Dus het sluiten van deuren tijdens de lessen is hetzelfde als een gevangenis maken van een school.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:56 schreef schatje het volgende:
Je kan het niet voorkomen door van een school een ware gevangenis te maken. Dan wacht men het kind wel buiten de poort op.
Lees mijn voorlaatste post!quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:54 schreef Catbert het volgende:
[..]
Euh, hoe wou je dat gaan voorkomen dan? Van elke school een fort met bewapende bewakers maken? Omdat 1 gek een kind vermoord?
Juist. En dat betekend dus dat er ook gekken naar binnen kunnen komen met scherpe voorwerpen, vuisten of schoenvetersquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:56 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Dat je van een school geen gevangenis met beveiliging van hier tot en met moet gaan maken. Een school moet een plaats zijn waar kinderen onbezorgd kunnen leren.
Misschien interesseerde die persoon het niet of er nu getuigen waren of niet. Als je behoorlijk doorgedraait bent ga je daar niet over nadenken.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:56 schreef maedel het volgende:
[..]
Daar geloof ik nou eens helemaal niks van.
Waarom zou je nou een kind op school gaan vermoorden omdat je iets met z'n vader te maken hebt? Er zijn 100 betere plekken te vinden om dat kind dan iets aan te doen, met minder getuigen.
Of tijdens de pauze op het schoolplein.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:56 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Als het echt de bedoelingen zijn om een kind te vermoorden wel ja, dan heb je helemaal gelijk.
Als diezelfde gekken de scholen niet inkunnen omdat ze zijn afgesloten dan komen ze gewoon sportzalen, voetbalvelden, speelpleintjes of achtertuinen in. Of zullen we daar ook maar overal hekken en tralies omheen zetten?quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:57 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Juist. En dat betekend dus dat er ook gekken naar binnen kunnen komen met scherpe voorwerpen, vuisten of schoenveters
Nee. Maar tegen iemand die echt een bepaald doel voor ogen heeft is slechts het sluiten van deuren niet effectief.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus het sluiten van deuren tijdens de lessen is hetzelfde als een gevangenis maken van een school.![]()
Maakt niet uit hoe, dan zoeken ze wel een manier.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:58 schreef schatje het volgende:
[..]
Of tijdens de pauze op het schoolplein.
De deuren tijdens de lessen dicht maakt toch geen gevangenis van een school? ik kan me voorstellen dat het ouders wel een (schijn)veiliger gevoel geeft.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:56 schreef schatje het volgende:
Je kan het niet voorkomen door van een school een ware gevangenis te maken. Dan wacht men het kind wel buiten de poort op.
Misschien had de dader afgesproken met de concierge want hij zou een atoombom van de concierge overkopen, dat jongetje wat een undercover AIVD-er was zag het, wilde ingrijpen, toen liep de wc over en de rest weten we.....quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Misschien interesseerde die persoon het niet of er nu getuigen waren of niet. Als je behoorlijk doorgedraait bent ga je daar niet over nadenken.
Het helpt wel een beetje.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Maar tegen iemand die echt een bepaald doel voor ogen heeft is slechts het sluiten van deuren niet effectief.
Precies.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:59 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoe, dan zoeken ze wel een manier.
Lees even mijn voorgaande berichten doorquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als diezelfde gekken de scholen niet inkunnen omdat ze zijn afgesloten dan komen ze gewoon sportzalen, voetbalvelden, speelpleintjes of achtertuinen in. Of zullen we daar ook maar overal hekken en tralies omheen zetten?
Kwestie van tijd.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:42 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Heb jij al geruchten gehoord over een mogelijke stille tocht?
Vooral als er brand uitbreek!quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:59 schreef MissMatch het volgende:
[..]
De deuren tijdens de lessen dicht maakt toch geen gevangenis van een school? ik kan me voorstellen dat het ouders wel een (schijn)veiliger gevoel geeft.
Het sluiten van deuren zou ik casu wellicht geholpen hebben of een extra hindernis hebben gevormd voor de dader om naar binnen te komen. Dat er buiten de school dit alsnog plaats had kunnen vinden is een tweede.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Maar tegen iemand die echt een bepaald doel voor ogen heeft is slechts het sluiten van deuren niet effectief.
Zucht, er zijn ook deuren die alleen niet van buiten zo maar openkunnen, misschien een idee om al dit soort ideeen in aparte threads te bespreken want wordt warrig hierquote:
Lees het topic even door, daar is allang over gepraat.quote:
Het enige wat je er mee tegenhoudt (vermoedelijk) zijn relatief korte vlagen van verstandsverbijstering. Een langere vlaag of een geplande moord/kidnap/wat dan ook verplaatst zich dan gewoon een paar honderd meterquote:
Wellicht wel ja, ik denk sowieso dat de basisschool een of andere bijeenkomst zal organiseren.quote:
Klopt wel ja, en dat zijn niet alleen de politiek en de media. Het is echt iets van deze tijd dat voor elk onheil dat iemand door een droevig toeval overkomt er iets of iemand verantwoordelijk gesteld moet worden.quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:55 schreef hooibaal het volgende:
Het is de laatste jaren een trend om allerlei wetgeving in het leven te roepen na een gebeurtenis die vermoedelijk niet te voorkomen was geweest.
Daar heb je dus speciale deuren voor die al deccenia lang gebruikt worden op de meeste scholen.quote:
De gemiddelde ouder heeft tot nu toe altijd wel een veilig gevoel gehad bij het naar school brengen van zijn kind(eren), omdat een school nu eenmaal een school is of was. Er zijn 2 mogelijkheden volgens mij:quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:59 schreef MissMatch het volgende:
[..]
De deuren tijdens de lessen dicht maakt toch geen gevangenis van een school? ik kan me voorstellen dat het ouders wel een (schijn)veiliger gevoel geeft.
Die tweede is best wel belangrijkquote:Op vrijdag 1 december 2006 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het sluiten van deuren zou ik casu wellicht geholpen hebben of een extra hindernis hebben gevormd voor de dader om naar binnen te komen. Dat er buiten de school dit alsnog plaats had kunnen vinden is een tweede.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |