abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:26:36 #51
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_73278245
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 04:01 schreef JohnnyQuid het volgende:

[..]

Werk jij toevallig met ABAP?
Eind jaren '90 van de vorige eeuw was je De Man als je ABAP kende. Tegenworodig zit ik meer aan de gebruikerskant van SAP en moet af en toe échte moeite doen om het gevoel te onderdrukken.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:29:55 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73278355
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]

sap en logica in één zin.
der is niet voor niets een tekort aan sappers .
Geloof het of niet, maar SAP heeft een bepaalde logica
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:32:01 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_73278410
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:25 schreef Northside het volgende:

[..]

Je wil geen consultant worden als je uit het onderwijs komt...

Je wil zeker geen SAP-consultant worden. Het vereist een bepaalde (aparte) manier van denken en als je geen ervaring in de die-hard IT hebt denk ik niet dat SAP de plek is om daarmee te beginnen.
mwah, dat is ook weer vrij kort door de bocht. collega van mij komt uit het onderwijs en is nu sap test manager. ideale baan voor iemand met die achtergrond.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:33:00 #54
36431 bleiblei
pi_73278442
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Geloof het of niet, maar SAP heeft een bepaalde logica
mag jij mij de logica van spro uitleggen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:33:51 #55
36431 bleiblei
pi_73278474
ik kan me er prima in redden hoor. maar logica?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:36:16 #56
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73278538
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]

whahahaha daar noem je ook wat Vroeger toen ik nog lief en pluizig was gebruikte ik SPRO nog wel eens om logical systems e.d. aan te maken. Ben er snel van afgestapt nadat ik de transactie codes uit mijn hoofd had geleerd.
Ik heb soms wel eens medelijden met mijn meer functioneel ingestelde collega's
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:37:25 #57
65960 sanger
pi_73278576
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Als ik dat kon was ik wel een duurbetaalde SAP consultant geweest maar er is mij verzekerd door meerdere consultants dat er toch echt een logica in zit
pi_73278661
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:32 schreef bleiblei het volgende:

mwah, dat is ook weer vrij kort door de bocht. collega van mij komt uit het onderwijs en is nu sap test manager. ideale baan voor iemand met die achtergrond.
Vrijwillig je 70+ vrije dagen per jaar verruilen voor maar 23 vrije dagen? En voor mensen die het niet gewend zijn kan de reistijd die bij de consultantbaan komt kijken je ook slopen. "Ja, we hebben een leuke klus voor je... in Tilburg ja... "
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:43:22 #59
94617 Ps2K
pi_73278764
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Vrijwillig je 70+ vrije dagen per jaar verruilen voor maar 23 vrije dagen? En voor mensen die het niet gewend zijn kan de reistijd die bij de consultantbaan komt kijken je ook slopen. "Ja, we hebben een leuke klus voor je... in Tilburg Italie ja... "
Ik woon nu al bijna 1,5 jaar in hotels in Spanje/NL/Italie
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:44:05 #60
65960 sanger
pi_73278785
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:43 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik woon nu al bijna 1,5 jaar in hotels in Spanje/NL/Italie
Maar jij hebt waarschijnlijk geen gezin?
pi_73278809
tvp
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:45:24 #62
94617 Ps2K
pi_73278819
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar jij hebt waarschijnlijk geen gezin?
Nope. Maar dat neemt niet weg dat je iedere week je hele sociale leven in een kort weekend moet proppen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:23:55 #63
36431 bleiblei
pi_73290137
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Vrijwillig je 70+ vrije dagen per jaar verruilen voor maar 23 vrije dagen? En voor mensen die het niet gewend zijn kan de reistijd die bij de consultantbaan komt kijken je ook slopen. "Ja, we hebben een leuke klus voor je... in Tilburg ja... "
naja, ik werk gewoon bij een sap gebruiker als consultant, maar zij zegt dat ze wat ze nu doet stuk leuker maar ook relaxter vindt dan groep 5 les geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door bleiblei op 01-10-2009 22:29:03 ]
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:28:19 #64
36431 bleiblei
pi_73290319
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:45 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Nope. Maar dat neemt niet weg dat je iedere week je hele sociale leven in een kort weekend moet proppen.
maar daar kies je zelf voor .
ik ben na 3 jaar file rijden op de A2 uit de detachering gegaan en heb mijn reistijd verkort van 4 tot 7 uur per dag naar 1,5 a 2 uur per dag. En mijn lease auto heb ik met liefde geruild voor die minimaal 12 uur extra vrije tijd per week die ik nu heb.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:38:04 #65
65960 sanger
pi_73296601
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:45 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dat sociale leven wordt met kind en vrouw een stuk drukker
pi_73319349
SAP, de een vindt het heilig, de ander vindt het niets.. ken eigenlijk geen mensen die er 'tussenin' zitten.

Zelf helaas, omdat ik naar een ander bedrijf ging, de overgang naar SAP bij mijn vorige werkgever niet meer mee mogen maken, had er graag zelf een oordeel over geveld.

Dus ik zou gewoon eens kijken wat de producten inhouden, ga er eens mee spelen als je de mogelijkheid krijgt en kijk of het bevalt.. je kunt natuurlijk het best consultant worden voor een product waar je ook echt achter staat
Ja doei.
pi_73320248
klinkt op zich interessant de functie van SAP consultant. Welke bedrijven bieden deze vacatures aan en kunnen jullie je ervaringen met deze bedrijven hier ventileren?
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_73320434
Nou is SAP bij lange na niet het enige ERP pakket op de markt. Wellicht is het juist wel interessanter om voor een ander/kleiner bedrijf te werken.
pi_73322645
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:12 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Nou is SAP bij lange na niet het enige ERP pakket op de markt. Wellicht is het juist wel interessanter om voor een ander/kleiner bedrijf te werken.
als je bij een kleiner bedrijf ook net zoveel carriere-en opleidingsmogelijkheden hebt (dus ook in economisch slechtere tijden) dan teken ik ervoor...
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_73327596
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:17 schreef JO3Y het volgende:

[..]

als je bij een kleiner bedrijf ook net zoveel carriere-en opleidingsmogelijkheden hebt (dus ook in economisch slechtere tijden) dan teken ik ervoor...
Tja als je geen interesse hebt in het meer invloed kunnen uitoefenen op de ontwikkeling van het pakket, of niet alleen bij hele grote bedrijven over de vloer te komen dan is SAP de logische keus.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:54:15 #71
65960 sanger
pi_73329745
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 09:17 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Tja als je geen interesse hebt in het meer invloed kunnen uitoefenen op de ontwikkeling van het pakket, of niet alleen bij hele grote bedrijven over de vloer te komen dan is SAP de logische keus.
Of als je wat zekerheid wilt en toch een goede aanvulling op je CV Zeker op dit moment. De stap die jij noemt kun je wellicht beter maken in wat gunstiger economische tijden.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:55:10 #72
65960 sanger
pi_73329765
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
SAP, de een vindt het heilig, de ander vindt het niets.. ken eigenlijk geen mensen die er 'tussenin' zitten.
Dat is ook mijn ervaring. Zeker in het begin, als mensen vanuit een ander pakket of bv. Excel sheets komen vergt het zoveel aanpassng en discipline van de gebruiker dat de eindgebruiker het al snel als een klotesysteem bestempelen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:01:09 #73
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73329870
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:55 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is ook mijn ervaring. Zeker in het begin, als mensen vanuit een ander pakket of bv. Excel sheets komen vergt het zoveel aanpassng en discipline van de gebruiker dat de eindgebruiker het al snel als een klotesysteem bestempelen.
Daarnaast zijn degenen die het spul ineens moeten invoeren vaak ook niet degenen die er ook iets aan hebben. Als je er iets uit wil halen zal je het er ook eerst in moeten stoppen. Alleen wil het management vaak ineens erg veel info uit dat mooie nieuwe systeem gaan halen, en mag jan met de pet ineens veel extra werk verrichten om dat er allemaal heel gedetailleerd in te stoppen.

Zo maak je geen vrienden natuurlijk.
het ironische is vaak dat de managers het vervolgens weer teveel werk vinden om af te dwingen dat iedereen het ook daadwerkelijk correct invoert met als gevolg dat je met een mega bak aan data zit waar je nog niets mee kunt
Vampire Romance O+
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:02:07 #74
65960 sanger
pi_73329892
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:01 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Daarnaast zijn degenen die het spul ineens moeten invoeren vaak ook niet degenen die er ook iets aan hebben. Als je er iets uit wil halen zal je het er ook eerst in moeten stoppen. Alleen wil het management vaak ineens erg veel info uit dat mooie nieuwe systeem gaan halen, en mag jan met de pet ineens veel extra werk verrichten om dat er allemaal heel gedetailleerd in te stoppen.

Zo maak je geen vrienden natuurlijk.
het ironische is vaak dat de managers het vervolgens weer teveel werk vinden om af te dwingen dat iedereen het ook daadwerkelijk correct invoert met als gevolg dat je met een mega bak aan data zit waar je nog niets mee kunt
Dat is ook herkenbaar inderdaad
pi_73329975
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Of als je wat zekerheid wilt en toch een goede aanvulling op je CV Zeker op dit moment. De stap die jij noemt kun je wellicht beter maken in wat gunstiger economische tijden.
Dat snap ik niet. BIj een kleiner bedrijf werken heeft ook zijn voordelen, en het is absoluut geen gegeven dat je baanzekerheid minder groot zal zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')