abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44080003
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:10 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik had hem eergisteren gezien na een half jaar geen contact met hem gehad te hebben.
Hij zag er slecht uit en hij kwam erg verward op mij over, hij vertelde mij dat hij de trein zou pakken terug naar de Randstad.
Maar dat heeft hij blijkbaar dus niet gedaan.
nee.

maar je weet dus niet of hij al een tijdje 'verward' was, of hij al bij een psych liep.

ik kan me alleen maar bedenken dat die knul in een psychose zat en dat arme kind aanzag voor ja weetikwat, de vijand?

die foto van het klaslokaal vind ik zo wrang, al die sinterklaasversieringen en dan dit.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_44080004
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:14 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Idd, dat zou een dure grap worden.
En hoe vaak hoor je dat niet....
pi_44080023
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:14 schreef MrSASO het volgende:
Ik heb het over de dag dat ik hem gezien had.
Van de moord zelf en hoe/wat precies weet ik niet veel.
snap ik! ow ow ow, wat zou ik nu haatgevoelens hebben tegenover zo'n knul! maar het moet nog maar blijken dat HIJ dat was, dat weet je natuurlijk ook niet zeker... maar 't zal wel bizar voor je zijn dat je met zo'n MONSTER/creep gesproken hebt
Haleloeja
pi_44080025
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:14 schreef Gelderland het volgende:

[..]

OMG... heb je nu niet VERSCHRIKKELIJKE haatgevoelens over hem...... als ik met zo'n creep ozu spreken en daarna horen datie zoiets gedaan heeft... whoei...

no offense to you, overigens
Geen haat, alleen verdriet.
Mischien ook een beetje medelijden, ik weet het niet.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ik zelf kan het nog niet eens geloven dat dit gewoon gebeurd is.
pi_44080031
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En hoe vaak hoor je dat niet....
Te vaak
pi_44080080
Een kennis van me werkt in een TBS-kliniek. Zij vertelde me ooit over een patient die zijn iemand op gruwelijke wijze had vermoord. Hij bleek op het moment dat hij dat deed knetterpsychotisch te zijn, hij was doodsbang omdat hij de hele dag stemmen in z'n hoofd hoorde die hem vreemde opdrachten gaven. Nadat hij opgenomen werd, schizofrenie werd vastgesteld, hij medicijnen kreeg en weer bij kennis kwam, besefte hij wat voor iets vreselijks hij had gedaan. Daar moet hij nu mee leven.

Mensen in psychoses kunnen rare dingen doen. Waarbij ik niet wil beweren dat het in deze situatie aan de hand is. Maar het maakt wel dat ik drie keer nadenk voordat ik roep dat ik iemand de hel of de dood in wens zonder dat ik ook maar enigzins weet wat er met die persoon aan de hand is.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 december 2006 @ 15:17:49 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44080082
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Teveel aan emoties helpt niks.......
Dat is geen emotie hoor, dat wens ik een dader van dit soort misdrijven simpelweg toe
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:11 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is geen teveel aan emoties maar gewoon een troll, niet op ingaan.
Je hebt duidelijk de rest van de topics gelezen...
Een troll is meer begrip voor de dader hebben dan medelijden met het slachtoffer. Zoals iemand terecht opmerkt. Psychische hulp heeft weinig zin meer he.
pi_44080153
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:17 schreef Swetsenegger het volgende:

Je hebt duidelijk de rest van de topics gelezen...
Een troll is meer begrip voor de dader hebben dan medelijden met het slachtoffer. Zoals iemand terecht opmerkt. Psychische hulp heeft weinig zin meer he.
Dat heb ik wel. En het heeft ook lekker veel nut als je elk topic weer gaat lopen zeggen dattie eeuwig moet branden in de hel.
Het enige wat de betreffende user duidelijk wou maken is dat het een bekende van hem was die ingestort is en dat het niks met afkomst te maken heeft, jouw reactie was totaal niet nodig en berhoolijk nutteloos.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_44080155
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:17 schreef liefbeesje het volgende:
Een kennis van me werkt in een TBS-kliniek. Zij vertelde me ooit over een patient die zijn iemand op gruwelijke wijze had vermoord. Hij bleek op het moment dat hij dat deed knetterpsychotisch te zijn, hij was doodsbang omdat hij de hele dag stemmen in z'n hoofd hoorde die hem vreemde opdrachten gaven. Nadat hij opgenomen werd, schizofrenie werd vastgesteld, hij medicijnen kreeg en weer bij kennis kwam, besefte hij wat voor iets vreselijks hij had gedaan. Daar moet hij nu mee leven.

Mensen in psychoses kunnen rare dingen doen. Waarbij ik niet wil beweren dat het in deze situatie aan de hand is. Maar het maakt wel dat ik drie keer nadenk voordat ik roep dat ik iemand de hel of de dood in wens zonder dat ik ook maar enigzins weet wat er met die persoon aan de hand is.
Dit komt idd maar al te vaak voor. Ze weten in een psychose echt niet wat ze doen....Het besef komt dan later pas.......

zo'n patient is tijden de daad al snel volledig ontoerekeinigsvatbaar.

Nou misschien maar goed dat de rechter ook bij deze persoon naar die mogelijkheid kijkt en laat onderzoeken in hoe verre er sprake is geweest van een ziekelijke stoornis, waardoor de persoon in kwestie niet meer uit vrije wil handelde ten tijde van het delict....

Wordt wellich een PBC klantje....
pi_44080164
MrSASO, zou jij mij eens kunnen mailen? Mailadres staat in profiel...
And so the lion fell in love with the lamb
pi_44080331
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dit komt idd maar al te vaak voor. Ze weten in een psychose echt niet wat ze doen....Het besef komt dan later pas.......

Nou misschien maar goed dat de rechter ook bij deze persoon naar die mogelijkheid kijkt en laat onderzoeken in hoe verre er sprake is geweest van een ziekelijke stoornis, waardoor de persoon in kwestie niet meer uit vrije wil handelde ten tijde van het delict....

Yep...misschien wel...misschien niet...

Het lijkt me in ieder geval nog veel te vroeg om te oordelen.
pi_44080351
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

het geeft dan wel te denken waarom een nederlander dit dus nooit zou dun in de meest ernstige mate van ontoerekingsvatbaarheid, met een mes naar een school gaan en een jongetje neersteken...

De setting, plaats, het doel, het tijdstip ..

Antillianen, hoe vernederlandst dan ook, hebben al generaties lang een andere cultuur wat in toestanden van gekte -of niet, dat al s normaal gezien wordend- naar buiten komt in gedragingen.

Maar dat willen mensen niet horen. wordt gelijk als racistisch beschouwd, terwijl het realisme is.
pi_44080379
Brr heb net van m'n oma gehoord dat mn nichtje die bij Jesse in de klas wel goed geslapen heeft, maar mn andere nichtje niet. Zij zat in de klas naast waar hij neergestoken is en die kinderen hebben dus wel iets gehoord. Bah...
pi_44080498
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:30 schreef Bamba het volgende:
Brr heb net van m'n oma gehoord dat mn nichtje die bij Jesse in de klas wel goed geslapen heeft, maar mn andere nichtje niet. Zij zat in de klas naast waar hij neergestoken is en die kinderen hebben dus wel iets gehoord. Bah...
geschreeuw van Jesse o.i.d Ow wat vreselijk
Haleloeja
pi_44080539
ja dat begreep ik niet helemaal...maar in ieder geval wel iets van een schreeuw of iets in die richting..
pi_44080542
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:17 schreef liefbeesje het volgende:

Ik vermoed dat hetzelfde is gebeurt met die jongen.
pi_44080604
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:38 schreef Bamba het volgende:
ja dat begreep ik niet helemaal...maar in ieder geval wel iets van een schreeuw of iets in die richting..
en niemand is gaan kijken toen? Want die juffvrouw vond hem later toen hij zo lang wegbleef. Nja het zal allemaal later wel duidelijk worden..
Haleloeja
  zaterdag 2 december 2006 @ 15:41:32 #143
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_44080617
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:29 schreef ellos het volgende:

[..]
hoezo realisme?
ik weet nog goed dat er een gewone blanke vent was die met de huid van zijn moeder over straat liep te paraderen. afkomst doet er serieus gewoon niet toe, hoe graag je dat ook wilt zien. en daarom snap ik ook niet dat je zo duidelijk dat punt wilt maken in een topic wat gaat over een hele heftige gebeurtenis waarin iemand onschuldigs op een brute manier is gestorven.
put
your
clothes
on!
pi_44080652
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:41 schreef Gelderland het volgende:

[..]

en niemand is gaan kijken toen? Want die juffvrouw vond hem later toen hij zo lang wegbleef. Nja het zal allemaal later wel duidelijk worden..
dat zei ik ook al gelijk, maar zijn juf heeft m al na een minuut gevonden werd gezegd...

ik ga het ook niet aan mn nichtje vragen, het is al moeilijk genoeg voor hun...
pi_44080687
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:41 schreef Jerruh het volgende:
ik weet nog goed dat er een gewone blanke vent was die met de huid van zijn moeder over straat liep te paraderen. afkomst doet er serieus gewoon niet toe, hoe graag je dat ook wilt zien. en daarom snap ik ook niet dat je zo duidelijk dat punt wilt maken in een topic wat gaat over een hele heftige gebeurtenis waarin iemand onschuldigs op een brute manier is gestorven.
Het meest voorkomende daderprofiel voor serial killers en lustmoordenaars is toch ook een blanke man van middelbare leeftijd?

(Wat dus niet wil zeggen dat alle blanke mannen van middelbare..... )
  zaterdag 2 december 2006 @ 15:46:08 #146
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_44080726
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:43 schreef thaleia het volgende:

[..]

Het meest voorkomende daderprofiel voor serial killers en lustmoordenaars is toch ook een blanke man van middelbare leeftijd?

(Wat dus niet wil zeggen dat alle blanke mannen van middelbare..... )
dat wordt ook wel midlifecrisis genoemd .

maar goed, mrsaso, ik weet dat het een moeilijke vraag is, of misschien een belachelijke, maar hoe denk je dat jouw empathie met die jongen zich zal gaan ontwikkelen?
put
your
clothes
on!
pi_44080806
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:41 schreef Jerruh het volgende:

[..]

hoezo realisme?
afkomst doet er in deze situatie misschien niet toe, maar over het ALGEMEEN wél..... dat is gewoon een feit. Over het algemeen hebben bepaalde bevolkingsgroepen verschillende manieren van handelen bij moorden/vechtpartijen enzo. Vraag maar aan een willekeurige politie-agent welke bevolkingsgroep vaak gruwelijk en hard te werk gaat; Antillianen... die gebruiken vaak veel/hardhandig geweld. MArokkanen bijvoorbeeld operereren weer vaker in groepjes... en zo hebben Nederlanders/Turken/Chinezen 'over het algemeen'... bepaalde kenmerken van handelen bij moord etc...

Maar een discussie over afkomst is zinloos, het is al erg genoeg dat het gebeurd is
Haleloeja
pi_44080811
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:46 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dat wordt ook wel midlifecrisis genoemd .

maar goed, mrsaso, ik weet dat het een moeilijke vraag is, of misschien een belachelijke, maar hoe denk je dat jouw empathie met die jongen zich zal gaan ontwikkelen?
Ik heb geen idee, ik weet zelf nog steeds niet wat ik ervan moet denken.
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er is gebeurd en het is maar de vraag of ik die jongen ooit nog zal zien.
pi_44080912
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:06 schreef Gelderland het volgende:

[..]

jij kent de dader 'persoonlijk' (of weet wie het is?) OMG Ik hoop datie de rest van z'n leven in een grote HEL mag leven en niet levend uit de gevangenis komt...
De meeste geestelijk gestoorden doen dat vanzelf al.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44080970
die kent die, zus zo dit dat, emailtje hier, emailtje daar, blabla, etc, lekker socializen weer hier.....

maargoed is er al meer nieuws over de achtergronden?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')