Nee, dat verdient nog beter waarschijnlijkquote:Op donderdag 30 november 2006 16:40 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Is dat een mooie naam voor een tandarts ?
dit bedoel je toch per jaar hoop ik?quote:Op maandag 4 december 2006 17:34 schreef DR878 het volgende:
Bruto werk : euro 6900,-
Ouders : euro 1000,-
Uitgaven:
Studie : ouders betalen het
appartement: ouders
auto: ouders
eten / uitgaan/ kleren etc : 200 euro
En rest op spaarrekening![]()
Per maand toch zeker wel he? Als jaarsalaris is het dan weer een beetje karigquote:Op maandag 4 december 2006 17:34 schreef DR878 het volgende:
ja nja voor een maand vind ik het wel een super dik salaris voor iemand uit 1987..quote:Op maandag 4 december 2006 17:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Per maand toch zeker wel he? Als jaarsalaris is het dan weer een beetje karig![]()
edit:@ gertjanvink
van lichte zedenquote:Op maandag 4 december 2006 18:18 schreef gertjanvink het volgende:
[..]
ja nja voor een maand vind ik het wel een super dik salaris voor iemand uit 1987..
ben toch benieuwd waar ie 't dan van doet?
Goed bezigquote:Op dinsdag 5 december 2006 15:19 schreef Claudiu het volgende:
3400 netto loon
En dan noem je jezelf een arme student in je profiel... zeker een typoquote:Op maandag 4 december 2006 17:34 schreef DR878 het volgende:
Uitgaven:
Studie : ouders betalen het
appartement: ouders
auto: ouders
eten / uitgaan/ kleren etc : 200 euro
En rest op spaarrekening![]()
3400 nettoquote:Op dinsdag 5 december 2006 15:19 schreef Claudiu het volgende:
3400 netto loon
750 euro huur
350 euro boodschappen
350 euro bijtelling leaseauto
100 euro ziektekosten
150 euro telefoon
45 euro verzekeringen (rechtsbijstand,schade,begrafenis)
150 euro energierekening
35 euro internet
125 euro sigaretten
800 euro diversen
Een taartenbakker die per maand 6900 bruto verdiend.. neequote:Op maandag 4 december 2006 18:18 schreef gertjanvink het volgende:
[..]
ja nja voor een maand vind ik het wel een super dik salaris voor iemand uit 1987..
ben toch benieuwd waar ie 't dan van doet?
Zo gek is dat toch niet, het zou een gezamenlijk inkomen kunnen zijn ofzo.quote:
2x 1700 netto is nog altijd een mooi bedragquote:Op woensdag 6 december 2006 11:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zo gek is dat toch niet, het zou een gezamenlijk inkomen kunnen zijn ofzo.
Het is geen gezamelijk inkomen maar ik moet het wel min of meer door 2 delen aangezien mijn vriendin nog geen inkomen heeft.quote:Op woensdag 6 december 2006 11:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zo gek is dat toch niet, het zou een gezamenlijk inkomen kunnen zijn ofzo.
quote:Op donderdag 7 december 2006 21:13 schreef exode het volgende:
dan nog 600 per maand sparen
[...]
zucht...geld gaat zo makkelijk op!
En dan is het dus is geen gek bedrag, behalve dat het afgerond is. Maar je kunt ook op afgeronde netto bedragen onderhandelenquote:Op woensdag 6 december 2006 14:54 schreef Claudiu het volgende:
[..]
Het is geen gezamelijk inkomen maar ik moet het wel min of meer door 2 delen aangezien mijn vriendin nog geen inkomen heeft.
En ik ben Senior Account manager in de ICT branche...oftewel een verkoper die grotere klanten beheerd![]()
Ik heb het zelf afgerond want ik verdien met provisie de ene maand 3000 en de andere maand 3800 of meer, is min of meer een gemiddelde over afgelopen jaarquote:Op donderdag 7 december 2006 23:08 schreef existenz het volgende:
[..]
En dan is het dus is geen gek bedrag, behalve dat het afgerond is. Maar je kunt ook op afgeronde netto bedragen onderhandelen
Hoef je inderdaad niet als je een geldboom hebt groeien in je tuin die nog wel een jaar of 60 meegaat. Anders kan het wel eens een slim idee zijn.quote:Op zondag 24 december 2006 23:44 schreef Snuwerd het volgende:
waarom zou je
Hierquote:Op zondag 24 december 2006 20:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang heb je dat gedaan? En hoeveel uur werkte je gemiddeld in de zomervakantie?
Nog iemand die minder gaat proberen uit te geven in 2007?
Kut emigrantenquote:Op dinsdag 26 december 2006 21:44 schreef StefanP het volgende:
Ik pwn iedereen in dit topique
Tot Selang aan komt zetten
quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:14 schreef draaijer het volgende:
Er kan altijd meer bij. Als je een carriere doel hebt in NL, stem dan NIET links
Hoop jijquote:Op dinsdag 26 december 2006 21:44 schreef StefanP het volgende:
Ik pwn iedereen in dit topique
Tot Selang aan komt zetten
Wat huur jij voor 310 euro per maand??quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:31 schreef Pino_666 het volgende:
Inkomsten
Werk 1600 netto per maand
Uitgaven
huur 310 (dat's incl gas, water, licht, internet) per maand
zorg 110 per maand
telefoon 35 per maand
rijlessen 175 euro per maand
eten/drinken 300 per maand
stappen/zuipen/wiet 200 euro per maand
collegegeld 1250 per jaar
boeken 500 per jaar
______________________+
1275 euro per maand
De rest gaat op aan grote uitgaven, zoals vakantie's, electronica enz enz. De laatste 2 jaar aardig wat grote uitgaven gedaan: pc (500), laptop (1050), iPod (180), tv (330) , losse videokaart (200), nieuwe muis + webcam + boxjes + joystick (200) en daarnaast nog een paar keer op vakantie.
Ik wil meer geld !![]()
Nog een betere vraag, wat doe jij precies dat je als student 1600 netto per maand overhoudtquote:Op vrijdag 1 december 2006 09:31 schreef Pino_666 het volgende:
Inkomsten
Werk 1600 netto per maand
Uitgaven
huur 310 (dat's incl gas, water, licht, internet) per maand
zorg 110 per maand
telefoon 35 per maand
rijlessen 175 euro per maand
eten/drinken 300 per maand
stappen/zuipen/wiet 200 euro per maand
collegegeld 1250 per jaar
boeken 500 per jaar
______________________+
1275 euro per maand
De rest gaat op aan grote uitgaven, zoals vakantie's, electronica enz enz. De laatste 2 jaar aardig wat grote uitgaven gedaan: pc (500), laptop (1050), iPod (180), tv (330) , losse videokaart (200), nieuwe muis + webcam + boxjes + joystick (200) en daarnaast nog een paar keer op vakantie.
Ik wil meer geld !![]()
Dat is ook een goede vraag ja. Ik doe het toch niet echt goed als ik dit zo lees met een fulltimebaan en dan maar 1250 netto overhoudenquote:Op donderdag 28 december 2006 10:32 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Nog een betere vraag, wat doe jij precies dat je als student 1600 netto per maand overhoudt![]()
Nu we daarover toch hebben: je pats met het feit dat je in Argentinië woont en een vriendin hebt, terwijl je volgens mn ip log nog 'gewoon' in NL zit (provider is nl. een Nederlands bedrijf).quote:Op donderdag 28 december 2006 blaatte DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, het is een sukkel user die van patsen houdt terwijl er niks te patsen valt in zijn leven
Same herequote:Op donderdag 7 december 2006 21:47 schreef ScienceFriction het volgende:
Zo'n ¤1.850 per maand netto. Wat ik overhoudt wisselt nogal... vaste lasten in elk geval rond de ¤1.000.
Kleine wensen of grote inkomsten?quote:Op donderdag 28 december 2006 22:12 schreef editor2 het volgende:
Ik heb genoeg om elke dag te kopen wat ik wil,te eten wat ik wil en te doen wat ik wil.
Waarom schaam je je dan? Je spaar toch?quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:41 schreef Tezz het volgende:
Wij (man vrouw kind) hebben ongeveer 1200 euro per maand te besteden aan eten, drinken, kleding, benzine voor de auto, cadeautjes, uitgaan etc. etc. (de vaste lasten & sparen worden van een andere rekening betaald). En het is IEDERE MAAND op !!!!!!!!!!! Ik schaam me diep, wij geven echt veeeeeeeeel te veel geld uit...........
Stadswonen ofzo??quote:Op donderdag 28 december 2006 10:09 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Wat huur jij voor 310 euro per maand??
Je lijkt wel gek om met zo'n krap budget te gaan sparen. Als je straks klaar bent met je studie lach je echt om die paar euro waar je nu krom voor loopt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:20 schreef xuanery het volgende:
ik heb nog geen werk, ik ben nog niet zo lang geleden naar de stad waar ik nu woon verhuis en ik heb nog niets goeds gevonden... ben wel actief op zoek - ik doe nu af en toe promotiewerk enzo, eenmalige dingen waar ik nog wel wat mee verdien.
vast maandelijke inkomsten:
250 euro ibgroep
270 euro van ouders
totaal: 520 euro
uitgaven:
230 euro huur
150 euro collegegeld
totaal: 380
alles wat overblijft gaat op aan boodschappen en dergelijke zaken. alles wat ik aan het eind van de maand over heb zet ik op mijn spaarrekening, die is al lekker aan het groeien.
mijn uit het huis gaan en op mezelf wonen was puur noodzakelijk, omdat de opleiding die ik volg simpelweg te ver weg is om iedere dag op en neer te reizen - dat is ook de enige reden dat ik op kamers ben gegaan en dat mijn ouders meebetalen. ik zit wel krap iedere maand en heb al in geen tijden iets kunnen doen als nieuwe schoenen kopen, ofzo, dus ik ben zeker weten wel op zoek naar werk. ik word alleen maar voorzien in het hoogst noodzakelijke... maar dat vind ik ook niet erg, ik wil ook wel een baantje nu.
haha, nouja ik doe het meer omdat ik voor die paar euro een beetje onzindingen kan gaan kopen.. maar ook kan gaan sparen voor een macbook waar ik nu al maandenlang over zit te dromenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je lijkt wel gek om met zo'n krap budget te gaan sparen. Als je straks klaar bent met je studie lach je echt om die paar euro waar je nu krom voor loopt.
Oh, dan is het wat anders.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:27 schreef xuanery het volgende:
[..]
haha, nouja ik doe het meer omdat ik voor die paar euro een beetje onzindingen kan gaan kopen.. maar ook kan gaan sparen voor een macbook waar ik nu al maandenlang over zit te dromendus laat me lekker krom lopen
Het lijkt me toch wel een betere mentaliteit dan die jij nu laat zien..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je lijkt wel gek om met zo'n krap budget te gaan sparen. Als je straks klaar bent met je studie lach je echt om die paar euro waar je nu krom voor loopt.
Pardon?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:30 schreef Furia het volgende:
[..]
Het lijkt me toch wel een betere mentaliteit dan die jij nu laat zien..
Uitquote:IB: 474
Werk: +/- 200
Belastingdienst 34
Verder betalen mijn ouders het collegegeld en de boekenquote:Huur 250
Telefoon 10
Verzekering 105
Sparen 100
Sparen, ook al heb je weinig geld, vind ik meer bewonderenswaardig dan studieschuld opbouwen die je "straks" zo weer afgelost denkt te hebben. Die instelling vind ik te gemakkelijk en weinig verantwoordelijk. Er is namelijk ook een realistische kans dat je dat niet zomaar afbetaald en dat je straks over die limiet zit waardoor je medeburgers het via hun belastingcenten weer kunnen dragen. Ik weet wat studeren kost en weet ook dat je daar prima zonder studieschuld doorheen kunt komen.quote:
Welnee, de kans dat mensen hun studieschuld niet terug kunnen betalen is betrekkelijk klein. Natuurlijk zijn er gevallen waar dat zo is, maar dat weget niet op tegen de baten die een hoogopgeleide bevolking (en een studielening tegen een relatief lage lente helpt daarbij) oplevert.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:30 schreef Furia het volgende:
Die instelling vind ik te gemakkelijk en weinig verantwoordelijk.
wat voor werk doe je danquote:Op donderdag 30 november 2006 22:30 schreef Echo99 het volgende:
[..]
26. Nooit verder gekomen dan de HAVO
Ik bepleit ook helemaal niet het oppompen van de studieschuld. Het enige wat ik wil zeggen is: als je iedere maand maar 500 euro binnenkrijgt, en je kunt krap rondkomen, moet je geen 30 euro opzij gaan leggen voor later. Wel voor een lelijke macbook wellicht.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:30 schreef Furia het volgende:
[..]
Sparen, ook al heb je weinig geld, vind ik meer bewonderenswaardig dan studieschuld opbouwen die je "straks" zo weer afgelost denkt te hebben. Die instelling vind ik te gemakkelijk en weinig verantwoordelijk. Er is namelijk ook een realistische kans dat je dat niet zomaar afbetaald en dat je straks over die limiet zit waardoor je medeburgers het via hun belastingcenten weer kunnen dragen. Ik weet wat studeren kost en weet ook dat je daar prima zonder studieschuld doorheen kunt komen.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik bepleit ook helemaal niet het oppompen van de studieschuld. Het enige wat ik wil zeggen is: als je iedere maand maar 500 euro binnenkrijgt, en je kunt krap rondkomen, moet je geen 30 euro opzij gaan leggen voor later. Wel voor een lelijke macbook wellicht.
"toelage" als in "lening"?quote:Zo te zien leent ze sowieso niets, ervan uitgaande dat ze haar studie afrondt. Ik zou trouwens, mocht ik geld over hebben in die situatie, eerder mijn toelage van het IBG omlaag gooien.
Ik ben bang dat je, naast de regels omtrent studiefinanciering, ook mijn post volkomen verkeerd hebt opgevat.
Dat is natuurlijk in het meest rooskleurige geval de waarheid: als ik alleen al kijk naar de studenten waar ik mee te maken heb gehad (4 jaar lang, dus dan praten we over zeker 200-300 mensen) dan is er maar een klein percentage dat leent voor de studie. De rest doet het om "toch een beetje fatsoenlijk te kunnen leven", "je bent maar één keer student!". Het wordt bijna lachwekkend, als je ziet dat juist die mensen vaak ook nog eens honderden euro's stufi krijgen omdat hun ouders geen drol verdienen. Of beter nog, wiens ouders voor een groot gedeelte uit diverse bonussen bestaat, zodat het basissalaris geen drol lijkt...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Welnee, de kans dat mensen hun studieschuld niet terug kunnen betalen is betrekkelijk klein. Natuurlijk zijn er gevallen waar dat zo is, maar dat weget niet op tegen de baten die een hoogopgeleide bevolking (en een studielening tegen een relatief lage lente helpt daarbij) oplevert.
ach ik moet het doen van ¤ 170,- euro per maand wat ik overhou, daar moet ik van sparen, weggaan, kleding van kopen, beltegoed kopen, cadeautjes kopen ed ed ed.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:11 schreef Tezz het volgende:
Nou omdat ik het eigenlijk belachelijk vind dat wij 1150 (dat is ongeveer 400 euro per week!) gewoon opmaken aan eten, drinken, uitgaan, cadeautjes etc. etc.
Maar we hebben het financieel wel goed voor elkaar verder hoor: pensioentje is geregeld (riant), we sparen voor de kleine, we sparen voor onszelf dus ach.......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |