Een drie kwartier geleden ofzo, hoorde ik ineens vet geschreeuw beneden mij (woon in een flat). Dus ik deed mn voordeur open om even te luisteren of alles wel goed ging..
Hoor ik de benedenbuurman op vol volume schreeuwen tegen zn vriendin (denk ik, een vrouw in ieder geval) dat ze een kankerhoer is en dat ie haar helemaal kapot gaat slaan.
Nu heb ik dat in mn vorige flat bijna dagelijks gehoord, en ik belde nooit de politie want ik dacht ja, blaffende honden enzo. Maar na maanden stond er ineens een ambulance beneden, en die meid is dus echt het ziekenhuis in geslagen. Er kwamen later politie agenten aan de deur om buurtonderzoek te doen en toen schaamde ik me kapot dat ik niet even had gebelt.
Nu belde ik dus maar wel, voor alle zekerheid. Vriendelijk de situatie uitgelegd en ze zouden anoniem houden wie er geklaagd had. Terwijl ik zat te fokken in afwachting van nachtrust, hoorde ik hem ook nog tegen haar schreeuwen BEL DE POLITIE DAN, KANKERHOER, DOE HET DAN en meer van zulke vriendelijke dingen. Dus ik was wel tevreden dat ik gebelt had.
Net hoorde ik een portier slaan, dus ik denk, ik kijk even naar buiten of de politie gearriveerd is. Even het balkon opgelopen, en ja hoor, twee politiewagens. Maar toen zag ik, dat de benedenbuurman in de handboeien stond, en ze waren net bezig hem de auto in te drukken, en hij keek net naar boven mij dus recht aan.
Nu ben ik best bang dat hij doorheeft dat ik gebelt heb.
![]()
Ben ik nou wel slim geweest? Ja, voor de dame in kwestie is het vast fijn maar ik maak me wel zorgen nu....
Mijn klachten:
mensen die altijd pas na twaalven ruzie maken
mannen die vrouwen ongewenst slaan
mijn nieuwsgierigheid of de politie er al was