abonnement Unibet Coolblue
pi_2801816
Wie leest er Herman Brusselmans??
Zo ja wat vinden we er van?
zo nee
De mensen waar ik me het minst aan irriteer beschouw ik als mijn vrienden
pi_2801935
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_2802190
Mijn boek van hem is nog steeds niet uit
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_2811134
quote:
Op zondag 13 januari 2002 15:37 schreef Bobic het volgende:
Wie leest er Herman Brusselmans??
Zo ja wat vinden we er van?
zo nee
Prachtig dus. Maar zoals in het andere topic al genoemd bestaat er ook zoiets als "Brusselmansmoeheid". Op een gegeven moment weet je het wel, al dat slappe gezeik. Waarom schrijft ie i.p.v. 5 krachtige romans 30 slappe klaagzangen?
" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
pi_2832968
Over het algemeen errrg goed.
Maar Pitface werd ik eigenlijk alleen maar misselijk van
slecht slecht slecht en waar gaat het in godsnaam over???
  woensdag 16 januari 2002 @ 13:15:04 #6
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_2832984
erg goed over het algemeen genomen.

Soms heb je wel zoiets van: wat moet je ermee, maar normaliter errug goed

To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  woensdag 16 januari 2002 @ 13:57:02 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2833370
quote:
Op zondag 13 januari 2002 15:37 schreef Bobic het volgende:
Wie leest er Herman Brusselmans??
Zo ja wat vinden we er van?
zo nee
ik lees nu: 'nog 3 keer slapen en ik word wakker'. Toen ik nog depressief was, las ik graag z'n boeken omdat ik z'n zwarte humor toen erg goed kon waarderen. Dat wordt steeds minder eigenlijk, ik merk dat ik tegenwoordig meer ga voor de vluchtige, amerikaanse Misdaad-romannetjes en minder voor de zware kost van Brusselmans...
Al zou ik een boek als 'ex-drummer' nu nog steeds wel waarderen, denk ik...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_2842567
Herman Brusselmans...tja,wat valt er nog over te vertellen... hij heeft meer talent dan al die derde rangs Nederlandse schrijvers bij elkaar... [je kent ze wel die arrogante megalomane gasten niet eens hun voornaam bekend maken, en dus met 3 voorletters op de kaft van het boek prijken]...

binnenkort komt er weer nieuw boek van hem aan. Ook een terrein waar hij alle andere schrijvers achter zich laat: de frequentie van het loslaten van boeken [op het publiek]

en om nu te stellen dat er echt veel slecht werk tussen zit?

zelden...

pi_2848853
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 09:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Herman Brusselmans...tja,wat valt er nog over te vertellen... hij heeft meer talent dan al die derde rangs Nederlandse schrijvers bij elkaar... [je kent ze wel die arrogante megalomane gasten niet eens hun voornaam bekend maken, en dus met 3 voorletters op de kaft van het boek prijken]...

binnenkort komt er weer nieuw boek van hem aan. Ook een terrein waar hij alle andere schrijvers achter zich laat: de frequentie van het loslaten van boeken [op het publiek]

en om nu te stellen dat er echt veel slecht werk tussen zit?

zelden...


Hij is belachelijk productief ja. Wat mij betreft mag die gast wel wat meer zelfkritisch zijn i.p.v. alle bagger maar acuut te publiceren. Er zitten soms prachtige verhalen tussen, of eerder, ze zijn leuk, zoals pulp leuk is...
" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
pi_2860173
Niet alles is even leuk... maar ook al is het niet leuk, ik vind het dan nog geen bagger.
pi_8531101
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 19:17 schreef Vintersorg het volgende:

[..]

Hij is belachelijk productief ja. Wat mij betreft mag die gast wel wat meer zelfkritisch zijn i.p.v. alle bagger maar acuut te publiceren. Er zitten soms prachtige verhalen tussen, of eerder, ze zijn leuk, zoals pulp leuk is...


Zolang het verkoopt hoor je geen uitgever totdat deze zwaar geperverteert in een verhaal van HB verschijnt. Ik vind pulp niet leuk en HB wel. Zitten we toch mooi in een welles-nietes discussie als we absolute uitspraken gaan doen.
salva cum reverentia
  maandag 17 februari 2003 @ 10:50:40 #12
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_8531187
quote:
Op maandag 14 januari 2002 14:39 schreef Vintersorg het volgende:

[..]

Prachtig dus. Maar zoals in het andere topic al genoemd bestaat er ook zoiets als "Brusselmansmoeheid". Op een gegeven moment weet je het wel, al dat slappe gezeik. Waarom schrijft ie i.p.v. 5 krachtige romans 30 slappe klaagzangen?


Ik heb de brusselmansmoeheid zo'n twee jaar geleden bereikt en hij is nog niet over. Als ik een column van hem zie staan lees ik het nog altijd met veel plezier, maar om nu nog meer boeken te lezen over hoe hij phoebe van achter flink in de foef wil nemen...

Ik heb het allemaal al eens van hem gehoord. Het wordt tijd voor hem iets nieuws te verzinnen.

pi_8675431
3 boeken heb ik gelezen van Brusselmans: Vergeef mij de liefde, de man die werk vond en 3 keer slapen en ik word wakker.

Vergeef mij de liefde: het verhaal sukkelt maar door en wil maar niet op gang komen. Rijdt hij niet met de motor naar het cafe, dan laat hij de hond uit of het gaat over z'n vriendin.

De man die werk vond: op zich wel aardig. Er zitten een paar grappige vondsten in.

3 keer slapen en ik word wakker: een absolute topper. Als je een boek met veel (zwarte) humor zoekt met een serieuze ondertoon kan ik je deze zeker aanraden. Een voorbeeld waar ik erg om moest lachen: "Ik moet oppassen met haar. Voor ik het weet hang ik ook achter een waterscooter. Harder! harder! ik kom bijna klaar."
Ook de manier waarop Louis z'n klanten benadert: ik vind het geweldig!

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_8675561
quote:
Op zondag 23 februari 2003 22:41 schreef R_ON het volgende:
3 boeken heb ik gelezen van Brusselmans: Vergeef mij de liefde, de man die werk vond en 3 keer slapen en ik word wakker.

Vergeef mij de liefde: het verhaal sukkelt maar door en wil maar niet op gang komen. Rijdt hij niet met de motor naar het cafe, dan laat hij de hond uit of het gaat over z'n vriendin.

De man die werk vond: op zich wel aardig. Er zitten een paar grappige vondsten in.

3 keer slapen en ik word wakker: een absolute topper. Als je een boek met veel (zwarte) humor zoekt met een serieuze ondertoon kan ik je deze zeker aanraden. Een voorbeeld waar ik erg om moest lachen: "Ik moet oppassen met haar. Voor ik het weet hang ik ook achter een waterscooter. Harder! harder! ik kom bijna klaar."
Ook de manier waarop Louis z'n klanten benadert: ik vind het geweldig!


De Tinner boeken zijn briljant.

Vergeef me de Liefde is een moeilijk boek dat, als je sowieso nog geen semi-autobiografisch boek van hem gelezen hebt, niet erg leuk is om te lezen. Betere boeken die over hem zelf gaan is de exen-trilogie (ex-minnaar, ex-drummer, ex-schrijver), 'autobiografie van iemand anders' en 'kus in de nacht'

pi_8676903
Ik heb voorlopig alleen Pitface nog maar gelezen. Vond het een leuk boek dat lekker vlot leest. Leuk hoe hij speelt met fictie en werkelijkheid en voor eens en altijd duidelijk maakt dat je niet (altijd) bent wat je schrijft.
Hmmzz....
pi_10046962
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 13:13 schreef Tika het volgende:
Over het algemeen errrg goed.
Maar Pitface werd ik eigenlijk alleen maar misselijk van
slecht slecht slecht en waar gaat het in godsnaam over???
de ondertitel van pitface was een parabel dus de schrijver probeert in een niet realistisch verhaal zijn visie op de realiteit te geven. oftewel: de wereld is kapot aan het gaan aan misdaad, prostitutie, oneerlijke handel etc. de hoofdpersoon stoort zich eraan. en nu hij de hoop verloren heeft helpt hij zelf ook mee met het vernietigen van de wereld. ik denk dus dat hij vind dat de wereld kapot aan het gaan is aan misdaad en zo. maar ach. dat is een simpele en waarschijnlijk gedeeltelijke verklaring.

en dit is dan samengesmeed met een leuk en ranzig verhaaltje dat jammergenoeg afliep met een enorme sissers. maar ja, daar hij zelf van, dat stond in De Kus In deNacht. maar ach.

pi_10047147
Guggenheimer..
"Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?"
  zondag 27 april 2003 @ 16:30:22 #18
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_10047148
Ik heb twee boeken, waarvan de titels mij zijn ontschoten, maar echt impacht hebben ze niet gemaakt. Over het algemeen niet spannend en vooral zogenaamd intelligent gewauwel waar je snel depressief van wordt. saaaaai
fluff for life
pi_10657218
De Jonge Oppergod van de Nederlandse Letteren brengt in augustus zijn 30ste (geloof ik) boek uit. Het werk heet De Droogte.

Korte beschrijving:

quote:
Fazio heeft een moeilijke scheiding achter de rug. Hij is zijn werk kwijt, en heeft een geldgebrek. Hij kan zijn psychiater niet meer betalen. Hij is stevig aan de drank. Hij besluit om een tijdlang bij zijn moeder in te gaan wonen, een verbitterde vrouw die nooit meer de oude werd nadat haar man, Fazio's vader, op een tragische manier stierf.

Fazio is van plan om op zoek te gaan naar en nieuwe baan, of naar een andere manier om aan geld te komen. Hij is op zoek naar nog veel meer, maar op den duur weet hij niet meer naar wat precies. Tijdens talloze tochten door zijn eigen stad, die hij niet genoeg kent om hem te doorgronden, spreekt hij wildvreemden aan, verplaatst hij zich van hot naar her, en krijgt hij de kans om snel geld te verdienen.

Maar kansen zijn er om gemist te worden. Zo zit het leven van Fazio in elkaar. Toch versaagt hij niet. Ooit komt de dag dat zelfs hij die niet voor het geluk geboren is het toch in het vizier zal krijgen

Fazio is de hoofdfiguur in een roman over de gaten in het bestaan en over de mogelijkheden om die te vullen. Tevens is De Droogte een studie over menselijk contact, het gebruik en misbruik van taal en gebaren, de kleine kanten van het leven, de verschrikking en de wapens ertegen.


Het zal me weer benieuwen.
  zondag 25 mei 2003 @ 04:25:49 #20
13644 freya99
98 staat niet
pi_10662390
Ik vind 'm vervelend.
Hij zal wel grote literatuur schrijven hoor , maar dat lees ik er niet in. Z'n oneerbiedige beschrijvingen van vrouwen, de personen die erin voorkome, de prachtige verhaallijn... nee, ik houd het geen 100 blz. vol.
Com an schnala
pi_10666528
quote:
Op zondag 25 mei 2003 04:25 schreef freya99 het volgende:
Ik vind 'm vervelend.
Hij zal wel grote literatuur schrijven hoor , maar dat lees ik er niet in. Z'n oneerbiedige beschrijvingen van vrouwen, de personen die erin voorkome, de prachtige verhaallijn... nee, ik houd het geen 100 blz. vol.
Brusselmans en zijn boeken moet men als een geheel zien. Zijn imago en zijn voorkomen zijn echt. Men moet het alleen niet te serieus nemen. (Moet je elke vorm van kunst eigenlijk wel serieus nemen?) En als je dat niet doet en je openstelt voor zijn afwijkende manier van schrijven dan lukt het ook wel met de andere 200 pagina's.
  zondag 25 mei 2003 @ 15:16:49 #22
13644 freya99
98 staat niet
pi_10667346
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Brusselmans en zijn boeken moet men als een geheel zien. Zijn imago en zijn voorkomen zijn echt. Men moet het alleen niet te serieus nemen. (Moet je elke vorm van kunst eigenlijk wel serieus nemen?) En als je dat niet doet en je openstelt voor zijn afwijkende manier van schrijven dan lukt het ook wel met de andere 200 pagina's.


Het is een kwestie van smaak. Als ik Brusselmans niet serieus neem vind ik 'm nog vervelend, het is gewoon mijn soort boek niet. Ik vind het prachtig dat hij van z'n boeken kan leven ! Maar ik lees liever een column van hem in HUMO dan een boek. Heeft niets met openstellen maar met de hoeveelheid 'Brusselmans' dat ik kan verdragen , na een tijd wordt het teveel. Een boek van hem op lange termijn lezen zou nog wel lukken
Com an schnala
  woensdag 12 november 2003 @ 16:14:17 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_14582118
Yeah, een heus Brusselmans topic. (Handig die search).

Ik vind het geweldig. Wat heb ik van hem gelezen:

Mank.
Ex-Drummer
Nog 3 keer slapen en ik word wakker.
De man die werk vond.
Uitgeverij Guggenheimer.
Guggenheimer was witter.
Trilogie voor beginners.

Ik vond het allemaal leuke boeken. Geweldige uitspraken staan erin. Elke keer lig ik in een stuip van het lachen. Hij schrijft daarnaast ook leuke columns (zoals vorige maand in de Playboy volgens mij).
Erg productief is hij zeker. Binnenkort begin leen ik van iemand een stripverhaal waarvan Brusselmans de tekst verzorgt (de illustrator is me even ontschoten, alsmede de titel).

Nog even een aantal leuke quotes van de man:
"Bouw een gang en net is ie gebouwd of er lopen idioten door…"
"Vrijheid is het kiezen van een gevangenis."
"Ik zou nog liever verhongeren dan nooit meer vlees te eten."
"Bij track nummer 10, een hoop kreten als van een in z'n scrotum getaste wilde hond, werd het Guggenheimer te veel." (over de muziek van Prince)

Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_14587549
Herman Brusselmans was vorige week twee keer op tv (vrt en canvas). Beide keren werd zijn werk door een beginnend schrijvertje (Yves Petry heette hij als ik me niet vergis) omschreven als 'rotzooi', 'geen serieuze literatuur'. Veel mensen hebben last van dit soort bizarre meningen. Brusselmans is zwaar onderschat. En zelfs Giphart kiest voor Brusselmans (als hij tussen hem en Grunberg mocht kiezen, en die Grunberg is ook geen uil).

de 'literatuurkenners' zijn zeikerds zonder een gevoel voor humor.

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 13-11-2003 12:22]

  woensdag 12 november 2003 @ 20:02:57 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_14587633
Toffe_Ellende, ik ben het helemaal met je eens. Giphart en Brusselmans hebben wat dat betreft ook hetzelfde probleem. Worden door de 'kenners' menigmaal de grond in getrapt en worden blijkbaar niet begrepen. Toch schrijven ze allebei erg goede boeken.
Wintertijd was leuk trouwens.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')