Ja hoeveel geld je wil uitgeven ligt natuurlijk helemaal aan jezelf.quote:Op woensdag 6 december 2006 02:27 schreef thettes het volgende:
Even een vraagje, hoeveel geld zouden jullie uitgeven aan een elektrische gitaar, met in m'n achterhoofd dat ik het misschien niet eens zo leuk vind als ik denk? Daarnaast ook zonder lessen te nemen. Enige reden is dat ik weer eens een muziekinstrument wil bespelen nadat ik als kind na een paar jaar helemaal was uitgekeken op pianolessen.
Ik zie wel allemaal start pakketten van squier en ibanez op bij online muziekwinkels, maar die kwaliteit lijkt me nogal bedenkelijk?
Wat hij zegt dusquote:Op woensdag 6 december 2006 02:32 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja hoeveel geld je wil uitgeven ligt natuurlijk helemaal aan jezelf.
Gitaar spelen is heel goed zelf aan te leren![]()
Ja de starterspakketten... de naam zegt het al, om te beginnen is het okay spul, maar je bent er snel op uitgekeken.
Maar vertel ff wat voor soort muziek je wilt gaan spelen en hoeveel jij van plan was er aan uit te geven, gitaar + versterker dus.
Het soort muziek.. tja, in ieder geval geen keiharde metal of punk, ik denk meer richting muziek als RHCP (de "rustigere" kant). Misschien toch wel te vatten onder redelijk mainstream rockmuziek.quote:Op woensdag 6 december 2006 02:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Gitaar spelen is heel goed zelf aan te leren![]()
Ja de starterspakketten... de naam zegt het al, om te beginnen is het okay spul, maar je bent er snel op uitgekeken.
Maar vertel ff wat voor soort muziek je wilt gaan spelen en hoeveel jij van plan was er aan uit te geven, gitaar + versterker dus.
Voor een eurootje of 200 heb je al wel een "goede" elektrische gitaar.quote:Op woensdag 6 december 2006 02:39 schreef thettes het volgende:
[..]
Het soort muziek.. tja, in ieder geval geen keiharde metal of punk, ik denk meer richting muziek als RHCP (de "rustigere" kant). Misschien toch wel te vatten onder redelijk mainstream rockmuziek.
Dat geld is juist wat ik me afvraag. Heb je nou echt iets voor zo'n startsetje van 200 euro, of heb je voor 600 euro iets wat echt zo véél beter is dat het de aanschaf rechtvaardigt. Of is voor mij misschien de beste optie om daar tussenin te zitten?
Mijn probleem is dus echt een gebrek aan inzicht in kwaliteitsverschillen. En in hoeverre die kwaliteitsverschillen mij in de weg zouden zitten als beginneling.
Vanaf 250 euro heb je een behoorlijke gitaar waar je een tijd mee vooruit kan, (mits je de goeie uitzoekt natuurlijk zit alsnog veel rotzooi tussen) en voor zo'n 80-100 euro heb je een versterker waar je thuis gewoon heel veel mee kan die daarvoor echt goed genoeg zijnquote:Op woensdag 6 december 2006 02:39 schreef thettes het volgende:
[..]
Het soort muziek.. tja, in ieder geval geen keiharde metal of punk, ik denk meer richting muziek als RHCP (de "rustigere" kant). Misschien toch wel te vatten onder redelijk mainstream rockmuziek.
Dat geld is juist wat ik me afvraag. Heb je nou echt iets voor zo'n startsetje van 200 euro, of heb je voor 600 euro iets wat echt zo véél beter is dat het de aanschaf rechtvaardigt. Of is voor mij misschien de beste optie om daar tussenin te zitten?
Mijn probleem is dus echt een gebrek aan inzicht in kwaliteitsverschillen. En in hoeverre die kwaliteitsverschillen mij in de weg zouden zitten als beginneling.
Nee, neem dan de telequote:Op woensdag 6 december 2006 05:56 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gitaren tegenwoordig zijn zo goed. De kwaliteit van massaproductie ligt best hoog! Maar er is een ding wat mij en veel andere gitaristen stoort, juist, die starterkits. Die zijn zo belachelijk dat je wordt aangemoedigd te stoppen met gitaarspelen. Als je er even wat meer aan uitgeeft ben ik er zeker van dat gitaarspelen je bevalt. Als je echt van muziek houdt, dan.
Als ik je smaak zo bekijk denk ik dat een stratocastermodel wel wat voor je is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stratocaster Stratocaster
Die heeft singlecoil oftewel enkelspoels elementen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gitaarelement Over elementen
De beste optie is naar mijn mening een London City strat (Spitfire Mk II) in huis te halen. Daar heb ik nu nog plezier van en ik heb al veel duurdere gear. Maar die zijn niet zo makkelijk te verkrijgen helaas. Squier is ook prima
als je niet weet of je het wel echt zo leuk gaat vinden zou ik gewoon voor zo'n goedkoop starterssetje gaan, als je het leuk vindt wil je na een tijdje toch beter spul, ookal begin je met een gitaar van 500quote:Op woensdag 6 december 2006 02:27 schreef thettes het volgende:
Even een vraagje, hoeveel geld zouden jullie uitgeven aan een elektrische gitaar, met in m'n achterhoofd dat ik het misschien niet eens zo leuk vind als ik denk? Daarnaast ook zonder lessen te nemen. Enige reden is dat ik weer eens een muziekinstrument wil bespelen nadat ik als kind na een paar jaar helemaal was uitgekeken op pianolessen.
Ik zie wel allemaal start pakketten van squier en ibanez op bij online muziekwinkels, maar die kwaliteit lijkt me nogal bedenkelijk?
erg goeie case, vriend van me heeft de grotere (showmaster48, voor als je nog wilt uitbreiden in de toekomst, en geloof me dat ding zit zo vol)!quote:Op woensdag 6 december 2006 01:29 schreef Dribbel_ het volgende:
Denk dat ik zoiets haal
Goeie afmetingen zelfs nog iets van ruimte voor uitbreiden, en niet al te duur :
http://www.verkoop.licht-(...)ster-24-Hld7401.html
Als ik nu naar mijn eerste gitaar kijk vraag ik me af hoe ik het in hemelsnaam heb volgehouden, haha. Wat een absoluut stuk brandhout is dat. En toch wil ik hem niet kwijtquote:Op woensdag 6 december 2006 11:02 schreef Desensitized het volgende:
Ja, gewoon een übergoedkope set nemen, heb ik ook gedaan. Vond het dusdanig leuk dat ik later wel beter spul heb gehaald. Maar zo'n setje van 100-150 euro is eerst prima hoor!
Haha, same herequote:Op woensdag 6 december 2006 11:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als ik nu naar mijn eerste gitaar kijk vraag ik me af hoe ik het in hemelsnaam heb volgehouden, haha. Wat een absoluut stuk brandhout is dat. En toch wil ik hem niet kwijt![]()
Volgens m'n bankrekening zit ie niet zo volquote:Op woensdag 6 december 2006 11:38 schreef Neidropje het volgende:
[..]
erg goeie case, vriend van me heeft de grotere (showmaster48, voor als je nog wilt uitbreiden in de toekomst, en geloof me dat ding zit zo vol)!
Tenzij het setje zo goedkoop is dat hij continu ontstemt. Als er iets demotiverend werkt...quote:Op woensdag 6 december 2006 11:02 schreef Desensitized het volgende:
Ja, gewoon een übergoedkope set nemen, heb ik ook gedaan. Vond het dusdanig leuk dat ik later wel beter spul heb gehaald. Maar zo'n setje van 100-150 euro is eerst prima hoor!
Vooral als je het nog niet zo snel doorhebt, en werkelijk daardoor álles kut klinkt wat je speeltquote:Op woensdag 6 december 2006 12:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tenzij het setje zo goedkoop is dat hij continu ontstemt. Als er iets demotiverend werkt...
Ja idd, dan kun je beter een Gibson of Fender kopenquote:Op woensdag 6 december 2006 12:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tenzij het setje zo goedkoop is dat hij continu ontstemt. Als er iets demotiverend werkt...
Nou ja, er is wel een tussenniveau denkbaar natuurlijkquote:Op woensdag 6 december 2006 13:12 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja idd, dan kun je beter een Gibson of Fender kopen![]()
ligt alleen ver buiten het budget
Ja maar dat is ook weer een uiterstequote:Op woensdag 6 december 2006 13:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, er is wel een tussenniveau denkbaar natuurlijk. Maar het allergoedkoopste van het allergoedkoopste (zeker tweedehands) wil nog wel eens een grote teleurstelling zijn om voornamelijk die reden.
Tuurlijk. Maar wel het uiterste waar naar gekeken wordt door iemand die "het wel eens wil proberen, maar niet teveel geld wil uitgeven voor het geval het niet bevalt" en wij als verzamelde gitaarwijsheidquote:Op woensdag 6 december 2006 13:19 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook weer een uiterste.
Haha idd, van die lui die meteen een dikke box van hun vader krijgen terwijl ze niet weten wat buizen zijn ofzo, das echt schijt irritantquote:Op woensdag 6 december 2006 13:24 schreef Cynic het volgende:
je hoort ook op een scharminkel van een gitaar te beginnen.
ik kan er nooit zo goed tegen als mensen net beginnen en dan meteen spullen hebben die 2 keer zo duur zijn als die van mij, haha
Als ze niet weten wat buizen zijn kan je ze natuurlijk de buizen laten vervangen zonder de amp van het lichtnet af te halen. Sommige problemen lossen zichzelf op met een beetje creativiteit, zeker als jij vervolgens de spullen erft.quote:Op woensdag 6 december 2006 13:26 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Haha idd, van die lui die meteen een dikke box van hun vader krijgen terwijl ze niet weten wat buizen zijn ofzo, das echt schijt irritant![]()
Gister liet iemand tijdens de les een fender buizen vibroverb omtiefenquote:Op woensdag 6 december 2006 13:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als ze niet weten wat buizen zijn kan je ze natuurlijk de buizen laten vervangen zonder de amp van het lichtnet af te halen. Sommige problemen lossen zichzelf op met een beetje creativiteit, zeker als jij vervolgens de spullen erft.
quote:Op woensdag 6 december 2006 13:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als ze niet weten wat buizen zijn kan je ze natuurlijk de buizen laten vervangen zonder de amp van het lichtnet af te halen. Sommige problemen lossen zichzelf op met een beetje creativiteit, zeker als jij vervolgens de spullen erft.
ja!quote:Op woensdag 6 december 2006 13:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[afbeelding]
Kan juh daarmeej versterkuh dan?
neuj het zijn meer van zulleke:quote:Op woensdag 6 december 2006 13:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[afbeelding]
Kan juh daarmeej versterkuh dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |