Men zegt wel eens dat het voor Sorgen, Angsten und Problemen staat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:14 schreef Ad_rem het volgende:
Ok SAP is dus een software programma/een software pakket? Het bedrijf heet ook SAP? Waar staat de afkorting voor/is het een afkorting?
Zelfs op de site staat het niet duidelijk: http://www.sap.com/about/index.epx
Systems and Applications for dataProcessing dacht ik uit het hoofd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:18 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Men zegt wel eens dat het voor Sorgen, Angsten und Problemen staat.
Het is idd een afkorting. Waar de letters voor staan kan ik me even niet meer herinneren, maar het was een vrij rechttoe-rechtaan naam. Iets van "kantoorautomatisering" verdeeld over drie woorden.
Of Software Aus Poland.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:18 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Men zegt wel eens dat het voor Sorgen, Angsten und Problemen staat.
Alleen is er in SAP hoek nu veel werk te vinden, en van andere ERP pakketten/aanbieders hoor ik andere dingen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:06 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. BIj een kleiner bedrijf werken heeft ook zijn voordelen, en het is absoluut geen gegeven dat je baanzekerheid minder groot zal zijn.
Dat is het probleem met de meeste - de goede niet te na gesproken - consultants. Ze kunnen van alles vertellen, maar in een paar zinnen uitleggen waar het werkelijk om draait is er niet bij.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Als ik dat kon was ik wel een duurbetaalde SAP consultant geweestmaar er is mij verzekerd door meerdere consultants dat er toch echt een logica in zit
Ik ken een niet nader te noemen bedrijf dat altijd vacatures open heeft staanquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Alleen is er in SAP hoek nu veel werk te vinden, en van andere ERP pakketten/aanbieders hoor ik andere dingen.
Meestal een HBO diploma en dan solliciteren naar een SAP baanquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:26 schreef JohnnyQuid het volgende:
Wat komt er allemaal bij kijken als je wilt beginnen met SAP?
Wat is de basis voor als je niks weet, dus hoe begin je vanaf 0?
Yep, een vriend van me kon na het behalen van een IT bachelor en een HRM bachelor gelijk beginnen met een leuke lease en salaris. (even voorbij dat SAP mensen verder echt van die 'deloitte', kak typetjes zijn en ik er op kots)quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:49 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Meestal een HBO diploma en dan solliciteren naar een SAP baan
quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:49 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Meestal een HBO diploma en dan solliciteren naar een SAP baan
Zoeken naar een starters baan, ik heb alleen geen idee of je kans maakt met een MBO diploma...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:04 schreef JohnnyQuid het volgende:
[..]
Ik heb mn HBO niet afgemaakt!
Maar ik wil me wel verdiepen in SAP..Enig idee waar ik zou kunnen beginnen?
Jij hebt hier al ervaring in, dus misschien kan je me uitleggen wat voor cursus ik zou kunnen volgen etc..
En bij het solliciteren naar een SAP baan word altijd gevraagd naar ervaring, anders zit ik daar vooor lul bij die sollicitiegesprek.
neemt niet weg dat je nog steeds moet weten wat er aan de functionele kant speeltquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:19 schreef knep het volgende:
Ben blij dat ik aan de technische kant zit en niet aan de functionele gebruikers kant.
Maakt het wat mij betreft ook extra interessant met noodzakelijk kennis buiten SAP over databases en verschillende besturingssystemen.
Niet bij iedere aanbieder geloof ik. Dat is juist het verschil tussen de functionele consultant en de technische consultant.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:26 schreef Ps2K het volgende:
[..]
neemt niet weg dat je nog steeds moet weten wat er aan de functionele kant speelt
Ik ben er bang voor eigenlijk. Zelfs HBO zonder ervaring is niet genoeg tegenwoordig. Voor het feit dat het toch uitvoerend werk is lopen er zelfs veel universitair geschoolde mensen rond. Als je er tussen wil komen kun je misschien beter solliciteren op de IT afdeling bij bedrijven waarvan je gehoord hebt dat ze een ERP systeem gaan implementeren. Daarnaast zijn er ook nog zat andere ERP aanbieders in Nederland. Probeer het eens bij een ISAH ofzoiets zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:04 schreef JohnnyQuid het volgende:
[..]
Ik heb mn HBO niet afgemaakt!
Maar ik wil me wel verdiepen in SAP..Enig idee waar ik zou kunnen beginnen?
Ik denk de verhalen over geldquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:05 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor eigenlijk. Zelfs HBO zonder ervaring is niet genoeg tegenwoordig. Voor het feit dat het toch uitvoerend werk is lopen er zelfs veel universitair geschoolde mensen rond. Als je er tussen wil komen kun je misschien beter solliciteren op de IT afdeling bij bedrijven waarvan je gehoord hebt dat ze een ERP systeem gaan implementeren. Daarnaast zijn er ook nog zat andere ERP aanbieders in Nederland. Probeer het eens bij een ISAH ofzoiets zou ik zeggen.
Een andere mogelijkheid is om verder te kijken dan SAP of zelfs ERP paketten. Ongeveer ditzelfde werk kun je doen voor aanbieders van warehouse management (WMS) systemen, of voor CAD applicaties. Het hangt er maar net van af wat je achtergrond precies is.
Wat lijkt je trouwens nu zo leuk aan dit werk?
Uiteraard, maar dat houdt het geheel ook wel levendigquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:26 schreef Ps2K het volgende:
[..]
neemt niet weg dat je nog steeds moet weten wat er aan de functionele kant speelt
quote:
Da's op zich altijd wel zo, maar het is wel een forse stap. Maar als je er vervolgens doorheen komt en terugkijkt is het waarschijnlijk wel de beste keuze van je leven geweest. Uitgezonderd de mensen die met hun MBO diploma een baan kunnen vinden die ze écht leuk vinden.quote:Kortom, je kan beter investeren in een HBO(+) opleiding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |