abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 december 2006 @ 22:16:45 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44147771
Rumsfeld is nu zelfs van mening dat het Irakbeleid faalt.

Was jij voor de oorlog toen-ie begon, en ben je nog steeds voor?
Was jij voor de oorlog, en nu tegen?
Was jij tegen, en nu voor?
Of was je tegen en blijf je tegen?

Poll: Je standpunt inzake de oorlog op Irak
  • Ik was voor, nog steeds voor
  • Ik was tegen, nog steeds tegen
  • Ik was voor, ben nu tegen
  • Ik was tegen, ben nu voor
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

TS was tegen en blijft tegen, en is blij dat Rumsfeld in ieder geval inziet dat dit niet goed gaat, zo.
  •   maandag 4 december 2006 @ 22:40:55 #2
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_44148393
    Er was iemand tegen die nu voor is!
    Ik ben erg benieuwd naar diens overwegingen. Wie was het?
    pi_44148779
    gestemd.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_44148992
    ik was neutraal, en nu vind ik het eigenlijk wel een positieve aktie. Zowel linkse als rechtse activistische stokpaardjes zijn gelogenstraft, en we hebben nu de gelegenheid om shiiten tegen sunnieten uit te spelen door simpelweg niets te doen, met als gevolg lagere olieprijzen en stijgende exporten naar de regio. Een win-win situatie dus

ergo, kan niet zoveel met de vraagstelling.
    pi_44152674
    Ik was voor de oorlog maar tegen de troepen
    pi_44153700
    Ik was voor en ben voor. Dat neemt niet weg dat Rumsfeld gelijk heeft. Het beleid faalt. Het faalt al heel lang. Veranderingen zijn dus nodig.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_44155316
    uiteraard was ik voor, en ben dat nog steeds de manier waarop alles gegaan is ben ik alleen niet mee eens.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_44155485
    Het zou leuk zijn als iemand een poll uit 2003 tevoorschijn kan halen om te zien hoeveel mensen er toen 'voor' waren.

Maar goed, het is duidelijk dat de Amerikaanse bezetting tot nu toe weinig goeds heeft gebracht voor de bevolking van Irak en de positie van Iran (door het wegvallen van haar grootste tegenstander in de regio) enorm heeft versterkt.

Tegen en Tegen hier.
      dinsdag 5 december 2006 @ 09:25:57 #9
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_44155522
    Ik was tegen en blijf tegen. Het binnenvallen van een soevereine staat om daar jouw normen en waarden op te leggen en voor de mensen daar te bepalen wat wel en niet goed voor hen is, is niks meer of minder dan koloniaal imperialisme. Op basis van die overweging ging men vroeger die arme negertjes 'bevrijden' en 'de beschaving brengen'
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
    pi_44156123
    Ik was tegen en blijf tegen.
    Wat Lord_Vetinari zegt...
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_44156187
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 09:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
    Ik was tegen en blijf tegen. Het binnenvallen van een soevereine staat om daar jouw normen en waarden op te leggen en voor de mensen daar te bepalen wat wel en niet goed voor hen is, is niks meer of minder dan koloniaal imperialisme. Op basis van die overweging ging men vroeger die arme negertjes 'bevrijden' en 'de beschaving brengen'
    en daar mogen ze mee door gaan, ze mogen die dikzak uit zimbabwe ook wegschoppen! En ze mogen heel het midden oosten elk land even een leuk bezoekje brengen. Liever amerika dan al die dictatoriale landen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_44156283
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 10:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

en daar mogen ze mee door gaan, ze mogen die dikzak uit zimbabwe ook wegschoppen! En ze mogen heel het midden oosten elk land even een leuk bezoekje brengen. Liever amerika dan al die dictatoriale landen.
    Heb je je ooit wel eens af gevraagd waarom de laatste jaren de focus van de VS alleen maar op het midden oosten licht? En ze nooit of te nimmer afrikaanse landen helpen met het verdrijven van een dictator.
    Zou je ons daar een antwoord op kunnen geven.
      dinsdag 5 december 2006 @ 10:19:34 #13
    66444 Lord_Vetinari
    pi_44156382
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 10:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Alsof Amerika geen dictatoriaal land is

"If you're not with us, you're against us!"
      dinsdag 5 december 2006 @ 11:21:43 #14
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_44157602
    Ik sluit mij bij Fukuyama aan, eerst voor, tegen de manier waarop ze het hebben aangepakt, sowieso tegen terugtrekken (burgeroorlog).
    A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
    Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
    pi_44157781
    Ik ben nog steeds voor alleen was ik van te voren al bang dat de 'wederopbouw' een probleem zou worden met het aantal troepen wat ze stuurden. Een oorlog winnen is een stuk simpeler dan een land onder controle houden.
      dinsdag 5 december 2006 @ 11:30:13 #16
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_44157818
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 10:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Alsof Amerika geen dictatoriaal land is

"If you're not with us, you're against us!"
    hihi...

nee.
    A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
    Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
      dinsdag 5 december 2006 @ 11:40:20 #17
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_44158033
    Lastig.

In principe voor en voor.

1ste voor, omdat er een 'kans' was dat de gemiddelde Iraqi het beter had kunnen hebben.

Die kans is tot op heden niet benut. Dan zeg ik het aardig.

2de voor, omdat je nu niet op kan rotten, en de Iraqi's aan hun lot over kan laten.
    &lt;signature here&gt;.
    pi_44158157
    Ik was tegen, omdat je op je vingers na kon tellen dat er zou gebeuren wat er nu gebeurt. Nu ben ik voor, omdat als de Amerikanen nu weg gaan het helemaal een heilloos tyfuszooitje wordt in Irak.

Vergeet niet dat de meeste slachtoffers burgers zijn, die worden opgeblazen door andere Irakezen omdat ze toevallig Soennieten zijn. Als de Amerikanen weggaan wordt dat nog veel erger..
    Big dick.
      dinsdag 5 december 2006 @ 11:57:42 #19
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_44158449
    Ik was in principe tegen, omdat ik niet overtuigd was van de argumenten waarmee de oorlog ingegaan werd. Ik was er zeer voor om Blix meer tijd te geven voor zijn controles, en geloofde ik niet dat Irak een hand had in 9/11. Aan de andere kant was ik ook wel gevoelig voor de gruwelverhalen over Saddam, de beelden van gifgasaanvallen etcetera. Een genuanceerd tegen dus.

Tegenwoordig ben ik nog steeds tegen. Dat betekent echter niet dat ik vind dat we ons nu moeten terugtrekken. De huidige situatie is nu eenmaal ontstaan, nu zal de gifbeker ook leeggedronken moeten worden. Terugtrekking levert alleen maar meer ellende op.
      dinsdag 5 december 2006 @ 12:07:52 #20
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_44158659
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 11:57 schreef Hephaistos. het volgende:

Tegenwoordig ben ik nog steeds tegen. Dat betekent echter niet dat ik vind dat we ons nu moeten terugtrekken.
    Jaja.

Maar je vind dus dat ze OF wegmoeten, OF moeten blijven.

Niet wegmoeten maar toch moeten blijven.
    &lt;signature here&gt;.
      dinsdag 5 december 2006 @ 12:10:24 #21
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_44158733
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 12:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jaja.

Maar je vind dus dat ze OF wegmoeten, OF moeten blijven.

Niet wegmoeten maar toch moeten blijven.
    Nee. De vraag uit de OP is misschien wat verwarrend, maar nogmaals dan: Ik was van mening dat de inval in Irak fout was, en dat vind ik nog steeds.

Dat wil dus niet zeggen dat ik dan ook vind dat Amerika zich nu moet terugtrekken. Daar is het te laat voor.
      dinsdag 5 december 2006 @ 12:12:06 #22
    66444 Lord_Vetinari
    pi_44158767
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 12:10 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nee. De vraag uit de OP is misschien wat verwarrend, maar nogmaals dan: Ik was van mening dat de inval in Irak fout was, en dat vind ik nog steeds.

Dat wil dus niet zeggen dat ik dan ook vind dat Amerika zich nu moet terugtrekken. Daar is het te laat voor.
    Maar ik wel. De aanwezigheid van de Amerikanen houdt de boel alleen maar aan het gisten. Als de Amerikanen terugtrrekken heb je wel nog een tijdje een burgeroorlog, maar op den duur zal de boel zich settelen. Zolang Amerika blijft en zich met de interne politiek blijft bemoeien, hou je facties en wederzijdse ellende.
      dinsdag 5 december 2006 @ 12:12:46 #23
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_44158787
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 12:10 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Duidelijk

De poll is idd een flessehals waar je doorheen moet.

Volgens jouw interpretatie zou het nu voor mij "Ja, Nee" zijn.

Maar da's ook een open deur. Geen zinnig mens zal nu nog voor die oorlog zijn, nu we weten waar het op uitgedraaid is.
    &lt;signature here&gt;.
    pi_44159169
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 12:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Maar ik wel. De aanwezigheid van de Amerikanen houdt de boel alleen maar aan het gisten. Als de Amerikanen terugtrrekken heb je wel nog een tijdje een burgeroorlog, maar op den duur zal de boel zich settelen. Zolang Amerika blijft en zich met de interne politiek blijft bemoeien, hou je facties en wederzijdse ellende.
    Ik denk dat je dan 3 apparte staten krijgt en daarna een heleboel onrust in Turkije.

Troepen kunnen niet teruggetrokken worden ben ik bang voor en het bijvoorbeeld onder VN vlag plaatsen zal denk ik helaas weinig effect hebben wat betreft aanslagen e.d.
    pi_44159647
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 12:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan 3 apparte staten krijgt en daarna een heleboel onrust in Turkije.
    Wat is er mis met irak in 3 staten opgedeeld? Was het ook zo erg toen joegoslavie opgedeeld werd in apparte landen.

En turkije moet dan mischien ook wel een stukje van zijn grondgebeid afstaan aan de koerden. Ja daarvoor moeten ze dan maar een compensatie voor krijgen. En nu niet zeggen dat dat niet kan we hebben het als wereld ook al voor elkaar gekregen om irsael te laten ontstaan. Nu een koerdistan, sjitistan en soenitistan erbij.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')