abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44164535
Het moet 10 liter/min zijn voor de quinta35C
Wat u zelf nog kunt controleren is hoe de instelling op code 3 is.
Zie het boekje bij de ketel.

Zoek code drie op door te drukken op de knop links onder, je ziet dan 3.
Ga met de +/- knop de tapwater temp verhogen. Zet hem eens als proef op 65.
Bevestig met Enter
1x reset om terug te keren naar normale gebruiksstand.
  dinsdag 5 december 2006 @ 17:09:51 #53
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44167325
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:13 schreef jeanm51 het volgende:
Zelf heb ik een Nefit ecomline 30 met een 80 liter boiler en de afstand bij mij is 14 meter . En met 16sec kon ik mijn vingers niet meer onderhouden zo heet.
Dus je kan die Remeha in ruilen voor een Nefit excellent of een boiler er bij zetten
en het kost ook niks om dag in dag uit 80 liter water warm te houden.......
pi_44167487
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:09 schreef gateway het volgende:

[..]

en het kost ook niks om dag in dag uit 80 liter water warm te houden.......
bij goede isolatie ( goh hebben we hem weer ) valt prima te doen?
  dinsdag 5 december 2006 @ 17:23:11 #55
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44167726
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

bij goede isolatie ( goh hebben we hem weer ) valt prima te doen?
ja ok, maar wanneer is het handig dat er 80 liter op voorraad is? Als je en ketel hebt die het zonderr zon vat ook wel kan bijbenen is dat toch zuiniger?

Want bij onze ketel (een buderus uit 1980 met een bovenwaarde van ik meen uit mun hoofd 48kw) is het zo als die 80 liter op is, je 20 minuten moet wachten voordat er weer warm water is......

En bij ons duurt het trouwens ook wel ff voordat er warm water is op de badkamer, terwijl de ketel erboven staat. Weet niet hoe dik de leiding is, maar denk 15mm....
pi_44169036
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:23 schreef gateway het volgende:

[..]

ja ok, maar wanneer is het handig dat er 80 liter op voorraad is? Als je en ketel hebt die het zonderr zon vat ook wel kan bijbenen is dat toch zuiniger?

Want bij onze ketel (een buderus uit 1980 met een bovenwaarde van ik meen uit mun hoofd 48kw) is het zo als die 80 liter op is, je 20 minuten moet wachten voordat er weer warm water is......

En bij ons duurt het trouwens ook wel ff voordat er warm water is op de badkamer, terwijl de ketel erboven staat. Weet niet hoe dik de leiding is, maar denk 15mm....
hangt er vanaf, als je je boiler water weer door je ketel trekt omdat je dan ff minder hoeft te stoken, OF je direct uit je boiler tapt, en daarin weer warm water moet stoken,

je boiler kan je ook met CV restwarmte opwarmen natuurlijk
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:20:56 #57
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44169437
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hangt er vanaf, als je je boiler water weer door je ketel trekt omdat je dan ff minder hoeft te stoken, OF je direct uit je boiler tapt, en daarin weer warm water moet stoken,

je boiler kan je ook met CV restwarmte opwarmen natuurlijk
das ook waar.... maargoed. als de installateur al zegtd at het goed is, en contact gehad heeft met de leverancier, dan zal het wel goed zijn.......
pi_44171257
Volgens mij weet gateway niet hoe een 80 liter boiler werkt met een Nefit .
Ten eerste je hoeft nooit te wachten op warm water ( meer waterdruk dan een combi ) en je heb net zolang warm water tot dat je de kraan weer dicht draait ook al sta je uren onder de douche, warm water raakt niet op ,tenzij je de gaskraan dicht draait. Een cv ketel met een boiler is rustiger dan ééntje met een combi , die slaat iedere keer aan als je water aftapt . Als je water tapt met een grote boiler ,komt deze meestal in na 20 liter aftap. Dank zij de goede isolatie van de boiler heb je een stilstand verlies van ongeveer 40 watt per etmaal.
  dinsdag 5 december 2006 @ 19:22:54 #59
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44171353
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 19:19 schreef jeanm51 het volgende:
Volgens mij weet gateway niet hoe een 80 liter boiler werkt met een Nefit .
Ten eerste je hoeft nooit te wachten op warm water ( meer waterdruk dan een combi ) en je heb net zolang warm water tot dat je de kraan weer dicht draait ook al sta je uren onder de douche, warm water raakt niet op ,tenzij je de gaskraan dicht draait. Een cv ketel met een boiler is rustiger dan ééntje met een combi , die slaat iedere keer aan als je water aftapt . Als je water tapt met een grote boiler ,komt deze meestal in na 20 liter aftap. Dank zij de goede isolatie van de boiler heb je een stilstand verlies van ongeveer 40 watt per etmaal.
ik had het ook niet over een nefit, maar over onze Buderus uit 1980..... ik vertelde hoe het bij ons gaat.
pi_44171481
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:20 schreef gateway het volgende:

[..]

das ook waar.... maargoed. als de installateur al zegtd at het goed is, en contact gehad heeft met de leverancier, dan zal het wel goed zijn.......
Omdat de installateur het zegt hoeft het nog niet zo te zijn.
Misschien is er gewoon een instellingsfout.

Maar als de TS eens aangeeft waar ie woont, als het niet al te ver is dan kan ik er altijd mijn laptop aan hangen om te kijken wat de ketel wel en niet doet en tevens alle instellingen controleren.
De installateur kan wel contact gehad hebben met de fabrikant, maar als deze het probleem niet duidelijk genoeg onder woorden kan brengen dan kan de fabrikant ook niet de juiste informatie geven.
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:12:25 #61
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44173052
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 19:27 schreef klipper het volgende:

[..]

Omdat de installateur het zegt hoeft het nog niet zo te zijn.
Misschien is er gewoon een instellingsfout.

Maar als de TS eens aangeeft waar ie woont, als het niet al te ver is dan kan ik er altijd mijn laptop aan hangen om te kijken wat de ketel wel en niet doet en tevens alle instellingen controleren.
De installateur kan wel contact gehad hebben met de fabrikant, maar als deze het probleem niet duidelijk genoeg onder woorden kan brengen dan kan de fabrikant ook niet de juiste informatie geven.
dat is waar.....
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:27:56 #62
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_44173622
Klinkt als lucht in je warmtewisselaar in je ketel. Die al ontlucht?
[_] <- Sign here
pi_44175097
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:13 schreef jeanm51 het volgende:
Zelf heb ik een Nefit ecomline 30 met een 80 liter boiler en de afstand bij mij is 14 meter . En met 16sec kon ik mijn vingers niet meer onderhouden zo heet.
Dus je kan die Remeha in ruilen voor een Nefit excellent of een boiler er bij zetten
Nefit Ecomline Classic 65kw+ 80ltr boiler
Ik heb ook 14 meter Bij mij is dit 10 sec. Dat vind ik al veel!

2.5 min x 3 keer per dag x 9 liter maakt op jaarbasis. bijna 25duizend liter Das echt zonde van dat schone water.

Das net wat Klipper zegt die leverancier/installateur......
pi_44184338
Ik heb het vanmorgen even nagemeten. De ketel heeft sinds gisterenavond 20:15 uur uit gestaan (eco stand)

De ketel hangt op zolder. De, niet geisoleerde leiding loopt naar de andere kan van de zolder, dan twee verdiepingingen naar de begane grond, en dan naar de keuken. Dat is ongeveer 7+5+3 meter.

Als ik de kraan vol open zet, duurt het volgens de kookwekker 29 seconden voordat ik mijn vinger niet meer onder de straal kan houden.

De omstandigheden bij mij zijn dus nagenoeg gelijk maar het scheelt 2 minuten. Ik denk dat er toch iets niet helemaal goed ingesteld staat.
pi_44244353
Beste mensen,

Het probleem is opgelost. De monteur had een kraan verkeerd aangesloten en de uitgang afgedopt. Ze dachten dat de kraan dicht stond, maar stond gewoon open! ONGELOOFLIJK maar waar!!!!! Dit hebben ze bij de inspectie niet gecontroleerd en ook de monteur die later langs is gekomen heeft het niet gezien.

Pas toen de hoofdmonteur gisteren langskwam is het euvel gesignaleerd!

Hierdoor stond er gewoon een tappunt constant open.... Vind je het gek dat het twee-en een halve minuut duurt voordat je water warm is.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken.

Groet,

Sjako
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:08:43 #66
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44245080
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:04 schreef sjako2 het volgende:
Beste mensen,

Het probleem is opgelost. De monteur had een kraan verkeerd aangesloten en de uitgang afgedopt. Ze dachten dat de kraan dicht stond, maar stond gewoon open! ONGELOOFLIJK maar waar!!!!! Dit hebben ze bij de inspectie niet gecontroleerd en ook de monteur die later langs is gekomen heeft het niet gezien.

Pas toen de hoofdmonteur gisteren langskwam is het euvel gesignaleerd!

Hierdoor stond er gewoon een tappunt constant open.... Vind je het gek dat het twee-en een halve minuut duurt voordat je water warm is.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken.

Groet,

Sjako
Heeft er al die tijd een kraan staan lopen, of begrijp ik het nu verkeerd? Lekkere water rekening zal dat worden
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:39:47 #68
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44245401
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:28 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Heeft er al die tijd een kraan staan lopen, of begrijp ik het nu verkeerd? Lekkere water rekening zal dat worden
en gasrekening!
pi_44249259
De kraan heeft niet staan lopen. Er zat een inbouwdeel in de muur. De uitgang was afgedopt, maar intern vond er doorstroming plaats. Er kwam dus geen water uit, maar de warmwater en koudwater leiding werden met elkaar van binnen gemengd.
pi_44257331
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:38 schreef sjako2 het volgende:
De kraan heeft niet staan lopen. Er zat een inbouwdeel in de muur. De uitgang was afgedopt, maar intern vond er doorstroming plaats. Er kwam dus geen water uit, maar de warmwater en koudwater leiding werden met elkaar van binnen gemengd.
Wat een blunder, dat is duidelijk een amateur die bezig is geweest
Maar goed dat het is opgelost, scheelt ook heel wat op je jaarrekening.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_44257779

Het feit dat het te lang duurde was sowieso een teken aan de wand, want zoals ik al eerder aangaf het warme water gaat gelijk lopen zodra je de warmwaterkraan open zet, trouwens erg slordig van die tweede monteur dat ie dit niet eerder ontdekte.

Let goed op je rekeningen als je die krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')