quote:Op zondag 3 december 2006 13:20 schreef wise het volgende:
Links, Rechts, maakt geen fuck uit.
Ah, is dit jouw superieure intelligentie?quote:Op zondag 3 december 2006 16:16 schreef IHVK het volgende:
Rechts heeft volgens jou geen doden op zijn geweten?![]()
Waarom kom je dan niet met links daarnaar maar enkel met een blogje terwijl ik vraag naar een "serieuze bron"?quote:Op zondag 3 december 2006 16:16 schreef IHVK het volgende:
En dat blogje wordt ondersteund door alle geschiedenisboeken en encyclopedieën.![]()
Um, zo bedoelde ik dat niet.quote:Op zondag 3 december 2006 16:25 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ah, is dit jouw superieure intelligentie?
Hoe "extreem rechts" en "miljoenen doden" verworden tot "rechts" en "doden".. Bijzonder..![]()
Zeer jaloers! Ik had letterlijk het idee dat ik in Dubai was.quote:Op zondag 3 december 2006 16:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jullie zijn gewoon jaloers omdat wij de mooiste skyline van Europa hebben. En omdat wij wel een grote haven hebben en geen nep-paupersteden zijn of stomme doprjes, net als de rest van Nederland.![]()
Moet het écht?quote:Op zondag 3 december 2006 16:25 schreef Napalm het volgende:
Waarom kom je dan niet met links daarnaar maar enkel met een blogje terwijl ik vraag naar een "serieuze bron"?
Kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 3 december 2006 16:28 schreef Marruk het volgende:
[..]
Zeer jaloers! Ik had letterlijk het idee dat ik in Dubai was.
Oh, of kwam dat meer door de inwoners
Wat maakt Hitler dan zo extreem rechts? Waarin verschilt hij dan zo sterk van Stalin? Blijkbaar verschilt hij meer van Stalin dan van Chamberlain, verklaar?quote:Op zondag 3 december 2006 13:18 schreef IHVK het volgende:
Sommige mensen zijn echt dom.
[..]
En dan ff zo heel klein, alsof het een niet zo belangrijk feitje is wat eigenlijk niet eens genoemd hoeft te worden.![]()
Iedereen die ook maar een iets van de geschiedenis weet, weet dat de NSDAP niet links was maar extreem-rechts.
Stalin die was extreem-links.
Of Mao, of Pol-pot.
Maar om Hitler nou links te noemen, alleen maar vanwege de naam, (waar je dan ook weinig van hebt begrepen)...![]()
De links/rechts discussie begint steeds kanslozere vormen aan te nemen.
ik wil een rechtstreekse link.quote:
Dit lijkt wel op een repetitie-geschiedenis.quote:Op zondag 3 december 2006 16:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat maakt Hitler dan zo extreem rechts? Waarin verschilt hij dan zo sterk van Stalin? Blijkbaar verschilt hij meer van Stalin dan van Chamberlain, verklaar?
Links en rechts bestaan inderdaad niet, maar probeer dan niet Hitler bij rechts onder te brengen.quote:Op zondag 3 december 2006 16:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dit lijkt wel op een repetitie-geschiedenis.![]()
Hitler verschilt meer van Chamerlain dan van Stalin.
Hitler en Stalin waren beide totalitair en hebben miljoenen doden op hun geweten. Het waren allebei dictators en ze waren beide heel radicaal in hun opvattingen over hoe de wereld eruit had moeten zien.
De politiek heeft natuurlijk veel meer dimensies dan links/rechts.
En dat was mijn punt van kritiek eigenlijk ook.
Je kan ook sublinks pakken uit wiki. Zo zoek ik me nog lam (en kan niet vinden).quote:
Dat gaat over fascisme. We hadden het toch over Hitler? Dat was een nazi.quote:Op zondag 3 december 2006 16:36 schreef IHVK het volgende:
http://encarta.msn.com/encyclopedia_761568245_3/Fascism.html#s7
Iedereen die zo redeneert zouden ze zijn/haar stemrecht moeten ontnemen.quote:Op zondag 3 december 2006 13:22 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee, maar het is gewoon dom.
"Je moet geen PvdA stemme hoor, want Hitler was links."![]()
Maar voor de duidelijkheid dat ging niet over Napalm, maar over figuren op sites als: pim-fortuyn forum en meervrijheid.nl .quote:Op zondag 3 december 2006 16:43 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Iedereen die zo redeneert zouden ze zijn/haar stemrecht moeten ontnemen.
Hitler was wel degelijk een facist hoor.quote:Op zondag 3 december 2006 16:42 schreef Napalm het volgende:
Braaf
[..]
Je kan ook sublinks pakken uit wiki. Zo zoek ik me nog lam (en kan niet vinden).
Verder is wiki nu niet echt een onafhankelijke kwaliteits bron.
[..]
Dat gaat over fascisme. We hadden het toch over Hitler? Dat was een nazi.
Hitler was absoluut geen fascist.quote:Op zondag 3 december 2006 16:46 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hitler was wel degelijk een facist hoor.
Maakt me niet zo heel veel uit wie zo redeneert, maar dat kan echt niet hoor.quote:Op zondag 3 december 2006 16:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar voor de duidelijkheid dat ging niet over Napalm, maar over figuren op sites als: pim-fortuyn forum en meervrijheid.nl .
die plannen lagen er al voordat hij aan de macht kwam, dus hij voerde slecht uit ,.. wat al bedacht was.quote:Op zondag 3 december 2006 13:50 schreef NeoTribalist het volgende:
maar hij heeft ook goeie dingen gedaan, de autobahn bijvoobeeld![]()
Nee, linksdragend.quote:Op zondag 3 december 2006 13:21 schreef murp het volgende:
adolf was linkshandig>?
Zoek een hobby.quote:Op zondag 3 december 2006 15:34 schreef Napalm het volgende:
[..]
Met een dubbel universitair diploma ben ik dom. Vraag me wel af wat jij dan niet bent...![]()
![]()
Maarja, zonder na te denken, kritisch verstand of inhoudelijke kennis anderen beschuldigen, dat moet wel getuigen van superieure intelligentie.![]()
Verder was mijn post enkel een reactie op een vorige poster die zijn domheid etaleerde. Maar dat was even aan je superiere intelligentie ontsnapt?![]()
[..]
Natuurlijk was Hitler links.
Waarom zou Hitler rechts zijn? Omdat hij de Joden vermoorde? Ah, ik begrijp het, als je iets slechts doet, dan ben je per definitie rechts?Of is je redenatie "Stalin was een communist en dus links. Hitler was tegen het communisme. Ergo, Hitler is rechts?"
Hier een artikel uit HP/de tijd.
[..]
etc, etc,
'Beleid in de zorg'quote:Op zondag 3 december 2006 15:34 schreef Napalm het volgende:
[..]
Met een dubbel universitair diploma ben ik dom. Vraag me wel af wat jij dan niet bent...![]()
![]()
Maarja, zonder na te denken, kritisch verstand of inhoudelijke kennis anderen beschuldigen, dat moet wel getuigen van superieure intelligentie.![]()
Heeft hij al: het Rechtse geloof prediken op internet.quote:
http://www.bmg.eur.nl/quote:Op zondag 3 december 2006 20:44 schreef Zyggie het volgende:
[..]
'Beleid in de zorg'Als WO-opleiding. Hoe lang duurde die cursus?
Ah ok. Waarom gedraag je je dan als een randdebiel? Stijg fucking boven het simpele links-rechts denken uit. Echt ongelovelijk. Uiteindelijk kom je over als een zielige kleuter die het oh zo zielig vind dat rechts fout wordt neergezet, maar dan precies hetzelfde doet aan de andere kant. Heb je zelfs maar wat academisch denken in je.quote:
Sterker nog, je WILT graag hebben dat hitler links is zodat je reguliere partijen kan afzeiken.quote:Op zondag 3 december 2006 22:41 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ah ok. Waarom gedraag je je dan als een randdebiel? Stijg fucking boven het simpele links-rechts denken uit. Echt ongelovelijk. Uiteindelijk kom je over als een zielige kleuter die het oh zo zielig vind dat rechts fout wordt neergezet, maar dan precies hetzelfde doet aan de andere kant. Heb je zelfs maar wat academisch denken in je.![]()
Ik pas me aan qua niveau.quote:Op zondag 3 december 2006 22:41 schreef Zyggie het volgende:
Ah ok. Waarom gedraag je je dan als een randdebiel? Stijg fucking boven het simpele links-rechts denken uit.
www.vandale.nlquote:Op zondag 3 december 2006 22:41 schreef Zyggie het volgende:
Echt ongelovelijk.
ga je nu jezelf quoten?quote:Op zondag 3 december 2006 22:43 schreef Zyggie het volgende:
Sterker nog, je WILT graag hebben dat hitler links is zodat je reguliere partijen kan afzeiken.![]()
Inhoudelijk, inhoudelijk.quote:Op zondag 3 december 2006 22:46 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik pas me aan qua niveau.
Zou je ook eens moeten proberen.
[..]
www.vandale.nl
[..]
ga je nu jezelf quoten?
Het economisch beleid van Duitsland in de jaren 30 was een succesverhaal, met het terugdringen van de werkloosheid ( 1932 6 miljoen en in 1934 2,4 miljoen) en de hoop op een betere toekomst met de zichtbare snelwegen en de beloofde volkswagen.quote:Op zondag 3 december 2006 16:11 schreef Napalm het volgende:
Het HP stuk geeft toch vrij duidelijk aan dat Hitler juist grote beperkingen aan die vrije markt oplegde..
quote:Op zondag 3 december 2006 15:44 schreef IHVK het volgende:
Een univerisitair diploma zegt niets over je politieke kennis/intellegentie.
Dat artikel in HP/De Tijd is al meerdere malen onderuit gehaald door verschillende deskundigen.
Hitler was links noch rechts, hij was een gestoordre freak die extreem was in zijn opvattingen en die vaak wordt getypeerd als extreem-rechts persoon.
Jij gebruikte dat artikel in HP/De Tijd als CDA-propaganda en het argument is dan waarschijnlijk.
De PvdA ljkt meer op Hitler dus stem CDA?
Waarom is Hitler volgens jou links? Omdat alles wat slecht is links is en nooit rechts kan zijn?
Hoe durf jij het woord "inhoudelijk" te gebruiken? Je posts in dit topic zijn op geen enkel moment inhoudelijk geweest. Op zn best een trieste persoonlijke aanval op mijquote:
+quote:Op maandag 4 december 2006 11:48 schreef Colnago het volgende:
De vraag is of dit door kon gaan en T.W. Mason heeft beargumenteerd dat Duitsland in 1939 aan de rand van een economische crisis stond en daar door de oorlog aan ontsnapt is.
De openbare uitgaven in de periode 33-39 bedroegen 101,5 miljard mark, waarvan 60% voor herbewapening.
In dezelfde periode bedroegen de inkomsten van de staat slechts 62 miljard mark.
Schacht bedacht een plan om de tekorten te dekken en kwam met staatskredieten die Mefo-wechsel genoemd werden.
Nou was Mettallurgische Forschungsgesellschaft A.G. een niet bestaand bedrijf maar dat was wel een mooie manier om op de pof Duitsland herbewapenen.
Heeft Mason ook online e.e.a. staan?quote:Op zondag 3 december 2006 22:56 schreef Zyggie het volgende:
De herbewapeningspolitiek was een zegen voor het bedrijfsleven en vooral de grote bedrijven.
Ze werden niet gehinderd door vakbonden maar de centrale overheid ging wel voorschrijven wat ze in welke hoeveelheden moesten maken.
Winsten, loonniveau's en toekomstige fabrieken werden centraal bepaald en daar hadden grote bedrijven geen moeite mee maar de kleine bedrijfjes wel.
Zolang je een toeleverancier was van de bedrijven die met defensiecontracten werkten kon je profiteren maar voor de rest was het nazie systeem minder geslaagd.
Al met al kun je zeggen dat de oorlogsplannen en de loze beloften en de loze financiele onderbouwing niet bepaald sociaal is geweest denk ik.
De AOW in Nederland werkt hetzelfde... Omslagstelsel ipv kapitaaldekking. Overigens wat is het verschil precies met het ABP dat investeert in onroerend goed als huurwoningen in Rotterdam of een nieuw complex van Center Parks?quote:Op zondag 3 december 2006 22:56 schreef Zyggie het volgende:
Ik heb ooit eens een docu gezien waar het KdF (kracht door vreugde) ontspanningsreizen organiseerde voor de arbeider en daar waren hele vakantiedorpen voor gepland. Wat niet verteld werd was dat dat de bouw van die dorpen betaald werd uit het pensioenfonds van de Duitse burgers dus vroeg of laat was dat economische verhaal in elkaar gezakt (er is volgens mij niet eens een dorp ooit afgebouwd).
ja, je moest hem niet boos makenquote:Op maandag 4 december 2006 12:11 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hitler was gewoon een gevoelige man.
Grappig wat mensen ter plekke kunnen verzinnen.quote:Op maandag 4 december 2006 12:24 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Daarentegen was Hitler wel weer sadist. Sadisme is typisch rechts, er is dus een wisselwerking geweest.
Heb ik wat gemist ofzo? Het lijkt vandaag wel de dag van de generalisatiequote:Op maandag 4 december 2006 12:24 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Hitler deed zeer linkse dingen (o.a. een auto voor het gehele volk een echt SP-plan )ook was Hitler kunstenaar (schilder) en kunstenaanrs zijn vaak vrij links. Kunstenaars zijn niet rechts of logisch. Verder was Hitler tamelijk irrationeel, hij had ideeen die niet inde praktijk konden worden gebracht. Links zijn betekent irratonioneel zijn.
Daarentegen was Hitler wel weer sadist. Sadisme is typisch rechts, er is dus een wisselwerking geweest.
quote:Op zondag 3 december 2006 14:38 schreef BrauN het volgende:
Hitler was links, noch rechts, Hitler was... recht door zee!
quote:Op zondag 3 december 2006 18:18 schreef Chriz2k het volgende:
Hitler was een visionair.
Ja zodra je gaat benoemen wat links of rechts, ow dualisme, verval je algauw in generalisaties. Daar is geen ontsnappen aan. Maar lees de theorieën van de linker en rechter hersenhelft er maar op na. Dat is aangehaald in zovele boeken en wordt ook door psychologen gehanteerd.quote:Op maandag 4 december 2006 12:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Heb ik wat gemist ofzo? Het lijkt vandaag wel de dag van de generalisatie
Als jij empatisch en sociaal bent hoe kun je dan sadist zijn?quote:Op maandag 4 december 2006 12:25 schreef Catbert het volgende:
[..]
Grappig wat mensen ter plekke kunnen verzinnen.
Prachtige post. Vertel ons eens iets meer over Hiter!quote:Op maandag 4 december 2006 12:24 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Hitler deed zeer linkse dingen (o.a. een auto voor het gehele volk een echt SP-plan )ook was Hitler kunstenaar (schilder) en kunstenaanrs zijn vaak vrij links. Kunstenaars zijn niet rechts of logisch. Verder was Hitler tamelijk irrationeel, hij had ideeen die niet in de praktijk konden worden gebracht. Links zijn betekent irratonioneel zijn. Hitler ontdook ook de dienstplicht, dat kun je ook niet typisch rechts noemen
Daarentegen was Hitler wel weer sadist. Sadisme is typisch rechts, er is dus een wisselwerking geweest. Men snapt dat het sadisme op het slachtveld is ontstaan. Hitler was links en leerde discipline en rechts militairisme aan in de eerste Wereld Oorlog.
Het was de grote kracht van Hitler dat hij zowel links als rechts was. Hij was aansprekend voor beide groepen in de samenleving en daarom had ie het hele volk achter zich aan.
Zelfs nu heeft Hitler overal nog fans; ook onder linksen of joden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |