Hallo, 2 uur geleden ging ik douchen en toen lag mn hond gewoon nog rustig in zn mand. Ik kwam beneden en toen zag ik dat hij binnen geplast had wat hij bijna nooit doet en stond hij op de stoel mij kwispelend aan te kijken. Even later begon hij piepend naar zn mand te lopen en zn 2 linkerpoten liepen heel raar, alsof hij over iets heen moest stappen terwijl er niks was... hij plofte in zn mand neer en heeft moeite met ademhalen. Hij laat zijn urine gewoon lopen en kijkt heel eng uit zn ogen. Hij probeerde net uit zn mand te komen en stond te wankelen op zn poten (gepaard met gepiep) en viel weer neer. Hij begon te kokhalzen en kotste wat gele drap uit... ik heb hem toen uit zn eigen braaksel getrokken en nu ligt hij al een half uur op die plek, ademhaling is heel raar, zn maag (gedeelte voor zn bekken) lijkt soort van samen te trekken .. water drinken wil hij niet, reageert niet op zn naam of op woorden als "plassen?" en "vrouwtje" (vrouwtje is zn baas waar hij normaal van opspringt, evenals "plassen?" wanneer hij uitgelaten wordt)..
Ik heb mn ouders gebeld en komen ongeveer over 5 minuten aan...
Hij is een tijdje terug al naar de dierenarts geweest en hij heeft lekkende hartkleppen, ik zit zelf al te denken aan iets als een hartaanval maar dat lijkt me accute dood toch? Het is niet prettig om hem zo te zien...
wat is er aan de hand