar nogmaals dan: Ik was van mening dat de inval in Irak fout was, en dat vind ik nog steeds.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jaja.
Maar je vind dus dat ze OF wegmoeten, OF moeten blijven.
Niet wegmoeten maar toch moeten blijven.
Maar ik wel. De aanwezigheid van de Amerikanen houdt de boel alleen maar aan het gisten. Als de Amerikanen terugtrrekken heb je wel nog een tijdje een burgeroorlog, maar op den duur zal de boel zich settelen. Zolang Amerika blijft en zich met de interne politiek blijft bemoeien, hou je facties en wederzijdse ellende.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:10 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee. De vraag uit de OP is misschien wat verwarrend, maar nogmaals dan: Ik was van mening dat de inval in Irak fout was, en dat vind ik nog steeds.
Dat wil dus niet zeggen dat ik dan ook vind dat Amerika zich nu moet terugtrekken. Daar is het te laat voor.
Duidelijkquote:Op dinsdag 5 december 2006 12:10 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee. De vraag uit de OP is misschien wat verwarrend, maar nogmaals dan: Ik was van mening dat de inval in Irak fout was, en dat vind ik nog steeds.
Dat wil dus niet zeggen dat ik dan ook vind dat Amerika zich nu moet terugtrekken. Daar is het te laat voor.
Ik denk dat je dan 3 apparte staten krijgt en daarna een heleboel onrust in Turkije.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar ik wel. De aanwezigheid van de Amerikanen houdt de boel alleen maar aan het gisten. Als de Amerikanen terugtrrekken heb je wel nog een tijdje een burgeroorlog, maar op den duur zal de boel zich settelen. Zolang Amerika blijft en zich met de interne politiek blijft bemoeien, hou je facties en wederzijdse ellende.
Wat is er mis met irak in 3 staten opgedeeld? Was het ook zo erg toen joegoslavie opgedeeld werd in apparte landen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan 3 apparte staten krijgt en daarna een heleboel onrust in Turkije.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |