Hij heet Balkenende hoor, en dat zegt helemaal niets.quote:Op zondag 3 december 2006 00:00 schreef Stoomhamer het volgende:
Bos is gezond slim i.t.t. Bak-Ellende. (De naam zegt het al.)
wat een lamme post. bedtijd zo te lezen.quote:Op zondag 3 december 2006 00:00 schreef Stoomhamer het volgende:
1. Nee, Bos komt van nature op voor de zwakkeren, het CDA laat ze liever lijden.
2. Nee, Bos wil enkel regeren met de Christen-Honden als het CDA het niet te gek maakt.
3. Nee, Bos wil regeren, eventueel vanuit de Tweede Kamer.
Bos heeft een groot probleem.quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Wouter wil graag een Nederland dat zoveel beter kan... Zoals iedereen wel bekend zal zijn, kan je veranderingen meestal in een kabinet veel beter verwezenlijken. Maar wil hij en kan hij die verantwoordelijkheid wel aan, vraag ik mij steeds vaker af?
Ah, daarom zijn er zoveel zetels verloren door de pvda; door de slimheid van Bos...quote:Op zondag 3 december 2006 00:00 schreef Stoomhamer het volgende:
Dat een groot deel van de kiezers (veel) minder slim is dan Bos, ligt vanzelfsprekend niet aan Bos.quote:Op zondag 3 december 2006 01:54 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ah, daarom zijn er zoveel zetels verloren door de pvda; door de slimheid van Bos...![]()
Balkenende heeft het kabinetsbeleid niet verdedigd afgelopen verkiezingen en hij is met zijn CDA weer de grootste gebleven en dikke kans dat hij weer premier wordt.quote:Op zondag 3 december 2006 01:54 schreef Napalm het volgende:
A) = gezichtverlies. Bovendien het risico dat je fouten maakt en daar de rekening voor krijgt. Bovendien kan je bij de volgende verkiezingen niets anders dan het kabinetsbeleid verdedigen. Hoe kan je dan ooit de grootste& premier worden?
Balkenende heeft tijdens het zware weer voortdurend kabinetsbeleid verdedigd en toen het in de aanloop naar de verkiezingen weer de goeie kant op ging, heeft hij dat gebruikt om zijn gelijk aan te tonen.quote:Op zondag 3 december 2006 11:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Balkenende heeft het kabinetsbeleid niet verdedigd afgelopen verkiezingen en hij is met zijn CDA weer de grootste gebleven en dikke kans dat hij weer premier wordt.
Tijdens de campagne heeft Balkenende eigenlijk alleen maar geroepen dat het kabinetsbeleid zo goed was.quote:Op zondag 3 december 2006 11:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Balkenende heeft het kabinetsbeleid niet verdedigd afgelopen verkiezingen en hij is met zijn CDA weer de grootste gebleven en dikke kans dat hij weer premier wordt.
Ik begrijp hier ook al helemaal niets van. Sowieso heeft notabene de PvdA dit in eerdere instantie getorpedeerd (het voorstel mocht niet van rechts komen blijkbaar?). En nu probeert men het op een zeer bizarre wijze door de strot te duwen van een demissionair kabinet. Met name de manier waarop stuit me tegen de borst. het is alsof de verkiezingscampagne nog even wordt doorgezet; kijk ons eens "(a)sociaal" zijn.quote:Op zondag 3 december 2006 10:59 schreef Argento het volgende:
Ik heb het debat niet gevolgd maar het verbaast me nog steeds dat hiervan zon heethangijzer gemaakt wordt. Hoe kan het dat op de eerste plaatse de coalitievorming, en nu ook de verhouding tussen het nieuwe parlement en de huidige regering zo wordt bepaald door het lot van een handjevol ILLEGALEN??? Is het dat echt allemaal waard voor 'links'?
Ja. Het is het ook allemaal waard voor 'rechts'. Ondanks pogingen van rationele zombies om het af te doen als maar wat illegalen, gaat het nog steeds om de toekomst van heel veel mensen.quote:Op zondag 3 december 2006 10:59 schreef Argento het volgende:
Hoe kan het dat op de eerste plaatse de coalitievorming, en nu ook de verhouding tussen het nieuwe parlement en de huidige regering zo wordt bepaald door het lot van een handjevol ILLEGALEN??? Is het dat echt allemaal waard voor 'links'?
Het spijt me zeer (nouja, het spijt mij helemaal niet) maar als de afweging gaat tussen het bestuurlijk houden van een samenleving van ruim 16 miljoen mensen en enkele duizenden ILLEGALEN (ja, ik zet het in hoofdletters, want het is velen kennelijk nog niet duidelijk dat voor een onbeperkte verblijfsstatus hier de Nederlandse nationaliteit noodzakelijk is en het ontbreken van die status betekent dat je hier niks te zoeken hebt), dan dient die afweging in het voordeel van het eerste uit te vallen.quote:Op zondag 3 december 2006 12:31 schreef Sidekick het volgende:
Ja. Het is het ook allemaal waard voor 'rechts'. Ondanks pogingen van rationele zombies om het af te doen als maar wat illegalen, gaat het nog steeds om de toekomst van heel veel mensen.
quote:Op zondag 3 december 2006 13:08 schreef Genverbrander het volgende:
Ik vind het de beste politieke actie van Bos tot nu toe.![]()
![]()
Hij beseft heel goed dat het hier om mensen gaat, daar kun je dus niet mee wachten tot die formatie eindelijk eens af is. En dat je toevallig JP tegen je in het harnas jaagt... ach... minor problem!
Who needs JP, we koersen af op een links minderheidskabinet.![]()
Bos for president!![]()
Of andersom natuurlijk.quote:Op zondag 3 december 2006 12:41 schreef Jurgen21 het volgende:
Het is gewoon een smerige actie van Bos, waarmee hij de verhoudingen grondig heeft verziekt. Ik ben er van overtuigd dat Balkenende in formatiebesprekingen best had willen praten over een generaal pardon, maar nu Bos hem zo in de hoek heeft gedrukt verandert de situatie natuurlijk volledig. Het is een strategisch blunder van jewelste. Als ik Balkenende was zou ik de hele linkse kliek laten stikken en kiezen voor een plek in de oppositie. Laat de PvdA en de SP het dan maar proberen met een links minderheidskabinet (of een meerderheidskabinet van PvdA, SP, CU, D66, GL, PvdD). CDA en VVD voeren samen een sterke rechtse oppositie, die gegarandeerd leidt tot een rechts Balkenende IV ergens in 2008.
![]()
Bos al MP van het kabinet PvdA, SP, GL met gedoogsteun van D66, PvdD en soms de CU. Dat wordt prijsschieten voor de Balkenende/Rutte oppositiequote:Op zondag 3 december 2006 13:08 schreef Genverbrander het volgende:
![]()
Hij beseft heel goed dat het hier om mensen gaat, daar kun je dus niet mee wachten tot die formatie eindelijk eens af is. En dat je toevallig JP tegen je in het harnas jaagt... ach... minor problem!
Bos for president!![]()
Veel succes ermee.quote:Op zondag 3 december 2006 13:08 schreef Genverbrander het volgende:
![]()
Bos for president!![]()
Is er momenteel een alternatief voor Bos als PvdA-aanvoerder?quote:Op zondag 3 december 2006 13:13 schreef zoalshetis het volgende:
ik snap niet dat men het verlies van de pvda niet aan bos wijt. pvda vond namelijk destijds wel dat hij diegene was die pvda weer groot had gemaakt.
is dat de macht van bos?
Het feit dat hij de mensen om wie het gaat beter had kunnen helpen met een goed doordachte motie is volgens jou ook een minor problem?quote:Op zondag 3 december 2006 13:08 schreef Genverbrander het volgende:
![]()
samsom. zijn we ook gelijk van de kakelende halsema verlost.quote:Op zondag 3 december 2006 13:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is er momenteel een alternatief voor Bos als PvdA-aanvoerder?
Ik zie 'm/d'r niet
Ik vind het een uitstekende motie. Dat gezeik van rechts meteen, bah.quote:Op zondag 3 december 2006 13:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het feit dat hij de mensen om wie het gaat beter had kunnen helpen met een goed doordachte motie is volgens jou ook een minor problem?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |