Iris maakt er nu echt een potje van qua grenzen en regels, ze wil nu helemaal niet meer slapen. Echt enorme toestanden bij ons thuis spelen zich 's avonds af, en ik ben dus al 2 avonden niet online geweest. Maandagavond bedachten Jeroen en ik dat ze dan maar moest gaan huilen, de 5-10 minuten methode dus. Fijn na 4 minuten huilen was ze haar bed al uit en ging keihard tegen de deur schoppen en beuken.
Gevolg Eva wakker, die helemaal over de rooie want ze dacht dat het ochtend was en die was zich kapot geschrokken van de herrie.
Zaten we alle 4 beneden. Voor dat ze allemaal weer rustig waren waren we een uur verder, en toen ben ik ook maar gelijk naar bed gegaan, het was al half 10.
Gisteren heeft Jeroen een hartig woordje met Iris gesproken, nou ze zou lief gaan slapen voortaan want anders zou Jeroen haar voortaan naar bed brengen.
Goed, gisteravond lief voorgelezen, ondergestopt, ja nog een knuffel, nee je mag er niet uit, oke nog 1 kusje dan, nee je mag er echt niet uit, o je konijn is gevallen, oke nu echt lief slapen ja, jaaa ik hou ook van jou lieverd, oke doei, nee doei, echt doei nu hoor, oke doei! *deur dicht*
Goed ik naar beneden, even opruimen en heb net een bezem in mijn hand of ze staat alweer te schreeuwen. . Ik naar boven, ze moet poepen op de wc. Oke gaan we doen. Nou kwam er natuurlijk niks, dus hup weer naar bed. Hele ritueel weer van voren af maar goed ze gaat slapen.
Weer opruimen *maamaaaaa ik heb poep* ja vast maar goed toch maar kijken. Ja hoor tot in haar nek zowat. Oke kom maar even mee gaan we je wassen en schone pyama aan enzo.
Goed, kom maar even nog een slokje drinken en dan gaan we naar bed. Hele discussies weer maar uiteindelijk ging ze toch weer liggen en zoet slapen. *werpt blik op klok* 9 uur? Oke ik ga ook maar naar bed.
Om 2 uur Iris huilen, oke kom maar bij ons liggen. Nee geen tv we gaan echt slapen. Oke truste. Nee niet het dekbed wegtrekken, gewoon gaan slapen. Ja ik vind jou ook lief, ja je bent mijn meisje, ja hou ook van jou Iris nu slapen oke! Ja papa slaapt al, laat hem maar liggen. Slapen NU! ja kusje kusje..... Slapen!
Om 3 uur hoor ik een alarm. Is dat de rookmelder? Nou toch maar even kijken. Nee het is buiten. Uit het raam getuurd maar zag niks. Oke toch maar Jeroen wakker maken want misschien is het zijn auto ofzo. Jeroen eruit en kijken maar het was niet onze auto en we konden ook niet vinden waar het wel was.
Wat een k*talarm, het is tot ruim half 5 overgegaan. 5.45 wekker, jippie nieuwe dag! Fijn
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥