Ik ben het toch eventjes niet helemaal eens met de bovenstaande posters. Putin heeft geen antwoord gegeven voor waarom hij zei dat Estland territoriale eisen stelde, want hij zegt zelf dus dat Estland geen territoriale eisen (meer) stelt. Overigens waarschijnlijk dat hij Estland zei waar hij Baltische Staten bedoelde hoor, wat op zich erg slordig is maar ook weer niet onbegrijpelijk gezien de historie...
Putin's partij was volgens mij echt niet de enige die bij de laatste verkiezingen tv tijd had, volgens mij waren er toen nog 2 televisiestations actief die FEL anti-Poetin waren (alles, maar dan ook alles wat hij deed afkraakten, ook de goede dingen) en pro eh... Jabloko-partij en die partij van Khakamada en zo waren. Die zenders zijn bij mijn weten pas na de verkiezingen opgedoekt, toen Jabloko en Khakamada's partij een ZWARE nederlaag hadden geleden (ze kwamen beide onder de kiesdrempel van 5% waardoor ze niet meer in het parlement terechtkwamen). Dat had er ook zeker wat mee te maken dat het VEEL beter ging tijdens de eerste regeringsperiode van Poetin. Onder Jeltsin was er namelijk nog een zware crisis in 1998, en daarvoor was het ook een aaneenschakeling van rampen. Onder Poetin steeg de BNP met iets van 7-8% per jaar waarbij de inflatie niet evenredig meesteeg en werd de buitenlandse schuld afbetaald. Nou zaten de gas- en olieprijzen hem heel erg mee hoor, daar niet van, maar de reden dat hij toen zo veel stemmen kreeg was dat het economisch beter ging... Ik was zelf kort daarvoor in Rusland en ik had echt niet het idee dat mensen geindoctrineerd stemden.
Wat de huidige verkiezingen betreft, ik ben een beetje bang dat hij naast z'n schoenen van success is gaan lopen
![]()
maarja
tot zover offtopic geneuzel
beloof t niet meer te doen