abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44169201
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:04 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dat heeft ze toch helemaal in dr eentje geleerd op dat afvallerseiland in 18 dagen oid? Zelf vuur, zelf een slaapplek. Ze begon inderdaad niet als een echte survivaltype, maar dat was ze echt wel uiteindelijk hoor. Meer dan Linda en Wietske in ieder geval.
Inderdaad meer dan Linda en Wietske. Maar wie zegt mij dat ze, als ze niet op afvallerseiland in haar eentje was geweest, niet de rest van de expeditie heel actief iedereen aan het rondcommanderen was geweest? Het gaat mij er meer om dat ze gewoon nog nooit vuur had gemaakt, dat zegt iets over haar instelling. Ze moest het nu noodgedwongen leren. En natuurlijkhad ze zeer snel Koen erbij als kerel die voor haar wilde zorgen.
quote:
Daarnaast heeft ze het altijd nog 100x beter gedaan dan al die losers die na een dag of 2, 3 al weg waren .
Helemaal waar!
Spoilers!
pi_44169284
Hoe had Olga het dan moeten spelen? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Linda, Wietske, Curd hadden nul komma nul recht op een finaleplek, laat staan winnen. Coen en Bernadette, wellicht. Al gunde ik het Bernadette ook totaal niet, maar dat was meer persoonlijk . Ignace en Lenny hebben het tactisch zeer sterk gespeeld met hun complot op het juiste moment en de sterkere in de proeven zijn, waarbij Lenny daarna nog slimmer speelde door op het juiste moment zijn complot met Ignace te verbreken. Perfect gespeeld.

Olga had daar toch helemaal geen kans toe? Prima en goed door de kampen heen gekomen, maar zover ik me kan herinneren geen enkele stem. Bij de samensmelting zou ze direct hoe dan ook weggestemd worden en immuniteit won ze niet. Daarna 4 dagen zonder problemen, met de eerste avond al vuur, overleeft. Wat had ze dan beter moeten doen? Ze had toch verder geen mogelijkheid om challenges of whatever te spelen?
pi_44169330
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Inderdaad meer dan Linda en Wietske. Maar wie zegt mij dat ze, als ze niet op afvallerseiland in haar eentje was geweest, niet de rest van de expeditie heel actief iedereen aan het rondcommanderen was geweest? Het gaat mij er meer om dat ze gewoon nog nooit vuur had gemaakt, dat zegt iets over haar instelling. Ze moest het nu noodgedwongen leren. En natuurlijkhad ze zeer snel Koen erbij als kerel die voor haar wilde zorgen.
Ik vind 4 dagen vrij lang hoor. En met Klaar op het vrouweneiland deed ze volgens mij ook wel genoeg. Maar goed, het is ook wel een behoorlijke rolverdeling op zo'n eiland lijkt me. Wanneer er 5 kerels zitten en 2 vrouwen, willen die mannen echt wel het vuur maken lijkt me.
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:53:11 #179
13465 eesch
Bijna weekend !!!
pi_44170423
Gedurende de uitzendingen bekroop mij steeds meer een gevoel dat deze versie van ER nog verder dan ooit tevoren afdreef van waar het ooit om begonnen was en dat gevoel werd met de finale en de laatste gang daar naar toe helaas bittere waarheid. Jammer dat een ooit zo schitterend concept is afgezakt naar een zoveelste commerciėle en vooraf door redactieleden uitgestippelde schermvulling.

De hele vraag of iemand verdiend heeft gewonnen of niet is wat mij betreft niet eens relevant omdat het overduidelijk niet meer gaat om het "verdienen". Op het moment dat je de keuze voor een winnaar laat bepalen door de kijker, die zich alleen richt op slechts enkele aspecten van de hele expeditie en/of van de persoon in kwestie (wat nog eens onderschreven wordt door het meerendeel van de reacties hier), en niet door de expeditieleden die de finalisten bewust dag in dag uit hebben meegemaakt en dus als beste in staat zijn een oordeel te vellen over wie zich een echte Robinson mag noemen, gaat het niet meer om verdienen van een titel, maar alleen nog om het verdienen van (sms en bel)centjes...

Wat mij betreft heeft dit eens zo mooie programma zijn geloofwaardigheid verloren en ik hoop dan ook op een terugkeer naar het originele concept.
Is a dream a lie, when it don't come true, or is it something worse?
  dinsdag 5 december 2006 @ 19:54:31 #180
147737 GGras
Ik chock niet!!
pi_44172443
Vind dat het oneerlijk is gegaan met dat terugstemmen, was wel te verwachten dat Olga terug zou komen. Vreselijk dat geslijm van die vrouwen waar ik de namen niet van weet, zo onboeiend waren ze.

Vond Olga tijdens de uitzendingen wel leuk met haar opmerkingen. Maar Lenny heeft gewoon zoveel proeven gewonnen (en de finaleproef). Dat telt gewoon helemaal niet meer mee op het einde!
14 07 07
pi_44182213
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:14 schreef BliksemSchigt het volgende:

Linda, Wietske, Curd hadden nul komma nul recht op een finaleplek, laat staan winnen. Coen en Bernadette, wellicht. Al gunde ik het Bernadette ook totaal niet, maar dat was meer persoonlijk . Ignace en Lenny hebben het tactisch zeer sterk gespeeld met hun complot op het juiste moment en de sterkere in de proeven zijn, waarbij Lenny daarna nog slimmer speelde door op het juiste moment zijn complot met Ignace te verbreken. Perfect gespeeld.

Olga had daar toch helemaal geen kans toe? Prima en goed door de kampen heen gekomen, maar zover ik me kan herinneren geen enkele stem. Bij de samensmelting zou ze direct hoe dan ook weggestemd worden en immuniteit won ze niet. Daarna 4 dagen zonder problemen, met de eerste avond al vuur, overleeft. Wat had ze dan beter moeten doen? Ze had toch verder geen mogelijkheid om challenges of whatever te spelen?
Ik zeg ook niet dat Olga niet in de finale had moeten staan, maar wel dat ik de makkelijke manier waarop niet leuk vond om naar te kijken. Olga is niet mijn favoriet nee, maar ze was inderdaad stukken beter dan Curd, Linda en Wietske.
Spoilers!
pi_44185698
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:14 schreef BliksemSchigt het volgende:

Dus heeft de rest (Lenny, Ignace bijvoorbeeld) het toch beter gespeeld door dat complot te vormen? Door haar als eerste, serieuze concurrent direct weg te stemmen?
  woensdag 6 december 2006 @ 10:20:00 #183
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44186158
Er zijn al jaren finales waar het publiek meestemt of het totaal beslist. En het publiek houdt niet van mensen die het spel zoals Lenny spelen. 50% van de overwinning van Olga is volgens mij te danken aan die domme actie van dat 'complot'.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 6 december 2006 @ 10:27:34 #184
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_44186323
Robinson Crusoe was iemand (fictief) die leerde voor zichzelf te zorgen op een verlaten eiland. Dat Lenny veel won en beloftes brak maakt hem niet [kotswoordje van dit jaar] "robinsonwaardig". Een Ignace kon dat van zich zelf allemaal; Olga heeft dat geleerd. Die twee waren voor mij althans de beste kandidaten. Maar bovenal mooi dat de complotters een koekje van eigen deeg kregen.
En wat de BN'ers betreft: niet doen; net als met WieIsDeMol of PekingExpress vernaggelt dat het leuke...
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
  woensdag 6 december 2006 @ 10:32:42 #185
153506 Captain_Fabulous
pi_44186443
Spijker op de kop, die jaargang waar de afvallers op een geheim eiland kwamen, waar dan ze telkens met degeen die er al was moesten battelen om wie er op het eiland mocht blijven, dat kwam er nog het dichts bij in de buurt. Trouwens wel grappig, Ryan speelde dat jaar mee, heeft ook heel lang op dat eiland gezeten (weet niet meer of ie nu in de finale kwam of niet) en won later de all stars editie. Op een heel mooie manier vond ik.
Mischien een editie waar ze de laatste 5 deelnemers op kleine eilandjes alleen zetten, en ze zien elkaar alleen tijdens Robbinson proeven of zoiets? Blijven de echte bikkels (m/v) vanzelf over....
pi_44186512
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:27 schreef tweaktubbie het volgende:
Robinson Crusoe was iemand (fictief) die leerde voor zichzelf te zorgen op een verlaten eiland. Dat Lenny veel won en beloftes brak maakt hem niet [kotswoordje van dit jaar] "robinsonwaardig". Een Ignace kon dat van zich zelf allemaal; Olga heeft dat geleerd. Die twee waren voor mij althans de beste kandidaten. Maar bovenal mooi dat de complotters een koekje van eigen deeg kregen.
En wat de BN'ers betreft: niet doen; net als met WieIsDeMol of PekingExpress vernaggelt dat het leuke...
Dan kunnen we de proeven net zo goed afschaffen. Gaan we gewoon lekker om de drie dagen stemmen wie er weg moet omdat hij/zij te weinig vis heeft gevangen. Een tweede BB, maar dan op een onbewoond eiland.
  woensdag 6 december 2006 @ 10:53:06 #187
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_44186908
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:35 schreef Fargo het volgende:

[..]

Dan kunnen we de proeven net zo goed afschaffen. Gaan we gewoon lekker om de drie dagen stemmen wie er weg moet omdat hij/zij te weinig vis heeft gevangen. Een tweede BB, maar dan op een onbewoond eiland.
Ja, maar die proeven maken het programma juist leuk, anders kijken er helemaal weinig mensen.
Toch vind ik dat het met die eliminatieproef wel goed gaat. Degene die verliezen moeten naar de eilandraad en dan wordt daar (ALS HET EERLIJK GAAT!) de zwakste weggestemd en dus degene die de minste vis vangt..

Maar met trieste complotjes werkt dat niet he...
Zoals deze keer met Lenny, Ignazio, Curd, Linda en Wietske..

De Strijd der Titanen, dat was pas gaaf! Ik heb daar echt 100x meer van genoten dan deze nep Robinsons.
pi_44187015
Stel dat Lenny niet die domme zet gedaan had en samen met Ilnace en Bernadette bij de laatste drie zat. Dan hadden we een heeeel andere finale gezien.

Dit was een beetje voorspelbaar zo.
pi_44187064
Ik weet niet of Bernadette dan bij de laatste 3 had gezeten hoor.

Coen, Curd en Wietske hadden sowieso op Olga gestemd lijkt me.
  woensdag 6 december 2006 @ 11:01:52 #190
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_44187116
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik weet niet of Bernadette dan bij de laatste 3 had gezeten hoor.

Coen, Curd en Wietske hadden sowieso op Olga gestemd lijkt me.
Wietske?
pi_44187137
Ilnace had volgens mij ook niet bij de laatste drie gezeten dan of hij had die proef moeten winnen.
pi_44192489
Ik kijk eigenlijk uit naar een ER met deelnemers die drie complotten tegelijk smeden.
http://www.dvdkijker.nl - DVD Prijsvergelijk (R2 UK)
pi_44194328
Dit jaar ben ik dus voor het eerst afgehaakt bij ER. Ik heb wel voor het eerst survivor gevolgd. Waarom het een wel en het ander niet?
Zelf heb ik er niet echt een verklaring voor. Te weinig persoonlijkheden ofzo die mee deden. Dat hele familiegedoe kan me inderdaad gestolen worden. Maar 1 familielid laten komen voor een winnaar van een proef en de rest laten toekijken lijkt me bv veel leuker. Wat meer eigenwijze zelfstandige persoonlijkheden lijkt me ook een aanrader.
En natuurlijk, er moeten mensen zijn om je aan te ergeren. Die luie Judge van een paar geleden, of zoiets als die John van vorig jaar. Bjorn Iemand die je het bloed onder de nagels vandaan haalt. Iemand waar het glazuur van je tanden van springt. Waardoor je servies door de tv wilt gooien..... Dat is de kracht van het programma en dat zat er dit jaar niet in. Klaar en Robin voegde dit jaar helemaal niks toe. Ze waren allebei meer papa en mama aan het spelen. Daar hebben we juist geen behoefte aan bij ER. Mensen moeten het allemaal zelf uitzoeken op zo een eiland. Geen les krijgen van oud gediende

Volgende keer beter E.P ( spiek wat meer bij Survivor)
Dat is eens wat anders...
pi_44195255
quote:
Op woensdag 6 december 2006 14:14 schreef Mr_Romano het volgende:
Ik kijk eigenlijk uit naar een ER met deelnemers die drie complotten tegelijk smeden.
Dat werkt alleen als na afloop de weggestuurde deelnemers op het eiland al voor de winnaar stemmen en niet alle afleveringen thuis mogen bekijken en dan pas kiezen of het publiek laten SMSen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_44199941
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:19 schreef cora4034 het volgende:
Dit jaar ben ik dus voor het eerst afgehaakt bij ER. Ik heb wel voor het eerst survivor gevolgd. Waarom het een wel en het ander niet?
Zelf heb ik er niet echt een verklaring voor. Te weinig persoonlijkheden ofzo die mee deden. Dat hele familiegedoe kan me inderdaad gestolen worden. Maar 1 familielid laten komen voor een winnaar van een proef en de rest laten toekijken lijkt me bv veel leuker. Wat meer eigenwijze zelfstandige persoonlijkheden lijkt me ook een aanrader.
En natuurlijk, er moeten mensen zijn om je aan te ergeren. Die luie Judge van een paar geleden, of zoiets als die John van vorig jaar. Bjorn Iemand die je het bloed onder de nagels vandaan haalt. Iemand waar het glazuur van je tanden van springt. Waardoor je servies door de tv wilt gooien..... Dat is de kracht van het programma en dat zat er dit jaar niet in. Klaar en Robin voegde dit jaar helemaal niks toe. Ze waren allebei meer papa en mama aan het spelen. Daar hebben we juist geen behoefte aan bij ER. Mensen moeten het allemaal zelf uitzoeken op zo een eiland. Geen les krijgen van oud gediende

Volgende keer beter E.P ( spiek wat meer bij Survivor)
Je slaat de spijker op zn kop.
De kracht van ER zijn de onderlinge spanningen. Dat is veel boeiender dan een winnaar kiezen. Want die is er namelijk niet, aangezien iedereen wel ongeveer tzelfde uitvoert op zon eiland.
En dit jaar waren er vrij weinig grote spanningen, met als resultaat een ER die... .. was.

[ Bericht 5% gewijzigd door oldschoolf00l op 06-12-2006 18:28:18 ]
Allah u akbar
pi_44200963
Belg verliest van Blond (Holland) Gezondheid Maat naaien zal wel lekker zijn Stomme zet van de Belg Ik vond haar eruggg goed En al dat gekonkel mogen ze van mij uit die TV kast banne...op naar de versie 2007
  woensdag 6 december 2006 @ 18:51:48 #197
6941 APK
Factual, I think.
pi_44201294
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:41 schreef webstek het volgende:
Belg verliest van Blond (Holland) Gezondheid Maat naaien zal wel lekker zijn Stomme zet van de Belg Ik vond haar eruggg goed En al dat gekonkel mogen ze van mij uit die TV kast banne...op naar de versie 2007
WTF
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 7 december 2006 @ 10:21:10 #198
147113 TheGimp
Bring Out The Gimp
pi_44216321
Playmate Olga steunt moeder

AMSTERDAM - Playmate Olga Urashova (26), die maandagavond laat werd uitgeroepen tot winnares van Expeditie Robinson, heeft haar gewonnen 50.000 euro al besteed. "Daarmee ga ik mijn moeder helpen. Zij heeft erge last van astma, en ik kan nu haar ziekenhuisrekeningen betalen."

Olga's moeder, die aanwezig was bij de finale van het survivalprogramma, woont in Wit-Rusland. "Daar woonde ik zelf tot zes jaar geleden ook, voor ik naar Nederland kwam. Met een ander deel van het geld steun ik een weeshuis daar. Ik stuur al jaren pakketten met onder andere vitamines. Die worden nu wat groter!"
ZED: “Bring out The Gimp”
MAYNARD: “I think The Gimp's asleep”
ZED: “Well, I guess you'll just wake 'em up now, won't you”
  donderdag 7 december 2006 @ 10:29:12 #199
153506 Captain_Fabulous
pi_44216481
Als we dan toch in de Story mode gaan:
las gisteren in de spits of zo dat Olga, Bernadette en Koen samen een reisje naar Panama hebben gepland, om de omgeving weer terug te zien in een ontspannen sfeer en in iets meer luxueuze omgeving, omdat ze zulke goede vrienden zijn geworden tijdens het programma.
Volgens mij zijn Olga en Koen niet alleen maar vriendjes geworden hoor.
pi_44219047
quote:
Op donderdag 7 december 2006 10:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
....
Volgens mij zijn Olga en Koen niet alleen maar vriendjes geworden hoor.
Koen wist inderdaad te vertellen dat ie elke ochtend nog zeer plezant wakker werd. Dat gecombineerd met het gezelschap van Olga en het badderen van hem en topless Olga in een van de afleveringen lijkt het me niet geheel onmogelijk dat er iets is (gebeurd) tussen hen. .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')