abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44121285
Frans Bauer is ziek

*Ok, Frans, kom je er ook weer even bij. Niet steeds om de drie minuten met je moeder gaan zitten bellen. Luister, ik leg het je nog één keer uit. Je praat in deze camera. Precies, net zoals in De Bauertjes. Recht op de camera lullen. /
Door Nico Dijkshoorn/*

Niet steeds naar buiten kijken als er weer een groep debielen voor de deur staan die een handtekening van je willen. Dit moet nu echt even snel klaar zijn, want die video moet vanavond de deur uit. Hallo, Frans, ik praat tegen je. Met wie bel je nou weer? Met Mariska, of jullie suddervlees eten vanavond?

*Poliep*

Ik probeer je verdomme iets uit te leggen. Zijn we er weer bij? Fijn! Luister, dit is de boodschap. Je concerten kunnen niet doorgaan, je vindt het heel erg, je had het nooit verwacht, de wereld stond even stil toen je van de dokter hoorde dat je een poliep op je stembanden had, dan wacht je even en dan zeg je tegen je fans dat je hoopt dat ze volgende keer gewoon weer komen. Dan zwaai je even en loop je het beeld uit. Duidelijk? Nog vragen?

Waarom we het op video doen? Wat denk je zelf Frans? Ben jij al één keer een fan van jou tegengekomen die kan lezen? Het is zinloos, een persbericht. Dit is het enige wat ze snappen. Verder nog vragen? Wat je ook alweer op je stembanden had? Nou, zeg het maar. Dat heb ik je nou al zestig keer verteld. Wat heb je op je stembanden? Nee, geen pollepel. Nee, ook geen piep. Een PO-LIEP! Daarom kan je niet zingen. Een PO-LIEP.

*Hawaïhemd*

Ok, we gaan beginnen. Ga maar zitten. Wacht even hoor. Wat heb je nou aan? Ja, dat zie ik, een hawaïhemd. Frans, je bent doodziek man! Het is geen opname voor een tros special. Kom op, meteen iets anders aandoen. Doe maar iets heel sombers aan. Een beetje Frans.

*Ziek*

Kijk, dat is goed. Een zwarte coltrui. Denken de mensen ook meteen dat je die poliep onder je colletje verbergt. Heel goed. Perfect. Gaan we. Ga maar zitten. Nog één keer. Je bent ziek, vreselijk, alles afzeggen, ik hoop dat u er weer bent de volgende keer, opstaan en weglopen. Gaan we...

Ja, stop maar. Wat doe je nou verkeerd? Ja, nee, ik ga je niet helpen. Wat doe jij nou verkeerd? Precies, je spreekt in hele zinnen. Dat gelooft geen hond. Je kunt helemaal niet praten. Normaal gesproken is het al belazerd, maar nu moet je gebroken overkomen. Opnieuw en meer stotteren en banger in de camera kijken, goed zo, ja, zo met die hele bange kop die je altijd trekt als ze er geen sambal bij hebben gedaan bij de Chinees. Perfect, houd vast, daar gaan we….

*Familieleden*

Ja, stop maar. Je zei weer ik heb een pollepel op mijn stembanden. En wat doet verdomme dat wijf en die hele familie van je weer achter in beeld. Opgelazerd hier allemaal. Als er een camera begint te draaien komen al die familieleden van jou als motten op het licht af. Doe de deur op slot en ga maar weer zitten. Goed, gaan we weer. Concentratie en go!

Ja, stop maar. Wat zeg je nou? Ja, precies, je zegt dat het waarschijnlijk wel weer goed komt. Niet doen!! Maak het erger. Zeg maar dat er een heel nest poliepen in je keel zit en dat je misschien net zo slecht zult worden als Arie Ribbens. Overdrijf het. Laat de mensen in spanning.

Komt het wel goed met Frans? Wachten wachten, nog meer mensen voor je huis, media, RTL Boulevard en dan zeg je over zes weken opeens: "ik ben genezen." Moet jij eens kijken. Kunnen we dertig keer die Ahoyhal vullen. Voel je hem, Frans? Dat gaat lopen als een trein. Ok, gaan we weer. Beetje moeilijk lullen en maak het maar heel erg. Go….

*GE-WEL-DIG!*

Ja, stoppen. Klaar. GE-WEL-DIG! Man. Die huilbui Frans, en hoe je steeds in die zwarte trui een beetje over je keel zat te wrijven en even je hand omhoog naar de camera en dan die tranen. We hebben goud in handen.

*Goud, dat janken!*

Schitterend! Frans? Frans wat is er? Jongens, kan iemand Frans even troosten, ik heb hier geen zin in een jankende vent om mijn nek heen. Ik moet die video afmonteren en opsturen. Houd allemaal rekening met 20 extra optredens. Goud is dit.

Weet je wat, jongens, stuur Frans nog even huilend naar buiten. Er staat een regionale omroep voor de deur. Zeg maar dat ie heel ziek is. Dat vreten de mensen. Succes! Goud, dat janken! Goud!
De Puta Madre
pi_44121337
zielig he
fransie
pi_44121594
quote:
Op maandag 4 december 2006 00:40 schreef donnahvh het volgende:
zielig he
fransie
jah.
54 mensen hebben deze post gelezen, ze zitten allemaal in tranen, kunnen niet reageren.
maak je niet druk, Frans komt terug!.
De Puta Madre
  maandag 4 december 2006 @ 00:58:03 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_44121675
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_44121885
Frans zal herrijzen
pi_44121973
quote:
daar had ik t moeten posten, kon niks vinden over frans. " baalt"
kun je dit overzetten?
De Puta Madre
  maandag 4 december 2006 @ 01:35:44 #7
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_44122258
Nope, moet je zelf even in dat topic posten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')