abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 november 2006 @ 13:38:49 #1
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_44022056
Je hoort overal en iedereen over bellen via Skype. Alleen kost het bellen naar een vast nummer via Skype een paar cent per minuut.
Nu kwam ik VoipBuster tegen. Hier kun je gratis bellen naar vaste nummers! (Met een maximum van 300 minuten per week. Alsof ik dat haal,...)

Heeft iemand een vergelijking gemaakt in kwaliteit e.d. tussen Skype en bijv. VoipBuster? En zo ja, iemand enig idee waarom het gratis bellen naar vaste nummers via VoipBuster niet zo bekend/beroemd/berucht is?

Edit: nog even een linkje naar de tariefsvergelijking tussen Skype en VoipBuster
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_44022086
Ga ik toch eens naar kijken dan VoipBuster.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44022148
ik vond persoonlijk de kwaliteit van VoipBuster behoorlijk matig, bij Skype heb ik nog niets te klagen gehad... VoipBuster had bijvoorbeeld best veel ruis...

voor die paar cent zou ik als ik jou was dus gewoon voor Skype kiezen!
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_44022155
Hey VoipBuster is gunstig! Ik wilde van het weekend mij Skype tegoed weer eens aanvullen omdat ik naar Australie moet bellen. Bij Voipbuster is het aktie! en dus gratis!
Van voor naar achter, van links naar rechts!
pi_44022229
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_44022256
Iemand enig idee wat het minimum bedrag is dat je aan beltegoed kunt kopen bij VoipBuster
?
  donderdag 30 november 2006 @ 13:49:55 #7
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_44022359
tvp ik zou het graag eens uittesten!
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_44022402
ik gebruik eigenlijk altijd voipbuster om te bellen, maar skype voor computer naar computer verbindingen.

voipbuster is echt superhandig als je regelmatig naar het buitenland belt. ik bel bijvoorbeeld vaak via mijn PC naar vaste nummers, gaat super. Als je liever via een normale telefoon belt hebben ze ook de callback optie, dan gaat eerst je eigen telefoon over, en als je opneemt gaat de telefoon bij de mensen die je belt rinkelen.

Op de website van voipbuster staat ook een telefoonnummer dat je bijvoorbeeld met je mobiel kan bellen (normaal vast nummer, geen 0900), en vandaaruit kun je tegen voipbuster tarieven weer de hele wereld bellen. erg handig voor onderweg.

Dan hebben ze ook nog een programmaatje voor smartphones, waarmee je je gebeld kunt laten worden op een willekeurig nummer (bijvoorbeeld je hotelkamer) via het call back principe.
  donderdag 30 november 2006 @ 13:52:44 #9
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_44022426
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:46 schreef Stephan152 het volgende:
Iemand enig idee wat het minimum bedrag is dat je aan beltegoed kunt kopen bij VoipBuster
?
Als ik een beltegoed wil kopen via MasterCard krijg ik ¤ 10,- te staan. Dit is onbeperkt geldig. En volgens mij kun je dan ook direct een telefoonnummer aanvragen waarop je gebeld kunt worden. (Dacht ik ergens gelezen te hebben,...)
pi_44022519
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:46 schreef Stephan152 het volgende:
?
ik koop altijd 10 euro via visa.

minimum is 1,30 via telefonisch opladen.

voordeel van creditcard is dat je je tegoed automatisch kunt laten bijvullen als het op is.
  donderdag 30 november 2006 @ 13:57:04 #11
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_44022548
Is afhankelijk van de betaalmethode dus,...
pi_44022613
Ik wil het een keer proberen, maar het gratis bellen is alleen van toepassing als je krediet hebt gekocht. Geen zin om eerst 10 euro uit te geven om er vervolgens achter te komen dat het een klote verbinding is.
pi_44022649
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:57 schreef ManAtWork het volgende:
Is afhankelijk van de betaalmethode dus,...
ja.

als je het alleen gaat gebruiken voor binnenlandse, gratis gesprekken, moet je wel goed lezen hoe dat met die freedays werkt, want je kunt niet eeuwig gratis bellen na 1 keer opwaarderen. als je freedays verlopen zijn gaat het beltegoed kosten. je kunt trouwens ook goedkoop smsen met voipbuster.
pi_44022684
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:59 schreef Stephan152 het volgende:
Ik wil het een keer proberen, maar het gratis bellen is alleen van toepassing als je krediet hebt gekocht. Geen zin om eerst 10 euro uit te geven om er vervolgens achter te komen dat het een klote verbinding is.
volgens mij kun je het gratis uitproberen alleen zijn gesprekken begrenst op 1 minuut. probeer het even uit zou ik zeggen. en je hoeft maar 1,30 te betalen om de "full version" uit te proberen.
pi_44022743
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:02 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

volgens mij kun je het gratis uitproberen alleen zijn gesprekken begrenst op 1 minuut. probeer het even uit zou ik zeggen. en je hoeft maar 1,30 te betalen om de "full version" uit te proberen.
Thanks zal me er morgen wel eens in verdiepen!
  donderdag 30 november 2006 @ 14:09:55 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_44022924
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:02 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Testen is inderdaad begrensd tot 1 minuut per gesprek.

Dit zijn de regels onderaan de pagina.
quote:
Maximaal 300 gratis minuten per week voor geregistreerde gebruikers, gemeten over de laatste 7 dagen. Niet gebruikte gratis minuten kunnen niet worden meegenomen naar de volgende week. Heeft u meer gebeld dan de limiet, worden de normale tarieven in rekening gebracht. Met uw Freedays kunt u gratis bellen naar alle bestemmingen gemerkt met "Gratis". Als uw Freedays op zijn, worden de normale tarieven in rekening gebracht. U kunt extra Freedays krijgen door beltegoed aan te schaffen.
Dus je kunt je registreren zonder een tegoed te komen. Dan heb je 300 min. per week vrij. Daarboven ga je betalen. Hoe het met die Freedays zit, ben ik nog aan het uitzoeken. Is me niet helemaal duidelijk. 't Net of het naast de 300 min. per week van toepassing is.
pi_44023159
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:09 schreef ManAtWork het volgende:
Dus je kunt je registreren zonder een tegoed te komen. Dan heb je 300 min. per week vrij. Daarboven ga je betalen. Hoe het met die Freedays zit, ben ik nog aan het uitzoeken. Is me niet helemaal duidelijk. 't Net of het naast de 300 min. per week van toepassing is.
als je 10 euro beltegoed koopt krijg je 120 freedays. gedurende die 120 dagen kun je gratis bellen naar gratis bestemmingen, 300 minuten per week. na die 120 dagen gaat het geld kosten.
pi_44023165
Skype .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
  donderdag 30 november 2006 @ 14:54:08 #19
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_44023964
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:20 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

als je 10 euro beltegoed koopt krijg je 120 freedays. gedurende die 120 dagen kun je gratis bellen naar gratis bestemmingen, 300 minuten per week. na die 120 dagen gaat het geld kosten.
Vreemd,... ik heb geen tegoed maar kan wel gewoon bellen naar vaste nummers,...
pi_44024107
k'gebruik voipbuster eigenlijk alleen maar om te smsen (0.05¤/sms)
voipbuster is goed zolang het werkt maar als er iets fout gaat moet je geen support verwachten.
om de diensten te testen stel ik voor dat je pay by phone neemt.
kost je 1.50¤ en je krijgt 0.58¤ credit. en kan je 7 dagen gratis bellen

@manatwork ja nieuwe gebruikers zonder credit kunnen bellen maar die worden na 1 minuut gedisconnect.

p.s: weet er iemand een site waar je goedkope bulksmsjes kunt kopen?
vind geen goedkope dat ik ook op een site kan zetten en bezoekers kan laten smsen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2006 14:59:40 ]
  donderdag 30 november 2006 @ 15:06:41 #21
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_44024337
'k Heb 'm al geïnstalleerd en geregistreerd maar geen tegoed gekocht.
En toch kan ik gratis bellen naar m'n vaste nummer!
Volgens mij zit er ergens een onduidelijkheid ten aanzien van bijv. de freedays. Zoals ik het nu lees is het puur om misbruik tegen te gaan.
quote:
Naast gratis gesprekken met uw online vrienden, kunt u met VoipBuster ook gratis* bellen naar vaste telefoons in verschillende populaire bestemmingen (zie panel).

Om misbruik van ons netwerk tegen te gaan, hebben we deze gratis gesprekken gelimiteerd. Als u langere gratis* gesprekken naar deze landen wilt voeren, dient u uw account op te waarderen door beltegoed te kopen.
En dan komt het sterretje onderaan de pagina.
quote:
Maximaal 300 gratis minuten per week voor geregistreerde gebruikers, gemeten over de laatste 7 dagen.
Ik ga gewoon eens testen. En zie vanzelf waar het schip strand.
pi_44024573
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:06 schreef ManAtWork het volgende:
'k Heb 'm al geïnstalleerd en geregistreerd maar geen tegoed gekocht.
En toch kan ik gratis bellen naar m'n vaste nummer!
Volgens mij zit er ergens een onduidelijkheid ten aanzien van bijv. de freedays. Zoals ik het nu lees is het puur om misbruik tegen te gaan.
[..]

En dan komt het sterretje onderaan de pagina.
[..]

Ik ga gewoon eens testen. En zie vanzelf waar het schip strand.
na een tijd zul je vanzelf wel merken dat bellen nietmeer gaat lukken.
maar ja'h zoals ik al zei ik bel nooit ik sms alleen maar.

hey manatwork als je me een lijntje geeft op usenet wil ik je wel beltegoed geven hoor :p
belg + datalimieten k'zou toch ni veel downloade
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')