abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44114916
Ik heb ongeveer 2 1/2 jaar een relatie gehad met een Angolees meisje. Ik het begin van onze relatie was alles super totdat ze ongeveer een jaar later haar moeder weer vondt en ik zo blij voor haar was dat ik voor haar een ticket betaalde om haar moeder op tezoeken ook had ze nog 2 zusjes daar wonen die ze al 7 jaar niet had gezien. Toen ze terug kwam van haar reis was ze eingelijk al een beetje veranderd en ik dacht altijd dat ze wel bij zou draaien omdat zo ook nog erg jong was ik merkte opzich wel dat ze haar draai niet meer kon vinden maar ik had toch een beetje medelijden met haar omdat ik ook wel snapte dat het voor haar moeilijk is om haar familie weer te moeten verlaten maar ze zei zelf dat ze beter hier kon blijven omdat ze dan beter haar familie kon helpen. Ook had ik haar geholpen aan een Nederlandse paspoort en had deze ook betaald voor haar.

De Maanden daarna hadden we vaak ruzie omdat ze erg veel belde naar haar familie en we gewoon te hoge telefoon rekeningen hadden, dat liep op een gegeven moment zo hoog op dat we beide hadden besloten even elkaar een beetje meer rust tegeven dus ik zou dan even een tijdje bij mijn ouders gaan wonen zodat ze alles zelf weer op een rijtje kon zetten omdat ze het zelf ook wel snapte dat het zo niet langer kon. Een paar dagen later belde zo s`middag mij op heel erg overstuur dat haar moeder was overleden ik kon het toen niet over mijn hart halen om bij haar weg tegaan dus toen ben ik gewoon weer bij haar gebleven.

De maanden daarna begon alles opnieuw weer vaak bellen en weer hele hoge rekeningen. Ik begreep niet dat ze dat deed omdat het best wel goed ging met haar zusjes ik had voor haar zusjes hun school betaald zodat ze misschien een betere toekomt konden krijgen daar. ook betaalde ik wel hun huur van hun huisje daar zodat ze geen zorgen hadden daar en als ze ziek waren dan betaalde ik hun medicijnen. Ik verstopte de telefoon van mijn werk voor haar omdat ik anders bang was dat ze daar op mee ging bellen.

Dit jaar liep het helemaal uit de hand ze begon de telefoon rekeningen te verstoppen ook had zei een auto handel van een kennis en ging zo vaak weg daardoor dat ze geen tijd meer voor mij had en dat allemaal naast haar werk en haar school als ze een dag vrij had dan ging ze weg en deden we steeds minder leuke dingen terwijl ik eigenlijk het hele huis houden altijd deed omdat ze daar nooit tijd voor had . In het begin van het jaar was ze zelf nog voor 3 weken terug gegaan naar Angola maar ze begon steeds raarder te doen naar mij. Ook mijn ouders die haar heel veel helpten wilde ze niet meer heen. Ook op haar werk ging het niet meer goed en ze wou weer naar school toe wat ik opzich wel steunde maar ze had een vaste baan die ze had gekregen door mijn tante die haar ook hielp en hun waren ook erg goede vriendinnen.

In Juni hadden we besloten dat we dat we maar helemaal opnieuw moesten beginnen. want ze wou mij niet kwijt en ik haar ook niet omdat ik ontzettend veel van haar hield en alle problemen die wij hadden maar opzij moesten verschuiven. dus zouden we naar een ander huis gaan en zij zou dan weer naar school toe gaan fulltime zodat we meer tijd voor elkaar hadden vooral in het weekend omdat ze altijd weekends werkte. Toen we waren verhuist ging het weer van voren af en aan. Ze hield totaal geen rekening met mij en ze verstopte weer de telefoon rekening waardoor ik zo ontzettend kwaad werd op haar omdat ik haar weer niet kon vertrouwen.

We hebben er toen samen een punt achter gezet terwijl ik altijd hoopte dat ze bij mij zou terug komen als ze terug keek wat ik allemaal voor haar had gedaan ze zei dat ze ontzettend veel van mij hield en dat ze rust nodig had. Ze is toen gaan wonen in een andere stad en ging daar ook naar school toe. Ze had ondertussen haar mobiele telefoon uitgezet omdat ze het niet meer kon betalen. Ook had zei veel lopende krediet rekeningen van de wehkamp en neckermann waardoor ze het wel moeilijk had maar ze hoefde bij haar kennis niks te betalen dus ze kon alles recht zetten dacht ik.

De maanden daarna hoorde ik niks meer wij hadden het uitgemaakt in september dit jaar en ik hoorde niks meer van haar. Ik begon mij erg zorgen te maken over haar omdat ze zo niet was. Nu hoorde ik van de week dat ze weer terug was gegaan naar Angola en dat ze daar ging trouwen met een nieuwe vriend wat mij als donderslag overviel en ik daar nog steeds erg raar over ben hoe ze zo kan doen net als ik voor haar nooit heb bestaan wat ik niet kan begrijpen en nog steeds niet trouwens dat ze mij en Nederland zo snel vergeten is hier had ze een betere toekomst dan daar ook heeft ze alle contacten verbroken met haar vrienden die haar altijd in moeilijke tijden hebben gesteund. Ik voel mij op dit moment zo ontzettend gebruik ik had eigenlijk gehoopt dat ze huilend bij mij zou terug komen en alles weer als van ouds was of dat we gewoon vrienden konden blijven want ik gunde haar altijd het beste toe omdat ze gewoon veel mee gemaakt heeft als vluchteling. Maar nu voel ik alleen nog kwaadheid omdat ik me zo bedonderd voel er over. Ook voel ik me ontzettend stom omdat ik er mischien eerder een eind aan had moeten maken maar. Ik heb het er soms nog erg moeilijk mee maar ik doe nu meer dingen dan toen ik met haar ging maar ik vindt het gewoon erg moeilijk om het allemaal te begrijpen waarom omdat ze hier een goed leven had en nu een onzekere toekomst tegemoet gaat. Ook reageert ze niet meer op mijn mailtjes want er blijven voor mij veel vragen onbeantwoord waarom ze zo doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door douwe1978 op 04-12-2006 07:18:39 ]
  zondag 3 december 2006 @ 21:39:18 #2
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_44115218
Deur achter je dicht gooien en verder gaan, hoe moeilijk het ook is., heeft zij duidelijk ook gedaan.
pi_44115355
Weet je zeker dat zij het verhaal niet heeft getypt? Zoveel spelfouten bezorgen mij hoofdpijn..

Verder ben ik eerder van mening dat ze professionele hulp nodig had ten tijde van die hoge telefoonrekeningen, omdat ze blijkbaar het gedrag vertoonde van iemand die geen verantwoording over zichzelf kon afleggen en ook niet tegenover zichzelf kon afleggen. Dat ze nu gaat trouwen is voor jou natuurlijk erg zuur, maar je kan het maar beter accepteren.

Gouden tip: Ga jezelf een keer ongenadig hard klemzuipen!
pi_44115547
Dude, jullie hadden een relatie, het ging uit, nu hebben jullie ieder weer een eigen leven.
Je bent schijnbaar aan het wachten geweest tot ze terugkwam. Fout ingeschat.
Het is uit. Er is geen reden om je bedonderd te voelen.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_44115642
Belachelijk dat jij zoveel gaat betalen zeg voor haar en dr familie, ze kan toch dr eigen geld verdienen. Lekker gelijkwaardig.
pi_44115712
jezus, je hebt alles voor haar betaald en ze zeikt ook nog. afnokken dat mokkel.
Every culture is different. Respect and try to learn it.
pi_44115713
Mmm ja er zitten veel spel fouten maar het is ook erg moeilijk om zo iets tevertellen komt omdat het erg vers is allemaal ik had het namelijk donderdag gehoord en was er even een paar dagen beetje vanaf.

Ze werkte wel trouwens in een winkel maar omdat ze erg jong was kreeg ze niet echt veel betaald dus betaalde we die dingen voor haar familie samen maar ik het wel het meeste betaald.

Ik heb me gisteren inderdaad even lekker klem gezopen in de kroeg trouwens

[ Bericht 25% gewijzigd door douwe1978 op 03-12-2006 21:56:59 ]
  zondag 3 december 2006 @ 21:56:29 #8
90641 Uiteraard
mooi hè ? alles.....
pi_44115935
doe je goed.

je hebt alles betaald man... je bent aardig geweest voor haar, maar ben je ook aardig geweest voor jezelf ?
  zondag 3 december 2006 @ 21:57:35 #9
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_44115970
Beste vriend,

Je hart zit op de juiste plaats en zij heeft gebruik van je gemaakt. Je mag nu eerst rouwen. Ik hoop dat je je weg snel weer vindt.

sterkte.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_44116173
Ik vind t aantal spelfouten wel meevallen. Ik had r eigenlijk de deur uit gepleurd oid op het moment dat ik die rekeningen bleef krijgen.
pi_44116199
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:51 schreef douwe1978 het volgende:
Mmm ja er zitten veel spel fouten maar het is ook erg moeilijk om zo iets tevertellen komt omdat het erg vers is allemaal ik had het namelijk donderdag gehoord en was er even een paar dagen beetje vanaf.

Ze werkte wel trouwens in een winkel maar omdat ze erg jong was kreeg ze niet echt veel betaald dus betaalde we die dingen voor haar familie samen maar ik heb wel het meeste betaald. Achter af denk ik echt dat ik een enorme sukkel geweest ben en het heeft gewoon te lang geduurd omdat ik er steeds in ben blijven geloven maar ja liefde maakt blind.

Ik heb me gisteren inderdaad even lekker klem gezopen in de kroeg trouwens
pi_44116278
Verder gaan met je leven... ga leuke dingen doen waar je lol in hebt of lekker weg met vrienden, in andere woorden zoek wat afleiding, en doe de dingen die je lang niet heb kunnen doen.

En je hebt geleerd hiervan neem ik aan, als je ooit nog een relatie krijgt zal je het geen 2de keer zover laten komen.

en idd paar keer lekker bieren en dan weer verder.
pi_44116458
Ik heb het verhaal gelezen..
Ben zelf 22, dus ja.. wie luistert er dan naar dit gupje? Niemand

maar je hebt een gouden hart zoals wijsneus ook al zei. Veel sterkte ermee.
Mijn tip is; ga dingen doen met vrienden/kennissen.. Vooral dingen die je niet veel doet, of die je nooit gedaan hebt. Ga dingen doen die je normaliter niet doet. Dat helpt bij mij altijd
pi_44117125
you've been used dude...
пусть всегда будет солнце
pi_44117603
Laat het los...
  zondag 3 december 2006 @ 22:46:19 #16
154613 Schnoepfchen
ik ben met z'n tweeen
pi_44117877
Feit. Ze komt niet meer terug. Nooit meer. Misschien komt ze nog effe terug voor je portemonnee, maar zeker niet voor jou. Je kunt het oneerlijk vinden dat ze weg is. Je kunt vinden dat jij gelijk hebt en zij ongelijk. En misschien is het ook wel oneerlijk. Zal best. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je nu eindelijk eens dingen gaat doen die goed voor je zijn. Werken aan je eigen leven. Werken aan opbouwen naar de volgende stap. Zorg ervoor dat je niet passief gaat wachten op haar. Zij is allang verdergegaan met haar leven. Alleen jij moet verder met het jouwe. Als jij dan nog rekening met haar houdt, blokkeer je jezelf. Alleen goed zorgen voor jezelf duwt je nu voorwaarts. Daarbuiten loopt namelijk een vrouw rond die je nog niet ontmoet hebt. Een eerlijke en lieve vrouw. De vrouw van je dromen. Zij wordt echter alleen verliefd op je, als je een beetje goed voor jezelf zorgt.
pi_44119987
Hey,

Ik weet het klinkt misschien heel lullig en het is niet hetgeen dat je horen wilt maar ze heeft je in ieder geval figuurlijk genaaid qua financiën en je bent gedumpt. Het is pijnlijk, maar probeer het achter je te laten en je "echte" geluk opnieuw te vinden . Stilstaan is achteruitgaan. Succes makker.

Poepeneesje.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  PR/Manusje van alles maandag 4 december 2006 @ 00:22:58 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_44120890
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:26 schreef MoChe het volgende:
you've been used dude...
En niet te zuinig ook. Na de eerste paar regels dacht ik dat al
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_44121176
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het idee krijgt dat ze je gebruikt heeft. Tis heel vervelend, maar zo klinkt het wel. Vooral omdat je ook veel geld richting haar ouders in het buitenland stuurde.

Daarnaast nog een vraagje: je zegt telkens dat ze erg jong was. Hoe jong is jong? En hoe oud ben jij?

Maar het geeft aan dat je veel voor mensen over hebt. Ik hoop inderdaad dat je "echte" geluk vindt. Wees alleen wat voorzichtiger, een gezonde portie wantrouwen in nooit verkeerd.
pi_44121258
En daarom heeft Hans Teeuwen gelijk he... Het zijn allemaal...
пусть всегда будет солнце
  maandag 4 december 2006 @ 02:45:58 #21
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_44122791
Wat een kreng zeg.

Beter vind je iemand die je waard is
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_44122801
Ik denk dat hier een geval van liefde maakt blind is... Soms zie je dingen niet wat zo voor de hand liggen.

Maar ik hoop dat je ook gewoon verder kan!
pi_44123063
De eerste vraag die in me opkomt is.. waarom heb je jezelf in godsnaam zo lang laten misbruiken? Als mijn vriendin één rekening zou verstoppen zou ik het nog wel vergeven, maar als dat keer op keer gebeurd dan is het snel bekeken.

Daarnaast; denk je niet misschien dat ze juist aan het bellen was met die vriend in Angola? Heb je nooit gevraagd waarom ze in hemelsnaam zoveel wilde bellen? Zij weet ook dondersgoed dat er kosten aan zitten en als ze ook maar iets om je gaf hield ze daar ook rekening mee. Ik vind je in ieder geval nogal naief.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2006 04:55:41 ]
pi_44123070
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:31 schreef douwe1978 het volgende:
Ik volg dit topic al een hele tijd...
Dat is knap als je hem zelf opent ! .
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_44123332
Ik ben zelf 28 jaar en zij was 21. Ik denk nu achter af ook trouwens dat ze misschien al een vriend had maar of ze doet het omdat ze daar ook niks heeft alleen haar zusjes en klampt ze zich zo snel mogelijk vast. Ook zei ze altijd dat ze nooit een donkere vriend uit haar land wou hebben omdat vrouwen daar minder waardig zijn . Als je eens zag waar haar zusjes woonden dan kan je het erg moeilijk begrijpen die woonden in de armste buurten daar van de hoofdstad.
pi_44123509
quote:
Op maandag 4 december 2006 07:23 schreef douwe1978 het volgende:
Ik ben zelf 28 jaar en zij was 21. Ik denk nu achter af ook trouwens dat ze misschien al een vriend had maar of ze doet het omdat ze daar ook niks heeft alleen haar zusjes en klampt ze zich zo snel mogelijk vast. Ook zei ze altijd dat ze nooit een donkere vriend uit haar land wou hebben omdat vrouwen daar minder waardig zijn . Als je eens zag waar haar zusjes woonden dan kan je het erg moeilijk begrijpen die woonden in de armste buurten daar van de hoofdstad.
Hetzelfde wat zoveel vrouwen in Nederland is overkomen met een Afrikaanse man is nu jou overkomen. Je bent een poosje gebruikt omdat je van alles betaalde en omdat je goedgelovig was. Hopelijk heb je hier een les mee geleerd en zul je in het vervolg niet meer zo gemakkelijk in een dergelijke relatie stappen en voor Sinterklaas gaan spelen. Ik heb verschillende meisjes gekend die hetzelfde hebben meegemaakt, waarvan de Afrikaanse vriend (na veel schulden en hoge telefoonrekeningen te hebben achtergelaten) weer terug zijn gegaan naar het land van herkomst en daar met een vrouw (die ze waarschijnlijk al langer kenden) trouwden, om nooit meer terug te keren. Hopelijk vind je in de toekomst een leuke meid (hopelijk geen goudzoeker) die een aardige jongen kan waarderen.
pi_44125163
Op de een of andere manier zat ik er al op te wachten na het stukje waar ze was teruggegaan naar Angola en de telefoonreking op bleef lopen.
Ze heeft dus een ander gevonden in Angola - mogelijk iemand waar ze al langer iets mee had.

Gebeurt vaker, helaas. Ik ken een verhaal van een vrouw uit Servië die, puur en alleen om het paspoort, had aangepapt (inclusief trouwen, jawel) met een Nederlandse man. Altijd veel bellen naar Servië.
En toen ze haar paspoort had was het uit, de helft van de inboedel voor haar, en zij kon (met haar nieuwe Nederlandse nationaliteit) haar vriend uit Servië laten overkomen.

Shit happens, sterkte!

Oh ja: Niet alle vrouwen zijn zo. Blijven proberen, vallen en opstaan, dat is het enige wat je kunt doen.
pi_44126546
En die andere man word waarschijnlijk ook weer gebruikt
Kut voor je maar je had het niet zo ver moeten laten komen, maar goed kan me wel voorstellen dat dat gebeurd is. je bent iig een goed persoon
Zo niet.. dan toch!
pi_44128443
tja, das kut.
Lambo of Rekt
pi_44139753
Alle reacties die ik tot nu van jullie allemaal heb gekregen maken me al weer wat vrolijker. Ik snap zelf ook niet goed hoever ik het ooit heb laten komen. Maar ja het leven gaat wel door ik geef me zelf op dit moment vaak een schop onderkont omdat ik niet wil thuis zitten maar lekker weg gaan. Zo zit ik sinds kort op fitness en probeer elk weekend lekker te stappen. En als ik het even niet zie zitten dan ga ik even naar mijn werk toe even lekker kletsen ( ik werk in een ziekenhuis dus ik kan 24 uur daar terecht ) waar ik veel steun krijg van mijn collega`s. Ik ben blij dat ik dit topic heb geopent en hoop zo dat iemand anders in zoon situatie zit er iets mee doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door douwe1978 op 04-12-2006 18:30:26 ]
pi_44140658
wat je niet moet doen is jezelf nu dingen verwijten, probeer de positieve kant te bekijken dat je er wat van hebt geleerd.. jij bent niet diegene die fout is geweest, door jou goedheid heeft iemand misbruik van je gemaakt, daar leer je alleen maar weer van. De volgende x krijg je de respect die je verdiend als je hier je les uit hebt getrokken.
Zo niet.. dan toch!
pi_44142216
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:19 schreef douwe1978 het volgende:
Alle reacties die ik tot nu van jullie allemaal heb gekregen maken me al weer wat vrolijker. Ik snap zelf ook niet goed hoever ik het ooit heb laten komen. Maar ja het leven gaat wel door ik geef me zelf op dit moment vaak een schop onderkont omdat ik niet wil thuis zitten maar lekker weg gaan. Zo zit ik sinds kort op fitness en probeer elk weekend lekker te stappen. En als ik het even niet zie zitten dan ga ik even naar mijn werk toe even lekker kletsen ( ik werk in een ziekenhuis dus ik kan 24 uur daar terecht ) waar ik veel steun krijg van mijn collega`s. Ik ben blij dat ik dit topic heb geopent en hoop zo dat iemand anders in zoon situatie zit er iets mee doet.
Nou, hulde!
Eindelijk weer eens een TS die reacties kan lezen voor wat ze waard zijn, dat lijkt steeds zeldzamer tegenwoordig.

Oh, en helaas zullen nog vele generaties verliefden dezelfde inschattingsfout maken, wat dat betreft geloof ik niet dat een topic als dit daar iets aan helpt. Mensen zijn nu eenmaal soms blind door de liefde, en, ah well, dat is wel zo mooi eigenlijk ook.
pi_44142370
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:50 schreef NrSiX het volgende:
wat je niet moet doen is jezelf nu dingen verwijten, probeer de positieve kant te bekijken dat je er wat van hebt geleerd.. jij bent niet diegene die fout is geweest, door jou goedheid heeft iemand misbruik van je gemaakt, daar leer je alleen maar weer van. De volgende x krijg je de respect die je verdiend als je hier je les uit hebt getrokken.
Het is makkelijk om zoals wij vanuit ons verzorgde landje, met de basis die wij hebben meegekregen zo te oordelen dat er misbruik is gemaakt. Maar vanuit haar angolese perspectief zal de wereld er heel anders uit zien. Ik zou niet zozeer zeggen dat dat meisje misbruik heeft gemaakt (tenminste, dat durf ik te bevestigen noch ontkennen), maar dat TS uit liefde geen al te slimme keuzes heeft gemaakt lijkt me wel duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')