Operation Varsity. De landingen over de Rijn in Maart 45.quote:Op zondag 10 december 2006 22:53 schreef DoorBell het volgende:
Ik doe maar eens een gok want ik kon er niets over vinden:
Market Garden?
Is helemaal goedquote:Op donderdag 4 januari 2007 01:22 schreef DoorBell het volgende:
Samen met zijn maat schoot hij door te gebruik te maken van hun pistolen vanuit hun vliegtuig een Duits vliegtuig neer die onder hun vloog.
Niet echt, ik zoek eigenlijk de Duitse geuzennaam voor de Grebbeberg....quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:49 schreef Guiduuuuw het volgende:
haha dat had ik vandaag toevallig gelezen .. is het "Cunerahugel" ?
Ook gelezen nu ja, best geinig.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:06 schreef Guiduuuuw het volgende:
niet? grappig, ze hadden het in dat boek over Cunera, een prinses, die een echtgenote verloor op die heuvel bij Rheden.. Maargoed zal wel een ander mooi verhaal zijn
het lijkt er wel een beetje op, maar het gaat om iets anders, het is niet als gevangenis in gebruik geweestquote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is dat niet Colditz ? Om krijgsgevangenen in op te sluiten ?
helemaal goedquote:Op zondag 28 januari 2007 22:30 schreef DoorBell het volgende:
Wewelsburg, SS school...... doet nu dienst als museum
http://www.wewelsburg.de/startscreen/startframes.html
hier staat een heel uitgbreid verhaal:quote:Op maandag 29 januari 2007 01:11 schreef Consigliere het volgende:
Dat ronddraaiend wiel he.. Was dat niet een basis voor het huidige Hakenkruis? Tevens een Indiaas symbool..
De Fallschirmjägersquote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:53 schreef sanni het volgende:
eitje voor de kenners![]()
Welke eenheid stond bekend als de elite-eenheid van alle Duitse
militaire eenheden. Ik heb het dan niet over de SS of de Waffen SS maar
er was een eenheid/unit/krijgsmacht onderdeel binnen het nazi-apparaat
dat tevens ook een befaamde banier droeg al teken dat zij toch wel
de nummer 1 waren van alles en iedereen.
Totenkopf Division ofwel het Doodshoofd Eskaderquote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:53 schreef sanni het volgende:
eitje voor de kenners![]()
Welke eenheid stond bekend als de elite-eenheid van alle Duitse
militaire eenheden. Ik heb het dan niet over de SS of de Waffen SS maar
er was een eenheid/unit/krijgsmacht onderdeel binnen het nazi-apparaat
dat tevens ook een befaamde banier droeg al teken dat zij toch wel
de nummer 1 waren van alles en iedereen.
Von Stauffenbergquote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:27 schreef tomtomaat het volgende:
Hoe heette de Duitse officier die in 1944 een mislukte aanslag pleegde op Hitler ?
Was dat niet één van de sonderkommando's van de SS die huis hebben gehouden in Rusland en verantwoordelijk zijn voor het vermoorden van heel veel mensen?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:50 schreef Mr_Memory het volgende:
Wat was er specefiek aan de Brigade Dirlewanger?
Ik weet eigenlijk niet of het sonderkommando's waren, maar ze hebben wel huis gehouden in Rusland.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:36 schreef Art_Core het volgende:
[..]
Was dat niet één van de sonderkommando's van de SS die huis hebben gehouden in Rusland en verantwoordelijk zijn voor het vermoorden van heel veel mensen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |