abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46558922
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Laten we het er maar op houden dat ik binnen een politie organisatie werk en in me laatste paar maanden van me studie veiligheidskunde zit (waar ik een overvloed aan recht heb gehad )
En hoeveel uur denk je daar aan te gaan besteden? En wat levert het uiteindelijk op?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46558935
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Laten we het er maar op houden dat ik binnen een politie organisatie werk en in me laatste paar maanden van me studie veiligheidskunde zit (waar ik een overvloed aan recht heb gehad )
zo, dat interessant...
pi_46559001
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En hoeveel uur denk je daar aan te gaan besteden? En wat levert het uiteindelijk op?
Ik ben niet van plan om dagenlang/ nachtenlang op me kamertje dosiers te gaan lezen

Wat het mij oplevert? Kennis levert het mij op, kennis over de gang van zaken binnen een rechtszaak. Je hoort/ ziet het latijd wel op tv, maar de details ken je niet.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 22 februari 2007 @ 14:50:51 #229
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46559078
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:27 schreef Lemmeb het volgende:
Wat heeft die stouterik nu eigenlijk allemaal precies gedaan? Ik ben nog steeds benieuwd.

Hij lijkt me echt een beetje zo'n Patrick Bateman. Die uit het boek, niet die uit de film.
Niemand hier enig idee?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46559081
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ik ben niet van plan om dagenlang/ nachtenlang op me kamertje dosiers te gaan lezen

Wat het mij oplevert? Kennis levert het mij op, kennis over de gang van zaken binnen een rechtszaak. Je hoort/ ziet het latijd wel op tv, maar de details ken je niet.
nee maar ik bedoel bij die rechtzaken aanwezig zijn kost ook tijd toch, het zal best een ingewikkeld en tijdrovend proces worden.

Ik vind het wel opmerkelijk dat jij die zaak zo bijzonder vindt, dat jij er helemaal moeite voor gaat doen door naar de rechtbank te gaan.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46559128
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Niemand hier enig idee?
Lees ff het topic door. Het staat er echt.....
pi_46559200
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee maar ik bedoel bij die rechtzaken aanwezig zijn kost ook tijd toch, het zal best een ingewikkeld en tijdrovend proces worden.

Ik vind het wel opmerkelijk dat jij die zaak zo bijzonder vindt, dat jij er helemaal moeite voor gaat doen door naar de rechtbank te gaan.....
Komt o.a. ook door de media (Kranten, nieuwe revu, geenstijl enz. enz.) + de rechtbank is bij mij om de hoek
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_46559213
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat laat ik maar geheel aan jouw rekening. Het is jouw gekleurde mening, daar kan ik geen repliek tegen voeren; dat zal ik verder ook maar niet doen..
Het is anders al een paar keer, reuze objectief, geciteerd. Waar je voor de meisjes nogal wat slagen om de arm houdt mbt hun slachtofferschap, neem je dat van S. zonder structureel voorbehoud aan.

Bij mijn weten heeft S. niet eens een formele klacht ingediend over zijn "mishandeling". Lijkt me dat hij er dan niet echt last van gehad kan hebben..
Bovendien zou jij, om een beetje consequent te zijn, tenminste erop moeten aandringen er eerst maar eens geen reet van te geloven, totdat het in een deugdelijk proces bewezen mag worden geacht.
quote:
[..]

Rechtstatelijk gezien heeft de rechter wel degelijk gelijk. Dat is wat anders dan vanuit een moreel perspectief...Vanuit de rechtstaat gezien is dat wel zo beheersbaar. Laten we het niet moeilijker maken dat het al is...
Onzin. Je stelt iets wat nergens op slaat, en je bovenstaande formele benadering slaat nog steeds evenmin ergens op.

Een rechter kan best op een vormfout S. vrijspreken. Dat zegt dat helemaal niets over diens daderschap, en niets over het slachtofferschap van anderen. Ben je nou geinteresseerd in de persoon of in de wet?
quote:
[..]

Omdat het me interreseert. Waarom zijn er tegenwoordig zoveel misdaadprogramma's. Ja, omdat er mensen zijn die kenelijk geinteresseerd zijn daarin. Zo ook ik. Centraal: wat drijft iemand tot een dergelijk delictgedrag? Hoe komt iemand daartoe. wat is iemands achtergrond. Hoe is iemand opgegroeid. Wat heeft iemand meegemaakt. Een verklaring zoekend...Ik ben met name geintereseerd in de psychologie van de verdachte/ dader.: de forensische psychologie....Waar ligt de grens tussen bad and mad, zo ongeveer het grootste dillema in de forensche psychologie... Dat dillema...het is een grenswetenschap imo....Dit is een interessante casus...
Dat noemen we gewoon sensatiezoekerij hoor.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46559367
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Komt o.a. ook door de media (Kranten, nieuwe revu, geenstijl enz. enz.) + de rechtbank is bij mij om de hoek
Nou dan is dat Holleeder proces juridisch gezien duidelijk interessanter. Ik vind het een beetje macaber allemaal, om dat proces van JFS te bezoeken, zonder dat je zegmaar een zedenadvocaat of iets dergelijks wilt worden.
pi_46559376
quote:
......Overigens meldt Tongy ook dat er wel erg op de man wordt gespeeld dus ik ben niet de enige die dat vind.....

oh nee, dan houd ik mijn mond verder

er zijn er ook meer dan 1 die zien wat ik zie, dus ms heb ik ook wel een beetje een punt.
je bent selectief bezig gewoon, je kan interesse hebben in het waarom van een daad, zonder er meteen empathie bij te voegen voor de dader, en dat doe jij niet, totaal niet zelfs.

je hamer zo op feiten, maar loopt zelf net ff te graag op feiten vooruit, daar waar het in het voordeel is vd dader, je sleept er een traumaverhaal bij, slaat andere er mee om de oren door te zeggen "jij hebt duidelijk geen ervaring met dergelijke issues" , je zou bijna gaan denken dat topics als deze je eigen verwerking zijn van een en ander.

daar waar je heel zakelijk blijft bij het vermeende vergrijp van Johan S , druipen de tranen zowat van je tekst af waar je het verhaal van een vermeend vergrijp tegen Johan S neerzet om dan als er kritiek op komt te zeggen "ja, die vermeende verkrachtingen zijn natuurlijk ook best erg"

termen als "je gunt dat je ergste vijand niet" is advocaten taal, geen rechterstaal, door je taalgebruik stel je je eerder op dus als advocaat, dan als objectief rechter in deze.
en de waarheid is voor een advocaat enkel belangrijk omdat je zonder de waarheid te weten niet kan weten hoe hem te omzeilen indien nodig.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 22 februari 2007 @ 15:07:53 #236
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46559581
Overigens moet je maar zo denken: hij heeft tenminste wèl geneukt! En nog meerdere keren en met meerdere vrouwen ook.

Dat kun je van veel van die verknipte internerds niet zeggen.
pi_46559601
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is anders al een paar keer, reuze objectief, geciteerd. Waar je voor de meisjes nogal wat slagen om de arm houdt mbt hun slachtofferschap, neem je dat van S. zonder structureel voorbehoud aan.
En wat mogelijk niet onterecht is.......Lees de bijdrage van Tongy die meld dat er aan sommige getuigenisen eea aan schort....Zeker van 1 getuige. Het dient net zo goed op hun merites worden geoordeeld Het zal niet de eerste keer zijn dat een jongen onterecht woordt aangeklaagd voor verkrachting. Is vaak genoed gebuerd dat ze in eerste instantie gewoon vrijwillig meegaan en dan sex hebben en dan achteraf zeggen dat het niet vrijwillig was..En dan is de jongen de pineut, dat kan natuurlijk niet........Maar ik hoor jou ook niets zeggen dat er ook aan hun getuigenissen eea kan schorten. Potje/keteltje?
quote:
Bij mijn weten heeft S. niet eens een formele klacht ingediend over zijn "mishandeling". Lijkt me dat hij er dan niet echt last van gehad kan hebben..
Nou je vult het wel in voor hem zeg... Hoe weet je dat hij daarvoor geen aanklacht heeft ingediend? Nee niet kort na de vermeende gebeurtenissen, immers hij zou bedreigd zijn door bleagers als hij het toch zou doen......Tja, dan laat je dat ook wel.......De conclusie "lijkt mee..."slaat dan nergens op.....
quote:
Bovendien zou jij, om een beetje consequent te zijn, tenminste erop moeten aandringen er eerst maar eens geen reet van te geloven, totdat het in een deugdelijk proces bewezen mag worden geacht.
Dus iedereen in een proces op voorhand maar "per default"helamal niet geloven.......Nou dan kom je nergens meer uit...Maar uiteraard moetne we niet naief zijn en elke bewering zoveel mogelijk te checken Mij lijkt wel dat het echt wel gaat gebeuren. Dit vertrouw ik de Nederlandse rechtpeging echt wel toe.......
quote:
Onzin. Je stelt iets wat nergens op slaat, en je bovenstaande formele benadering slaat nog steeds evenmin ergens op.
Dat is jouw waarde oordeel. ik kan er geen biet mee.
quote:
Een rechter kan best op een vormfout S. vrijspreken. Dat zegt dat helemaal niets over diens daderschap, en niets over het slachtofferschap van anderen. Ben je nou geinteresseerd in de persoon of in de wet?
De wet is er voor de mensen en niet andersom. De wetten zijn er om om de rechtsgang mogelijk te maken.....Een rechstaat is gebaat bij een zo eerlijk mogelikj rechtspraak. We hebben afgesproken dat de bewijslast ligt bij de aanklager ; de verdachte hoeft niet te bewijzne dat hij onschuldig is. Een verdacht is onschuldige totdaat het tegendeel is bewezen....

Als vrijspraak volgt, al dan niet door een lullige vormfout, dan gaat verdacht vrijuit en is daarmee wetttelijk onschuldig en vrijman.....Uiteraard is het mogelijk dat de vrijgesprokene wel degelijk over daderschap beschikt....Maar ik gaf je ook aan dat ik het antwoord van uit rechstatelijke invalshoek gaf...Ik gaf je ook een visie vanuit het morele, dan kan het antwoord iid anders zijn....
quote:
Dat noemen we gewoon sensatiezoekerij hoor.
Een dom antwoord. Sigme bepaalt voor anderen of een interesse (idg forensische psychologie) sensatiezoekerij is.....
pi_46559714
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:07 schreef Lemmeb het volgende:
Overigens moet je maar zo denken: hij heeft tenminste wèl geneukt! En nog meerdere keren en met meerdere vrouwen ook.

Dat kun je van veel van die verknipte internerds niet zeggen.
Ghe. 't Was dan ook een mooie jongen .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46559743
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:01 schreef milagro het volgende:

[..]

oh nee, dan houd ik mijn mond verder

er zijn er ook meer dan 1 die zien wat ik zie, dus ms heb ik ook wel een beetje een punt.
je bent selectief bezig gewoon, je kan interesse hebben in het waarom van een daad, zonder er meteen empathie bij te voegen voor de dader, en dat doe jij niet, totaal niet zelfs.
Jij bent niet selectief hier?
quote:
je hamer zo op feiten, maar loopt zelf net ff te graag op feiten vooruit, daar waar het in het voordeel is vd dader, je sleept er een traumaverhaal bij, slaat andere er mee om de oren door te zeggen "jij hebt duidelijk geen ervaring met dergelijke issues" , je zou bijna gaan denken dat topics als deze je eigen verwerking zijn van een en ander.
Nee.
quote:
daar waar je heel zakelijk blijft bij het vermeende vergrijp van Johan S , druipen de tranen zowat van je tekst af waar je het verhaal van een vermeend vergrijp tegen Johan S neerzet om dan als er kritiek op komt te zeggen "ja, die vermeende verkrachtingen zijn natuurlijk ook best erg"
Jouw conclusie. Ik kan er niets mee. Wat is je probleem eigenlijk?....Ben je zelf iets aan het verwerken, vraag ik mij net zo goed af?
quote:
termen als "je gunt dat je ergste vijand niet" is advocaten taal, geen rechterstaal, door je taalgebruik stel je je eerder op dus als advocaat, dan als objectief rechter in deze.
ik heb geen recht op een visie? Sinds wanner is objectiviteit hier een plicht? Ben jij zo objectief hier? Nou niet bepaald. Potje/keteltje
quote:
en de waarheid is voor een advocaat enkel belangrijk omdat je zonder de waarheid te weten niet kan weten hoe hem te omzeilen indien nodig.
Jij verwacht dat de advocaat het OM gaat verdedigen?...Jij verwacht dat OM de verdachte gaat verdedigen.....?

pi_46559823
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nou dan is dat Holleeder proces juridisch gezien duidelijk interessanter. Ik vind het een beetje macaber allemaal, om dat proces van JFS te bezoeken, zonder dat je zegmaar een zedenadvocaat of iets dergelijks wilt worden.
Dat proces volg ik ook en dat weet jij ook, aangezien jij Holleeder aanbid Dat vind ik eerder macaber dan dat ik een proces volg van dit kaliber.
  donderdag 22 februari 2007 @ 15:17:14 #241
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46559851
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Ghe. 't Was dan ook een mooie jongen .
Gek eigenlijk, dat zo'n kerel het hiervan moet hebben. Er moet gewoon iets mis geweest zijn met z'n sociale vaardigheden. Een vorm van autisme ofzo, kan haast niet anders. Ik zou z'n DSM-classificatie weleens willen weten.
pi_46559874
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Dat proces volg ik ook en dat weet jij ook, aangezien jij Holleeder aanbid Dat vind ik eerder macaber dan dat ik een proces volg van dit kaliber.
Ik wilde het net niet doen (vanwege het offtopic verhaal).... maar nog even terugkomend op die studie van je: veiligheidskunde. Volgens mij heb jij het vak Risico-Analyse niet gehaald, aangezien jij zomaar zei dat Kelder geen gevaar loopt.

Verder aanbid ik Holleeder natuurlijk niet.
pi_46559984
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik wilde het net niet doen.... maar nog even terugkomend op die studie van je: veiligheidskunde. Volgens mij heb jij het vak Risico-Analyse niet gehaald, aangezien jij zomaar zei dat Kelder geen gevaar loopt.

Verder aanbid ik Holleeder natuurlijk niet.
Goed van je dat je dat vanaf je pc kan beoordelen dat ik het vak risico analyse niet heb gehaald Aangezien ik over 2 maanden afstudeer

Ga er maar van uit dat er een risico analyse over Kelder plaats heeft gevonden en daaruit zal dan hebben gebleken dat hij geen gevaar loopt, anders zouden ze ook hem in veilihgied hebben gebracht.

maarja dat is jou mening, dit is die van mij en we zullen het er toch niet over eens worden.
pi_46560026
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Gek eigenlijk, dat zo'n kerel het hiervan moet hebben. Er moet gewoon iets mis geweest zijn met z'n sociale vaardigheden. Een vorm van autisme ofzo, kan haast niet anders. Ik zou z'n DSM-classificatie weleens willen weten.
Nou, zolang we EchtGaaf tot onze beschikking hebben zullen we dat wel te weten komen .
Aan verkrachters zit sowieso een steekje los, of ze nou mooi of lelijk zijn, en sociaal onhandig of niet.
pi_46560111
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:

Ga er maar van uit dat er een risico analyse over Kelder plaats heeft gevonden en daaruit zal dan hebben gebleken dat hij geen gevaar loopt, anders zouden ze ook hem in veilihgied hebben gebracht.
Dan zijn dat mensen die Holleeder - ondanks de mythevorming van justitie - onderschatten. De tijd zal het leren
i rest my case.
pi_46560173
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan zijn dat mensen die Holleeder, die ondanks de mythevorming van justie, Holleeder onderschatten. De tijd zal het leren
10-20-30 jaar was het toch

is goed
pi_46562814
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Er is ook wel over gespeculeerd over die mogelijkheid. Dat is erg moeilijk te zeggen over een persoon die je niet persoonlijk kent. Je lees her en der reacties in de media van personen die Johan hebben meegemaakt , waaruit je inderdaad zou kunnen opmaken dat Johan in sociaal opzicht misschien wat zwakker zou zijn en mogelijk wat kenmerken in die richting heeft ....Maar ik haast me erbij te zeggen dat je niet puur op dergelijke beschrijvingen conclusies in die richting kan trekken.Daar is namelijk zeer uitgebreide diagnostiek voor nodig...Het is niet uitgesloten dat hij die kenmerken ook heeft, maar dat maakt van hem nog geen autist.(terecht dat je verwijst naar de DSM classificatie)..Wel zou duidelijk zijn dat Johan hoogbegaafd is. Dan zie je ook vaker dat ze sociaal wat zwakker zijn. Hoogbeaafdheid en het Syndroom van Asperger liggen namelijk nogal dicht tegen elkaar aan..... De kenmerken overlappen elkaar grotendeels. Als comorbiditeit komt het trouwens ook voor.....

Ik houd er sterk rekening mee dat Johan op de mogelijkheid van autisme ook wordt onderzocht tijdens het PBC onderzoek......Zeer waarschijnlijk ook op ASPS (antisociale persoonlijkheidsstoornis, het superego, het vemogen om driftmatige pulsen te ondrukken etc.) en Narcistische PersoonlijkheidStoornis (NPS), krenkbaarheid, gevoelens van opgekropte frustraties, kwetsbaarheid, inadequatie, intellectuele vermogens, sociale vermogens/vaardigheden (emphatie)....Kortom heel wat wordt daar uitgezocht in die zes weken observatie (meestal observatie in groepen, psychodynamische diagnostiek), individuele gesprekken, gesprekken met psychiaters/psychologen (levensverhaal!). Waarschijnlijk worden familieleden ook voor gesprekken gevraagd, voorbeeld ouders over hoe Johan vroeger was.... ...met de nodige evaluaties en uiteinde een rapportage.....

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 22-02-2007 16:48:41 ]
pi_46566482
DAt superego hé, dat is een Freudiaans begrip, en ik kan me niet voorstellen dat dat nog als relevant begrip beschouwd wordt.
En ASPS is niet echt te behandelen, en de kans op recidive blijft groot, tot die lui een jaar of zestig-zeventig zijn geloof ik. Kijken hoelang het duurt voor deze manipulerende psychopaat vrijgelaten wordt.
Helpt waar hij kan!
pi_46570437
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:23 schreef NoSigar het volgende:
DAt superego hé, dat is een Freudiaans begrip, en ik kan me niet voorstellen dat dat nog als relevant begrip beschouwd wordt.
jawel hoor harstikke relevant..... Het zegt iets over de gewetenfunctie.... Het kunnen vermogen om onderscheid te maken tussen goed en kwaad. In de forensische psychologie is dat niet een bepaald onbelangrijk begrip......

Als de gewetensfunctie is aangetast, dan weet de persoon namelijk niet goed waar de grens ligt.... Wat net wel of niet kan, wat moreel te verantwoorden valt etc.. ....Voor te stellen is dat als het superego minder goed is ontwikkeld (dat zie je mn. bij mensen met een asps) dat deze mensen minder gehinderd zullen worden door gevoelens "die nee zeggen" en eerder daardoor misdaden zullen begaan....(heeft duidelijke raakvlakken met de bevindingen van prof.dr. Buikhuijzen(die weer op hernieuwde belangstelling mag rekenen....) in de jaren 70, die minder spijtgevoelens weet terug te voeren naar biologische oorzaken c.q. in de aanleg....en genetisch bepaald).

Bij het vaststellen van ASPS speelt het zeker een belangrijke rol...Bij veel verkrachters zul je zien dat bij hen vanuit een psychodynamisch oogpunt gezien een laag supergo hebben en verder ook vaak hun driftmatige pulsen niet (goed) kunnen onderdrukken..... Bij onderzoek in pbc naar aanleiding van verkrachting zal daar zeker naar worden gekeken......
quote:
En ASPS is niet echt te behandelen, en de kans op recidive blijft groot, tot die lui een jaar of zestig-zeventig zijn geloof ik.
Inderdaad laat ASPS zich heel moeilijk behandelen. Hoe het precies onstaat of oorsprong vindt, weten de geleerden ook niet precies. Verondersteld wordt dat het deels in de aanleg (dus bij geboorte) is bepaald. Niet onwaarschijnlijk is dat omgevingsfactoren (opvoeding, gezinsituatie, school, vrienden, opgroeien) etc ook ene rol speelt....

Iets wat in de aanleg al niet goed is gegaan is niet terug te draaien....De ontwikkelingsfactoren echter (deels) weer wel.......cognitieve gedragstherapie en medicatie maakt het echter wel verbeteringen mogelijk... De patient inzichten te geven over zijn zwakheden en het leren omgaan middels therapie kunnen wel degelijk rsultaat geven. Middels (cognitieve) gedragstherapie en medicatie is er best veel mogelijk. Echter met wissellend succes..... De ene patient is namelijk de andere niet; de een reageert beter op een behandleing dan de ander.... Dat blijkt wel tijdens de TBS behandeling die steeds op resultaat wordt geevalueerd....Bij onvoldoende vooruitgang zal de behandeling telkens worden verlengd....Tegenwoordig wordt actief behandeld tot zo ongeveer het zesde jaar na start behandeling, daarna nemen de kansen op minimalisering van het recidivikans sterk af...Daarna volgt meestal het longstay scenario, waarbij de behandeling niet meer op genezing is gericht... en de kans op vrijlating nihil wordt...
quote:
Kijken hoelang het duurt voor deze manipulerende psychopaat vrijgelaten wordt.
Of Johan aan ASPS lijdt moet nog blijken uit het PBC onderzoek. Mocht dat zo zijn, dan zal in de loop van de tijd moeten blijken of hij goed reageert op de behandeling. De tijd moet dat leren....
pi_46574495
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

jawel hoor harstikke relevant..... Het zegt iets over de gewetenfunctie.... Het kunnen vermogen om onderscheid te maken tussen goed en kwaad. In de forensische psychologie is dat niet een bepaald onbelangrijk begrip......
Ik weet wat het is, ik vind het alleen onbegrijpelijk vanuit wetenschappelijk oogpunt dat pyschoanalyse nog een rol blijkt te spelen.
Helpt waar hij kan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')