Mistlampen komen niet verder, mistlampen zijn er om de randen van de weg te verlichten, zodat je netjes op je baantje blijft. Verstralers kaatsen net zo hard terug tegen de mist.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:47 schreef Sometimes het volgende:
Die lampen zijn meestal gewoon wit, gele zie je maar heel weinig.
Als het écht mist (en hoe vaak gebeurt dat in Nederland) dan heb je niets aan groot licht, omdat het terugkaatst. Mistlampen komen een aardig stukje verder.
Verder staat het altijd wel leuk, en mogen ze de mensen die die dingen onnodig gebruiken van mij afschieten.
Op mijn 604 zitten helemaal gele lampenquote:Op zaterdag 2 december 2006 17:55 schreef Headlong het volgende:
Op mijn auto zit H4 voor groot en dimlicht, H1 voor de verstralers die tegelijk met het Grootlicht aangaan en H1 voor de mistlampen die Frans geel zijn. Wat echt goed werkt met mist!![]()
neequote:Op zaterdag 2 december 2006 18:01 schreef TR08 het volgende:
Kun je veel verder zien met geel licht? Het schijnt wel dat het menselijk oog het meest gevoelig is voor die geel-oranje kleur van die natriumlampen (vaak als snelweg verlichting gebruikt) dus het zou kunnen.
ik weet dat ze wit zijn, maar als je xenon gewend bent en je rijdt daarna in een auto met normale verlichting of je hebt van die pitjes, dan lijkt het net geel. En het ziet er ook niet uit, dat witte licht wat geel lijkt onder je mooie blauwe xenon lampjesquote:Op zaterdag 2 december 2006 16:47 schreef Sometimes het volgende:
Die lampen zijn meestal gewoon wit, gele zie je maar heel weinig.
Als het écht mist (en hoe vaak gebeurt dat in Nederland) dan heb je niets aan groot licht, omdat het terugkaatst. Mistlampen komen een aardig stukje verder.
Verder staat het altijd wel leuk, en mogen ze de mensen die die dingen onnodig gebruiken van mij afschieten.
Het idee van de gele lampen was volgens mij dat het een stuk rustiger is. Rode auto's worden zo zwart, netzoals groene ed, met je normale witte koplampen hou je al die kleuren.quote:Op zaterdag 2 december 2006 18:01 schreef TR08 het volgende:
Kun je veel verder zien met geel licht? Het schijnt wel dat het menselijk oog het meest gevoelig is voor die geel-oranje kleur van die natriumlampen (vaak als snelweg verlichting gebruikt) dus het zou kunnen.
Als ze 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten, hoe kun je dan in 's hemelsnaam een fietser eerder zien?quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:48 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Ik heb zelf een setje Hella 1000 FF jes ipv de originele lampen (die 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten) en het rijd een stuk fijner, zeker op donkeere polderweggetjes, waar een konijn, of verlichtingsloze fietser stukken eerder gezien worden.
quote:Op zondag 3 december 2006 10:51 schreef mdeen het volgende:
[..]
Als ze 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten, hoe kun je dan in 's hemelsnaam een fietser eerder zien?
quote:ipv de originele lampen (die 30 cm voor je bumper al niets meer verlichten)
Je kunt natuurlijk ook een HID conversieset op je ver/breedstralers loslaten...quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:38 schreef Repeat het volgende:
[..]
Het idee van de gele lampen was volgens mij dat het een stuk rustiger is. Rode auto's worden zo zwart, netzoals groene ed, met je normale witte koplampen hou je al die kleuren.
Dus omdat het niet meer gecontroleerd word; gaan ze je automatisch verblinden...?quote:Op zondag 3 december 2006 11:53 schreef Youp het volgende:
het mooiste is dat je aan mistlampen tegenwoordig nog maar weinig hebt.. waarom?
ooit was het zo (en zo is het nog steeds) dat je een boete krijgt wanneer je met mistlicht aan rijdt als dat niet nodig is.. dit was totaal ongegrond want die dingen moeten voor de APK zodanig afgesteld staan dat ze NIET kunnen verblinden.. is ook logisch want als ze omhoog schijnen kaatsen ze tegen de mist ook terug en heb je er geen flikker aan.. nou de slimme mannen in den haag en omstreken hebben bedacht dat als de lampen voor de APK niet meer gecontroleerd of afgesteld hoeven te worden.. dat de mogelijkheid er dan is dat ze wel gaan verblinden.. dus sinds 1 januari 2005 hoeven mistlampen niet meer gecontroleerd of afgesteld te worden waardoor je er in de mist ook geen klote meer aan hebt omdat de kans groot is dat je jezelf verblind
lekker veilig...
waarom denk je dat die dingen afgesteld moeten worden?quote:Op zondag 3 december 2006 12:41 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dus omdat het niet meer gecontroleerd word; gaan ze je automatisch verblinden...?
Right...
Zouden er van zulke (kleine) kitjes zijnquote:Op zondag 3 december 2006 11:03 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook een HID conversieset op je ver/breedstralers loslaten...
Jij zit te zeuren dat je mistlampen geen zin meer hebben naast xenon omdat ze geel zijn... HID conversiesetje lost dat probleem dus op...quote:
wat is dit voor wanstaltig getunede marokkanenbak met overal angel eyes en nog lampen in de knipperlichten edquote:Op zondag 3 december 2006 14:05 schreef Kadesh het volgende:
Brandende mistlampen/verstralers zien er mooi uit. En geven meteen een "rot op naar rechts" signaal.
[afbeelding]
![]()
Nogmaals dus; HID conversiesetje in de mistlamp lost dit iig op...quote:Op zondag 3 december 2006 14:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
En zet hierbij maar eens je dimlicht aan, dan zie je dus je xenon branden met die gele pitjes eronder, ziet er echt niet uit.
Als ik het goed zie is het een US uitvoering. En daar zijn het geen mistlichten maar 'daytime running lights', lampen die overdag zorgen dat je gezien wordt, zonder dat je je dimlicht hoeft te voeren.quote:Op zondag 3 december 2006 14:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
wat is dit voor wanstaltig getunede marokkanenbak met overal angel eyes en nog lampen in de knipperlichten ed
ja, maar niemand die een dikke auto koopt gaat deze manier van crx "tuning" toepassen.quote:Op zondag 3 december 2006 14:17 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nogmaals dus; HID conversiesetje in de mistlamp lost dit iig op...
da's een auto met lampjes voor mannen met een kleine piemel en die denken door die mongolen lampjes aan te zetten dat ze een grotere piemel krijgen en als ik iets niet doe snel naar rechts gaan als zo'n hansworst aankomt zetten.quote:Op zondag 3 december 2006 14:05 schreef Kadesh het volgende:
Brandende mistlampen/verstralers zien er mooi uit. En geven meteen een "rot op naar rechts" signaal.
[afbeelding]
![]()
en die angel eyes onderin de grille dan?quote:Op zondag 3 december 2006 14:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als ik het goed zie is het een US uitvoering. En daar zijn het geen mistlichten maar 'daytime running lights', lampen die overdag zorgen dat je gezien wordt, zonder dat je je dimlicht hoeft te voeren.
Volgens mij zijn dat luchtinlaten, lieverd. Anders zouden ze wel meebranden met de rest, he?quote:Op zondag 3 december 2006 14:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
en die angel eyes onderin de grille dan?![]()
Waarom niet, zou mij ook mateloos storen dat er twee verschillende kleuren lampen in zitten hoor...quote:Op zondag 3 december 2006 14:20 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja, maar niemand die een dikke auto koopt gaat deze manier van crx "tuning" toepassen.
als dat luchtinlaten zijn eet ik m'n sok op xebrozius style.quote:Op zondag 3 december 2006 14:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat luchtinlaten, lieverd. Anders zouden ze wel meebranden met de rest, he?
Tja, ik denk gewoon niet dat een directeur op internet setjes gaat bestellen voor zn S600, of em langs een kwikfitachtige toko gaat brengen voor dit soort dingen.quote:Op zondag 3 december 2006 14:23 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Waarom niet, zou mij ook mateloos storen dat er twee verschillende kleuren lampen in zitten hoor...
Anders eventueel bluevision lampen erin...
Overigens; die conversies heb je natuurlijk ook in troep en kwaliteitsvariant...
Zijn inderdaad luchtinlaten.quote:Op zondag 3 december 2006 14:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
als dat luchtinlaten zijn eet ik m'n sok op xebrozius style.![]()
Nee, die brengt hem naar de dealer en zegt tegen hem dattie ook xenon in z'n mistlampen wil hebben... Betaalt 1500 euro en rijdt tevreden naar huis...quote:Op zondag 3 december 2006 14:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
Tja, ik denk gewoon niet dat een directeur op internet setjes gaat bestellen voor zn S600, of em langs een kwikfitachtige toko gaat brengen voor dit soort dingen.
Als ze dat zouden doen, goeie actie. Maar wat ik hiermee eigenlijk wilde zeggen en wilde weten, maar wat ik vergeten ben te posten in de TS, waarom kan je dit dan nergens bestellen, waarom is het altijd nog standaard gewoon halogeenquote:Op zondag 3 december 2006 14:40 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nee, die brengt hem naar de dealer en zegt tegen hem dattie ook xenon in z'n mistlampen wil hebben... Betaalt 1500 euro en rijdt tevreden naar huis...
Tsjah... Optielijst...quote:Op zondag 3 december 2006 14:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
Als ze dat zouden doen, goeie actie. Maar wat ik hiermee eigenlijk wilde zeggen en wilde weten, maar wat ik vergeten ben te posten in de TS, waarom kan je dit dan nergens bestellen, waarom is het altijd nog standaard gewoon halogeenAls ze het zo bij de dealer zouden kunnen doen, waarom staat het dan niet op de optielijst... (zou kunnen hoor dat het op de optielijst staat, ken ze niet allemaal uit mn hoofd, zie er alleen nooit auto's meer rijden, daarom lijkt me dat logisch)
En van die gele ringen om je xenon heen, nou dat nodigt mij uit om op men rem te springen, want dan help ik je meteen af van zo'n afstotelijke voorkant.quote:Op zondag 3 december 2006 14:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
wat is dit voor wanstaltig getunede marokkanenbak met overal angel eyes en nog lampen in de knipperlichten ed
zo lelijk haha![]()
![]()
![]()
En zet hierbij maar eens je dimlicht aan, dan zie je dus je xenon branden met die gele pitjes eronder, ziet er echt niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |