abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44138859
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel de berichten aan de linkerzijde en niet nieuwnieuws.
Waar is daar het archief van dan?
pi_44138942
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:50 schreef SCH het volgende:

Waar is daar het archief van dan?
Ook van de linkerzijde, maar omdat het nog recent is hoef je het archief niet in te duiken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44139025
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook van de linkerzijde, maar omdat het nog recent is hoef je het archief niet in te duiken...
Inderdaad, ik zie het. Daar zie je de link naar Stand.nl aan en dat trekt altijd als een tierelier, als GS er melding van maakt.
pi_44139281

fuck hee, wat is die Balkenende toch een middeleeuwse regent. Ik vind het juist een verademing om te zien hoe nu eens belangrijke beslissingen in de Kamer worden genomen in plaats van in de achterkamertjes. Maar nee hoor, volgens Balkenende is het een "schande" als dingen in het parlement beslist moet worden en moet alles in de achterkamertjes dmv slinkse onderhandeltrucs en handjeklap besloten worden.

Stel je voor zeg, een beslissing die door het parlement wordt genomen! Schande!!
  maandag 4 december 2006 @ 19:07:22 #55
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44141202
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar ook zo klein dus niet

Maar leuk dat de uitslag van Stand.nl ineens als kader dient
haha ik zie het nu pas

M'n transferwaarde stijgt met de minuut
pi_44144022
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:55 schreef SCH het volgende:

Inderdaad, ik zie het. Daar zie je de link naar Stand.nl aan en dat trekt altijd als een tierelier, als GS er melding van maakt.
Ok, maar is iets anders dan een oproep om te stemmen, laat staan om "oneens" te stemmen.
pi_44144938
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ok, maar is iets anders dan een oproep om te stemmen, laat staan om "oneens" te stemmen.
Dat is waar, het is wel iets anders maar het effect is hetzelfde, ongetwijfeld een stuk groter zelfs. En je kunt zelf wel raden wat het gros van de GS-lezer zal stemmen. We hebben ook wel wat ervaring met GS natuurlijk.
pi_44146606
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:57 schreef SCH het volgende:

Dat is waar, het is wel iets anders maar het effect is hetzelfde, ongetwijfeld een stuk groter zelfs. En je kunt zelf wel raden wat het gros van de GS-lezer zal stemmen. We hebben ook wel wat ervaring met GS natuurlijk.
Ook voordat GeenStijl melding maakte was er geen sprake van een "breed maatschappelijk draagvlak", wat ik diverse politici wel keer op keer hoor beweren.
pi_44146689
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook voordat GeenStijl melding maakte was er geen sprake van een "breed maatschappelijk draagvlak", wat ik diverse politici wel keer op keer hoor beweren.
Toch wel hoor, zal het eens voor je opzoeken morgen wat andere stellingen over het generaal pardon deden. De meeste onderzoeken wijzen op een vrij groot draagvlak.
pi_44147268
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:38 schreef SCH het volgende:

Toch wel hoor, zal het eens voor je opzoeken morgen wat andere stellingen over het generaal pardon deden. De meeste onderzoeken wijzen op een vrij groot draagvlak.
Toch vreemd dat ik die mensen niet zo heel vaak tegenkom en ik echt niet in een ivoren torentje zit. En diegenen die ik spreek zijn vaak vrij eenvoudig op gematigder gedachten te brengen door eens wat feitjes te strooien...

Hoe dan ook, op stand.nl was ten tijde van de email van de stichting de stand ong. 50-50 (52-48 als ik mij niet vergis), dus zo enorm heeft GeenStijl er niet aan getrokken...
  maandag 4 december 2006 @ 22:36:12 #61
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_44148222
Het kabinet legt de beslissing van de kamer naast zich neer.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_44148411
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:36 schreef Jane het volgende:
Het kabinet legt de beslissing van de kamer naast zich neer.
Hoe kom je daar bij?
pi_44148463
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:41 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?
Dat is net gezegd in NOVA.

* Geen generaal pardon
* Geen stopzetting van uitzettingen

Het CDA heeft als handreiking naar de oppositie geprobeerd een stopzetting te regelen voor gezinnen met kinderen, maar ook daar wilde de VVD niet aan maar dat bleek juridisch niet haalbaar.
  maandag 4 december 2006 @ 22:44:46 #64
1986 Jane
pi_44148538
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:42 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Idd. Ik zal een volgende keer gelijk een bron vermelden.

Het staat in de brief van het kabinet aan de kamer die zo aangeboden gaat worden. Er komt geen Generaal Pardon en de uitzettingen worden niet gestopt.
pi_44148542
quote:

[..]

* Geen generaal pardon
* Geen stopzetting van uitzetting

Het CDA heeft geprobeerd een stopzetting te regelen voor gezinnen met kinderen, maar ook daar wilde de VVD niet aan maar dat bleek juridisch niet haalbaar.
Dat is dus ook nog na het 'koortsachtig overleg'? (zie teletekst)
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44148577
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:44 schreef Jane het volgende:

[..]

Idd. Ik zal een volgende keer idd gelijk een bron vermelden.

Het staat in de brief van het kabinet aan de kamer die zo aangeboden gaat worden. Er komt geen Generaal Pardon en de uitzettingen worden niet gestopt.
en Balkenende schuift morgen aan bij Bos en Marijnissen om het gezellig over de coalitie te hebben. 1 agendapunt is alvast afgehandeld met dank aan de heer Bos.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44148579
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:44 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is dus ook nog na het 'koortsachtig overleg'? (zie teletekst)
Ja, dat is de conclusie van het koortsachtig beraad (zegt NOVA).
pi_44148646
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:45 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja, dat is de conclusie van het koortsachtig beraad (zegt NOVA).
the shit has hit the fan...

Wat ik me afvraag, zullen die illegalen uberhaupt weten tot welke crisis zij de aanleiding hebben gegeven?
pi_44148767
quote:

[..]

* Geen generaal pardon
* Geen stopzetting van uitzettingen

Het CDA heeft als handreiking naar de oppositie geprobeerd een stopzetting te regelen voor gezinnen met kinderen, maar ook daar wilde de VVD niet aan maar dat bleek juridisch niet haalbaar.

Nou daar gaat de coalitie CDA, SP, PvdA. En daar gaat Verdonk.
pi_44148865
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:51 schreef Genverbrander het volgende:
En daar gaat Verdonk.
Daar gingen we toch sowieso wel vanuit? of niet?
pi_44148889
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:53 schreef Argento het volgende:

[..]

Daar gingen we toch sowieso wel vanuit? of niet?
Ja er zit weinig anders op voor haar.
  maandag 4 december 2006 @ 22:58:18 #72
1986 Jane
pi_44149042
Het CDA laat zich wederom van z'n Christelijke kant zien.
pi_44149224
Fijn, een regering die zich niet laat koeieneren door een Kamer. Jammer dat het van korte duur zal zijn.
pi_44149305
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:58 schreef Jane het volgende:
De meeste van de gelukzoekers die moeten vertrekken zijn geen Christenen.
  maandag 4 december 2006 @ 23:09:09 #75
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44149440
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:58 schreef Jane het volgende:
Ja, en Wouter Bos van de kant dat ie niet weet wat ie wil of dat ie niet in zit wat hij doet.

Want hij wil en het Genraal Pardon door de kamer duwen en dat het CDA zich uitspreekt voor een kabinet met PvdA en SP. Maar hij heeft niet in de gaten dat door het een het andere een stuk lastiger wordt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44149648
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:03 schreef Argento het volgende:
Fijn, een regering die zich niet laat koeieneren door een Kamer. Jammer dat het van korte duur zal zijn.
Daar is een parlement toch voor?
pi_44149691
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:05 schreef more het volgende:

[..]

De meeste van de gelukzoekers die moeten vertrekken zijn geen Christenen.
wil jij eens ophouden met asielzoekers 'gelukszoekers' te noemen, klootzak. Je hebt geen idee waar je over praat.
pi_44149790
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, en Wouter Bos van de kant dat ie niet weet wat ie wil of dat ie niet in zit wat hij doet.

Want hij wil en het Genraal Pardon door de kamer duwen en dat het CDA zich uitspreekt voor een kabinet met PvdA en SP. Maar hij heeft niet in de gaten dat door het een het andere een stuk lastiger wordt.
Volgens mij heeft hij dat prima in de gaten. Je vergeet dat het CDA niet zoveel kanten op kan.

Het is ook meteen weer duidelijk welke partij de koers van de regering bepaalt. Toch vreemd eigenlijk dat een verdeelde partij met maar 22 zetels zoveel macht heeft.
  maandag 4 december 2006 @ 23:21:56 #79
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44149859
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:16 schreef Genverbrander het volgende:
wil jij eens ophouden met asielzoekers 'gelukszoekers' te noemen, klootzak. Je hebt geen idee waar je over praat.
Als ze onder dit regime wegmoeten, dan zijn het echt gelukzoekers. De echte asielzoekers zijn er ondertussen wel 10 keer uitgefilterd.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 4 december 2006 @ 23:22:25 #80
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44149876
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:20 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens mij heeft hij dat prima in de gaten. Je vergeet dat het CDA niet zoveel kanten op kan.

Het is ook meteen weer duidelijk welke partij de koers van de regering bepaalt. Toch vreemd eigenlijk dat een verdeelde partij met maar 22 zetels zoveel macht heeft.
Zal wel aan Zalm liggen.
pi_44149930
quote:

[..]

Het CDA kan ook van de onderhandelingstafel weglopen en de regeringsverantwoordelijkheid aan 'links' laten. De rekening wordt dan wel over vier jaar, of eerder, met rente vereffend. Maak je daar maar geen zorgen over.
  maandag 4 december 2006 @ 23:24:36 #82
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44149954
quote:
Net of Bos met de PvdA meer kanten op kan....

Het lijkt mijd at de CDA dan toch beter kaarten heeft.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44150007
quote:

[..]

Deze mensen zijn de asielprocedure niet met goed gevolg doorgekomen, het zijn dus geen politieke vluchtelingen. Economische gelukszoekers vind ik eerlijk gezegd wel een treffende benaming voor deze mensen.

Voor economische gelukzoekers die na de zoveelste afwijzing weigeren weg te gaan lijkt me de term parasitaire klaploper wel op z'n plaats.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  maandag 4 december 2006 @ 23:26:02 #84
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44150013
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:24 schreef Argento het volgende:
Het CDA kan ook van de onderhandelingstafel weglopen en de regeringsverantwoordelijkheid aan 'links' laten. De rekening wordt dan wel over vier jaar, of eerder, met rente vereffend. Maak je daar maar geen zorgen over.
Dat zou ik onder deze omstandigheden doen. Of een rechtse minderheidscoalitie uitproberen.
pi_44150145
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:24 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Net of Bos met de PvdA meer kanten op kan....

Het lijkt mijd at de CDA dan toch beter kaarten heeft.
Balkenende heeft geen enkele partner waarmee hij samen ook maar enigsinds serieus machtsblok kan vormen. Pvda vormt juist wel een enorm sterk machtsblok samen met SP. En bovendien hebben zijn opvattingen meer grond in de kamer, zie bijvoorbeeld de motie over het generaal pardon. Balkenende mag dan de grootste zijn, hij heeft geen serieuse partner waarmee hij dingen kan afdwingen. Pvda kan juist weer wel een hoop dankzij sterke medestanders.

Lijkt me dat de hoge kaarten in de handen van Bos zijn. Balkende mag enkel hopen dat ie dalijk per ongeluk een joker trekt.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 4 december 2006 @ 23:29:50 #86
1986 Jane
pi_44150155
Sowieso een vreselijke term...'gelukszoekers'.
pi_44150203
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:29 schreef Jane het volgende:
Inderdaad, klinkt zo heerlijk verbitterd uit de mond van al die stukken ongeluk
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 4 december 2006 @ 23:31:38 #88
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44150209
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Balkenende heeft geen enkele partner waarmee hij samen ook maar enigsinds serieus machtsblok kan vormen. Pvda vormt juist wel een enorm sterk machtsblok samen met SP. En bovendien hebben zijn opvattingen meer grond in de kamer, zie bijvoorbeeld de motie over het generaal pardon. Balkenende mag dan de grootste zijn, hij heeft geen serieuse partner waarmee hij dingen kan afdwingen. Pvda kan juist weer wel een hoop dankzij sterke medestanders.

Lijkt me dat de hoge kaarten in de handen van Bos zijn. Balkende mag enkel hopen dat ie dalijk per ongeluk een joker trekt.
Als hij de CU weet los te weken, is het zaakje geregeld.
pi_44150265
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als hij de CU weet los te weken, is het zaakje geregeld.
Net of CU op de VVD zit te wachten

Gelukkig is Rouvoet een man met principes en idealen
pi_44150276
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Balkenende heeft geen enkele partner waarmee hij samen ook maar enigsinds serieus machtsblok kan vormen. Pvda vormt juist wel een enorm sterk machtsblok samen met SP.
vind je? In de aanloop naar de verkiezingen heeft Bos voortdurend laten merken dat hij de verschillen tussen zijn partij en die van Marijnissen en Halsema te groot acht om enige vorm van alliantie met hen aan te gaan. Nu hebben ze in Balkenende een gezamenlijke vijand in het bereiken van een gezamenlijk doel, het generaal pardon. Maar zodra de rook is opgetrokken, het CDA van de onderhandelingstafel is weggelopen simpelweg omdat de regering zich niet tot besluiten laat intimideren door de Kamer, en links alsnog voor regeringsverantwoordelijkheid staat, vraag ik me af of de PvdA zonder blijvend gezichtsverlies alsnog de alliantie aan kan gaan die SP/GL kennelijk wensen. De verschillen zullen groter zijn dan ze nu lijken.
  maandag 4 december 2006 @ 23:35:11 #91
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44150344
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:33 schreef Argento het volgende:
vind je? In de aanloop naar de verkiezingen heeft Bos voortdurend laten merken dat hij de verschillen tussen zijn partij en die van Marijnissen en Halsema te groot acht om enige vorm van alliantie met hen aan te gaan. Nu hebben ze in Balkenende een gezamenlijke vijand in het bereiken van een gezamenlijk doel, het generaal pardon. Maar zodra de rook is opgetrokken, het CDA van de onderhandelingstafel is weggelopen simpelweg omdat de regering zich niet tot besluiten laat intimideren door de Kamer, en links alsnog voor regeringsverantwoordelijkheid staat, vraag ik me af of de PvdA zonder blijvend gezichtsverlies alsnog de alliantie aan kan gaan die SP/GL kennelijk wensen. De verschillen zullen groter zijn dan ze nu lijken.
Het is echt een zooitje ongeregeld, met 6 partijen, 76 zetels, de CU en vier partijen zonder regeringservaring.
  maandag 4 december 2006 @ 23:35:40 #92
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44150368
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Gelukkig is Rouvoet een man met principes en idealen
Die prima met de VVD te realiseren zijn.
  maandag 4 december 2006 @ 23:37:45 #93
1986 Jane
pi_44150439
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:35 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik denk dat de CU, noch de VVD het met je eens zijn. Die staan op bijna elk punt lijnrecht tegenover elkaar.
pi_44150462
quote:

[..]

Jawel hoor mijn vader heeft tijdens de Hongaarse opstand (1956) veel echte vluchtelingen uit Hongarije in huis genomen. Echte vluchtelingen zijn dan ook welkom wat mij betreft, maar niet de gelukzoekers waar we het hier in dit topic over hebben.
pi_44150496
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:33 schreef Argento het volgende:

[..]

vind je? In de aanloop naar de verkiezingen heeft Bos voortdurend laten merken dat hij de verschillen tussen zijn partij en die van Marijnissen en Halsema te groot acht om enige vorm van alliantie met hen aan te gaan.
Dat was natuurlijk een leuk spelletje om elkaars kiezers proberen in te pikken. Dat is nou niet relevant meer. Zeker niet nu de SP voorkomen onverwacht ook in een positie zit waarin ze serieus moeten gaan meespelen met de grote jongens
quote:
Nu hebben ze in Balkenende een gezamenlijke vijand in het bereiken van een gezamenlijk doel, het generaal pardon. Maar zodra de rook is opgetrokken, het CDA van de onderhandelingstafel is weggelopen simpelweg omdat de regering zich niet tot besluiten laat intimideren door de Kamer, en links alsnog voor regeringsverantwoordelijkheid staat, vraag ik me af of de PvdA zonder blijvend gezichtsverlies alsnog de alliantie aan kan gaan die SP/GL kennelijk wensen. De verschillen zullen groter zijn dan ze nu lijken.
Ik denk het een enorm gezichtsverlies zal zijn voor Balkenende als hij de brui eraan geeft. Zeker nu hem door een partijgenoot is aangeraden om de onderhandelingen te openen met SP en Pvda en hij een alternatief achter de hand heeft in de christelijke knuffelbeer CU. Dat zal in ieder geval het einde zijn van Balkenende en waarschijnlijk voor de CDA als grootste partij. Bij herverkiezingen zullen CU en VVD en misschien zelfs SP dan groeien ten koste van de CDA, dat kan Balkenende zich niet veroorloven en het CDA kan dat zich ook eigenlijk niet veroorloven
pi_44150507
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:29 schreef Jane het volgende:
Illegalen, gelukszoekers, parasitaire klaplopers. Je zou haast vergeten dat het over mensen gaat.

Nu til ik niet zo zwaar aan de woorden van een paar jochies op het internet. Ik vind het verontrustender dat een redelijk fatsoenlijk politicus als Rutte in de verkiezingscampagne ook over 'gelukzoekers' begon in verband met het generaal pardon.
pi_44150528
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:35 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Die Verdonk poppenkast
pi_44150575
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk een leuk spelletje om elkaars kiezers proberen in te pikken. Dat is nou niet relevant meer. Zeker niet nu de SP voorkomen onverwacht ook in een positie zit waarin ze serieus moeten gaan meespelen met de grote jongens
[..]

Ik denk het een enorm gezichtsverlies zal zijn voor Balkenende als hij de brui eraan geeft. Zeker nu hem door een partijgenoot is aangeraden om de onderhandelingen te openen met SP en Pvda en hij een alternatief achter de hand heeft in de christelijke knuffelbeer CU. Dat zal in ieder geval het einde zijn van Balkenende en waarschijnlijk voor de CDA als grootste partij. Bij herverkiezingen zullen CU en VVD en misschien zelfs SP dan groeien ten koste van de CDA, dat kan Balkenende zich niet veroorloven en het CDA kan dat zich ook eigenlijk niet veroorloven
Balkenende kan echt inpakken als hij voor de oppositie kiest. Als er al een partij is die over een paar jaar een rekening kan vereffenen met een zogenaamde 'linkse' regering dan zal dat zeker niet het CDA zijn.
  maandag 4 december 2006 @ 23:41:18 #99
1986 Jane
pi_44150577
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:39 schreef Kozzmic het volgende:

Ik vind het verontrustender dat een redelijk fatsoenlijk politicus als Rutte in de verkiezingscampagne ook over 'gelukzoekers' begon in verband met het generaal pardon.
Idd. Hij begon er ook ineens mee. Ingefluisterd door z'n campagneteam, denk ik dan gelijk. "Mark, je moet wel een paar keer het woord gelukszoekers laten vallen. Daar winnen we stemmen mee!".
pi_44150599
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:39 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je zou haast vergeten dat het over mensen gaat.
Wat is je punt? Hitler, Stalin, Julien C, Mladić, zijn ook mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')