abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44078125
Hallo, 2 uur geleden ging ik douchen en toen lag mn hond gewoon nog rustig in zn mand. Ik kwam beneden en toen zag ik dat hij binnen geplast had wat hij bijna nooit doet en stond hij op de stoel mij kwispelend aan te kijken. Even later begon hij piepend naar zn mand te lopen en zn 2 linkerpoten liepen heel raar, alsof hij over iets heen moest stappen terwijl er niks was... hij plofte in zn mand neer en heeft moeite met ademhalen. Hij laat zijn urine gewoon lopen en kijkt heel eng uit zn ogen. Hij probeerde net uit zn mand te komen en stond te wankelen op zn poten (gepaard met gepiep) en viel weer neer. Hij begon te kokhalzen en kotste wat gele drap uit... ik heb hem toen uit zn eigen braaksel getrokken en nu ligt hij al een half uur op die plek, ademhaling is heel raar, zn maag (gedeelte voor zn bekken) lijkt soort van samen te trekken .. water drinken wil hij niet, reageert niet op zn naam of op woorden als "plassen?" en "vrouwtje" (vrouwtje is zn baas waar hij normaal van opspringt, evenals "plassen?" wanneer hij uitgelaten wordt)..

Ik heb mn ouders gebeld en komen ongeveer over 5 minuten aan...

Hij is een tijdje terug al naar de dierenarts geweest en hij heeft lekkende hartkleppen, ik zit zelf al te denken aan iets als een hartaanval maar dat lijkt me accute dood toch? Het is niet prettig om hem zo te zien...

wat is er aan de hand
pi_44078157
Ga naar de dierenarts!
pi_44078165
Mn moeder zal dat zo doen hoop ik, ze is er nog niet
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:49:30 #4
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44078175
wat zou je zeggen om eens met spoed een dierenarts te bellen.
IPV van hier vragen wat er kan zijn.
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_44078193
Mn moeder is er..
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:50:20 #6
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44078196
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:48 schreef Thrilled het volgende:
Mn moeder zal dat zo doen hoop ik, ze is er nog niet
Kan je zelf niet bellen.
Zo moeilijk is dat niet hoor
Hup ga bellen en gauw
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_44078531
Dierenarts!! En snel!!
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
pi_44078542
Als het beestje vocht achter het hart heeft zitten, dan ziet het er niet best uit. Dat zou dan wel eens kunnen komen door die lekkende hartkleppen lijkt me.

Onze hond (schotse collie aka lassiehond) is van de zomer overleden op 13-jarige leeftijd en had dezelfde symptomen behalve dan het braken. Onze hond braakte toen steeds een klein beetje bloed. De dierenarts vertelde dat de hond vocht achter het hart heeft zitten waardoor deze op den duur steeds slechter gaat kloppen. Wij hebben onze hond hierdoor toen moeten inslapen.

Ik weet niet hoe oud jullie hond is?
]I[ Melvin ]|[
pi_44078622
Ja, waarom kom je het hier vragen terwijl je zelf al lang de dierenarts had kunnen bellen? Het is wel duidelijk dat er iets goed mis is met het beestje...

Maar goed, ik hoop dat jullie nu bij de dierenarts zijn en het allemaal weer goed komt. Wellicht is het iets van voedselvergiftiging ofzo..?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 2 december 2006 @ 14:09:18 #10
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_44078629
Oeh, dat klinkt ernstig! Sterkte!
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_44079707
Laat ons even weten hoe het afgelopen is als je er aan toe bent.
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
  zaterdag 2 december 2006 @ 18:53:23 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_44084999
Weet je al iets meer?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_44090477
Hier Thrilled onder de account van mijn vriendin. Het was inderdaad mis. Niks levensbedreigends op het moment zelf. Dierenarts zei dat de symptomen die hij had het gevolg waren van de hartkwalen. We konden hem uitgebreid laten onderzoeken enzo, volgens haar waren de plastabletten zijn mineralen aan het opmaken, en die mineralen moesten weer aangevuld worden, hiervoor zouden we andere medicijnen kunnen regelen voor hem maar dat zou zijn dood met 2 of 3 weken hebben uitgesteld. Toen met zn 4en maar besloten dat het beste was om hem te laten inslapen. Dus flink gejankt in de praktijk daar.. hij wordt morgen gecremeerd... we zagen het allemaal wel aankomen maar blijft toch heftig
While there's life, there's hope - Marcus Julius Cicero
Answer me
  zaterdag 2 december 2006 @ 22:15:33 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44090504
Ach, wat verdrietig! Sterkte gewenst.
The love you take is equal to the love you make.
pi_44090558
Ai, das triest. Iedereen die een geliefd huisdier heeft, ontkomt hier niet aan.

Het is wel beter zo voor de hond. Zijn dood uitstellen met een paar weken terwijl hij/zij waarschijnlijk toch tussentijds verder zal aftakelen en pijn zal hebben, is helemaal niet te doen.

Sterkte!
]I[ Melvin ]|[
pi_44090643
Het blijft klote, sterkte ermee.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_44090718
Ja dat probeer ik (en mn vriendin) mezelf ook heel de tijd te zeggen. Het is echt beter zo voor hem, en mochten we hem laten onderzoeken was het misschien ook alleen uitstel voor ons zelf geweest... hij was 'maar' 10 jaar oud en tis gewoon een raar idee dat ik hem vannochtend nog uitgelaten heb en dat we besloten hebben om hem te laten inslapen...Ach ja, ben blij dat ik bij mn vriendin zit , goede troost, af en toe even huilen en dan kom ik er wel weer bovenop...toch bedankt allemaal
While there's life, there's hope - Marcus Julius Cicero
Answer me
pi_44091214
10 jaar is ook niet jong meer natuurlijk.

Toen onze hond overleden was, heb mijn ouders, zusje en ik al heel snel bepaald dat er snel weer een puppy moest komen. Die leegte de 1e tijd vonden wij maar niks. Je komt steeds langs de plekken in je huis waar de hond ook altijd was en de 1e tijd moet je dan steeds aan de hond denken. Dit is waarschijnlijk wel onze laatste hond.

We hebben nu sinds begin juni een nieuwe schotse collie-pup en ze doet het geweldig. Het is gewoon raar hoe snel je je weer aan een nieuwe hond kan hechten.

Komt er bij jullie ook weer een pup of....?
]I[ Melvin ]|[
pi_44091273
Hè jakkes...

Het is en blijft kut deze dingen.
Sterkte ermee.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 23:54:03 #20
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44092976
sterkte thrilled.
wat een schrik dat het zo snel is gegaan. dan kan je je er niet een beetje op voorbereiden.
pi_44092995
Sterkte!
Xbox Live: koenpijl
pi_44093115
Bah, dit soort dingen zijn nooit leuk om te horen.
Veel sterkte!
pi_44093362
Nja we hebben het nog niet over een nieuwe hond gehad, willen we nog even niet aan denken.. zelf heb ik wel het idee dat je dan zo gaat zoeken naar dingen die Boomer ook had, en dat je gaat vergelijken... ik kwam vanavond thuis en moest gelijk weer janken toen ik geen geblaf hoorde, geen getrippel van zn nagels over het laminaat... had ik niet verwacht dat het zo'n klap zou zijn voor me.. Nja even nachtje over slapen en kijken hoe ik morgen wakker wordt. Gelukkig komt Blackletter weer naar me toe, die steunt me echt...
  zondag 3 december 2006 @ 00:13:35 #24
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_44093378
Sterkte!
pi_44093467
Klote voor jullie, lijkt me moeilijk om die stap te zetten voor een dier waar je veel om geeft te moeten laten inslapen. Hoop dat ik die stap nooit hoef te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')